Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 28391 keer)

Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #40 Gepost op: 3-03-2003, 13:24:22 »
Inge had aan het einde alleen maar de keuze om of de vrijstelling of de 5 pasvragen te blokkeren. De keuze van de mol is niet belangrijk, maar ze gaat er vanuit dat die de vrijstelling zal blokkeren (zoals Stijn trouwens aankondigt).
Als ze Sandra dan niet blokkeert met de 5 pasvragen heeft Sandra meer kans bij de volgende executie, zeker als Marc een vrijstelling krijgt.
Opvallend is dat Inge Sandra dus gevaarlijker vindt dan marc.

Inge ging volgens mij voor een patstelling : zij moest Sandra dan wel blokkeren, omdat zowel Stijn en Marc voor de vrijstelling gingen.

Ik vraag mij wel af wat er ging gebeurd zijn als er niemand iets had gewonnen, i.c. 2 x vrijstelling en 2 x pasvragen.  Dan was er geen sprake van een finale met 4 ?  









't is beter zo dan omgekeerd !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #41 Gepost op: 3-03-2003, 13:38:07 »
Punt is dat die kat echt duidelijk in beeld kwam deze aflevering, gewoon 2 of 3 seconden een prominent shot op een zwarte kat, lijkt me nogal zinloos als je er verder nix mee bedoelt, als je honderd uur beeldmateriaal in 1 uur moet verwerken..

Die kat zat mij ook dwars. Het was bovendien opnieuw een ZWARTE.
En opeens zag ik een rood draadje door deze mol lopen. Ongeluksbrengers : zwarte katten, gebroken spiegel, ladder.Een geënsceneerd ongelukje. Een écht ongelukje, hoewel dat niet bedoeld zal zijn (Corry). Ze gaan met 1 + 3 naar de finale, maakt ook 13, het ongeluksgetal.
En naar wie kunnen we het getal 13 linken?  ;)

Overigens, voor wie het leuk vindt, bij toeval stuitte ik op deze site :http://www.alstroemeria.tv/mollen.html
Waarop ik las dat natuurlijke vijanden van de mol o.a. zijn : valk, uil (!) en katten. En om ze uit de tuin te houden kan men keizerskronen planten.  :D








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #42 Gepost op: 3-03-2003, 13:38:41 »
Ik ben nog niet uitgepiekerd over die onderhandelingsronde.
Kunnen we hieruit concluderen wie de mol zeker niet is en wie de mol zeker wel is ?
Met andere woorden: waaruit kunnen we afleiden dat Stijn de mol is ?  ;)

Marc en Sandra zijn van het begin tot het einde op dezelfde positie gebleven en zijn daar niet van afgeweken.
Stijn heeft tot het einde voorgehouden dat hij een vrijstelling zou nemen, maar kiest uiteindelijk zonder waarschuwen voor het geld.
Inge probeert de anderen van gedachte te doen veranderen en liegt en bedriegt dat het (niet) mooi is. De anderen hebben haar kennelijk door en wijken toch niet af.
Inge had aan het einde alleen maar de keuze om of de vrijstelling of de 5 pasvragen te blokkeren. De keuze van de mol is niet belangrijk, maar ze gaat er vanuit dat die de vrijstelling zal blokkeren (zoals Stijn trouwens aankondigt).
Als ze Sandra dan niet blokkeert met de 5 pasvragen heeft Sandra meer kans bij de volgende executie, zeker als Marc een vrijstelling krijgt.
Opvallend is dat Inge Sandra dus gevaarlijker vindt dan marc.
En waarom is Stijn dan de mol ? 2 argumenten:
- hij veranderde op het allerlaatste van mening en gunde Marc een vrijstelling. De herrie achteraf in de auto geeft duidelijk aan wat dat teweeg bracht in de groep.
- Sandra die tegen hem zegt: '5 pasvragen ! Weet je wel wat dat is ?'. Maar nee, hoe zou Stijn de mol dat nu kunnen weten ?


Je zou de volgende conclusie's kunnen trekken.

1. Sandra en Inge weten wie de mol is.
2A. Inge is de Mol en ze weet dat sandra weet dat zij de mol is.
2B. Inge is de mol niet,maar denkt dat Marc de mol is en weet dat Sandra ook Marc als mol aanwijst.
3A. Sandra is de Mol en ze weet dat inge weet dat zij de mol is.
3B. Sandra is de mol niet,maar denkt dat Marc de mol is en weet dat inge ook Marc als Mol is.
4. Stijn denkt dat Marc de mol is en dat het fout is en is bang aftevallen.
op het laaste neemt stijn toch de gok om door te gaan met zijn nieuwe gok dat Inge de mol is.
Als hij volgende week voor Inge kiest word hij de verliezer,Inge of Sandra de winaar of de 2de verliezer en is Marc de mol.

> Maar het kan ook heel anders lopen.







« Laatst bewerkt op: 3-03-2003, 13:43:01 door Pierce Brosnan »

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 7
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2003, 13:41:57 »

Ik vraag mij wel af wat er ging gebeurd zijn als er niemand iets had gewonnen, i.c. 2 x vrijstelling en 2 x pasvragen.  Dan was er geen sprake van een finale met 4 ?  



Ja, dat is ook wat mij door het hoofd spookt: hebben ze de samenstelling voor de finale gewoon aan het toeval overgelaten of streefden ze naar een finale met vier?
Het laatste lijkt mij aannemelijk maar dan moeten ze een strategie uitgedokterd hebben om het plaatje ook zo te laten kloppen. Aan ons om die strategie te vinden en zo de mol te ontmaskeren.
Maar ik zal eerst eens moeten de video herbekijken want ik zat daarnet dus duidelijk op een verkeerd spoor  :-\








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2003, 13:59:37 »
Je zou de volgende conclusie's kunnen trekken.

1. Sandra en Inge weten wie de mol is.
2A. Inge is de Mol en ze weet dat sandra weet dat zij de mol is.
2B. Inge is de mol niet,maar denkt dat Marc de mol is en weet dat Sandra ook Marc als mol aanwijst.
3A. Sandra is de Mol en ze weet dat inge weet dat zij de mol is.
3B. Sandra is de mol niet,maar denkt dat Marc de mol is en weet dat inge ook Marc als Mol is.
4. Stijn denkt dat Marc de mol is en dat het fout is en is bang aftevallen.
op het laaste neemt stijn toch de gok om door te gaan met zijn nieuwe gok dat Inge de mol is.
Als hij volgende week voor Inge kiest word hij de verliezer,Inge of Sandra de winaar of de 2de verliezer en is Marc de mol.

> Maar het kan ook heel anders lopen.
Misschien moet je een schemaatje maken; dat ontbreekt nog wat op dit forum. ;)
Ik meende toch dat er maar een paar opties waren:
- Inge weet dat Sandra het niet is, omdat die vrijwel weet dat het Stijn is, aangezien Marc hem niet verdenkt;
- Maar variatie: Stijn voelt zich bespied door Inge, terwijl hij zelf Marc verdenkt omdat Sandra dat helemaal niet gelooft,
- ook mogelijk: Marc wilde niet aan Inge toegeven, omdat zijn mol anders absoluut voor Sandra zou gaan.
Misschien weten ze het zelf niet ! :)









Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 7
« Reactie #45 Gepost op: 3-03-2003, 14:11:33 »
Misschien weten ze het zelf niet ! :)


Volgens mij gaat zelfs de winnaar volgende zondag op de verkeerde mol gegokt hebben!  8)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #46 Gepost op: 3-03-2003, 14:40:30 »
Ik lees hier allemaal zeer interessante aanwijzingen richting Stijn, maar zelf vond ik zijn keuze voor het persoonlijk geld juist zeer onmols. Om als mol namelijk helemaal zeker te weten dat er geen geld in de pot terecht gaat komen, moet die natuurlijk iets kiezen waar iig één van de anderen ook voor gaat. De vrijstelling of de pasvragen dus, want het was wel zo'n beetje gelijk duidelijk dat niemand anders voor het geld zou gaan. Ok, de pot zou alleen gespekt worden indien ook iemand voor 'niets' zou kiezen, maar toch denk ik dat je daar als mol niet op gokt.

Verdere indrukken:

  • Marc en Stijn laten (indien één van hen de mol is) bij de geblindeerde auto-opdracht een kans liggen om 'per ongeluk' teveel gas te geven, danwel verkeerd te sturen.
  • Sandra heeft de opvallendste misser bij het stuntvliegen. De andere kandidaten weten gelijk dat haar eerste antwoord verkeerd was. En natuurlijk was ze als laatste in de beste positie om te saboteren.
  • Inge was weer opvallend bezig. Zat te gillen in het vliegtuig (de ondertiteling voor doven was zeer grappig ;D) en raadde haar stunt verkeerd. Was aan het manipuleren tijdens de onderhandeling en veranderde op het laatste moment van keuze. Was ook een beetje stuntelig bezig tijdens de auto-opdracht, maar die werd uiteindelijk dik binnen de tijd gehaald.
  • Tijdens de biecht (of hoe noem je dat) is iedereen moe, opgelucht, overdonderd (Sandra is zelfs in tranen), maar Marc is zeer koel. 'Ach, het zijn alledrie plezante mensen, dus die gun ik allemaal de finale'. Klonk meer als een mol die met de hand over het hart streek dan een kandidaat die graag wil winnen.

Tot zover. Misschien schiet me later nog iets te binnen. :)








Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Aflevering 7
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2003, 15:26:07 »

Mij lijkt het belangrijk in deze discussie om te weten of de mol ook persoonlijk geld kan verdienen? Of zijn er afspraken met WV dat hem dat niet uitbetaald wordt?
En heeft de mol ook de 'opdracht' om persoonlijk geld van de andere kandidaten te saboteren, of moet hij enkel de pot in toom houden?

Iemand op de hoogte?

De mol krijgt van tevoren een soort onkostenvergoeding, heeft dus geen baat bij geld uit de pot houden of persoonlijk geld verdienen.







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2003, 15:51:22 »
De mol krijgt van tevoren een soort onkostenvergoeding...

Zoals voor het maken van t-shirts  :o !?  AHA !  ;)







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline TheNightcrawler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2003, 15:54:41 »
Ja, dat is ook wat mij door het hoofd spookt: hebben ze de samenstelling voor de finale gewoon aan het toeval overgelaten of streefden ze naar een finale met vier?
Het laatste lijkt mij aannemelijk maar dan moeten ze een strategie uitgedokterd hebben om het plaatje ook zo te laten kloppen. Aan ons om die strategie te vinden en zo de mol te ontmaskeren.
Maar ik zal eerst eens moeten de video herbekijken want ik zat daarnet dus duidelijk op een verkeerd spoor  :-\

Mogelijk wilden de WV-ers een finale met 4 personen. Mogelijk hadden ze nog een alternatieve opdracht om toch 4 mensen in de finale te laten komen, mocht het fout zijn gegaan met deze opdracht








Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2003, 16:00:45 »
Ik lees hier allemaal zeer interessante aanwijzingen richting Stijn, maar zelf vond ik zijn keuze voor het persoonlijk geld juist zeer onmols.

Wat mij betreft ging het niet zozeer over wat zijn uiteindelijke keuze was, maar het feit dat hij het één zei, en daarna het ander deed. Remember aflevering 3: ik zal nooit voor dat ticket naar aflevering 5 kiezen, daarvoor blijf ik te graag in het spel! En toen deed hij ook het tegenovergestelde.

Dat hij achteraf het geld weer inleverde, vond ik dus, zoals eerder gezegd, wel zeer mols.







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline TheNightcrawler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2003, 16:01:53 »

En om dan die 2500€ te laten vallen: de 2 vrouwen hadden niets te verliezen en voor Marc maakte het eigenlijk niets uit of hij die vrijstelling nu opgaf of niet; in beide gevallen speelde hij de finale.
Houdt deze redenering steek, of zie ik iets over het hoofd?


Marc was in eerste instantie wel erg vasthoudend aan die vrijstelling. Uiteindelijk geeft hij de vrijstelling dan toch op.
Ik vind het op zich vreemd. In de finale gaat het meestal niet om de keuze van de mol, echter om de persoon die het meeste weet over de mol. Vaak is het zo dat beide finalisten weten wie de mol is, echter diegene die het meeste over de mol weet, wint. Als er slechts 2 kandidaten overblijven dan is de kans groter om te winnen dan wanneer er 3 kandidaten (en 1 mol)in de finale zitten!

Met deze redenering rekening houdend zou het juist voordeliger zijn om de vrijstelling te houden waardoor er slechts 3 spelers in de finale zitten en hiermee de kans op winst vergroot. Tenzij Marc toch al in de finale zat omdat hij de mol is.... ??
 ::)









Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:Aflevering 7
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2003, 16:02:01 »
Die kat zat mij ook dwars.

Ja mij ook zeer....

En naar wie kunnen we het getal 13 linken?  ;)

Tell me!!









Koekoek!

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2003, 16:07:02 »
Wat mij betreft ging het niet zozeer over wat zijn uiteindelijke keuze was, maar het feit dat hij het één zei, en daarna het ander deed. Remember aflevering 3: ik zal nooit voor dat ticket naar aflevering 5 kiezen, daarvoor blijf ik te graag in het spel! En toen deed hij ook het tegenovergestelde.


En vergeet die keer niet dat hij zei er alles voor over te hebben om terug tekeren en dat toch niet deed! Stijn is weer gestegen op mijn lijstje met verdachten!







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 7
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2003, 16:07:03 »
Mijn theorie over de onderhandelingen:
Stijn:
Doel: 2500 Euro
Tactiek: iedereen overtuigen dat hij voor de vrijstelling gaat

Inge:
Doel: vrijstelling of anders 5 pasvragen, maar ook anderen afnemen vrijstelling/5 pasvragen
Tactiek: In ieder geval zeker een van die twee opties kiezen, zodra ze weet dat ze geen vrijstelling kan krijgen en ook geen 5 pasvragen, hoopt ze dat zowel Stijn als Marc voor de vrijstelling gaat, zelf gaat ze voor de 5 pasvragen, zodat Sandra ook niks heeft.

Marc:
Doel: vrijstelling of niemand vrijstelling
Tactiek: zegt voor vrijstelling te gaan, sluit daarmee de anderen uit.

Sandra:
Doel: 5 pasvragen
Tactiek: zeggen 5 pasvragen te nemen

Mol Stijn:
Doel: Opdracht verstieren
Tactiek: Na enig overleg is het duidelijk dat opdracht niet slaagt, vrijstellingen en pasvragen zijn van geen waarde voor Mol, dus geld

Mol Inge:
Doel: Opdracht verstieren
Tactiek: Na enig overleg is het duidelijk dat opdracht niet slaagt, omdat de Mol iedereen gelijke kansen gunt, hoopt ze dat Stijn en Marc hetzelfde kiezen en zij en Sandra hetzelfde kiezen

Mol Marc:
Doel: Opdracht verstieren
Tactiek: De meest gewilde optie is 'Vrijstelling'. Mol kiest voor vrijstelling, die normaal altijd wel door iemand wordt gekozen, opdracht mislukt

Mol Sandra:
Doel: Opdracht verstieren
Tactiek: In eerste instantie afwachten wat iedereen wil, opdracht is gedoemd om te mislukken, Sandra kiest 5 pasvragen, omdat ze Marc en Stijn meer gunt dan Inge.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 7
« Reactie #55 Gepost op: 3-03-2003, 16:07:57 »
Trouwens bravo voor Inge, die Stijn toch zijn geld wil geven, ik hoop nu dat zij gaat winnen.








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #56 Gepost op: 3-03-2003, 16:09:33 »
Wat mij betreft ging het niet zozeer over wat zijn uiteindelijke keuze was, maar het feit dat hij het één zei, en daarna het ander deed. Remember aflevering 3: ik zal nooit voor dat ticket naar aflevering 5 kiezen, daarvoor blijf ik te graag in het spel! En toen deed hij ook het tegenovergestelde.

Bij de koffertjesopdracht in WIDM NL-3 waren er ook een aantal kandidaten die wat anders namen dan ze zeiden terwijl de mol juist bij z'n laatste afspraak bleef.
Ik denk dat je uit het switchen dus niet zoveel uit op kan maken, misschien wel uit het resultaat.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 7
« Reactie #57 Gepost op: 3-03-2003, 16:11:57 »
Trouwens bravo voor Inge, die Stijn toch zijn geld wil geven, ik hoop nu dat zij gaat winnen.

Maar wil ze dat ook als Stijn de mol is... :P








Offline TheNightcrawler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #58 Gepost op: 3-03-2003, 16:19:27 »
Maar wil ze dat ook als Stijn de mol is... :P

Volgens mij krijgt de winnaar alleen het geld van de pot. De overigen krijgen niks dacht ik? Of krijgt de mol het geld dat ze niet verdiend hebben door mollenstreken?

In het geval Stijn de mol zou zijn zou hij dan waarschijnlijk ook niks krijgen en wie weet geeft Inge als ze wint hem toch nog iets?









Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #59 Gepost op: 3-03-2003, 16:20:39 »


Beetje wonderlijk gequote, zodat ik op mijn beurt ook wonderlijk moet quoten (of beter gezegd niet kan quoten) maar er werd mij gevraagd te vertellen aan wie wij denken bij het getal 13?
Dat is toch al uitgebreid uit de doeken gedaan in het topic "Stijn is (niet) de mol".
En laat dat (niet) dus maar weg  ;)