Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 28458 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 7
« Reactie #80 Gepost op: 4-03-2003, 10:12:54 »
Dat vond ik eigenlijk ook Knudde. Het verbaasde me zeer dat Inge sowieso in dat vliegtuig stapte.
Ik heb zelf ook hoogtevrees, en alleen al van de tv beelden werd ik helemaal draaierig. Volgens mij heb ik tijdens de hele proef m'n adem in zitten houden.

Het beeld dát we dan nog zien van Inge (in de spiegel) is dat ze glimlachend zit te genieten... Dat verbaasde me nogal.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #81 Gepost op: 4-03-2003, 12:53:56 »
Ten 1e : Volgens mij zei Michiel van tevoren dat iedere kandi minstens 1 stunt moest doen om geld te verdienen. Er was voor zover ik begreep al geen sprake van dat Inge aan de kant mocht blijven, of de proef was al mislukt. (zou dit nog eens moeten checken).
Ten 2e : Ik ken toevallig iemand met ernstige hoogtevrees en die gaat voor geen goud een afgrond over of op een toren of flat over de balustrade kijken. Echter, hij stapt zonder problemen in een vliegtuig en een (hoge!)8-baan die een paar flinke kopduikelingen en kurketrekkers maakt vindt hij helemaal het einde.
Blijkbaar zijn dat dus 2 heel verschillende dingen.

Ik kreeg trouwens nergens de indruk dat Inge voor haar plezier in het vliegtuigje zat hoor. Ze kan erg zenuwachtig lachen, met een geknepen mond. Zo interpreteer ik haar lachjes bij de executie ook. Zenuwen en opluchting.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #82 Gepost op: 4-03-2003, 13:45:49 »

Blijkbaar zijn dat dus 2 heel verschillende dingen.

Klopt wel. Ik heb namelijk geen hoogtevrees, maar ik zou voor geen goud in dat vliegtuigje zijn gestapt! *bibber*








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #83 Gepost op: 4-03-2003, 14:18:31 »
hoogtevrees schijnt te maken hebben met een verbinding met de grond: een brug is verbonden door zijn structuur aan de grond terwijl een vliegtuig of een luchtballon (tis maar een mandje ...) los staat of hangt. Hoe dat dat psychologisch werkt weet ik niet maar heel wat mensen bevestigen dat het zo werkt.










Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 7
« Reactie #84 Gepost op: 4-03-2003, 16:11:40 »
Ik denk dat hoogtevrees per persoon verschilt. Mijn probleem is zoals lowprofile het omschrijft: boven op een hoge toren naar beneden kijken is geen probleem, maar op dezelfde hoogt in bijv. een luchtballon lijkt me dus doodeng!!

Eng Inge kijkt niet gespannen lacherig, maar ze lijkt toch echt van het vluchtje te genieten (kijk de beelden maar na).







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 7
« Reactie #85 Gepost op: 4-03-2003, 16:26:18 »
Waarom kreeg Sandra eigenlijk twee vliegstunts en de rest maar één?

Omdat met 1 stunt een Mol te weinig kans heeft om de bende te saboteren  ::)








Offline populier

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #86 Gepost op: 4-03-2003, 19:56:59 »
Eerst:

Sinds ik terug ben van reis heb ik de SK-theorie die intussen werd ontwikkeld nog niet kunnen vinden. Kan iemand me zeggen waar ze staat of anders een korte toelichting geven ?

En dan:

1) Molacties en verdenkingen: Ik ben er nu ook zeker van dat alle overblijvers dezelfde mol hebben en Shadia ook al. Marc dus. WV heeft nu besloten de pot wat te laten spekken en daardoor komt onze mol minder in actie.

2) De bijzondere afloop: Ik ben bijna zeker dat WV hier zichzelf een plezier deed en dat ze de uitslag niet vooraf kenden. Ik denk dat het een match betrof tussen Stijn en WV en dat Stijn de match gewonnen heeft. Op een of andere manier kent Stijn de acties van Woestijnvis. Het zou me niet verbazen als hij 's nachts luistervinkt bij het overleg tussen WV en de mol. Toen hij "leugenachtig" voor de 2500 ging, wist hij al dat later nog een spelronde zou komen met de gewonnen rechten als inzet. cfr "Ge zult wel zien, straks" en "Hou nu maar op".

Heel deze aflevering was een steekspel tussen Stijn en Marc. Vorige aflevering ook al een beetje. Stilaan ga ik op Stijn tippen als winnaar en niet op Sandra.

3) Mogelijke hints: een mol werkt zich door nauwe gangetjes: zie verder niet relevante fragment met Marc aan het stuur in het dorp.

4) De kat: was niet meer dan een leuke montage, géén hint.

Mijn twee eurocent.

Populier











Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 7
« Reactie #87 Gepost op: 4-03-2003, 20:14:53 »
Zie topic: 'De Finalisten' voor de Superkandidaattheorie of verras je zelf door aflevering 2 vanavond nog eens te gaan kijken.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 7
« Reactie #88 Gepost op: 4-03-2003, 20:51:50 »
Ik ben er nu ook zeker van dat alle overblijvers dezelfde mol hebben en Shadia ook al.


Forget it! Ze zitten daar allemaal op elkaar te stemmen.

Marc en Inge stemmen op elkaar.
Sandra gaat voor Marc
Stijn gaat voor Sandra

Shadia ging trouwens voor Inge

Bijgevolg: we krijgen een onuitgegeven en uiterst unieke stemming! Want, vermits Stijn de mol is, en niemand hem verdenkt, gaat de winnaar winnen zonder op de mol te hebben gestemd. 8)

BTW: was dat in de eerste Nederlandse mol ook niet zo?









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #89 Gepost op: 4-03-2003, 21:01:43 »

Shadia ging trouwens voor Inge


Waar bleek dat uit? Dat heb ik namelijk even gemist!








De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 7
« Reactie #90 Gepost op: 4-03-2003, 21:57:02 »
Marc en Inge stemmen op elkaar.
Sandra gaat voor Marc
Stijn gaat voor Sandra

Shadia ging trouwens voor Inge

Bijgevolg: we krijgen een onuitgegeven en uiterst unieke stemming! Want, vermits Stijn de mol is, en niemand hem verdenkt, gaat de winnaar winnen zonder op de mol te hebben gestemd. 8)

BTW: was dat in de eerste Nederlandse mol ook niet zo?

Nee, in de 1e NL serie stemde Petra uiteindelijk wel degelijk op Deborah.
Voor het overige ben ik het, na het herbekijken van afl. 1-6 wel eens met jou stemoverzicht. En dan is Inge dus niet de mol...

Dus ik ga geloof ik mijn mol Inge definitief laten varen en stap over op Mol Stijn.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 7
« Reactie #91 Gepost op: 6-03-2003, 22:47:08 »
De psychologie van de onderhandelingsopdracht:

gegeven:
Marc is de mol.

Inge en Sandra weten dat
De dames weten dat ook van mekaar
Stijn verdenkt Sandra of Inge maar zeker niet Marc.

Stijn neemt het geld en geeft het weg voor een 4 mans finale en om de verdenking op zich nemen. Hij neemt het risico in de hoop tijdens de volgende twee dagen meer te weten te komen over de identiteit van de mol.
Inge en Sandra weten dat Marc de mol is en ze wisten ook dat Marc dus bij de keuze van vrijstelling zou blijven. Inge probeert Sandra te overtuigen dat Marc nog verrassend uit de hoek zal komen door iets anders te kiezen. Dit heeft als doel om te trachten Sandra toch voor de vrijstelling te laten gaan en daarmee dezelfde kaart als Marc te krijgen, waardoor Inge met de pasvragen kon gaan lopen. Sandra trapt er niet in , zij doorziet de tactiek van Inge en kiest voor de pasvragen zodat Inge niet met die 5 pasvragen zou gaan lopen, want dat zou de kansen van Sandra op de eindoverwinning zwaar doen kelderen. Dus kiest ook zij voor de 5 pasvragen. De  dames zetten elkaar dus buitenspel. Sandra geeft daarna ook toe dat ze het Inge niet gunde.

Conclusie: Marc is de mol en één van de twee dames wint hoogstwaarschijnlijk de hoofdprijs, ik gok op Inge omdat die Marc al heel lang verdenkt .
Sandra wordt derde , Stijn verbaast als die is dat Marc de mol is wordt vierde.








Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #92 Gepost op: 6-03-2003, 23:36:39 »
In afwachting van de herhaling van aflevering 4 even 'debateren'.
Calimero: ik ga je niet (meer) overtuigen, maar ik zie het als volgt:
Stijn is de mol. Sandra weet dat en Stijn weet dat Sandra het weet.
Inge en Marc stemmen op elkaar.
Marc blijft op zijn standpunt van begin tot einde
Inge en Sandra ook. Stijn verandert plotseling.
gevolg Inge en Sandra blokkeren elkaar en Marc en Stijn gaan met de pot lopen.
Daarna geven ze het terug op.
Marc verliest 17 % zekerheid (Verschil tussen finale met 2 + mol en 3 + mol) om te winnen.
Stijn had 2.500 euro en geeft het op voor één kans op 3 om 24.000 euro te winnen.
Wie geeft er het meeste op ?








malle pietje

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #93 Gepost op: 6-03-2003, 23:42:56 »
@lowprofile
MARC DUS  ;D

jouw redenatie klopt niet : Marc verliest als hij opgeeft en stijn wint als hij opgeeft (leuk bedacht dat wel)

ps. had je mijn lijstje bij Marc al gelezen ?







« Laatst bewerkt op: 6-03-2003, 23:47:49 door malle pietje »

Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #94 Gepost op: 6-03-2003, 23:52:52 »
ps. had je mijn lijstje bij Marc al gelezen ?
Mijn geloof verbiedt dat.








malle pietje

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #95 Gepost op: 6-03-2003, 23:56:58 »
Mijn geloof verbiedt dat.

maar je kunt mij niet echt kwalijk nemen dat ik hen die in het duister dwalen op het lichte pad wil brengen en ik zal dat blijven proberen iig tot as zondag dan  ;D








Lowprofile

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #96 Gepost op: 7-03-2003, 00:06:06 »
maar je kunt mij niet echt kwalijk nemen dat ik hen die in het duister dwalen op het lichte pad wil brengen en ik zal dat blijven proberen iig tot as zondag dan  ;D
Doe je best: er stemmen nog steeds mensen op Inge en Sandra. Ik heb hier nog een stapeltje St-Augustinus-missalen voor je.








malle pietje

  • Gast
Re:Aflevering 7
« Reactie #97 Gepost op: 7-03-2003, 00:18:59 »
Ik zal ze voorlezen uit Marcus tot Lucas 10:5  ;D ;D ;D








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #98 Gepost op: 7-03-2003, 10:43:21 »
Marc verliest als hij opgeeft en stijn wint als hij opgeeft (leuk bedacht dat wel)
Klopt malle pietje! Marc heeft (als gewone kandidaat) niets te winnen met het inleveren van zijn vrijstelling, maar wel wat te verliezen (grotere kans op winst). Stijn verliest zijn geld, maar 'koopt' daarvoor een finaleplaats. Zeker niet onverklaarbaar in het stadium waarin je 1 op 3 kans hebt om af te vallen.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 7
« Reactie #99 Gepost op: 8-03-2003, 08:08:09 »
Inge voert haar Mol-opdracht, namelijk het saboteren van de onderhandel-proef, met "verve" uit.
Zij vertelt aan iedereen een ander verhaaltje en liegt zelfs over de keuzes van de anderen.
Ongelooflijk hoe ze daarna in de auto dan nog op de anderen afgeeft alsof die de proef hebben doen mislukken.








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen