Auteur Topic: verdachte bekendmaking keuze kandidaten  (gelezen 6527 keer)

Offline blindemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • stijn is de mol
verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Gepost op: 2-03-2003, 21:35:51 »
vond niemand de bekendmaking van de keuze van de kandidaten nl via scherm iplv simpele aflezing van de geschreven briefjes niet verdacht? zou hier gefoefeld zijn ?







wat baten video en bril als de mol zich niet verraden wil!!!!

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #1 Gepost op: 2-03-2003, 21:41:07 »
Op dat moment dacht ik gelijk , we krijgen geen executie! Maar ipv de uitslagen via de computer met dezelfde groene en (ontbrekende) rode schermpjes. Verder kan ik er nix anders achter zoeken. Meer symboliek en voor het spanningselement.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Franklin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Franske!
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #2 Gepost op: 2-03-2003, 21:50:31 »
Ik denk niet dat ze met de keuzes ge"foefeld" hebben...anders zouden de onderlinge kanditaten toch wel gereageerd hebben van: nee dat heb ik niet gestemd!?!?!
behalve de mol natuurlijk








Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #3 Gepost op: 2-03-2003, 22:58:52 »
Omdat op die manier Stijns naam ook eens aangeklikt wordt ?







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #4 Gepost op: 3-03-2003, 01:23:01 »
Maar ipv de uitslagen via de computer met dezelfde groene en (ontbrekende) rode schermpjes. Verder kan ik er nix anders achter zoeken. Meer symboliek en voor het spanningselement.

Yep denk ik ook. En een WIDM-aflevering is geen WIDM-aflevering van als er geen rode en groene schermen in hebben gezeten!
En dit gaf toch ook lekker wat spanning? En er is ook niet echt een belang om te foefelen...








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #5 Gepost op: 3-03-2003, 08:31:41 »
Yep denk ik ook. En een WIDM-aflevering is geen WIDM-aflevering van als er geen rode en groene schermen in hebben gezeten!
En dit gaf toch ook lekker wat spanning? En er is ook niet echt een belang om te foefelen...
Me too, maar qua spanning vond ik het toch totaal niet vergelijkbaar met een echte executie.







« Laatst bewerkt op: 3-03-2003, 08:41:42 door LaCanta »
Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #6 Gepost op: 3-03-2003, 08:38:46 »
Nou, ik vond het toch behoorlijk spannend of Marc wel of niet  zijn  vrijstelling zou opgeven. (Alhoewel; tijd voor een executie was er eigenlijk niet meer ;))








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #7 Gepost op: 4-03-2003, 00:18:24 »
Op dat moment dacht ik gelijk , we krijgen geen executie! Maar ipv de uitslagen via de computer met dezelfde groene en (ontbrekende) rode schermpjes. Verder kan ik er nix anders achter zoeken. Meer symboliek en voor het spanningselement.

denk ik ook.....en waarom bedenkt WV zo een 'finale met 4 scenario' .....misschien hadden ze niet veel zin om net voor de finale een verdachte kandidaat te verliezen? ik denk aan Inge, die zich de hele serie uitsloofde om verdacht te worden bij de anderen, 't lijkt me leuk voor WV dat zo'n kandidate meenemen naar de finale. was er een executie geweest dan had Inge die imho niet overleefd  

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #8 Gepost op: 4-03-2003, 19:40:43 »
Maar denken jullie dat  er op een 4 - kandidaten finale is aangestuurd door WV of dat het achteraf na aanleiding van de resultaten van de onderhandelingsproef is
geimproviseerd?

Dit brengt namelijk een interessante theorie met zich mee. In het eerste geval moet de mol de opdracht hebben meegekregen om een vrijstelling te nemen. Deze kon dan via de spannende ontknoping een andere prijs (pasvragen of geld) afkopen en zo een 4 mans finale opleveren. Dit scenerio heb je niet helemaal in de hand als WV want voor het zelfde geld heb je nog iemand met een vrijstelling of heb je alleen maar dubbele keuze's. Als dit echter wel het scenario was is dit duidelijk een vingerwijzing naar  Marc.

Dan is er nog de mogelijkheid dat er geimproviseerd is door WV naar aanleiding van de resultaten. Kan natuurlijk maar wordt er zomaar geimproviseerd en het scenario overhoop gehaald?








Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #9 Gepost op: 4-03-2003, 20:52:37 »
Als dat zo zou zijn zou de mol juist NIET voor een vrijstelling moeten gaan. De kans dat anderen die kiezen is gewoonweg te groot.
Wanneer 2 mensen hetzelfde kiezen vervallen de persoonlijke voordelen en valt er niets af te kopen om met vieren naar de finale te gaan.

De mol koos dus niet voor de vrijstelling, noch voor de 5 pasvragen.

De mol is dus Stijn.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #10 Gepost op: 4-03-2003, 21:20:22 »
Ik heb er zelf ook nog 'ns over nagedacht wat de mol zou moeten kiezen bij de onderhandelingsopdracht om b.v. 'n finale met 4 kandi's mogelijk te maken. Ik meende in eerste instantie ook dat 't voor hem/haar niet mogelijk was om zeker te weten dat hij/zij iets nam wat anderen niet genomen hadden. Maar nu viel me 't volgende in tijdens 't herbekijken van aflevering 7:

De volgorde waarin Michiel de kandi's hun kaartjes om liet draaien was wel erg mooi. Door eerst Stijn (2.500 euro), daarna Marc (vrijstelling), dan Sandra (5 pasvragen) en als allerlaatste Inge (5 pasvragen) werd de spanning natuurlijk perfect opgebouwd. Door deze volgorde zou 't slagen van de opdracht (= 't winnen van 't geld) afhangen van Inge. 't kan natuurlijk toeval zijn dat Michiel deze volgorde koos, maar ik heb er eerlijk gezegd 'n andere gedachte over: ik denk dat er aan de kandi's van te voren (= net voordat ze aan tafel gingen zitten om hun keuzes bekend te maken) gevraagd is welke kaart ze zouden gaan neerleggen. Op deze manier kon Michiel weten hoe hij spanning kon opbouwen en, wat nog veel belangrijker is, kon de mol zijn/haar keuze aanpassen aan de keuzes van de anderen om 'n finale met 4 kandi's mogelijk te maken danwel de opdracht te laten mislukken danwel zelf onmols over te komen. De crew kon de keuzes van de anderen immers door middel van van te voren afgesproken signalen aan de mol doorgeven.

't is misschien wat ver gezocht, maar ik denk dat 't zeker tot de mogelijkheden behoord.  :)








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #11 Gepost op: 4-03-2003, 22:54:31 »
K ben nu wat in de war, die onderhandelingsopdracht en de keuze aan de kandidaten om een finale met 4 man te spelen zijn toch verschillend.

Maar ik blijf erbij dat ze scenario's hadden voor een 3 koppige finale en een 4 koppige finale.

Ze lieten toch de keuze aan de kandidaten. Stel dat Sandra principieel tegen een 4 koppige finale zou zijn: 'Zo moet het spel niet gespeeld worden. Dat is niet eerlijk tov van Marc en Stijn, zij verdienen gewoon hun geld en vrijstelling.'

Hoe zorg je dan als crew dat er toch een 'final four' komt?








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #12 Gepost op: 4-03-2003, 23:04:38 »
Ze lieten toch de keuze aan de kandidaten. Stel dat Sandra principieel tegen een 4 koppige finale zou zijn: 'Zo moet het spel niet gespeeld worden. Dat is niet eerlijk tov van Marc en Stijn, zij verdienen gewoon hun geld en vrijstelling.'

Hoe zorg je dan als crew dat er toch een 'final four' komt?

Klopt, dan was 't idd niet mogelijk om 'n finale met 4 kandi's te laten spelen. Maar toch denk ik dat de crew op de een of andere manier 'n voorkeur had voor 'n finale met 4. Of men wilde er iig voor zorgen dat de onderhandelingen voor zo'n finale zouden kunnen plaatsvinden. (om b.v. 'n orgineel spelonderdeel te hebben of spanning op te bouwen zo vlak voor de finale) Om er helemaal zeker voor te zijn dat er onderhandelingen konden plaatsvinden, zouden ze hier natuurlijk de hulp van de mol voor kunnen hebben ingeroepen. Ik weet vooralsnog niet of ze dit gedaan hebben, maar 't behoord wel tot de mogelijkheden naar mijn inziens.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #13 Gepost op: 5-03-2003, 01:13:53 »
ik denk dat er aan de kandi's van te voren gevraagd is welke kaart ze zouden gaan neerleggen. Op deze manier kon Michiel weten hoe hij spanning kon opbouwen en, wat nog veel belangrijker is, kon de mol zijn/haar keuze aanpassen aan de keuzes van de anderen om 'n finale met 4 kandi's mogelijk te maken danwel de opdracht te laten mislukken danwel zelf onmols over te komen. De crew kon de keuzes van de anderen immers door middel van van te voren afgesproken signalen aan de mol doorgeven.

lijkt me een goeie redenering han13. maar een finale met 3 of 4....'t lag uiteindelijk volledig in handen van 2 kandidaten - waarvan er waarschijnlijk (slechts) één de Mol is.....wat die andere kandidaat gaat doen kan WV onmogelijk inschatten - ze hadden dus wellicht 2 scenario's liggen.

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #14 Gepost op: 5-03-2003, 09:29:43 »
Ja, ik ben het ook met Han13 eens dat de kandidaten hun keuze zeer waarschijnlijk al eerder aan de crew hebben doorgegeven en dat er op die manier toch een mogelijkheid is dat de Mol zijn keuze op het laatste moment nog strategisch heeft kunnen bepalen.

Alleen wat zegt dat?
Wat wil de Mol? Die wil aan de ene kant geen geld in de pot (dus een dubbele keuze), maar aan de andere kant later wel in de positie zijn om te kunnen beslissen over de finale met z'n vieren.
Met andere woorden: aan de Mol wordt als laatste gevraagd (of liever 'verteld') wat hij/zij kiest. Stel dat de andere 3 al alledrie iets anders hebben gekozen, dan moet de Mol eigenlijk wel iets kiezen dat al gekozen is, om het geld tegen te houden. Alleen betekent dat wel dat hij/zij niet in de ideale positie is om de keuze over de finale te bepalen. En ja, als bij de eerste 3 al een dubbele keuze zit, dan kiest de Mol natuurlijk voor wat er overblijft (behalve 'niets').

Misschien wat omslachtig beschreven, maar wat ik bedoel te zeggen is dat we er niet teveel conclusies uit kunnen trekken. Behalve dan dat Stijn hier als 'switcher' gevoelsmatig het meest verdacht is.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #15 Gepost op: 5-03-2003, 11:35:49 »
Zelfs als ik Sandra of Inge zou zijn geweest, had ik gekozen voor een finale met 3. Stel dat je nog twijfelt tussen Stijn en Marc. Dan heb je nog een mooie kans dat 1 van de 2 afvalt, vlak voor de finale en weet je op wie je moet stemmen. Wat is het nut van een finale met 4, behalve dat het voor de Mol makkelijker is om te Mollen?








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #16 Gepost op: 5-03-2003, 11:42:20 »
Zelfs als ik Sandra of Inge zou zijn geweest, had ik gekozen voor een finale met 3. Stel dat je nog twijfelt tussen Stijn en Marc. Dan heb je nog een mooie kans dat 1 van de 2 afvalt, vlak voor de finale en weet je op wie je moet stemmen.  

Er was voor Sandra en Inge al een verkleinde kans om door te gaan omdat Marc de vrijstelling had, en dus al niet kon afvallen. En als je al zo ver gekomen bent wil je toch zeker de finale spelen als die mogelijkheid zich voordoet, en het niet laten afhangen van het lot. Zelfs als je als kandi 100 % zeker bent van de mol is het riskant, want de anderen kunnen inmiddels ook wel de juiste mol hebben.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #17 Gepost op: 5-03-2003, 12:23:22 »
Zelfs als ik Sandra of Inge zou zijn geweest, had ik gekozen voor een finale met 3.  
Oei, riskant hoor. Stel je houdt dan als enige de viermansfinale tegen en je valt bij de daaropvolgende executie gelijk zelf af? Dan sla je je toch wel voor de kop, he? Je moet wel heel zeker van je mol zijn en héél zeker dat je zelf niet zal afvallen, wil je dat doen.








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #18 Gepost op: 5-03-2003, 12:29:28 »
maar is het voor de mol gunstiger om met 4 de finale in te gaan??? hoe dan?








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verdachte bekendmaking keuze kandidaten
« Reactie #19 Gepost op: 5-03-2003, 12:35:38 »
maar is het voor de mol gunstiger om met 4 de finale in te gaan??? hoe dan?

het maakt de mol waarschijnlijk niet veel uit.....maar de makers hadden het wellicht liever zo - de kans dat er iemand op de juiste mol stemt is nu wel kleiner, maar dat maakt eigenlijk niet veel meer uit op 't eind van een serie. ik verwacht ook wel dat de mol in de laatste aflevering al minder subtiel te werk zal gaan







nevermind what's been selling, it's what you're buying