Auteur Topic: [KANDIDAAT] Thibaud  (gelezen 59663 keer)

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #120 Gepost op: 25-02-2016, 18:29:00 »
Thibaud zit vanaf aflevering 1 (ik weet al wie de mol is) op één mol. Die gaat het wel volhouden hoor. Hij is nummer 2 op mijn verdachte lijstje.
In aflevering één zei hij "ik weet wie het is" en geeft hij een doordachte uitleg over het feit dat Ruth zijn hoofdverdachte is. Die is het niet, dus als hij sinds aflevering 1 vol op één persoon zit en sinds aflevering één op dezelfde, dan weten we in elk geval niet op wie. Hij en Gilles lijken zich in het begin in elk geval erg op Ruth te fixeren. Of hij daar probeert om Gilles een oor aan te naaien of het juist omgekeerd is, dat kan ik er niet uit afleiden.



Wie hij verdenkt wordt er deze aflevering ook niet in gemonteerd - misschien inderdaad omdat hij als kandidaat juist zit. Al kunnen we "ik weet wie het is" natuurlijk altijd interpreteren als "ik weet wie het is, want ik ben het zelf". Voor de rest valt het me inderdaad op in de extra beelden dat de afvallers na het invullen van de test telkens wel al lijken te beseffen dat ze het niet zo goed hebben gedaan. Misschien is dat natuurlijk wel normaal. Thibaud zit er in elk geval heel erg uitgeteld bij en Bruno komt hier misschien wel het verdachtst uit:


Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #121 Gepost op: 25-02-2016, 19:42:30 »
Bij de extra's van aflevering twee (DAG 4, HET THUISFRONT) vertelt hij dat hij opnieuw zal moeten beginnen zoeken, want dat zijn hoofdverdachte eruit is.
#HetIsTochWaarZeker!?

Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #122 Gepost op: 25-02-2016, 21:41:11 »
ja dus hij is de mol :D

Dat lijkt me dan juist niet :D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #123 Gepost op: 25-02-2016, 21:45:50 »
das de tweede optie ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #124 Gepost op: 26-02-2016, 09:01:40 »
In aflevering 1 leek hij Ruth te verdenken. (Ook in het extra materiaal.) Dus als hij alles op haar had ingezet heeft ie die keer al geluk gehad.

In de laatste aflevering had Thibaud het over een 'hij'.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #125 Gepost op: 26-02-2016, 10:01:47 »
In de laatste aflevering had Thibaud het over een 'hij'.

Ja, waarschijnlijk Bruno. (Maar sowieso niet Ruth lijkt me. :P)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #126 Gepost op: 26-02-2016, 10:12:53 »
Ja, waarschijnlijk Bruno. (Maar sowieso niet Ruth lijkt me. :P)
Na de eerste aflevering zat ie op Ruth --> in de extra's van aflevering 2 zegt (of beweert) hij toch zijn studie opnieuw te moeten doen. In aflevering 1 verdacht hij haar ook al in de zoutproef.

Dus vermoedelijk stemde hij (en anderen) in aflevering 1 op haar. Toch was hij nog niet de slechtste. Het kan dus handig zijn om een te zien welke kenmerken Ruth gemeenschappelijk heeft met een eventuele mol. Geslacht, plaats bij de opdrachten...

Zo zei Cathy en Gilles ook voor haar gestemd te hebben. Niet toevallig de drie fanatiekelingen, die zo veel mogelijk informatie opzochten, en vermoedelijk de meeste antwoorden correct konden invullen.

Ruth:
- Vrouw
- Zat in groep 'Nee' bij de zoutvlakte
- Ving geen lama's
...
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #127 Gepost op: 26-02-2016, 10:26:14 »
Uit aflevering 1:

"Je haalt me meer uit mijn comfortzone door de Mol niet te zijn" of iets dergelijks.

Dat was de vraag helemaal niet. Sommige mensen vinden het prima om uit hun comfortzone te treden. Hoe kom je van dat antwoord onomstreden op ja?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #128 Gepost op: 26-02-2016, 10:51:56 »
Het zal wel te verklaren zijn dat ik pas in aflevering 2 ben ingestapt, maar in mijn optiek staat Thibaud vrij zeker als de Mol bovenaan (eigenlijk links want ik schrijf de namen gewoon naast elkaar) op mijn lijstje. Ik vind het makkelijker af te wegen dan bij de Nederlandse WIDM. Ik snap de lage score in de poll dan ook totaal niet.

In aflevering 4 zit Thibaud dan wel niet in de meest interessante opdracht, maar als ruiker heeft ie toch een momentje (zichzelf willen verwisselen, wat fout zou zijn). Ik geloof uit mijn hoofd ook dat Stijn, die die opdracht samen met Thibaud deed, hem noemt in de test; dat zal niet voor niks zijn.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2016, 10:53:52 door Avogadro »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #129 Gepost op: 26-02-2016, 12:48:51 »
Thibaud had veel meer fout kunnen doen bij die ruik opdracht.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #130 Gepost op: 26-02-2016, 13:03:47 »
Thibaud had veel meer fout kunnen doen bij die ruik opdracht.

Dat zou dan nog verdachter zijn.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #131 Gepost op: 26-02-2016, 14:20:07 »
Dat zou dan nog verdachter zijn.

In de extra beelden hoor je Stijn vertellen dat er een T-shirt naar Nivea rook.
Hij had geen idee van wie, maar Thibaud zei vrij snel dat zijn moest zijn. (wat 100% klopte)
klaar voor de strijd

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #132 Gepost op: 26-02-2016, 16:22:51 »
Maar het zou ook wel érg verdacht zijn als zijn EIGEN shirt verkeerd zou hangen, dus aangezien het alles of niks was dacht hij misschien ergens anders een fout te kunnen maken, maar stak Stijn hier een stokje voor...
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #133 Gepost op: 26-02-2016, 16:41:25 »
Maar het zou ook wel érg verdacht zijn als zijn EIGEN shirt verkeerd zou hangen, dus aangezien het alles of niks was dacht hij misschien ergens anders een fout te kunnen maken, maar stak Stijn hier een stokje voor...

De fouten zijn toch niet uitgelegd.
klaar voor de strijd

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #134 Gepost op: 26-02-2016, 22:50:51 »
De fouten zijn toch niet uitgelegd.

Omdat er geen fouten waren. Als de opdracht mislukt was had Gilles DC wellicht duidelijk gemaakt welke tshirts fout hingen en bij wie ze dan wel hoorden.

Dat zou dan nog verdachter zijn.

Niet mee eens, maargoed ieder zijn (tunnel)visie
« Laatst bewerkt op: 26-02-2016, 22:53:23 door Mollenmania »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #135 Gepost op: 27-02-2016, 03:43:30 »
Ronde 1 hadden ze twee foute.  Maar daar is toch niet uitgelegd wat er fout was
klaar voor de strijd

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #136 Gepost op: 27-02-2016, 09:16:11 »
Tuurlijk niet. Als ze in ronde 2 de fouten uit ronde 1 moet verbeteren, gaan ze toch niet voorzeggen wat er fout is. Als ze al weten welke 2 fout zijn, is het wel héél erg makkelijk...  ::rofl::
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #137 Gepost op: 27-02-2016, 10:33:43 »
Tuurlijk niet. Als ze in ronde 2 de fouten uit ronde 1 moet verbeteren, gaan ze toch niet voorzeggen wat er fout is. Als ze al weten welke 2 fout zijn, is het wel héél erg makkelijk...  ::rofl::

Volgens mij wil wouterv zeggen dat ze voor de kijker niet hebben laten zien hoe Thibaud en Stijn hun besluit hebben genomen om de t-shirts verkeerd te hangen. We weten niet eens of dat een suggestie van Thibaud of Stijn was.

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #138 Gepost op: 27-02-2016, 13:42:45 »
T letterlijk in 4e aflevering :

Ik weet wie het is. Ik heb het raadseltje opgelost en ik zie ook in de andere proeven de manier waarop hij het steeds gemanipuleerd heeft, en nog doet..steeds meer manipuleert. Dus voor mij is er geen twijfel.


Moeten we dan toch op zoek naar een raadsel? Nummerplaten? Eén van de voetbal raadsels? (cfr verwijzing naar andere proeven)..."hij" is niet 100% zeker dat het een man is... vermits het woord mol zelf mannelijk is...of toch zelf de mol?

Maintenant je sais
je sais qu'on ne sait jamais




t.html#ixzz41N6LlVZM

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #139 Gepost op: 27-02-2016, 14:17:48 »
Volgens mij wil wouterv zeggen dat ze voor de kijker niet hebben laten zien hoe Thibaud en Stijn hun besluit hebben genomen om de t-shirts verkeerd te hangen. We weten niet eens of dat een suggestie van Thibaud of Stijn was.

Mijn punt was dit: op de extra beelden zien we Stijn vertellen dat er een T-shirt naar NIVEA rook.
Hij wist niet van wie dit was, maar Thibaud  zei dat het zijn was.

Als mol was dit niet nodig, zeker de eerste keer niet.De fouten waren toch niet uitgelegd en
hij had kunnen vertellen dat hij vb. Bruno zag met Nivea.
Dan waren er meer fout geweest.

Dat er zou gezegd worden na poging 2 wat de fouten zijn, is een aanname.
Dus dat vertellen van die NIVEA vind ik onmols.
klaar voor de strijd