Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378524 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2003, 13:56:08 »
Deze ochtend heb ik mij niet aan de noodkreet vande mijn boeken kunnen onttrekken. en eerst nu kan ik de deur naar dit gewelf geopend krijgen.

Na alles wat bijgelezen te hebben allereerst een excuus aan Pino. ook ik had niet door de Erik niet de identiteit was van een ordelid, maar een subtiele verwijzing naar de amicale grasmaaier ten tijde van de 2e nederlandse Mol. Gij krijgt dit jaar vrije toegang, zoals iedereen overigens, al was die glazen bol wel handig geweest.

Verder een welkom aan alle nieuwe broeders en zusters. Tante Nonneke heeft reeds getracht de regels aan te geven, enkel spreekt ze hierbij over reeds bejaarde koeien die ik nu niet uit het water wil gaan halen , omdat ik geen lieslaarzen heb.

In samenspraak met de administratie ben ik hier toegelaten als moderator en er gelden een paar regeltjes:
- dit is ons topic, maar het dient wel zoveel mogelijk over de zoektocht te gaan. Ik waarschuw wel even met de donker gewelven van de huiskamer als ik denk dat we te ver van het pad afraken, al is het lastig te weten welk pad naar de duivelse Grijze pij drager leidt.
- de posts in dit forum zijn niet geheel geschoond van enig sarcasme, fantasie-effect of geheel vrij van de invloed van de roemer wijn.
Het is echter ook vrij om hier ander taalgebruik te bezemen, MAAR
- indien een broeder of zuster wenst te reageren op andere berichten in dit forum, dan graag in de gewone taal die buiten de poorten wordt gsproken. Geef wel aan aan tante Portensia dat ge terug wenst te keren anders kan dat lastig worden.

Verder roep ik alle medegelovigen en ongelovigen weer op tot gebed. gaat heen en haal de info binnen om de satanistische vijand te vinden. Haal de info van ver en dichtbij , van de Via Grappia, of uit uwen duim, maar enkel door te zoeken zullen wij vinden en weer rein worden ( voor degene die net al ik niet rein wil worden, kom we pakken er nog 1 gasten).

Nog 3 dagen tot de aanvang.









« Laatst bewerkt op: 16-01-2003, 13:58:43 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2003, 14:02:02 »
Nog een engelse fooi in onze zoektocht, let op de kleding bij de executie. Zonder goed gekleed te zien stuurt ge een plebejer niet het veld in, zonder proviand al evenmin.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #82 Gepost op: 16-01-2003, 15:02:34 »
Tante Nonneke heeft nog eens haar digitaal vergrootglas over de Engelse fooi, Flavia genaamd, gespreid en heeft enkele ontdekkingen gedaan die ze hierbij zal ontboezemen.
De inhoud van de meesten is onbeduidend maar er zijn er 2 waar Tante Nonneke toch enig belang wenst aan te hechten.
1. De Torre Flavia : een ruïne van een dubbele toren op het strand van Ladispoli een buitenwijk van Rome.http:\\www.proloco-unpli.it-roma-proloco-images/TorreFlavia_res.jpg
Een fotogenieke locatie, maar op het eerste zicht niet de ruïne die in de trailer figureert. Ik wou ze jullie toch niet onthouden.
2. Flavia, bekend costumier en maskermaker (! !) uit,inderdaad Venetië...
Op hun site staat een foto met daarop 3 personen in typisch Venetiaanse carnavaleske outfit.
www.carnivalofvenice.com/guests/flavia/negozio.html
Daar zal nu toch de Mol wel niet tussen staan zeker? De man in het midden lijkt een beetje op Tom Lenaerts zonder bril...
Iemand die de foto eens een zuiverend bad en een vergrotende factor kan geven?
Verder is Flavia ook nog bekend van de Lancia Flavia, het nu al een tijdje gepensioneerd automodel, van de Via Flavia, een antieke heirbaan die van Aquileia bij alweer Venetië naar Pula in Croatië loopt, en tenslotte ook van de niet ongewone meisjesnaam.
Dat is zowat hetgene Tante Nonneke bij elkaar heeft kunnen schrapen over "Flavia".Iemand anders nog ideetjes?







« Laatst bewerkt op: 16-01-2003, 15:08:46 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #83 Gepost op: 16-01-2003, 17:28:16 »
* Ambijans ziet iets blonds en schiet wakker *  ;D







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #84 Gepost op: 16-01-2003, 17:32:46 »


dit is de Flavia zoals tante nonneke die bedoelde .



en hier zijn de venetiaanse gasten met de vermeende tom 2%+2% aerts








« Laatst bewerkt op: 16-01-2003, 17:35:34 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #85 Gepost op: 16-01-2003, 17:59:00 »
ook dit is flavia, voor de broeders onder ons, de engelse tip hier zou het rood kunnen zijn, er is maar 1 dame met rood haar. Nee was ff een spielerij



Ik kán me gevallen herrinneren waarin dit soort fotows werden verwijderd  :P ( not that I mind looking @ her  :P )

Zeer juist broeder logica, ik heb dan ook mezelf met het zwaarste boek uit de bieb gekastijd ende me met falvia teruggetrokken naar de donkere gewelven der huiskamer...

Hier verder met onze queeste naar de Mol.







« Laatst bewerkt op: 16-01-2003, 18:12:15 door mollemans »
Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #86 Gepost op: 16-01-2003, 18:19:59 »
Na alles wat bijgelezen te hebben allereerst een excuus aan Pino.

Ziedaar! Zuster Potatia glimlacht mij zowaar vriendelijk toe! En... zie ik dat goed? Is dat een wenkende beweging die zij met haar hand maakt (of beschrijft zij een M in de lucht?...). Nee, mijn ogen bedriegen mij niet, zij roept mij nu echt naderbij. Wellicht kom ik na het nuttigen van een paar kelken van uw kloosterspecialiteiten (en het zien van de video van de uitzending van gisteravond met Michiel) tot enkele heldere inzichten die ik dan zeker met deze orde zal delen.

Gegroet! Pino







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #87 Gepost op: 16-01-2003, 20:46:01 »
Nog 3 lange nachten te gaan en het beestje dat ons allen intrigeert komt onze tuin helemaal omwoelen... who's gonna catch it?

Treed binnen in onze Orde Pino, zou ik zo zeggen, alle hulp is welkom. Geen paniek: niet alle kloosterleden staan vroeg op om de klokken te luiden.

Tante Nonneke: schoon speurwerk naar mijn mening. Uw speurorgaan is nog niet aangetast door de vele gevulde kelken. De hespvraag is natuurlijk of het ons iets gaat opleveren...








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #88 Gepost op: 16-01-2003, 20:52:20 »
Hebben jullie trouwens al gezien dat er een 2de trailer staat op de officiële mol3 site,waarin de deelnemers veel beter zichtbaar zijn?
Ook de eerste staat daar.http://www.demol3.be/teaser.html







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #89 Gepost op: 16-01-2003, 20:58:56 »
ja, ik heb het net waargenomen in het andere topic. der zit daar 1 tussen é van de mannen die er mij ongelooflijk schoon uitziet maar dat zal ik maar niet al te hard verkondigen in een klooster  ;)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #90 Gepost op: 16-01-2003, 23:00:10 »
Tante Nonneke heeft de nieuwe trailer eens bekeken en komt tot enkele eigenaardige vaststellingen.
Eerst even een poging tot een ploegopstelling.
1.Nicole              6.Marc
2.Corry               7.Christophe
3.Shadia              8.Sandra
4.Walter              9.Stijn
5.Bruno              10.Inge

Vervolgens enkele anomaliën :
* De missende link " ga je hem" of "zal je hem" of iets dergelijks wijst in eerste instantie op een man als mol.Maar onze Zandhengelaars kennende met hun omgekeerde omgekeerde psychologica kunnen we daar niet echt een touw aan vastknopen.
* De volgorde van optreden, 3 vrouwen,4 mannen,1 vrouw,1 man,1 vrouw is asymmetrisch. De fout zit bij Christophe.
*Er wordt vrij sterk gefocust op de gelaten en de ogen.
Die laatste kan je bij bijna iedereen zien,zelfs ondanks de zonnebrillen.Bij 1 persoon lukt dat niet :Christophe.
En zo'n zonnebril is altijd een mols attribuut,vind ik.
De achtergronden zeggen niet veel,( maar dat is meestal zo met achtergronden )bij de meesten heel neutraal,enkel bij kandidaten 1,4 en 10 zien we iets interessants. Kandidaat 1 staat vermoedelijk in het gebouw waar de proef met de touwen plaatsvindt. Het Flavia-gebouw?
Kandidaat 4 doet de proef met de oversteek van het ravijn die we ook zien in de eerste trailer en kandidaat 10 zien we vermoedelijk in Venetië bezig met de GPS-proef.
Christophe stelt zich hier wel in de Molschijnwerpers, maar ik hou het nog bij Nicole :)








« Laatst bewerkt op: 17-01-2003, 00:21:41 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #91 Gepost op: 17-01-2003, 08:02:00 »
de volgorde vrouwen plebejers, mannen plebejers en de uitverkorene 3; de namen daar waag ik mij nog steeds niet echt aan zeker niet op dit uur.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #92 Gepost op: 17-01-2003, 14:12:31 »
de volgorde vrouwen plebejers, mannen plebejers en de uitverkorene 3; de namen daar waag ik mij nog steeds niet echt aan zeker niet op dit uur.
Dat is uiteraard ook een mogelijkheid,broeder Dictionarius.
Dat zou impliceren dat kandidaat 8 dan eerste Hofdame zou worden ( volgens mijn ploegopstelling denk ik dan aan Sandra )
Dat de filosofische,maar mijns inziens zeer intelligente ( zo ziet hij er alvast uit en zijn hobby's wijzen ook in die richting) Stijn ( een certitude op plaats 9 volgens mij) de nieuwe Molgoeroe zou worden en dat dierendokter Inge het grijze beestje zou zijn.Nu is dierendokter ook zo wel een beetje een Mols beroep,vind ik,dus ja, alles is mogelijk.
Maarrr...dat zou echter ook impliceren dat er 3 dames na elkaar en vervolgens 4 heren op een rij naar het Molse slachthuis zouden vertrekken.(Hopelijk is het IVK het daar mee eens ;))En dat lijkt me minder waarschijnlijk
En belangrijkst van alles : Als deze volgorde van optreden ook de volgorde van aftreden is dan valt Nicole als eerste af.
En dat kan ik nu echt niet goedkeuren.
Want dan is heel mijn promolaire zoektocht naar de vlaggetjes. Niet dat dat zo erg is,want ik heb er mij al prima mee geamuseerd...Maar toch,dan zou er toch wel een waterlandertje neerplengen op het prachtige,handgeknoopte, Nepalees tapijt,dat Zuster Jetairia voor een prikje heeft gekocht op de markt van Kathmandu,tijdens één van haar vele avontuurlijke reizen.Ze vertelde me echter langs haar neus weg dat ze haar Joker had ingezet en dat het daar toen juist solden waren en dat ze daardoor die fikse kortingen had gekregen.Maar ik mocht niks zeggen tegen Zuster Fiscalia,onze boekhoudster,want die wist daar niks van...
En natuurlijk zouden Zuster Spicenspania en Zuster Puritania, die samen instaan voor de zuiverheid,dan weer komen klagen dat zij het weeral mogen komen opkuisen,en dat het hier ook altijd hetzelfde is met die jeugdzusters...
Ze vergeten zeker dat ze zelf ook jong geweest zijn ?







« Laatst bewerkt op: 17-01-2003, 15:01:13 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #93 Gepost op: 17-01-2003, 14:46:40 »
Tante Nonneke , ik zeg niet dat er enige consistentie moet worden toebedeeld aan de vrouwen en mannen plebejers, maar ik verkondigde wel dat door de laatste 3 te zien als uitverkorenen er wel een systematische opbouw in zat.

Ik zou u het voor uw zoektocht wel spijtig vinden moet de vrouw van de stad met het grote winkelcenturm al vroeg de afzink maken;







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #94 Gepost op: 17-01-2003, 15:01:29 »
Broeders en zusters in onze questium molensum, ik heb gebruik gemaakt van de halve dag per week dat ik hier niet in de tuin moet graven, wieden en stukskes plant afsnijden, om een korte retraite te maken naar de andere nabijgelegen kloosterordes waar ze ook als levensdoel de Ontmaskering gekozen hebben.
Ik werd wel verplicht om mij tot drie maal toe tot hun orde te bekeren.
Namen en wachtwoorden, waar is de tijd van de late middeleeuwen, toen er nog meer gefeest werd om de terugkeer van één verdwaalde maar het rechte pad terug gevonden hebbende zondaar, dan om een schare trouwe volgelingen ?
Straks vragen ze nog om de weinige pecunia die ik in mijn schamel bezit heb, te storten in de kas van de respectieve kloostergemeenschappen ! Ik, die mij alleen met Petunia's en aanverwante biologische soorten (al dan niet eetbaar) bezig houd.
Al mijne groenten samen vormen een smakelijke soep, en dat is nu net wat ik in de andere kloosters meen te vinden. Soep. Een wat dikke brij, met wel tachtig keer de hoogst repetitieve canon dat iedereen zo blij is in hun hartjes dat De Mol terugkomt.
Afvalligen !
Door de diverse inschrijvingen in de even diverse ordes zit mijn meeldoos al meer dan behoorlijk vol.
Slechts één dingetje kunnen wij van de andere ordes leren. Ik heb het al in privé-audiëntie aangekaart bij Broeder Dictionarius, maar die heeft het blijkbaar te druk om te antwoorden.
En wel het volgende : Kunnen de nieuwste berichten niet bovenaan verschijnen ? Nu moeten we helemaal naar achteren gaan (dat moeten we elke dag een paar keer, maar dat doet er hier niet toe), om te weten wat de nieuwste hartsuitstortingen zijn van onze ordeleden.
Of is dat iets dat ik op mijn eigen Dell-boeksken zou kunnen regelen.
Als er hier een broeder of zuster is die de knepen van de electronica machtig is, dat hij/zij mij dan in deze verlichte.
In dit gelo(o)f wil ik leven en sterven.







« Laatst bewerkt op: 17-01-2003, 15:07:45 door mikaelv »
Graven, broeders en zusters.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #95 Gepost op: 17-01-2003, 15:19:01 »
Ik ben ook al op missietocht gegaan naar andere kloosters, waar de klokke nog ver teruggedraad staat. De Kloosterorde Van Het Gekleurde Vlindertje is er erg aan toe. Geen bekeren meer mogelijk sinds Zuster Directrice de poort van de kleuterklas wat te wijd opengezet heeft.








Offline Wingnut

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #96 Gepost op: 17-01-2003, 15:25:34 »
Tante Nonneke, broeders, zusters,

Regelmatig leg ik mijn oor te luisteren bij uw kloostermuren, om mij te laven aan uw breedsprakigheid en fraaie similés, uw cryptisch zonneklare verwijzingen en overduidelijke raadsels, en te baden in uw generale aanpak van uw jacht op de grijze graver, die zeer parallel loopt aan mijn eigen favoriete wijze.

Ook ik ben een volgeling van het Woord, de beeldspraak, de eloquentie en de rede, zowel artis als ratio. Ik echter kan mij niet binden aan één locatie, kloostermuren zouden mij te zeer benauwen, de mogelijkheid mijn vleugels uit te slaan mij lief. Maar als u het mij toestaat, zou ik gaarne van uw gastenverblijf gebruik willen maken, aan uw dis aanschuiven en met u te delen in het kostbaarste wat mij is, mijn gedachten over het Beest. U weet waarover ik spreek, Hij Die Ondergraaft, de gesel van elke gazonniër, het wezen wiens nummer 6,02 x 1023 is.

Uw analyse van de tweede amuse-gueule die de makers van ons aller geliefde programma ons hebben voorgeschoteld, en dan met name de volgorde waarin de ingrediënten ons woorden voorgesteld, is onovertroffen. Maar moet hierbij ook niet de flitsende animatie betrokken worden, waarin witte specters ons verlokken om vervolgens weer te verdwijnen als sneeuw voor de zon? Kunnen deze specters reeds aan ingrediënten gekoppeld worden, zodat wij niet slechts één, maar maar liefst twee lijsten hebben waarover wij onze grijze materie kunnen laten pruttelen en zweten?

Ik zou als voorgift willen poneren dat de figuur aangeduid als "4" in deze afbeelding overeenkomt met hij die door Tante Nonneke is geïdentificeerd als "Walter", of misschien "Marc". Silhouet "9" doet mij aan als een "Stijn", terwijl ik uw "Shadia" en uw "Sandra" meen te moeten koppelen aan de alfa en omega van bovengenoemde prent.







Als tijd en ruimte één zijn, is muren bouwen zinloos - Loesje

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #97 Gepost op: 17-01-2003, 15:29:42 »
[quote author=mollemans link=topic=3484.msg42819#msg42819 date=1042811200

Ik zou u het voor uw zoektocht wel spijtig vinden moest de vrouw van de stad met het grote winkelcenturm al vroeg de afzink maken;
Citaat
Zo ver is het nog niet,hé Mollemans, ik heb er nog altijd alle vertrouwen in !
Ge kent dat wereldberoemde gezegde wel zeker? Wie naast Zuster Portasia slaapt, kan s'nachts zelf de poort gaan opendoen als er geklopt wordt. Dat betekent zoveel als :
Schiet het Konijn niet voor ge de TeddyBeer gezien hebt,want ge zou wel eens pech kunnen hebben als ge die TeddyBeer daarna tegenkomt.
Met of zonder Killwood of Isle of Jurake.
Zelfs Repelsteeltje besefte dat dat een waarheid als een Belgisch Witblauwe was toen ze het Grote Boze Mollenbos binnenstapte...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #98 Gepost op: 17-01-2003, 16:06:36 »
wat is er nog niet zo ver, ik ben door omstandigheden geheel in mijn boeken verwikkeld geraakt( examens 21 januari);


Verder meen ik me te herinneren dat ik broeder mikaelv wel een antwoord heb verstuurd met mijn prive duif maar nestelt deze zich nog in zijne prive meeldoos, welke hij links kan openen onder het info center.

omdat dat voor allen best een vraag kan zijn, de topics staan op volgorde van laatste nieuwe briefwisseling, dus niet op aan maak van topic.

Mocht gij na uwe laatste bezoek direct willen zien wat er binnen een onderwerp aan vernieuwingen is binnengedruppeld duw dan eens op de knop nieuw naast het topic en gij wult direct worden doorverbonden naar de plek alwaar de gij waart gebleven tijdens uwer eerder bezoek. Ik hoop dat dit ff voldoende antwoord is.

Verder poog ik hier van tijd tot tijd eens binne te vallen en lees aldoor mijn prive meeldoos.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #99 Gepost op: 17-01-2003, 16:22:55 »
Ook ik ben een volgeling van het Woord, de beeldspraak, de eloquentie en de rede, zowel artis als ratio. Ik echter kan mij niet binden aan één locatie, kloostermuren zouden mij te zeer benauwen, de mogelijkheid mijn vleugels uit te slaan mij lief. Maar als u het mij toestaat, zou ik gaarne van uw gastenverblijf gebruik willen maken, aan uw dis aanschuiven en met u te delen in het kostbaarste wat mij is, mijn gedachten over het Beest. U weet waarover ik spreek, Hij Die Ondergraaft, de gesel van elke gazonniër, het wezen wiens nummer 6,02 x 1023 is.
Ook aan U is een warm welkom besteedt, Waarde Gevleugeld Vasthoudende. Het staat U vrij om op de voor U gepaste tijden aan te schuiven aan onze gastvrije dis.We kunnen U echter enkel een sobere maaltijd van een homp donkergrijs kloosterbrood, vergezeld van een roemer purperrode miswijn, aanbieden.
Dit zal echter slechts van tijdelijke aard zijn, want Zuster Fiscalia had vergeten van enkele achterstallige rekeningen te betalen.Hierdoor werd er een bewarend beslag gelegd op de inkomsten uit onze noeste arbeid. Maar Zuster Fiscalia heeft me verzekerd dat het wel terug goed komt en dat we weldra onze bezoekers wederom zullen kunnen vergasten op een rijkelijk diner.
En nu besef ik pas wat die recente Zweedse A°ngstdroom betekende waarin ik de Italiaanse Pausprelaat Amadeo XXXIIIzag opgaan in een grijze,maar constante massa rook. De Mol komt er aan !
Over de witte schichtige flitsers denk ik dat we ons niet al te druk moeten maken. Ook in trailer 1 kwamen die voor,zij het eerder beperkt en nader onderzoek heeft niets molligs aan het licht gebracht. Bliksemafleiders vangen ook veel flitsen, maar het blijven afleiders...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...