Auteur Topic: De Mol in de media  (gelezen 259459 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #280 Gepost op: 16-03-2016, 14:21:32 »
^^Dat.

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #281 Gepost op: 16-03-2016, 14:37:01 »
In de nieuwe trailer staat er opnieuw maandah. De laatste weken ligt het er zo dik op dat ze Hanne verdacht willen maken, zou ze het dan toch niet zijn?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol in de media
« Reactie #282 Gepost op: 16-03-2016, 14:42:16 »
Ze sturen ook aan op Cathy, met een hint die wel een beetje doet denken aan de kloosterhint.

In de letters van de kentekens is, anders gerangschikt, de zin ''Cathy is de mol'' te lezen. Hier op het forum heb ik wel gezien dat ze met die letters aan de slag zijn gegaan, maar die zin is me dan ontgaan.

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #283 Gepost op: 16-03-2016, 14:48:04 »
Ik heb de trailer nog eens vertraagd bekeken. Het is niet enkel de h die in een g verandert.

o -> n -> m
b -> a
b -> a
o -> n
e -> d
c -> b -> a (cathy?)
h -> g

Ze sturen ook aan op Cathy, met een hint die wel een beetje doet denken aan de kloosterhint.

In de letters van de kentekens is, anders gerangschikt, de zin ''Cathy is de mol'' te lezen. Hier op het forum heb ik wel gezien dat ze met die letters aan de slag zijn gegaan, maar die zin is me dan ontgaan.


De kentekens uit de verfbom opdracht?
« Laatst bewerkt op: 16-03-2016, 14:50:23 door JorisBoris »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #284 Gepost op: 16-03-2016, 14:53:44 »
Ik heb de trailer nog eens vertraagd bekeken. Het is niet enkel de h die in een g verandert.

o -> n -> m
b -> a
b -> a
o -> n
e -> d
c -> b -> a (cathy?)
h -> g

De kentekens uit de verfbom opdracht?

De letters die voor de letters van maandag verschijnen zijn gewoon de letters die na de betreffende letter in het alfabet voorkomen. Iemand anders had dit ook al uitgeplozen hier op het forum, ergens :P.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #285 Gepost op: 18-03-2016, 22:53:39 »
"Bewijzen" voor Gilles én voor Cathy én voor Hanne. Vijfentwintig stuks voor elk.
http://newsmonkey.be/article/64709

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #286 Gepost op: 18-03-2016, 23:12:11 »
"Bewijzen" voor Gilles én voor Cathy én voor Hanne. Vijfentwintig stuks voor elk.
http://newsmonkey.be/article/64709


Super overzicht! En ik lees ook nog eens volkomen nieuwe aanwijzingen naar Gilles. Daar ben ik natuurlijk blij mee  ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media
« Reactie #287 Gepost op: 19-03-2016, 08:50:45 »
"Bewijzen" voor Gilles én voor Cathy én voor Hanne. Vijfentwintig stuks voor elk.
http://newsmonkey.be/article/64709

Super! Echt goede molartikelen hebben zij. ::super::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #288 Gepost op: 19-03-2016, 15:41:38 »
Nice!

Als ik dit lees overtuigt het pleidooi voor Hanne me het meest. Zeer verwarrend allemaal!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #289 Gepost op: 19-03-2016, 16:10:11 »
Ik vind die van Gilles ook wel overtuigend, al hoop ik nog steeds dat het Hanne is.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media
« Reactie #290 Gepost op: 19-03-2016, 20:27:06 »
Ik heb onderweg naar de MolFanDag de Standaard gekocht met het molartikel met onder anderen wouterv en nog een leuke column van iemand die niet naar De Mol kan kijken. Ik zal ze morgen even scannen.

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: De Mol in de media
« Reactie #291 Gepost op: 19-03-2016, 20:50:17 »
Ik heb onderweg naar de MolFanDag de Standaard gekocht met het molartikel met onder anderen wouterv en nog een leuke column van iemand die niet naar De Mol kan kijken. Ik zal ze morgen even scannen.

Super! Ben echt benieuwd naar het artikel met de molloten! Heeft iemand trouwens DeStandaard+ (betalend) en zou die de tekst anders van dit online kunnen zetten? http://www.standaard.be/cnt/dmf20160318_02191136
Alvast bedankt!!
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media
« Reactie #292 Gepost op: 20-03-2016, 19:25:11 »
Heb nog geen puf gehad om met de artikels bezig te gaan. (Ziek.) Hopelijk morgen.

En morgen zullen op de dag van de finale ongetwijfeld nog een aantal molartikelen verschijnen. :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #293 Gepost op: 20-03-2016, 20:15:24 »
In dit artikel geven de 3 oud-Mollen hun mening. Het is helaas een betalend artikel, maar de titel geeft al weg dat ze tot de conclusie komen dat Cathy de Mol is.

Als ze even goed speuren als
Spoiler: Mol van WIDM 2014 (klik om te tonen/verbergen)
dan kunnen we Cathy weg strepen. ;D

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #294 Gepost op: 20-03-2016, 20:28:49 »
zou wel leuk zijn als de Standaard hier het artikel zou posten ::)
(de mailadressen komen hier immers ook vandaan)
er was eens......

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #295 Gepost op: 20-03-2016, 21:40:01 »
Als ze even goed speuren als
Spoiler: Mol van WIDM 2014 (klik om te tonen/verbergen)
dan kunnen we Cathy weg strepen. ;D

 ::rofl::  Rake opmerking ;)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #296 Gepost op: 21-03-2016, 07:46:34 »
Vandaag staat er een artikel in het laatste waar ook het woord moloten in voorkomt. (Met verklaring).
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Délégee

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #297 Gepost op: 21-03-2016, 08:51:05 »
Super! Ben echt benieuwd naar het artikel met de molloten! Heeft iemand trouwens DeStandaard+ (betalend) en zou die de tekst anders van dit online kunnen zetten? http://www.standaard.be/cnt/dmf20160318_02191136
Alvast bedankt!!

Als alles goed gaat zouden jullie het artikel in bijlage moeten vinden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #298 Gepost op: 21-03-2016, 10:05:55 »
In dit artikel geven de 3 oud-Mollen hun mening. Het is helaas een betalend artikel, maar de titel geeft al weg dat ze tot de conclusie komen dat Cathy de Mol is.

De versie van Het Laatste Nieuws van het artikel met de oud-Mollen.

EDIT: Opvallend dat HLN de bedenking maakt dat het programma misschien moeite heeft met de geloofwaardigheid als andere kandidaten beginnen te mollen. Het geeft maar aan hoe verwend we zijn in Vlaanderen als we 1 Mol, 2 mollende kandidaten (en dan pas echt vanaf aflevering 6) en 7 oprechte kandidaten hebben en er toch geklaagd wordt. In Nederland is het omgekeerd. Daar heb je 7 mollende kandidaten, 2 oprechte kandidaten en een Mol die niets doet omdat alles voor hem/haar gedaan wordt.
Bovendien zal dat mollen van de niet-Mollen wel meevallen uiteindelijk en is het vooral onze verbeelding die de 2 finalisten bombardeert tot potentiële Mollen.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2016, 10:10:41 door Hulpmol »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media
« Reactie #299 Gepost op: 21-03-2016, 11:12:51 »
Ik vind het ook allemaal nogal meevallen in deze reeks, maar ik snap de ongerustheid natuurlijk wel, gezien de ervaringen in WIDM.

Helemaal voorkomen kun je het niet, maar ik denk zelf dat ingenieuze opdrachten meehelpen het te voorkomen. Opdrachten waarin niet direct duidelijk is hoe ze het beste gesaboteerd kunnen worden of waarin de kandidaat een voordeel heeft als hij/zij z'n deelopdracht haalt.

En anders denk ik dat de makers (met name ook die van WIDM) kunnen overwegen de 'negatieve joker' (1 goed antwoord wordt fout gerekend) in te voeren. En de gewone jokers & zwarte vrijstellingen afschaffen, alsjeblieft (tenzij in een specifiek spel, zoals de 'pasvragen' in De Mol Vier).

De 'negatieve joker' (1 per executie) is dan voor degene die het vaakst genoemd wordt bij de vraag 'Wie is de Mol?'. Als dat de Mol zelf is of bij gelijke stand tussen meerdere kandidaten, wordt hij niet uitgereikt. Ook zou ik dit principe dan pas gaan introduceren vanaf de 3e of 4e executie, om te voorkomen dat als iemand in de eerste aflevering oprecht iets onhandigs doet, hij er gelijk uit ligt omdat iedereen op hem stemt en hijzelf ook nog geen idee heeft wie de Mol is.
Volgens mij is dit dé manier om het nepmollen in te dammen, alleen al door de dreiging die er van uitgaat. Aangezien een ronde verder komen meestal belangrijker is dan gewonnen geld, moet je dus zorgen dat nepmollen op één of ander manier onaantrekkelijk wordt door je kansen te verminderen.
In de finale moet dit natuurlijk niet gelden en misschien ook al niet 1 of 2 executies daarvoor. Dus misschien alleen voor aflevering 3 t/m 5 ofzo. En natuurlijk wordt er bij de executie niet verteld wie hem gekregen heeft, dat lijkt me duidelijk.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2016, 11:14:26 door Jayne »