Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1  (gelezen 53625 keer)

Offline MarieS

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #120 Gepost op: 3-02-2016, 12:04:10 »
Maar zelfs het vloeken klinkt bij hun heel gezellig.  ::rofl::

Tja, ik kan het ook niet verklaren. Vooral Engelse vloeken zijn voor veel Belgen zowaar stopwoordjes geworden.

(Off topic: Ik vind het zelf erg vervelend want onze jonge kinderen zijn tweetalig (man is Amerikaan) en als we in België op vakantie zijn, horen ze overal "sh!t" "f&%k" enzovoort. Moeilijk om uit te leggen dat ze dit niet moeten herhalen als zelfs hun ooms en tantes soms veel vloeken!)

anoniem 17618

  • Gast
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #121 Gepost op: 3-02-2016, 15:11:47 »
Wat een toffe muziek tussen door!  ::ok::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #122 Gepost op: 3-02-2016, 19:05:48 »
Zo : Ook gekeken

En inderdaad, het was super  ::bravo::
Waarom ik dit dan leuker (?) vond dan de Nederlandse WIDM  dat weet ik niet helemaal en ga het ook niet teveel proberen te vergelijken.

Mijn hoofdverdachte vloog eruit. Dat was wel tof  ;D
De lama-opdracht was heel grappig.
Executie/muziek mag wat spannender  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #123 Gepost op: 3-02-2016, 20:32:37 »
Amen! Echt een verademing (na de anti-climax show in NL) en de manier van filmen en de executie  ::bravo::

En dan het shot op het einde met bijbehorende muziek en het font van de aftiteling ::rofl::. Alsof ik een film van Quentin Tarantino (lees: Sin City) aan het kijken ben.

 ::bravo::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #124 Gepost op: 3-02-2016, 22:20:43 »
Blij dat je deze aflevering zo mooi vond dat je de credits voor sin city aan Tarantino wilt geven, Maar het is toch echt een samenwerking van frank Miller en Robert Rodriguez, waardoor sin city het leven zag. Mr Tarantino mocht guest director zijn.

Verder on topic. Heeft iemand al iets gevonden over die rare extra op site van 4: de mol zit aan deze Kant altijd!!!.  Een grap? Of gaat de mol niet auto rijden?.

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #125 Gepost op: 4-02-2016, 00:45:05 »
Wat een heerlijke, heerlijke aflevering! ::bravo::

Fantastische shots, 'gewone' mensen, veel geld te verdienen, veel minder heftige achtergrondmuziek en sensatiegeluiden, de presentator is meer een gezellige spelleider en het oogt relaxter. Een soort back to basic mol en dat is eigenlijk wel weer lekker ::jaja::

En ze praten zo grappig  :P

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #126 Gepost op: 4-02-2016, 01:39:12 »

Verder on topic. Heeft iemand al iets gevonden over die rare extra op site van 4: de mol zit aan deze Kant altijd!!!.  Een grap? Of gaat de mol niet auto rijden?.

Is de mol "van de andere kant"? Gilles?
(of zeggen jullie dat niet in Vlaanderen  ;) )

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #127 Gepost op: 4-02-2016, 07:28:23 »

Verder on topic. Heeft iemand al iets gevonden over die rare extra op site van 4: de mol zit aan deze Kant altijd!!!.  Een grap? Of gaat de mol niet auto rijden?.

Kan je die extra is tonen? (Screen ofzo). Ik heb namelijk geen flauw benul welke je bedoelt.
Lomperik..

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #128 Gepost op: 4-02-2016, 09:03:40 »
Oei als digibeet is dat beire lastig. Kan een andere molloot me Helpen. Ik bedoel de afbeelding bij extra's aflevering 1 op de site van de mol op 4. Titel is dag 3 tankstation, op weg naar de brug .

En nog vraag aan techneuten, off topic. Kan ik zorgen dat ik geen engelstalige autofiller krijg tijdens t typen hier op Mac of iPad. Indian advies hierover bestaat sturen even een pm. ::bravo::

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #129 Gepost op: 4-02-2016, 09:09:49 »
Gisteren eindelijk de tijd gehad om de eerste aflevering te bekijken.
Wat een geweldige aflevering ::bravo::. Dit is hoe widm moet zijn, en hoe het vroeger was met Angela.
Lekker kneuterige tv. Heerlijk ::love::
Gewoon met zijn alle provisorisch in een appartementje, lekker zelf eten koken en de presentator die dan gewoon gezellig mee doet met de groep.
De groep vind ik echt fantastisch leuk. Ik ben nu al fan van Hanne, ik vind haar gevoel voor humor echt geweldig :P. Wat me wel opviel: Wat vloeken belgen veel t.o.v. de Nederlanders :-X ::rofl::
Opdrachten vond ik ook zeker geslaagd ::ok:: Ik kijk uit naar volgende week! :D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #130 Gepost op: 4-02-2016, 17:42:25 »
Oei als digibeet is dat beire lastig. Kan een andere molloot me Helpen. Ik bedoel de afbeelding bij extra's aflevering 1 op de site van de mol op 4. Titel is dag 3 tankstation, op weg naar de brug .

Deze?


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #131 Gepost op: 4-02-2016, 18:23:40 »
Yep. Merci hulpmol. Voor de nederlandse kijkers en degene die de mol 1 tm 3 niet hebben gezien; de mol is Darin niet enkel actief in de proeven Maar stak soms ook gewoon briefjes weg. Denk aan wat Margriet in widm deed.

Als dit dus van de mol zou zijn, wat zou t Dan kunnen betekenen? Idd de geaardheid ? Wat ik voor een belgische Mol een vrij. Politiek incorrecte informatie vind. Of dat de Mol nooit een auto rijdt in deze serie?  Misschien niet een een rijbewijs heeft.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #132 Gepost op: 4-02-2016, 18:28:29 »
Ik denk dat een kandidaat gewoon een geintje heeft uitgehaald met een andere kandidaat die die dag op de passagiersstoel zat eigenlijk  ;D

Offline Marburg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #133 Gepost op: 4-02-2016, 20:28:39 »
Dat zou niet slim zijn, want dat elimineert al een goed deel van de kandidaten, die zouden schrijven dat de mol 'aan' deze kant zat.
Tenzij ook dat doelbewust gedaan is natuurlijk :P

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #134 Gepost op: 4-02-2016, 20:46:44 »
Dat is gewoon Belgische humor. ;) Vandaar dat je Thibaud ook ziet wijzen naar de persoon voor zich, waar de pijl ook naar wijst.

In De Mol 2 stond Luc's leuze 'iersè doarsè' ook op een vuile auto geschreven (die waar Eef en David in moesten slapen omdat de dommerikken hen om de tuin geleid hadden).

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #135 Gepost op: 4-02-2016, 21:32:29 »
Mooie aflevering! Prachtig land, Argentinië.  ::bravo:: Intrigerende opdrachten.  ::jaja:: Leuke kandidaten!  :) (vooral Gilles en Hanne  ::rofl::) De presentator tussen de kandidaten in, vind ik ook wel leuk!  ::ok::
Ik heb nooit de eerdere Vlaamse series, noch de Nederlandse seizoenen met Angela en Karel gezien. Ik begon fanatiek met kijken vanaf widm seizoen 12. Daardoor zijn de flitsende beelden, de muziek, de snelheid, de sfeerbeelden etc., kortom de hier al genoemde zo kenmerkende zaken voor een widm-aflevering, voor mij heel gewoon. Die vind ik dan ook erg geschikt en verrijkend voor een aflevering. Het rustige van deze eerste aflevering van De Mol mag van mij iets minder, omdat ik gewend ben aan de latere Nederlandse series. Vanwege de lovende woorden over de Mol uit seizoen 8 (Mexico) heb ik die serie online teruggekeken (inderdaad een fantastische Mol  ::jaja::). Maar als je widm vanaf seizoen 12 gewend bent, is seizoen 8 al redelijk langzaam. Ik wil zeker niet zeggen dat ik de rust van De Mol niet waardeer, integendeel, het is juist verfrissend en fijn voor de afwisseling. Maar ik ga automatisch vergelijken. Wat ik, zoals velen al aangehaald hebben, wel jammer vind, is de manier waarop de executie wordt uitgevoerd. De schermen worden zeer snel achter elkaar getoond. En dan BAM, rood, en je moet weg. Even afscheid nemen mag best, wat mij betreft. Daarnaast mis ik ook de intro, want die vind ik in de Nederlandse versie altijd fantastisch.  :D
Hoe dan ook, ik blijf de serie zeker volgen! En als ik een verdachte moet noemen, dan ga ik voor de nog zeer onopvallende Issabel.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #136 Gepost op: 4-02-2016, 22:21:51 »
Ik gok zo dat we vanaf volgende aflevering een intro gaan zien. De executie is persoonlijke smaak, zelf houd ik wel van de no-nonsens aanpak, Maar ik kan t prima verstaan dat mensen er een stukje spanning in missen.


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #137 Gepost op: 4-02-2016, 23:40:55 »
Zo, ik heb ook gekeken. Dankzij de downloads, waarvoor veel dank! :) Voor mij voor het eerst dat ik een niet-Nederlandse Molreeks ga volgen. Dus ik hoop dat ze online beschikbaar blijven komen.

Een idee van wie het kan zijn heb ik nog niet. Maar het hele spel is heerlijk back to basic. Het is echt even wennen dat ik de mensen niet ken, maar ik vind het heel prettig hoe ze dat nog af en toe in beeld brengen met zo soms nog de namen erbij. Ik mis wel een beetje de biechten, ik zie persoonlijk liever de kandidaten aan het woord dan de presentator.

Het grootste verschil met Nederland is toch de montage. Het is veel minder als film, maar meer als reportage gedaan. Echt zoals de aflevering start: "dit is het verslag van een reis". Het lijkt minder professioneel, maar oogt voor mij ook veel "èchter" ofzoiets. Dichter bij de deelnemers, of zo. Meer alsof het hún spel is.

En de kandidaten zelf zijn ook zo heerlijk bleu dat spel in. Geen idee hoe ze dat spel moeten spelen. In Nederland zijn ze invergelijking zóóó doorgewinterd. 't Is wel even prettig om het spel weer even wat meer naïef gespeeld te zien worden. :)

Dat de deelnemers elkaar pas tijdens de eerste opdracht voor het eerst ontmoeten vind ik wel heel mooi. Dat is zo'n contrast met Nederland waar kandidaten van tevoren al weten met wie ze zullen gaan en alles al kunnen opzoeken. De opzet met onbekende mensen vind ik dan toch beter in het format passen; mysterieuzer.

De opdrachten zijn prima. Nog niet heel spectaculair, maar geeft wel een kloppend geheel allemaal. Dat de presentator tussen de groep gaat zitten vind ik dan weer iets minder.

Het logo vind ik trouwens prachtig, met de strakke lijnen. Modern en sjiek. De executie vond ik ook heel spannend. Geen poespas, heel goed gekozen geheimzinnige achtergrondmuziek, en geen knalharde geluiden op die schermen. Veel subtieler, waardoor je als kijker juist meer er in zit. Ik hoop echt dat idTV meekijkt (en liefst ook op het forum meeleest) en wat dingetjes meeneemt naar WIDM2017 :)

Samengevat: superleuk :D

Maar ik merk wel dat zo na een uur lang Vlaams luisteren, ga ik in mijn hoofd ook alles hier met zo'n tongval lezen ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #138 Gepost op: 4-02-2016, 23:48:49 »
Nee, dat dacht ik zomaar. Het leek me dat de groep (onder leiding van Cathy) niet zo happig was om Ruth terug te verwelkomen.

Shit, ik denk nu ook dat de kans erg groot is dat Ruth niet meer terugkomt. :\'( (heb nu pas het "volgende week"-stukje bekeken).

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #139 Gepost op: 5-02-2016, 12:41:14 »
Wat een geweldig begin van De Mol! Het is niet de "mindf*ck spektakelshow met bekende nederlanders", zoals in Nederland, maar een reis met opdrachten en het zoeken naar de saboteur. Simpele opdrachten gebaseerd op samenwerking inplaats van geluk hebben en vertrouwen en zonder twists, echte kandidaten die niet gewend zijn aan de camera en prachtig camerawerk! Ik vind het nu al leuker dan de Nederlandse versie!  ::bravo::

Enige minpuntje was de spanningsboog van de excecutie, die zo kort was als de carriere van voormalige talentenshow winnaars.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"