Poll

Wie is de Mol?

Cathy
Gilles
Hanne

Auteur Topic: [De Mol] Wie is het? - Poll  (gelezen 219645 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #460 Gepost op: 15-03-2016, 09:51:25 »
dat is cathy.
Nergens is er geld in de pot gekomen waarvoor zij verantwoordelijk is geweest.

Ze heeft anders prima wat vogels gefotografeerd

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #461 Gepost op: 15-03-2016, 11:06:22 »

Het begin van je uitleg kan ik geen touw aan vastknopen. De titel van artikel zegt veel: "Uiteindelijk draait alles om geld", en zoals je ziet slaat Hanne daar toch echt de bal mis mocht ze de Mol zijn. Dus hoe ze jou wensMol kan zijn, snap ik niet.



ik leg uit dat hanne en gilles samen in  deze afl veel geld binnen brengen . je rekent hanne daarop af en gilles vindt je nog wel een acceptabele mol. terwijl het toch meer aan gilles ligt dat deze opdr slaagt ( wil bij flessen weg ,geen schapen achterna rennen etc)

en MIJN wensmol is omdat IK dat wil :-)  niet omdat ze het zou zijn, of of dat IK het logisch zou vinden dat ze het zou zijn.

logisch : cathy als mol vanwege t feit dat ze geen geld binnensleept.  waarom Ik er niet in wens te geloven : too obvious, teveel regie die haar als mol in beeld brengt ( zie ruisbeeld na 28 secondes of zo).
ik zou t gewoon geen leuke mol vinden :-)

qua hints: gilles als mol.  tijgereiland, ave maria, el topo. heeft paar dingen gedaan die ik te kandidaats vindt ( stadsplan kopen, redelijk schilderen, en heel de gans opdracht)
en het is wel weer erg bekend als je als Mol bij zon metro opdracht , taxi lift krijgt en dan net op tijd binnenkomt zonder dat er iets te verdienen is.

Hanne: kan stiekum heel veel dingetjes niet of net te laat, die eigenlijk wel bij haar beroep horen ( toren bouwen, kleuren mengen) zit verder paar keer in prima positie om mol te zijn en is steeds bezig met groepsindeling. verder is het papier dat ze wegmoffelt gewoon vreemd


absoluut onmols:
- gilles  bij de gansopdracht. deze had heel simpel kunnen mislukken
- hanne bij de  kettingproef, ze had die vrijstelling niet moeten pakken

dus qua logica cathy for mol. voor mezelf hanne  ::trots::




Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #462 Gepost op: 15-03-2016, 11:34:06 »
Ah, die kettingproef... Ik vrees dat ik niemand meer kan overtuigen, maar toch... Jongens, uit het feit dat niemand de vrijstelling heeft gepakt, kun je toch afleiden dat de Mol nooit de intentie heeft gehad om hem zelf te pakken? De Mol volgt zijn/haar plan. Als het plan is om hem te pakken, pakt 'ie hem. Als het plan is anderen ertoe te bewegen ervoor te gaan, dan pakt 'ie hem dus niet. Wie de Mol ook is, hij/zij is in dit geval verslagen door de kandidaten, die allemaal de verleiding hebben weerstaan om voor de vrijstelling te gaan. Iedereen die op dat moment nog in het spel was is even verantwoordelijk voor het gewonnen bedrag. Je strooit jezelf zand (of zout ;D) in de ogen door het volledig op Hanne's naam te schrijven.

De 'Follow-the-money'-methode is, hoe verleidelijk en simpel ook, nooit een goede manier om de Mol te vinden, imho. Eenvoudigweg omdat nepmollende kandidaten standaard hoger eindigen dan de Mol in dat soort lijstjes. Géén geld verdienen is te makkelijk, ook voor kandidaten die verdenking op zich willen laden of gewoon niet zo handig zijn. Iemand een slechte Mol noemen omdat hij/zij niet bovenaan zo'n lijstje staat is al helemaal onzin.

Voor mij is Hanne de Mol en heeft Gilles de meeste kans om te winnen, omdat ik vrees dat Cathy nog op Gilles zit. Maar van dat laatste ben ik niet helemaal zeker.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #463 Gepost op: 15-03-2016, 11:37:14 »
mij heb je al lang overtuigd hoor jayne :-)

ik geloof zelfs nog in t feit dat er misschien wel 5 k minder in de pot zit, al denk ik dat de regie dan een lastig moment krijgt.


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #464 Gepost op: 15-03-2016, 12:31:02 »

ik geloof zelfs nog in t feit dat er misschien wel 5 k minder in de pot zit, al denk ik dat de regie dan een lastig moment krijgt.

Mja, ik zou dat zelf een beetje flauw vinden, maar uitsluiten kun je het niet, inderdaad.

Nog iets over Follow-The-Money: in een serie waarin de opdrachten zo goed en gelaagd zijn als in deze, is deze methode al helemaal tricky, aangezien de Mol (en de kandidaten) vrij vaak de mogelijkheid krijgen de deelproef van een ander te verstoren. Dat maakt het soms lastig om objectief te bepalen waar het precies mis ging. De Mol saboteert dan wellicht niet z'n eigen deel, maar de proef van een ander. Ik vind dat prachtig, maar het kan ook je blik danig vertroebelen. Zeker op het moment dat je al in een tunnel zit. :P
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 12:36:53 door Jayne »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #465 Gepost op: 15-03-2016, 13:02:33 »
ik zie niet in dat het liegen over die 5 k zwakker of flauwer is dan gilles die niet heel die metro opdracht gerend heeft, maar vrolijk in een taxi zat. of in vervlogen tijden de dobbelsteen die opnieuw werd gegooid totdat de Mol vond dat ze dat wel kon doen mislukken.

het is een regie keuze en in principe is de regie de Mol  ::oink::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #466 Gepost op: 15-03-2016, 13:52:49 »
De Mol moet geld uit de pot houden en onverdacht blijven. Hanne haalt te veel geld binnen en Cathy is te verdacht.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #467 Gepost op: 15-03-2016, 14:20:35 »
en gilles sleept die gans over de streep, hallo 5 k in de pot :-)


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #468 Gepost op: 15-03-2016, 14:22:26 »
en gilles sleept die gans over de streep, hallo 5 k in de pot :-)
Hij heeft lang genoeg tijd proberen te rekken, maar als je uiteindelijk genoeg voorsprong hebt om de finish toch te halen kun je moeilijk gaan wandelen.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #469 Gepost op: 15-03-2016, 14:24:08 »
en gilles sleept die gans over de streep, hallo 5 k in de pot :-)

En Hanne heeft dat bedrag mee bij elkaar verzameld. Als we besluiten dat 4960 euro echt te veel is voor een Mol dan kwalificeert enkel Cathy nog als Mol.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #470 Gepost op: 15-03-2016, 14:46:43 »
Volgens mij is dit de spannendste finale die ik ooit heb gezien. Alledrie de finalisten nog verdacht! Gilles blijft mijn mol.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #471 Gepost op: 15-03-2016, 14:57:53 »
Hij heeft lang genoeg tijd proberen te rekken, maar als je uiteindelijk genoeg voorsprong hebt om de finish toch te halen kun je moeilijk gaan wandelen.

wat houd ik toch van tunneltjes



Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #472 Gepost op: 15-03-2016, 15:09:23 »
Bij mij staat nog steeds Gilles op nummer 1.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #473 Gepost op: 15-03-2016, 16:58:06 »
wat houd ik toch van tunneltjes
Tunnels zorgen ervoor dat je iemand niet te snel afstreept ::jaja::
...óf niet!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #474 Gepost op: 15-03-2016, 17:10:08 »
Het is Cathy! Zij gaf een dubbele vogel op zodat het te winnen bedrag gereset werd. En ook leek het mij dat zij toch wel redelijk goed kon boogschieten.

En ik heb al geregeld het argument voorbij zien komen dat het toch wel zeker aan Cathy lag dat Gilles niet de gans in het zicht van de vogelspotters kon brengen. Misschien moeten die mensen eens contra gaan denken...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #475 Gepost op: 15-03-2016, 18:04:16 »
Heerlijk die verdeeldheid in de finale  ::bravo::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #476 Gepost op: 15-03-2016, 18:23:55 »
Het is Cathy! Zij gaf een dubbele vogel op zodat het te winnen bedrag gereset werd. En ook leek het mij dat zij toch wel redelijk goed kon boogschieten.

En ik heb al geregeld het argument voorbij zien komen dat het toch wel zeker aan Cathy lag dat Gilles niet de gans in het zicht van de vogelspotters kon brengen. Misschien moeten die mensen eens contra gaan denken...

en waarom zou gilles de gans in het zicht van de spotters willen brengen.  als Mol met voorkennis weet hij dat de gans geld waard is in die proef w(waar hij 0 invloed verder op heeft) dus wil hij de gans niet op de foto. als kandidaat weet hij niet eens dat de gans geld waard is op een foto en wil enkel zijn opdracht voor 2500 euro halen.

als mol is t t mooiste om zelf gezien te worden door de spotters zonder gans, maar dat bleek onmogelijk

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #477 Gepost op: 15-03-2016, 19:20:57 »
Pff...ik ben na de laatste aflevering overgestapt van Gilles naar Cathy als Mol.

Bij het boogschieten kon ze eerst niet goed in de roos krijgen en bij de 2de poging ging het super. Ze wou natuurlijk zo veel mogelijk controle houden over die molboekjes.

En dan zonder te overleggen met Stijn een dubbele vogel laten zien aan die vogelaar.

En Gilles die deze aflevering bijna € 5000 binnen rent. Dat is zo onmols.

Dus Cathy is het. ::vergroot::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #478 Gepost op: 15-03-2016, 21:06:18 »
Ik blijf lekker bij Gilles. Hij doet veel te kandidaats en te fanatiek voor een kandidaat. En dat helemaal niet consequent. Oftewel : alleen als het in zijn mol-rol te pas komt de kandidaat te spelen. (en dus de held).
De proef met de gans was waarschijnlijk leuker als hij nét zou lukken. Ik denk niet dat het de bedoeling was dat er 1000 euro uit een fles gekatapult zou worden, nu weet ik het niet zeker, maar ik las ergens dat Hanne dat gedaan had.
Dat hij meteen fanatiek met die pijl en boog gaat oefenen geeft hem een goede dekmantel dat hij al veel eerder goed heeft geleerd met pijl en boog om te gaan. En hij wist ook al hoe hij het spelletje moest winnen van Stijn. Opvallend.
En dan heb ik het nog niet eens over zijn scherm gehad. Dit komt echt geacteerd op mij over, net als de eerste keer met die slikbeweging. Zenuwachtig? Ik geloof het gewoon niet. Maar ja het kan tunnelvisie zijn he  ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #479 Gepost op: 15-03-2016, 21:19:44 »
Ik kan me goed vinden in je verhaal tureluurs. Idd geacteerd die executies, hij trekt elke keer  hetzelfde soort verstijfde gezicht, strak, zonder emotie te tonen. Komt op mij zeer onnaturel over.