Poll

Wie is de Mol?

Cathy
Gilles
Hanne

Auteur Topic: [De Mol] Wie is het? - Poll  (gelezen 219477 keer)

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #100 Gepost op: 15-02-2016, 23:54:27 »
Issabel, Thibaud of Gilles  ::jaja::

Hanna, Bruno, Stijn wat mij betreft zeker niet

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #101 Gepost op: 16-02-2016, 10:37:43 »
1. Gilles
2. Issabel
3. Bruno

Stijn en Hanne zijn het duidelijk niet! Cathy is het denk ik ook niet. Alles wat zij uitstraalt, is haar fanatisme om ver te komen. Van Thibaud kan ik nog geen hoogte krijgen. Vooralsnog zet ik hem op de vierde plaats in mijn verdachtenlijstje.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #102 Gepost op: 16-02-2016, 17:16:29 »
Gilles nog steeds. :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #103 Gepost op: 16-02-2016, 18:21:19 »
Ik zweef nu nog tussen Issabel en Gilles. Hanne is wat weggezakt.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #104 Gepost op: 16-02-2016, 18:25:27 »
Ik weet het gewoon echt niet  ::schaam::

Ik kan bij ze allemaal wel iets verzinnen waarom ze wel de mol zijn maar ook omgekeerd (waarom ze niet de mol zijn).

#teamamaimiljaarde

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #105 Gepost op: 16-02-2016, 18:26:44 »
Sowieso een raar moment wel. Want waarom zou Gilles (of ie nou Mol is die kandidaat speelt of dat ie echt kandidaat is) in de biecht verbergen wie hij verdenkt?
Ik heb ooit een interview gelezen van Belle (van het allereerste seizoen op de wereld ever) waarin stond dat ze voor de camera soms drie verdachten moesten opsommen en wat ze er verdacht aan vinden.

Dus het zou me ook niet verbazen als "de interviewer" bij de biechtcamera (want er zit soms ook een reporter bij die de juiste vragen moet stellen) zou vragen om iets te vertellen over hun mol, zonder een naam of hint te geven van wie het is. Dan hebben ze geluidsfragmenten die ze voor iedereen kunnen gebruiken.
Dan kan de voice-over zeggen bvb "Verschillende mensen verdenken Bruno" en dan iemand's stem "Die is zo verdacht dat ik er altijd bij in de buurt blijf."
Geen idee of het echt zo gebeurt, maar ik kan het me zomaar voorstellen. Het is en blijft televisie. :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #106 Gepost op: 16-02-2016, 18:30:16 »
Ik vind het echt moeilijk dit keer.

Gilles past voor mij echt precies in het profiel van een mol. Hij ligt goed in de groep, en doet hier en daar wat 1 op 1 gesprekjes, hij beïnvloedt ze vanaf de achtergrond lijkt wel.
Wat ik dan niet kan verklaren zijn zijn vele 'onmolse' acties:

Afl.1:
- Bij de zoutopdracht achterblijven en zo controle uit handen geven
- Een lama vangen (oke dat kan nog onder de noemer "vertrouwen wekken" worden geschaard)
- Geen molse actie bij brugopdracht.

Afl.2:
- Wilt Ruth bevrijden en spoort de nee-stemmers aan ook te helpen.

Afl.3:
- Zet een schakelaar om.
- Zegt in de groep de vrijstelling te willen pakken, waardoor hij uiteindelijk onder druk van de groep naar de kist moest.

Cathy vind ik juist wel verdacht om haar acties en uitspraken. Maar haar vind ik dan weer niet in het plaatje van een mol passen. Ze is wel erg aanwezig voor een mol.

Ik weet het even niet meer.


Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #107 Gepost op: 16-02-2016, 19:14:42 »
Issabel

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #108 Gepost op: 16-02-2016, 20:25:23 »
Na de 3e aflevering neig ik nu naar Issabel. Ik kan haar op weinig positieve bijdrages aan de groep betrappen.

Gilles is gestegen op mijn lijstje, maar dan kan ie wel goed acteren als ie de Mol. Zijn emoties lijken oprecht. Bruno kan ik ook moeilijk peilen. Cathy begin ik meer te zien als extreem fanatieke kandidaat dan Mol, maar ik streep haar nog niet weg.

Thibaut is niet mijn persoon, en zie ik meer als stoorzender dan als Mol. Hanna en Stijn zijn t in mijn ogen zeker niet, beiden hebben een groot geld bedrag binnengebracht.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #109 Gepost op: 16-02-2016, 20:25:52 »
Een mol zal in de laatste positie altijd een vrijstelling pakken in plaats van 5000 euro, zeker als meerderen in de groep zeggen dat ze het begrijpen.

Een mol zal nooit een penalty binnenschieten om daarmee 6000 euro te winnen. Wel geniaal van de dames om Stijn verdacht te maken.

Denk Thibaut of Cathy, hoewel die laatste wel heel erg aanwezig is.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 20:31:25 door kevin174 »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #110 Gepost op: 16-02-2016, 20:32:30 »
Ik zweef nu nog tussen Issabel en Gilles. Hanne is wat weggezakt.


Hanne is bij mij juist met stip gestegen. Bij de spiraalopdracht hield ze de ring in het begin wel heel erg vaak en lang tegen de spiraal. De spiraal is ook de enige plek waar je invloed hebt op beide onderdelen van het spel. In het slachthuis is haar rol wat minder duidelijk maar het lijkt alsof ze een een psychologisch spel speelt om de anderen voor te bereiden op het doorbrengen van de nacht aldaar. Waarschijnlijk tot haar grote verbazing mag ze echter als laatste overblijven. Dan de vrijstelling pakken, zou haar wat te verdacht maken. Aan de andere kant gezien de anderen het haar gunnen had het wellicht prima gekund en ook haar huilbui op de berg lijkt wat onmols, maar wie weet is dat toch gespeeld. Al is het met het zicht op de komende opdracht ook weer niet erg handig (ze praat daarmee de anderen als het ware al bij voorbaat een schuldgevoel aan). Maar goed, ze stijgt mijn top 3 in, waar Gilles en Issabel lekker blijven staan na deze aflevering. Al heb ik ze beide geen noemenswaardige mollendingen zien doen (behalve dan misschien Gilles, die eerst heeel goed zijn best doet en dan toch, al dan niet gefaket af gaat)

1. Issabel 2. Gilles 3. Hanne --- 4. Thibaud 5. Cathy 6. Bruno 7. Stijn

Overigens: superaflevering weer, en nog van alles mogelijk. Dik en dwars een goedmaker voor het fiasco in Nederland.

Edit: Sorry, ik haal weer een paar topics door elkaar (Aflevering 3 en Wie is het?) ... maar omdat het toch voornamelijk gaat over wie ik verdenk en waarom, laat ik hem hier staan.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 20:35:19 door tumtum »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #111 Gepost op: 16-02-2016, 20:57:48 »

In het slachthuis is haar rol wat minder duidelijk maar het lijkt alsof ze een een psychologisch spel speelt om de anderen voor te bereiden op het doorbrengen van de nacht aldaar. Waarschijnlijk tot haar grote verbazing mag ze echter als laatste overblijven. Dan de vrijstelling pakken, zou haar wat te verdacht maken.


Het is juist dat slachthuisgebeuren waarom ik haar nog niet afschrijf. Bij mij staat ze dus ook nog op plek 3.
Ze speelde duidelijk een psychologisch spel. Bemoeide zich amper met de discussies zelf (laat de anderen elkaar en zichzelf maar lekker verdacht maken), maar is ondertussen toch bezig om de groep onbewust te sturen. Zoals ze het daar begon huiselijk te maken met de matjes, het koken. Zo van: "Ik ben bereid om hier een nacht te blijven. Grijp de vrijstelling maar."
De discussie eerder die middag op de berg zit mij ook een beetje dwars. Zoals je aangaf: waarom acteren en de groep een soort schuldgevoel aanpraten met de kettingopdracht in het vooruitzicht? Ik geloof niet dat haar inzinking gespeeld is. Een mol is ook een mens met emoties. En de eerste week had al wat teweeg gebracht. Denk maar bv aan het vertrek van Ruth.

En tot slot misschien een kleine hint: slachthuis zag er uit als een soort ondergrondse bunker. Met genoeg insecten alom vertegenwoordigd zou een mol zich daar prima thuisvoelen. En kijk wie daar lekker een potje aan het koken is?

 ::)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #112 Gepost op: 16-02-2016, 20:59:19 »
Issabel en Gilles. Bruno is wat meer in zicht gekomen na deze laatste aflevering. Volgende aflevering eens aankijken of hij terugzakt of toch nog wat meer stijgt.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #113 Gepost op: 16-02-2016, 21:11:10 »

Ze speelde duidelijk een psychologisch spel. Bemoeide zich amper met de discussies zelf (laat de anderen elkaar en zichzelf maar lekker verdacht maken), maar is ondertussen toch bezig om de groep onbewust te sturen. Zoals ze het daar begon huiselijk te maken met de matjes, het koken. Zo van: "Ik ben bereid om hier een nacht te blijven. Grijp de vrijstelling maar."

Haha, precies wat ik ook dacht :-)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #114 Gepost op: 16-02-2016, 21:12:51 »
Op de site van demol.vier staat dat Issabel het meest verdacht is. Hierdoor denk ik ook niet dat zij het is.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #115 Gepost op: 16-02-2016, 21:14:40 »
Op de site van demol.vier staat dat Issabel het meest verdacht is. Hierdoor denk ik ook niet dat zij het is.

Dan zal ik de winnaar wel weer gevonden hebben  ::rofl::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #116 Gepost op: 16-02-2016, 22:16:09 »
Issabel en Gilles. Bruno is wat meer in zicht gekomen na deze laatste aflevering. Volgende aflevering eens aankijken of hij terugzakt of toch nog wat meer stijgt.

Hier mee eens.

Hanne en Stijn teveel verdiend. Cathy fanatieke kandidaat, Thibaud inderdaad moeilijk te peilen maar zie ik echt niet als mol.

Gilles en Issabel zijn bij mij juist een beetje gezakt deze aflevering. Vond met name Gilles bij de eerste opdracht erg zenuwachtig overkomen, alsof hij het echt spannend vond. Maar ik zag ook bij Issabel een paar oprecht lijkende reacties. Bruno blijft een beetje onder de radar.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline TotalPowned

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #117 Gepost op: 16-02-2016, 23:12:30 »
Mijn nummer 1 Mol is Gilles.
Nummer 2 is Issabel, maar waarom zei ze als eerste dat er een schakelaar bij de ingang zat? Een Mol zou niks zeggen en genieten dat iedereen die over het hoofd heeft gezien.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #118 Gepost op: 16-02-2016, 23:48:51 »
Ik ga nu voor Bruno

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #119 Gepost op: 17-02-2016, 00:31:56 »
Mijn mol: Marc > Manuella
Ik ben goed op weg! ::ohno::

Ik heb de aflevering nog maar net gezien en moet alles nog een beetje verwerken. In het onderstaande lijstje zitten ook wijzigingen o.b.v. overdenking van voor aflevering 3. Bruno had ik bijvoorbeeld te hoog staan en ik zie ook wel wat in de argumenten dat Gilles de mol is. Tijdens deze aflevering voelde ik mij gesterkt in de verdenking van Manuella... maar... tja.

Onverdacht:
Stijn
Hanne
Issabelle

Middenmoot:
Bruno (-)
Cathy

Verdachten:
Gilles (+)
Thibaud (+)

Ik durf nog geen hoofdverdachte aan te wijzen uit deze twee heren.