Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden  (gelezen 66162 keer)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #120 Gepost op: 22-02-2016, 22:00:07 »
JorisBoris. Probeer posts die de afvaller verraden te vermijden tot een uurtje na de uitzending. Veel Nederlanders openen dit topic namelijk en zien liever de afvaller hier niet staan.
Als je het voor jezelf spannend wil houden, vermijd je de topics waar dergelijke info kan staan ;)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #121 Gepost op: 22-02-2016, 22:01:36 »
Als je het voor jezelf spannend wil houden, vermijd je de topics waar dergelijke info kan staan ;)

In een topic van aflevering 2 verwacht ik niet te lezen wie de afvaller van aflevering 4 is, maar bon, wie ben ik he. ;)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #122 Gepost op: 22-02-2016, 22:09:55 »
In een topic van aflevering 2 verwacht ik niet te lezen wie de afvaller van aflevering 4 is, maar bon, wie ben ik he. ;)
Nah, ik geef je geen ongelijk hoor, maar wil zeggen: wil je het niet weten,  vermijdt het.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #123 Gepost op: 22-02-2016, 22:13:42 »
Nah, ik geef je geen ongelijk hoor, maar wil zeggen: wil je het niet weten,  vermijdt het.

Ja, de waarheid ligt in het midden. Ik ben gewoon erg prikkelbaar als het op spoilers aankomt. Mijn excuses als mijn vorige post dan ook een beetje kortaf was.

En nu weer on topic misschien. ;D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #124 Gepost op: 22-02-2016, 23:27:50 »
Ik vermijd sowieso dit subboard zodra het op tv is. Zodra ik het zelf ook gezien heb, kom ik terug en kan ik al aan de kandidatentopics zien wie waarschijnlijk is afgevallen. Dus geen probleem voor mij mocht de afvaller hier vermeld worden.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #125 Gepost op: 22-02-2016, 23:39:44 »
Ik vermijd sowieso dit subboard zodra het op tv is. Zodra ik het zelf ook gezien heb, kom ik terug en kan ik al aan de kandidatentopics zien wie waarschijnlijk is afgevallen. Dus geen probleem voor mij mocht de afvaller hier vermeld worden.


Rekening houden HOEFT niet (het is de Belgische mol, niet de Nederlandse) en dus hoeft geen Belg zich in principe in te houden en moeten de NL-ers idd eea vermijden willen ze geen spoilers zien. MAAR: ik snap het argument van Hulpmol dat je geen spoiler verwacht in een topic van 2 afleveringen geleden...

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #126 Gepost op: 22-02-2016, 23:57:37 »
Ik vind het prima om met spoiler tag te werken, Maar uit voorzorg kom ik op maandag pas op dit forum als ik minimaal de afl heb bekeken.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #127 Gepost op: 23-02-2016, 11:57:06 »
Na afvallen van Issabel had ik volgende bedenking.

- De vraag wordt gesteld aan Issabel over de bedrijfsvorm.
- Thibaud zegt dat dit een nv is.
- Issabel volgt hem en zegt nv, ze zegt "het kan maar nv of bvba zijn"
- Gilles moet zijn vraag beantwoorden.
* Hij weet dat nummerplaat 'GBL' eruit moet.
* Hij weet dat Issabel twijfelt tussen NV en bvba.
* Als hij haar naar de bvba kan kantelen, dan gaat de nummerplaat eruit.
* Daarvoor moet hij een elektronicabedrijf vinden met een N... Nokia is snel gevonden.

Het is zeer plausibel dat het één van de 2 mogelijkheden (nv of bvba) van Issabel was.
De makers weten dat en hoopten dat ze zou antwoorden (Gilles kan eventueel wat op haar ingesproken hebben) en het uiteindelijk ook niet weet.
Gilles heeft mooi gewacht als laatste om te antwoorden zodat hij hierop kon inspelen.

- Had Issabel voor bvba gekozen kon hij verdoen zonder enige actie.
- Had Issabel niet geantwoord, kon hij nog steeds als laatste een (fout) antwoord geven met een letter uit de bewuste nummerplaat, bv: LG (vooraf al met de makers afgetoetst)
- Nu koos ze voor NV --> Gilles moet in actie schieten.

Vermoedelijk zaten er nog van die dubieuze gevallen in, waarop Gilles kon inspelen.

Het is allemaal natuurlijk maar een theorie...
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #128 Gepost op: 23-02-2016, 14:27:24 »

<knip>

Gilles heeft mooi gewacht als laatste om te antwoorden zodat hij hierop kon inspelen.


Uhm, Gilles kon toch niet zelf bepalen om als laatste te gaan?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #129 Gepost op: 23-02-2016, 14:37:32 »
Uhm, Gilles kon toch niet zelf bepalen om als laatste te gaan?
Al gaat hij eerst: dan nog kan hij Nokia zeggen. Dan weet hij ook dat Issabel voor BVBA gaat gaan. Dan geef je haar al op voorhand een zetje.

Niet dat ik Gilles verdenk overigens. Het is een verdachte move, maar kan evengoed puur toeval zijn.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #130 Gepost op: 23-02-2016, 16:42:57 »
Uhm, Gilles kon toch niet zelf bepalen om als laatste te gaan?
Door je positie kan je dat al afdwingen, ook naast Issa, toeval?
#HetIsTochWaarZeker!?

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #131 Gepost op: 23-02-2016, 17:23:39 »
sterker nog ik denk dat als ze NV als antwoord op issas vraag hadden gegeven. hij vast wel met Blackberry op de proppen was gekomen , als hij die nummerplaat eruit wou hebben.

alleen is t voor ons verdachter als jezelf die nummerplaat wegspeelt, nu helpt hij mee om iemand anders die keuze te laten maken. was wel buiten ruth gerekend, want die vertrouwt het niet.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #132 Gepost op: 23-02-2016, 17:32:38 »
sterker nog ik denk dat als ze NV als antwoord op issas vraag hadden gegeven. hij vast wel met Blackberry op de proppen was gekomen , als hij die nummerplaat eruit wou hebben.

alleen is t voor ons verdachter als jezelf die nummerplaat wegspeelt, nu helpt hij mee om iemand anders die keuze te laten maken. was wel buiten ruth gerekend, want die vertrouwt het niet.

Ze houdt het in beraad. Maar als je nog maar 1 kans hebt, ga je (ik toch niet) gokken op een plaat die misschien fout is.
Dan gok je op wat misschien juist is.
klaar voor de strijd

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #133 Gepost op: 24-02-2016, 01:31:34 »
Volgens mij bepaalde Ruth in de auto de volgorde van vragen...
Nee hoor, zij weet trouwens ook niet wie 'Ja' gestemd heeft. Er werden enkel aantallen doorgegeven.
Bij Hanne missen we de overgang naar haar. Idem bij Bruno.
Bij Issa is het: Ruth, het is Issabel. Welke vraag heb je voor mij?
Dan zegt Ruth: "dan mag de volgende komen." Gilles antwoordt: "Gilles hier, stel maar je vraag"
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #134 Gepost op: 29-02-2016, 15:11:15 »
Ik heb deze opdracht zojuist nog eens bekeken. Ik blijf er bij dat ik Ruth heel erg vind acteren, eigenlijk al vanaf de eerste aflevering. Ze is dan ook actrice/toneelspeelster. Dit, in combinatie met de wel erg harde exit met de verfbom, die je een gewone kandidaat niet aan zou willen doen, doet mij denken dat de hele executie van Ruth mogelijk in scene is gezet. Nou ja, het is een theorie, en zonder echt te zeggen wat ik daarvan vind in de zin van kandidaten en kijkers misleiden, vind ik dit best een slimme oplossing om voor spectaculaire televisie te zorgen, en het spel volledig op scherp te zetten, zonder daarbij een argeloze kandidaat te beschadigen. Dit ook nog begeleid door de woorden van Gilles dC dat het een beetje oneerlijk is om een kandidaat al zo vroeg naar huis te sturen, omdat het eigenlijk een loterij is.

Mijn theorie is dus dat Ruth geen echte kandidaat was maar een actrice die van tevoren wist dat ze na aflevering 1 met een rood scherm en een verfbom naar huis zou gaan. Natuurlijk mocht het niet zo zijn dat alle kandidaten meewerkten en ze de juiste nummerplaat zou gaan vinden, maar met een Mol in het gezelschap en Ruth die zelf in de auto zit (en desnóóds een typfout kan 'faken') is er eigenlijk geen risico dat dit plannetje niet zou werken.

Wat denken jullie? Mijn post is niet bedoeld als aanklacht tegen VIER dat ze kijkers of kandidaten bedriegen, zo moet je dit vooral niet lezen. Ik vind het juist een vrij slimme actie die niemand echt kan benadelen, maar wel voor spanning in het spel en in de groep zorgt. En: als de theorie klopt, kunnen we hier nog iets mee in de speurtocht naar de Mol?


Edit: Ik zie in het Ruth-topic dat deze theorie al eerder geopperd is.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 15:17:42 door tumtum »

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #135 Gepost op: 29-02-2016, 16:09:59 »
Ik geloof daar niks van, dat zou Woestijnvis nooit doen!

Offline Bonanza

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #136 Gepost op: 29-02-2016, 16:26:37 »
Ik dacht na die opdracht ook meteen: dit ziet er wel héél erg geacteerd uit. Maar misschien zit die hele theorie er niet achter. Misschien hebben ze het gewoon moeten overdoen omdat er opnames mislukt waren ofzo?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #137 Gepost op: 29-02-2016, 16:37:29 »
Ik geloof daar niks van, dat zou Woestijnvis nooit doen!

Da's natuurlijk niet een heel sterk argument, maar ik ben het met je eens dat de originele makers dit waarschijnlijk niet zouden doen of goedkeuren. Maar wellicht, voor zo ver men daar al iets over te zeggen had, is men toch akkoord gegaan omdat het voor de andere kandidaten niets uitmaakt, niemand wordt benadeeld, sterker nog, iedereen is verzekerd van twee volle afleveringen meedoen. Het zou puur een actie zijn om de eerste aflevering zonder 'echte' afvaller toch spannend te maken, én de groepsdynamiek meteen op scherp te zetten zonder iemand te benadelen.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #138 Gepost op: 29-02-2016, 20:22:20 »
De makers hadden ingeschat dat de groep Ruth had laten terugkeren. Dit blijkt uit een interview met de makers dat morgen in HUMO verschijnt. De bewuste passage:

HUMO Ruth was uiteindelijk de eerste die naar huis moest. Een pijnlijk moment, en het werd alleen maar pijnlijker toen duidelijk werd dat de groep haar kon terughalen, maar dat weigerde. Ruth kreeg af te rekenen met een verfbom en moest alsnog naar huis. Hoe makkelijk was het om daarna in slaap te geraken?
Creylman «Dat was nu een proef waarvan we de uitkomst níét goed hadden ingeschat. Wij gingen ervan uit dat Ruth door de groep weer binnengehaald zou worden. Niet zonder discussie allicht, maar toch: we hielden er rekening mee dat de eerste afvaller niet écht naar huis zou moeten. Maar daar heeft de groep anders over beslist. Toen dachten wij ook even: ‘Ocharme Ruth!’ Maar het blijft een spel, en je weet dat zoiets kan gebeuren.»
Cuypers «We hebben daarna nog een gesprek gehad met Ruth, waarin ze zei dat ze ermee kon leven – zij had net hetzelfde gedaan, beweerde ze. Dat was wel belangrijk voor ons, want als makers voelden we ons toch wel een beetje onbehaaglijk toen die verfbom afging: ‘Oei, sturen we die nu echt op die manier naar huis?’»

Ik vond dit wel opmerkelijk: is de Mol dan gebriefd om ja te stemmen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #139 Gepost op: 29-02-2016, 20:24:52 »
Ik vond dit wel opmerkelijk: is de Mol dan gebriefd om ja te stemmen?

Verdorie ja, dat zou je dan wel zeggen. Sowieso vreemd dat ze hadden ingeschat dat Ruth wel terug zou mogen komen.