Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sam  (gelezen 14130 keer)

Online FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #20 Gepost op: 15-02-2017, 21:55:31 »
Is inderdaad niet de mol  ::ohno::. Hij zong zo goed, duidelijk een kandidaat..
Frankje Lapi

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #21 Gepost op: 16-02-2017, 09:28:40 »
ik herkende in hem die kandidaat van vorig jaar, die voetballer.
Opmerkelijk slechte conditie trouwens voor iemand die aan joggen doet als hobby

Ja, je kunt Sam inderdaad wel vergelijken met Stijn. En na 1500 euro eigenhandig verdiend te hebben is dat de tweede reden om hem af te strepen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #22 Gepost op: 19-02-2017, 19:05:01 »
Ondanks die 1500 blijf ik mijn twijfels houden. Ik zie in hem nog steeds een mogelijke mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #23 Gepost op: 21-02-2017, 01:02:15 »
Ik zie in zijn gedragingen weinig mols. 1500 euro in de gospel, hij begeleidt davey prima over de lasers.

maar in het letterraam van de dierenproef staat er aaneengesloten sammol ( wel niet in 1 lijn) en vandaag speelde ze de roofproef in een museum waar je met de beginletters ISAM kon maken (iziko South African Museum)..


Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #24 Gepost op: 21-02-2017, 01:17:07 »
Hoewel ik Sam niet verdenk vond ik die hulp bij Davey in het museum eerder verdacht dan helpend. Davey leek prima te staan en Sam leek hem uit balans te brengen door aan zijn benen te gaan zitten.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #25 Gepost op: 21-02-2017, 02:46:21 »
Ik zie in zijn gedragingen weinig mols. 1500 euro in de gospel, hij begeleidt davey prima over de lasers.

maar in het letterraam van de dierenproef staat er aaneengesloten sammol ( wel niet in 1 lijn) en vandaag speelde ze de roofproef in een museum waar je met de beginletters ISAM kon maken (iziko South African Museum)..


Ja, 't kunnen allemaal hints zijn. Al heeft ie tot nu toe dan wel ondermaats gepresteerd als mol
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hansiemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #26 Gepost op: 23-02-2017, 11:17:00 »
Ik zie in zijn gedragingen weinig mols. 1500 euro in de gospel, hij begeleidt davey prima over de lasers.

maar in het letterraam van de dierenproef staat er aaneengesloten sammol ( wel niet in 1 lijn) en vandaag speelde ze de roofproef in een museum waar je met de beginletters ISAM kon maken (iziko South African Museum)..



Voor mij is Sam de mol. Niet alleen met deze aanwijzing, maar hij was voor mij al verdacht. Vooral bij het hardlopen, hij loopt ook heel raar, alsof hij nooit rent. Ook bij het zingen blijft hij verdacht, hij pakt het grootste bedrag, en hij lijkt zelfs verbaasd dat hij niet wordt aangewezen als niet-zanger. Natuurlijk is hij ook blij als hij de emotie ziet bij het publiek. En in het museum...hij vertraagt de zoektocht enorm, waardoor de tijd snel terugloopt. En tenslotte vind ik 'm typisch in groepsgedrag, het lijkt alsof hij bij een keuze voorafgaand aan een opdracht heel snel is, maar bij onderlinge discussies met de groep is hij niet snel, meer verwarring stichtend.
Maar misschien zit ik wel fout...

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #27 Gepost op: 28-02-2017, 11:28:23 »
Ik stap van Annelies over op Sam, Op de golfbaan was hij erg slecht bezig. Het geld van de fietsopdracht onder de snelbinder stoppen ?.  Het tijd rekken bij de fietsopdracht omdat hij de ketting spanner niet kon vinden (Die hij denk ik zelf weggegooid heeft) Tijdens de scrabble opdracht staat hij naast de tunnel naar het gouden ei (waarom daar niet naar binnen gaan ? hij moest toch wachten bij de letter P)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #28 Gepost op: 28-02-2017, 12:40:01 »
Ja, Sam afgeschreven na de Sjosjoleza, maar elke aflevering verspeelt hij meer van die krediet.

De zangopdracht was mss geluk of slecht ingeschat door hem?

Alleszins komt Sam terug in mijn vizier!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #29 Gepost op: 28-02-2017, 22:48:31 »
Ja, Sam afgeschreven na de Sjosjoleza, maar elke aflevering verspeelt hij meer van die krediet.

De zangopdracht was mss geluk of slecht ingeschat door hem?

Alleszins komt Sam terug Vizier!

Dit gevoel had ik ook. Opeens doet Sam zo verdacht.

Online FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #30 Gepost op: 28-02-2017, 23:08:00 »
Wat een toffe kandidaat met geweldige opmerkingen  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #31 Gepost op: 1-03-2017, 01:14:38 »
Dit heb ik al op een ander forum geplaatst, maar ik wil graag ook jullie mening horen.

Tot nu toe was Sam niet buitengewoon verdacht voor mij.
Wel vroeg ik me af, waarom hij niet ging kijken in het gebouwtje dat toegang gaf tot het gouden ei en de meer verborgen letters in de ondergrondse tunnel. En dat, terwijl hij ervoor stond en, naar eigen zeggen, graag het gouden ei wilde... Maar ja, hij zong op dat moment heel onverdacht, met zijn 'tenorstem', dat Eline het gouden ei had, waarbij hij nog even nonchalant aan een struikje plukte.

Zou hij de overbekende thriller 'Het gouden ei' van Tim Krabbé niet kennen? En daardoor niet weten dat een 'gouden ei' zich misschien op een plek kon bevinden waar het daglicht niet kon binnenkomen? Iets waar professor Hans mogelijk wel aan had gedacht, vandaar zijn vondst? Dat zou kunnen natuurlijk. Lezen of films kijken behoren wellicht niet tot de liefhebberijen van Sam. Toch vond ik het vreemd, omdat Sam me een redelijk ontwikkelde jongeman lijkt.

Ik heb, bij het herbekijken van de aflevering, het kaartje met de letters in het doolhof nog eens bestudeerd. Met de letters daarvan zijn alleen de namen van Davey, Hans en Robin te vormen. Ik dacht eerst: ha, verdachte nummer 1 van mij zit ertussen (op dat moment Robin, namelijk). Ter verduidelijking: er was slechts 1 'e' bij de letters, dus de namen van Annelies en Eline vielen af.

Dit was me allemaal te meerduidig. Drie namen die te vormen waren met die letters, waren er twee te veel.
Ik wilde mijn gepuzzel als niet ter zake doende al afschrijven, totdat ik later in de aflevering op dat kaartje zag wat de (enige vier) letters waren die zich in de ondergrondse tunnel bevonden (zie de tweede afbeelding in de aflevering, met het rode vlak).

Dit tweede kaartje kwam in beeld vlak nadat Gilles het woord 'Hint' had gelegd in het scrabble spel...

De letters die zich in de ondergrondse tunnel bevonden waren de volgende - waarbij twee lijnen op het kaartje ook nog eens richting de 's' wijzen-: de 'k', de 'p', de 's'en de 'a'.

PAK S.

En dan is deze 'S' ook nog eens de aller onderste letter op het kaartje.  ;D
« Laatst bewerkt op: 1-03-2017, 01:22:03 door Marisa »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #32 Gepost op: 1-03-2017, 01:24:24 »
Dan vraag ik mij af hoe Gilles kon weten dat hij de letters van 'Hint' zeker zou kunnen verzamelen en dit dan nog eens kan leggen...

Met die letters van het doolhof valt inderdaad misschien iets te doen...
Maar je theorie van het aparte gedeelte klopt niet, want naast de P, A, K en S zijn er nog twee andere letters in dit gedeelte, twee van de letters waarmee ze beginnen (dus V, W, R, U, E, E of N)
En vooraf konden de makers niet weten welke letters er effectief getrokken zouden worden.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2017, 03:08:11 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #33 Gepost op: 1-03-2017, 11:33:03 »
Maar je theorie van het aparte gedeelte klopt niet, want naast de P, A, K en S zijn er nog twee andere letters in dit gedeelte, twee van de letters waarmee ze beginnen (dus V, W, R, U, E, E of N)
En vooraf konden de makers niet weten welke letters er effectief getrokken zouden worden.

Waar zie/zag jij die letters dan? De screenprint met het 'rode gedeelte' (de ondergrondse letters) heb ik rechtstreeks van de site van VIER  waar in de aflevering - op dat moment - op alle niet gevonden letters uit de ondergrondse tunnel gewezen wordt. In die tunnel is toch niemand geweest om letters te halen, behalve Hans, die er alleen het gouden ei pakte?
Of heb ik iets gemist? Dat kan natuurlijk ook. ;)

En het woord 'hint' van Gilles zal zeker op dat moment toeval zijn geweest. Maar de regie/montage kan deze 'hint' ook zeker gebruikt hebben, net op het moment vóór dit tweede kaartje - met de duidelijk in beeld gebrachte resterende ondergrondse letters - in beeld kwam, dus.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2017, 11:41:26 door Marisa »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #34 Gepost op: 1-03-2017, 12:52:04 »
Waar zie/zag jij die letters dan? De screenprint met het 'rode gedeelte' (de ondergrondse letters) heb ik rechtstreeks van de site van VIER  waar in de aflevering - op dat moment - op alle niet gevonden letters uit de ondergrondse tunnel gewezen wordt. In die tunnel is toch niemand geweest om letters te halen, behalve Hans, die er alleen het gouden ei pakte?
Of heb ik iets gemist? Dat kan natuurlijk ook. ;)
Op onderstaande foto, genomen bij de start van het spel, zie je dat er al 7 letters/eieren doorstreept zijn. Dit zijn de beginletters die ze trokken.
2 daarvan zijn vanuit het onderste gedeelte.

« Laatst bewerkt op: 1-03-2017, 12:55:48 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #35 Gepost op: 1-03-2017, 16:40:17 »
Op onderstaande foto, genomen bij de start van het spel, zie je dat er al 7 letters/eieren doorstreept zijn. Dit zijn de beginletters die ze trokken.
2 daarvan zijn vanuit het onderste gedeelte.


Ah. Dank je.

Maar op deze plattegrond zie ik geen letters bij de eieren staan. Hoe kunnen we dan weten of de bij de doorgestreepte eieren horende letters inderdaad overeenkomen met de letters die Robin en Annelies uit de zak hebben gehaald?

Mede daarom blijft me het - zo duidelijk voor ons als kijker in beeld gebrachte - kaartje met de overgebleven letters in het ondergrondse gedeelte intrigeren, gecombineerd met dat woord 'hint' waar de aandacht op werd gevestigd. Kan natuurlijk ook een leuk extra dwaalspoor zijn.

En vooral vraag ik me af waarom die lijnen zijn getrokken naar de 'S'.

Geven die lijnen de ondergrondse tunnel aan? De tunnel, waarin - op het einde - zich het gouden ei bevindt?
Is dan de 'S' (van Sam) misschien hét 'gouden ei'?  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2017, 17:00:19 door Marisa »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #36 Gepost op: 2-03-2017, 00:23:48 »
De lijnen geven de tunnel aan en de s is waarschijnlijk in de tunnel of net erachter.


Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #37 Gepost op: 2-03-2017, 00:38:19 »
Ah. Dank je.

Maar op deze plattegrond zie ik geen letters bij de eieren staan. Hoe kunnen we dan weten of de bij de doorgestreepte eieren horende letters inderdaad overeenkomen met de letters die Robin en Annelies uit de zak hebben gehaald?
Er staan effectief wel letters op hoor, alleen niet zo gemakkelijk te zien.

Ik heb de duidelijkste eruit gehaald
Hier zie je "duidelijk" de letter G (wat ook klopt)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #38 Gepost op: 2-03-2017, 09:21:42 »
Merci, Moloproller en Tarbozan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #39 Gepost op: 2-03-2017, 12:18:10 »
even een vraag: wat denken jullie van de stelling dat de zangproef gestuurd zou zijn?

dat wil zeggen dat ze bewust sam op rij 1 aan t eind zetten en de juryleden hadden verteld niet de persoon op rij 1 aan t eind te kiezen??

ik weet uit ervaring dat er in andere seizoenen ook al paar keer gemanipuleerd is, waar ik zoiets van had eh bah ( debra mol 1 Nl met dobbelstenen bv)

zelf wil ik hier niet in geloven, maar ben benieuwd wat de rest vindt.