Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1  (gelezen 17903 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #120 Gepost op: 13-02-2017, 12:38:04 »
Heerlijk zeg die eerste opdracht. Iedereen meteen duidelijk maken dat dit een hard spel is, zo moet het  ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #121 Gepost op: 7-03-2017, 14:16:42 »
We zien Davey, Robin en Annelies afscheid nemen van hun familie in die volgorde. Daarna zien we Eline die haar koffer in de wagen laadt. De 4 eerste die in beeld komen zitten nog altijd in het spel. Zijn Davey, Robin en Annelies de finalisten?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2017, 14:19:13 door Convans »

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #122 Gepost op: 20-03-2017, 20:19:16 »
Gisteren heb ik de eerste aflevering nog eens vluchtig bekeken. Die beginscène blijft in ieder geval geweldig! Die zal ik nooit beu geraken.

Maar er is me iets anders opgevallen, over de afvallers. In mijn nota's had ik er al iets over neergepend maar nooit verder uitgediept tot ik gisteren even wou checken met de deelnemers die nog overblijven. Ik weet het, deze komt heel laat binnen, maar heb er zelf ook geen enkel voordeel uit kunnen halen voor mijn pool, de mol app, ...

In de 23e minuut zien we Davey in het vliegtuig zitten, hij bladert door zijn rood molboekje. Daarbij horen we de voice-over zeggen:

"Tijdens deze reis is er maar één vraag die telt. Wie is de mol? Om hun bij hun zoektocht te helpen vonden de kandidaten in het vliegtuig voor iedereen een molboekje. Er staat al een kleine biografie in over elke kandidaat en ze kunnen er zelf aantekeningen in maken over verdachte acties. Want om de paar dagen worden ze getest op hun kennis over de mol. En wie daarop het minste scoort moet naar huis."

Het lijkt er inmiddels sterk op dat we hier in een flits de afvallers te zien kregen. Vlak ervoor zien we Davey met zijn rood molboekje. Staan al deze kandidaten in het rode boekje en krijgen zij dus een rood scherm?

Achtereenvolgens zien we de profielpagina, foto of bio van ...

Hans (pagina)
Jessica (pagina)
Jolien (pagina)
Davey (foto + bio)
Marzena (foto + bio)
Davey weer (bio)
Bouba (foto)
Bertrand (foto)
Eline (bio + foto)
Annelies (klein stukje bio)
Jessica (foto)
Sam (bio + foto)

Er zijn een aantal afwijkingen te bespeuren:
* Er worden geen foto's getoond van Annelies en Robin. De winnaar en Mol zullen nooit het minste scoren, krijgen dus nooit rood en gaan bijgevolg nooit naar huis. Zijn zij Mol en Winnaar of andersom?
* Van Annelies zien we nog een klein stukje van haar bio. Van Robin helemaal niks.
* De afvallers staan niet in volgorde, de enige verklaring die ik kan bedenken is om het spannend te houden tot aan de laatste aflevering?

Stel Annelies en Robin halen zeker de finale, de laatste afvaller zou dan Davey of Eline moeten zijn?
Van Davey kregen we zijn volledige profielinfo te zien. Van Eline een kleiner stukje en haar profielfoto.
Er is nog iets vreemd aan de hand met de hele opstelling, Davey komt twee (of zelfs drie) keer aan bod, bij Davey voor en na Marzena. Was hij het misschien die een rood scherm kreeg in afl. 3?
Omdat ook Davey afwijkingen vertoont zou het erop kunnen wijzen dat Eline terug naar huis vliegt. Als iemand een betere verklaring weet ...

Er circuleert al een andere theorie, waarbij Davey, Robin en Annelies afscheid nemen van hun familie en Eline die haar koffer in de koffer steekt. Als je die combineert met deze zitten Robin en Annelies sowieso in de finale.

Ik heb nog een andere kortere uitleg die wijst naar één persoon maar die zal ik zo meteen in een andere post geven. Iets met mijnen. ;)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #123 Gepost op: 20-03-2017, 20:25:37 »
* Opmerking: Klopt alleen als Eline de afvaller is vanavond.

Je zou het ook nog kunnen omvormen naar Annelies, dan speelt Jessica hierin een sleutelrol. Zij was de eerste afvaller, Eline de laatste afvaller.

Wat als het nu gewoon een simpel spelletje mijnenveger is. De mol in het midden en acht mijnen rond zich.

1. Jessica
2. Jolien
3. Bouba
4. Marzena
5. Betrand
6. Hans
7. Sam
8. Eline

Annelies staat tussen de eerste en laatste afvaller die een rood scherm kreeg. Hierna krijgt niemand meer een rood scherm. Dus Bom Davey gaat pas af in de finale. Het zou verklaren waarom Robin er niet in voorkomt. Hij is de winnaar.

Het sluit ook mooi aan bij de mijnopdracht in aflevering 5.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #124 Gepost op: 22-03-2017, 16:19:41 »
Eline was dus niet de afvaller... Kan dus in de prullenbak.
Ich bin ein Bärliner!