Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4  (gelezen 8600 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #40 Gepost op: 28-02-2017, 16:49:33 »
ja die vraag der vragen was een matig begin vond ik ook.
Ik snapte het nut daar ook niet van. In de oude reeksen werden dan openbaar in de groep enkele verdachte dingen besproken die elke kandidaat gedaan heeft, met soms zelfs nieuwe informatie erbij, waar je bvb zou horen "Of ben jij De Mol, Eline? Degene die onschuldig pleitte toen het alarm af ging, maar uit onze beelden blijkt dat het toch niet door Bertrand kwam." En dan geschokte reacties van iedereen daar en iedereen thuis.

Maar ineens was het gedaan.

Voor de restwas ik wel weer helemaal weg van deze aflevering. Vooral de opdracht met de geliefden/familieleden!
Zelf vind ik de "Wie wil eerst z'n scherm zien?" methode wel leuker dan de geënsceneerde, omdat het dan sowieso een verrassing is, zoals Heinz zei, op deze manier blijft het onvoorspelbaar.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #41 Gepost op: 28-02-2017, 19:42:23 »
Ik ben nooit zo van deze uitspraken; maar ik vond dit denk ik de beste aflevering ooit. Qua verschillende type-opdrachten en gelaagdheid en details in attributen.
En ik echt voor me beeldscherm stond de helft van de tijd omdat ik meeleefde.  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #42 Gepost op: 28-02-2017, 20:02:02 »
Ik ben nooit zo van deze uitspraken; maar ik vond dit denk ik de beste aflevering ooit. Qua verschillende type-opdrachten en gelaagdheid en details in attributen.
En ik echt voor me beeldscherm stond de helft van de tijd omdat ik meeleefde.  ::rofl::

Haha, doe ons een lol en film jezelf de volgende keer! ;D

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #43 Gepost op: 28-02-2017, 23:13:36 »
Fantastische aflevering weer  ::bravo::. Ik snapte het begin niet zo goed. En de struisvogels waren eng  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #44 Gepost op: 1-03-2017, 00:27:48 »
Heerlijke serie dit. Eerst dacht ik: ze zullen toch niet werkelijk struisvogels in een doolhof loslaten op de kandidaten :-X Maar ik moet bekennen dat het geniale tv oplevert en ze kennelijk keihard achter kandidaten aanrennen maar die vogels de kandidaten ook zo voorbij lopen als de kandidaten gewoon een stap op zij zetten. ::rofl::

Die fietsopdracht is hoe de Oregon Trail wel leuk was geweest. Ook hier had je meerdere opdrachten. Annelies en Eline lieten zich snel achterhalen wat ik onmols vind. Want je hebt geen invloed op de rest van de overige opdrachten. Davey zie ik ervoor aan om die kettingspanner meegenomen te hebben toen ie Hans voor wou zijn trouwens. Eline haalde wel 500 euro uit de pot maar toch wankelt mijn stevige verdenking op haar enorm. Qua golven haalde ze het in 10 slagen, ze gaf de logische raad gewoon de vijf cafés te bellen ipv overige kistjes af te wachten. Verder had ze bij het scrabble/struisvogelhunt gebeuren weinig invloed op de rest.

Dus ik stap over op mijn tweede verdacht: Davey. Mocht Annelies de mol zijn, amai zeg, das toch niet plezant? Een inactieve mol is niet wat ik wil zien. Ik wil een mol die fysieke proeven niet schuwt zelfs al is dat niet je beste troef. Mol George was ook niet fysiek de sterkste of Inge bijvoorbeeld. Beiden waren nochtans actiever bezig dan Annelies. En dit is nu al vier afleveringen lang hé.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #45 Gepost op: 1-03-2017, 09:12:35 »
Eline haalde wel 500 euro uit de pot maar toch wankelt mijn stevige verdenking op haar enorm. Qua golven haalde ze het in 10 slagen, ze gaf de logische raad gewoon de vijf cafés te bellen ipv overige kistjes af te wachten. Verder had ze bij het scrabble/struisvogelhunt gebeuren weinig invloed op de rest.

Omdat ze het zonenummer niet vonden (rekensom met knikkers) hadden ze volgens Gilles nog zo'n vijftig nummers om uit te kiezen met die vijf cafénamen. Het is best knap dat het ze door op het dialect af te gaan alsnog gelukt is. Bertrand stelt Essen voor en Davey haakt er op in. Vooral zeer onverdacht van hen dus. Dat Eline dan belt kan ook moltactiek zijn.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #46 Gepost op: 1-03-2017, 09:16:13 »
Ik snap niet waarom hier zo 'negatief' doet over het speciale begin van de aflevering. Het is eens iets anders en ik vond het wel heel leuk en verrassend. Zo die wereldbol waarop dan eerst ingezoomd werd en dan de kandidaten die allemaal rond elkaar zitten, met Gilles De Coster in het midden van de kandidaten. Dan die vraag die in elk seizoen wel eens één of meerdere keren wordt gesteld. Ik vond het leuk dat het eens op een andere manier was, zo samen met de hele groep en aan het begin van de aflevering, om de aflevering 'speciaal' en wel leuk (vond ik) te starten.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #47 Gepost op: 2-03-2017, 10:51:32 »
Ik weet niet wie dat juist onderhoudt en ik weet dus ook niet aan wie ik dat nu juist moet vragen, maar ik zou aan diegene die bij het titeltje 'De Mol 2017 (Vlaanderen)' altijd de opdrachten bijzet, waarbij je dan ook een score kan geven, willen vragen wanneer de opdrachten van aflevering 4 erop komen en wanneer we er dus ook een score aan kunnen geven, omdat het nu precies zo lang duurt tegenover anders.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #48 Gepost op: 2-03-2017, 10:55:09 »
Omdat ze het zonenummer niet vonden (rekensom met knikkers) hadden ze volgens Gilles nog zo'n vijftig nummers om uit te kiezen met die vijf cafénamen. Het is best knap dat het ze door op het dialect af te gaan alsnog gelukt is. Bertrand stelt Essen voor en Davey haakt er op in. Vooral zeer onverdacht van hen dus. Dat Eline dan belt kan ook moltactiek zijn.

In dat geluidsfragment zat ook dat ze vanuit Nederland over de grens kwamen om daar beuling te halen. Dus ik denk dat ze het ook nog iets konden herleiden naar de grensgemeentes. Iets wat Davey deed. Toen hij het dorp waar ik woon (Arendonk) opnoemde, sprong ik uit de bank en gilde "Ze zeiden Arendonk in De Mol!"  ;D En een seconde later Turnhout, waar ik net een maand geleden van naar Arendonk verhusid ben. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #49 Gepost op: 2-03-2017, 11:34:05 »
In dat geluidsfragment zat ook dat ze vanuit Nederland over de grens kwamen om daar beuling te halen. Dus ik denk dat ze het ook nog iets konden herleiden naar de grensgemeentes. Iets wat Davey deed. Toen hij het dorp waar ik woon (Arendonk) opnoemde, sprong ik uit de bank en gilde "Ze zeiden Arendonk in De Mol!"  ;D En een seconde later Turnhout, waar ik net een maand geleden van naar Arendonk verhusid ben. :)

Wat grappig! En dat van "over de grens" was ik even vergeten. Sowieso onmols van Davey maar ook onmolser van Eline dan ik in eerste instantie dacht.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #50 Gepost op: 2-03-2017, 12:51:26 »
Wat grappig! En dat van "over de grens" was ik even vergeten. Sowieso onmols van Davey maar ook onmolser van Eline dan ik in eerste instantie dacht.
Ik weet niet of in deze opdracht redelijk goed meewerken wel echt onmols is. Het geld werd toch in ieder geval gewonnen, dus eigenlijk was dit volgens mij vooral een proef waarbij de mol zich weer heel wat minder verdacht kon maken tegenover zijn medekandidaten en tegenover de mensen thuis. Ik vind het juist opvallend dat Davey, die er normaal nog al mols bijloopt, zonder echt iets te doen in opdrachten, plots heel hard meewerkt, net als Eline trouwens, die plots ook ineens gewoon hard meewerkt met de anderen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #51 Gepost op: 2-03-2017, 13:12:27 »
Ik zie geld voor de pot verdienen als onmols. Persoonlijk voordeel voor kandidaten dwarsbomen is niet de taak van de Mol.

En het was niet voor het eerst dat Davey "echt iets deed": ook al maakte hij het niet af, hij hakte flink hout en zorgde met zijn fietsketting en handigheid voor de sleutel en koos daarbij voor geld. De actie met de kettingspanner en Sam kan eventueel een molactie zijn maar uiteindelijk wordt er mede dankzij Davey geld verdiend in plaats van verloren.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #52 Gepost op: 2-03-2017, 13:22:36 »
Ik weet niet wie dat juist onderhoudt en ik weet dus ook niet aan wie ik dat nu juist moet vragen, maar ik zou aan diegene die bij het titeltje 'De Mol 2017 (Vlaanderen)' altijd de opdrachten bijzet, waarbij je dan ook een score kan geven, willen vragen wanneer de opdrachten van aflevering 4 erop komen en wanneer we er dus ook een score aan kunnen geven, omdat het nu precies zo lang duurt tegenover anders.

deze site wordt bijgehouden door vrijwilligers.. Je kunt HIER lezen wie dat zijn. De opdrachten worden toegevoegd zodra het klaar is.  ;D
er was eens......

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #53 Gepost op: 2-03-2017, 13:36:47 »
Ik zie geld voor de pot verdienen als onmols. Persoonlijk voordeel voor kandidaten dwarsbomen is niet de taak van de Mol.

En het was niet voor het eerst dat Davey "echt iets deed": ook al maakte hij het niet af, hij hakte flink hout en zorgde met zijn fietsketting en handigheid voor de sleutel en koos daarbij voor geld. De actie met de kettingspanner en Sam kan eventueel een molactie zijn maar uiteindelijk wordt er mede dankzij Davey geld verdiend in plaats van verloren.
Als Davey echt de mol is, dan werd hij waarschijnlijk gebrieft over de andere kandidaten en weet hij dus zo ook dat Annelies en Eline op dat moment al afgevallen waren. Daarom begon hij meteen met houthakken en deed hij 'precies' echt zijn best. Hij maakt het uiteindelijk wel niet af en hij laat Robin en Bertrand er alleen achter om de opdracht op te lossen, terwijl hij daarvoor goed genoeg gezien had dat die 2 het alleen niet aankonden. Uiteindelijk slagen Robin en Bertrand dan toch in de opdracht, waar Davey waarschijnlijk niet op had gerekend, maar goed, denkt hij, de 1000 euro die ze net gewonnen hebben zijn toch alweer verloren door Annelies en Eline. Daarna komt hij bij de volgende opdracht aan en begint hij opnieuw goed aan de opdracht, om zich niet of minder verdacht te maken. Vergeet trouwens niet dat Sam iets later meermaals de opmerking maakt dat hij het raar vond dat Davey daar al zeker 20 minuten met die ketting stond te prutsen toen hij daar aankwam. Davey krijgt, met de hulp van Sam, uiteindelijk toch de sleutel te pakken en hij neemt opnieuw het geld mee, om zich opnieuw niet of minder verdacht te maken. Daarna laat hij Sam alleen achter, in de hoop en in de veronderstelling dat hij de ketting toch niet meer terug op de fiets krijgt en voor de zekerheid neemt hij ook nog de kettingspanner mee (of verstopt hij die misschien?). Bij de 3de opdracht probeert hij tijd te rekken door nog in de boot te kruipen en door nog wat te blijven proberen, totdat Robin en Bertrand hem aansporen om toch maar gewoon verder te gaan. Davey spreekt hen niet tegen, zoals altijd, want dat lijkt wel zijn tactiek te zijn doorheen heel het spel, en opnieuw zijn zij en Hans wat tijd verloren, in de hoop dat ze niet op tijd zullen aankomen bij Gilles De Coster en al het geld dus toch verloren zal gaan. Wanneer hij inziet dat dit toch in ieder geval wel gaat lukken, geeft hij zich weer volledig en komt hij als eerste aan bij de finish, opnieuw om zicht totaal niet verdacht te maken. Tot zijn grote spijt komt ook Hans toch nog aan met een gemiddelde dat toch ook net hoog genoeg is om de opdracht te winnen. Volgens mij (en mijn theorie) was Davey hier dus juist wel redelijk 'mols', maar ik kan natuurlijk ook gewoon altijd iets te diep in de Davey-tunnel zitten (, wat mij eigenlijk ook niet zo hard zou verbazen ;) ).

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2017, 10:04:57 »
Ik wil het hier toch ook maar weer eens zeggen, in navolging van anderen: Fantastische serie!!! Hele leuke kandidaten / leuke groep en ontzettend inventieve opdrachten. Er zitten veel meer haken en angels dan dan bij ons in NL vind ik. De start van de serie (11 kandidaten, direct een afvaller) was al heel sterk en zo zijn er iedere aflevering zulke geinige opdrachten. Nu ook weer: de rode lantaarn zat zo slim in elkaar!
De kandidaten lijken wat fanatieker en natuurlijker (er wordt wat afgevloekt  ::rofl:: ) en er wordt ook meer gelachen lijkt het. Ook als kijker vind ik het veel vrolijker om te zien. Bij WIDM heb ik toch het idee dat de kanditaten veel meer bezig zijn met een rol (ik doe alsof ik de mol ben en al die bondjes). Beide programma's vind ik prachtig maar de Vlaamse versie vind ik toch mooier om te zien. Complimenten.
(een nederlandse versie met ON-ers zou zeer gewenst zijn!)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #55 Gepost op: 3-03-2017, 15:17:15 »
deze site wordt bijgehouden door vrijwilligers.. Je kunt HIER lezen wie dat zijn. De opdrachten worden toegevoegd zodra het klaar is.  ;D

Ik probeer vanavond. Heb deze week veel na-werkse activiteiten gehad en dus amper aan een pc gezeten (behalve op het werk, zoals nu even)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #56 Gepost op: 3-03-2017, 15:20:49 »
Ik probeer vanavond. Heb deze week veel na-werkse activiteiten gehad en dus amper aan een pc gezeten (behalve op het werk, zoals nu even)
Ok, heel erg bedankt. Ik begon mij na een tijd gewoon af te vragen hoe het kwam dat de opdrachten nog altijd niet online stonden, omdat het er anders normaal al redelijk snel na de aflevering opstaat. In ieder geval heel hard bedankt om toch te reageren en dan zie ik het straks of (desnoods) morgen wel. Bedankt!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #57 Gepost op: 3-03-2017, 19:44:37 »
Dit was inderdaad een heel mooie aflevering! Beste opdracht: het doolhof! De fietsopdracht was ook goed, alleen misschien een tikje te zwaar? Het golfen was heerlijk om naar te kijken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #58 Gepost op: 3-03-2017, 21:08:01 »
Dit was inderdaad een heel mooie aflevering! Beste opdracht: het doolhof! De fietsopdracht was ook goed, alleen misschien een tikje te zwaar? Het golfen was heerlijk om naar te kijken!
Ik ben het ook helemaal met je eens. Ik vond het, net als alle andere afleveringen al uit dit nieuwe seizoen van 'De Mol', weer een prachtige aflevering om naar te kijken. Dit is echt waar ik elke week een hele week naar uitkijk. 3 super goede opdrachten, waarbij ook de opdracht met de scrabble en met het doolhof mij het meest kon bekoren. Ook de proef met het golfen met de krokodil vond ik heel leuk om naar te kijken, net als jou. In de verschillende voorstukken voor de 4de aflevering had ik ook al meermaals gezien dat er in de 4de aflevering een proef met heel veel fietsen zou tussen zitten. Ik had hier op voorhand wel wat 'schrik' voor, omdat ik eerst dacht dat ik dat niet zo'n leuke en boeiende opdracht zou vinden. Veel te vroeg conclusies getrokken dus, want ik vond dat oo, weer echt een magnifieke opdracht, die echt wel weer super leuk was om naar te kijken, net als alle andere opdrachten. Ik vond trouwens ook de vooruitblik en de promo voor aflevering 5 van maandag er al heel veelbelovend uitzien en volgens mij zullen alle opdrachten van maandag mij echt wel heel hard kunnen bekoren. Ik kijk er in ieder geval echt weer al heel lang en heel hard naar uit.