Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht  (gelezen 9651 keer)

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #20 Gepost op: 28-02-2017, 00:30:32 »
Aangezien Davey technisch onderlegd is (Sam zei dat hij geregeld aan brommers sleutelt), weet hij ongetwijfeld wat de kettingspanner is. Zo'n ding kwijtmaken of stiekem meenemen is een slimme manier om relatief onopvallend te mollen.
Ma how zeg!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #21 Gepost op: 28-02-2017, 00:43:47 »
die kettingspanner komt in aflevering 10 uit zijn broekzak ::jaja::
Al zag ik in het herbekijken dat Sam de laatste was die de kettingspanner vast had...
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #22 Gepost op: 28-02-2017, 00:44:21 »
In de 9e aflevering komt de mol naar voren, in de 10e wordt alles besproken dacht ik

Nee, het zijn er maar 9. Eind 8 de ontknoping en 9 de terugblik.

On-topic: Eens met o.a. spechteke en Lukie4 dat sowieso Hans niks te verwijten valt deze opdracht.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #23 Gepost op: 28-02-2017, 00:52:11 »
heeft gilles niet gezegd dat je de rode lantaarn mocht wisselen?? edit net gecheckt dit is inderdaad gezegd.

hier hadden dus heel andere tactieken toegepast kunnen worden. zeker omdat t me lijkt dat met name robin niet echt zichtbaar vernmoeid is na deze opdracht.

Kan hij veel meer fysiek dan hij ons wil doen laten geloven ??

in geen vd scenarios zie ik eline of annelies echter de streep halen, maar t verlies van sam was zeker te vermijden geweest( met de kettingspanner uiteraard)
in hoeverre de boot zeewaardig was te krijgen, dat is lastig in te schatten, maar er was nu vanaf proef 1 al weinig afstand tussen lantaarn en groep.

als Hans Mol was , had hij zeker te laten binnen kunnen komen, er waren in elk geval geen pottenkijkers om hem heen





Offline BobW

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #24 Gepost op: 28-02-2017, 00:57:03 »
Het vroeg opgeven van Annelies en Eline is denk ik geen Mollenstreek. Of ze zijn niet de Mol, of ze konden echt niet meer.

Het lijkt me dat je als Mol graag invloed wilt uitoefenen op de opdrachten en in het slechtste geval pas iets later opgeeft, want dit valt gelijk erg op.

Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #25 Gepost op: 28-02-2017, 00:58:00 »
heeft gilles niet gezegd dat je de rode lantaarn mocht wisselen?? edit net gecheckt dit is inderdaad gezegd.
Ah, dat was ik vergeten, goed gezien. ::ok:: Hans had dan kunnen overwegen om Sam het laatste deel te laten fietsen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #26 Gepost op: 28-02-2017, 01:03:26 »
die kettingspanner komt in aflevering 10 uit zijn broekzak ::jaja::

Samen met de vermiste polaroid? ::rofl::

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #27 Gepost op: 28-02-2017, 08:26:18 »
Een kettingspanner is zo'n schroefje bij je achteras, in het Nederlands heet dat ding een kettingpons al gebruikten zij geloof ik een andere benaming. Kijk mijn fietsenkennis!  ::trots::
Dat is inderdaad een kettingpons. Niet zo handig om mee te werken als je het niet gewoon bent.
Druk je een pennetje er volledig uit, dan stuikt het vaak een beetje op. Wanneer je het dan terug in een schakel wil duwen dan heb je 1 stijve schakel, dus het kan wat onhandig werken!
De ketting komt vanzelf op spanning door de derailleur achteraan.
Die pons doen verdwijnen was alleszins voldoende om 1 kandidaat uit te schakelen.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #28 Gepost op: 28-02-2017, 10:37:17 »
Mijn mol tot nu toe, Davey, nam wel lekker het voortouw, zoals ik van de mol zou verwachten. Als eerste bij de opdrachten willen zijn, tijd rekken, Sam buiten spel zetten, geen opdracht afmaken.

Maar toch.... twijfel....
Al zou ik het wel erg makkelijk vinden als de mol zich in het begin liet voorbij rijden. Denk dat de opdracht oprecht te zwaar was voor de dames.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #29 Gepost op: 28-02-2017, 12:00:30 »

Wel weer opvallend dat er nauwelijks tactiek was, en ze als dolle honden van start gingen. Ik miste Marzena hier! Davey had al snel een grote voorsprong maar omdat niemand wist wat de bedoeling was, en wie op wie moest wachten, of juist beter door kon fietsen, kon de mol (mocht die niet bij de snelle afvallers zitten) proberen tijd te rekken zodat ze te laat kwamen. Of proberen het tempo te verlagen zodat Hans stil kwam te staan (ging een paar keer maar net goed), of onder de 10 km gemiddeld kwam te zitten.

Wie rekten? Davey ging elke opdracht aan zonder overleg, maar koos wel voor het geld, en zei bij de boot dat ze echt niet genoeg tijd hadden daarvoor. Robin verloor tijd door met zijn allen bij andere opdrachten te blijven hangen, en zat te pushen daar om die boot op te vullen met takken en een poging te wagen. Boot was vervolgens halfgebakken opgeknapt en had nog lekken toen ze erin zaten. Vond ik mols, het werd al donker, Hans meldde vlakbij te zijn en ze konden beter met het geld dat ze al hadden naar de finish gaan en de proef gewoon halen.
 
Sam zat ook tjd te rekken; kwam achterop eerst, toen tijd gerekt bij de kettingopdracht. Misschien een molactie van davey om de kettingspanner mee te namen.


Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #30 Gepost op: 28-02-2017, 13:02:12 »
In de 9e aflevering komt de mol naar voren, in de 10e wordt alles besproken dacht ik

8 afleveringen en aflevering 9 is ontknoping
klaar voor de strijd

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #31 Gepost op: 28-02-2017, 18:49:36 »
Mijn mol tot nu toe, Davey, nam wel lekker het voortouw, zoals ik van de mol zou verwachten. Als eerste bij de opdrachten willen zijn, tijd rekken, Sam buiten spel zetten, geen opdracht afmaken.


Dit dus! Velen hier menen dat Davey heel erg kandidaats was bij deze opdracht, maar ik zie vooral Molgedrag. Helaas voor de Mol is de opdracht dan toch geslaagd, maar waarschijnlijk is Davey direct verantwoordelijk voor het niet winnen van 500 euro door Sam uit te schakelen. Dan als eerste binnenkomen is een klassiek voorbeeld van de 'Mol is held'-theorie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #32 Gepost op: 28-02-2017, 18:55:01 »
Dit dus! Velen hier menen dat Davey heel erg kandidaats was bij deze opdracht, maar ik zie vooral Molgedrag. Helaas voor de Mol is de opdracht dan toch geslaagd, maar waarschijnlijk is Davey direct verantwoordelijk voor het niet winnen van 500 euro door Sam uit te schakelen. Dan als eerste binnenkomen is een klassiek voorbeeld van de 'Mol is held'-theorie.

Maar zowel Bertrand als Robin zeggen dat zij niks van de ketting snappen. Zij hadden dat sleuteltje dus al vast niet kunnen bemachtigen. Mogelijk Sam wel, dus kan het inderdaad zijn dat dit een geslaagde molactie van Davey was. Helemaal als hij de kettingspanner heeft meegenomen. 

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #33 Gepost op: 28-02-2017, 22:06:21 »
Citaat
Maar zowel Bertrand als Robin zeggen dat zij niks van de ketting snappen.

Dat hoeft natuurlijk niet beslist waar te zijn. Bertrand is inmiddels vrijgepleit als Mol, maar zowel Robin als Davey hadden de spanner mee kunnen nemen. Ik heb het slechts een keer gezien. Is de spanner nog gebruikt na het vertrek van Bertrand en Robin?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #34 Gepost op: 28-02-2017, 23:16:47 »
Prachtige opdracht, maar volgens mij echt loodzwaat  ::oink::
Frankje Lapi

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #35 Gepost op: 1-03-2017, 04:25:59 »
Vreemd inderdaad dat er geen enkele tactiek leek te zijn. De eerste afvallers en Hans vind ik hier nog het minst verdacht. Ik denk, Davey had beter achteraan kunnen beginnen met lopen om aan het eind als een idioot te fietsen. Dat had anderen veel meer tijd gegeven om de opdrachten te doen. Als hij dan nog iemand had ingehaald, was diegene sowieso te langzaam om boven de 10 per uur uit te komen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #36 Gepost op: 1-03-2017, 16:31:33 »
Qua verdacht zijn weet ik het niet zo goed met deze opdracht. Het was ook een best zware opdracht. Stel dat Annelies de mol zou zijn, dan zou het ook niet heel raar zijn als ze als oudere vrouw zich vroeg af laat gaan. Misschien ook omdat ze het echt niet volhield. Zelfde voor Eline.

Hans lijkt me niet de mol gezien hij het prima heeft gedaan deze opdracht.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #37 Gepost op: 2-03-2017, 07:48:21 »
Maar Eline werkt als politie toch? Moet ze daar niet werken aan eenbasisconditie?

Verder viel het mij op hoe gebrand Davey was om steeds op kop te blijven fietsen. Hij ovelegt niet echt met Sam, hij dwingt het af.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #38 Gepost op: 2-03-2017, 09:14:30 »
Maar Eline werkt als politie toch? Moet ze daar niet werken aan eenbasisconditie?

Verder viel het mij op hoe gebrand Davey was om steeds op kop te blijven fietsen. Hij ovelegt niet echt met Sam, hij dwingt het af.
De conditie van politie agenten/inspecteurs wordt een beetje overdreven.
Zij moeten enkel een fysieke test doen bij aanwerving (en voornamelijk psychologische proeven). Daarna wordt hun fysiek niet langer getest.
Wie jong is en 3 maand wat traint slaagt makkelijk in die fysieke proeven en hoeft daarna niets meer te onderhouden of presteren.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #39 Gepost op: 2-03-2017, 10:06:29 »
Dat dus ^

In de Amerikaanse Big Brother deed ook een keer een sherrif mee, die had de slechtste conditie van ze allemaal ::rofl::. Het beroep zegt niet zoveel.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human