Auteur Topic: [KANDIDAAT] Annelies  (gelezen 58469 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #200 Gepost op: 17-03-2017, 15:45:25 »
@Niuno: Ik heb in mijn post op de vorige pagina dan ook het een met het ander verbonden door een opsomming te maken van haar mogelijke vette molacties.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #201 Gepost op: 17-03-2017, 16:29:49 »
Als Annelies de mol is kun je haar het best vergelijken met Hugo (reeks 2). De ene opdracht op de sleutelpositie staan en keihard mollen, een andere opdracht nauwelijks inbreng hebben of vroegtijdig buitenspel staan (Hugo deed amper mee aan de fysieke opdrachten).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #202 Gepost op: 17-03-2017, 18:23:35 »
Wat de piep. Hugo deed amper mee met de fysieke opdrachten. Ga jij eens heel snel die serie terugkijken ,luc ::trots::

Hugo koos er bij sommige opdrachten heel bewust voor om een minder actieve rol te nemen ( bv al vroeg uit de bieb naar de koets gaan) omdat men er wel van uit zou gaan dat zijn fysiek minder was.

In de. Bevrijdingsoodracht is daar. Niks van te merken van zijn slechte fysiek. Tuurlijk kiest de groep bij renopdrachten niet direct voor Hugo of voor Annelies. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch .

Ik vind t zijlijn gedrag van Annelies beter te verklaren voor een observerende kandidaat dan voor een mol.  Na t fietsen en de black-out in t museum had ik heel veel moeite als ze de mol zou zijn, nu heb ik daar al stukken minder moeite mee, al is de museumroof een gemiste kans.
Ze is van een observant aan de zijlijn een soort moeder due vanaf de zijlijn haar kids verkeerde info aanreikt geworden, mijn nr twee mol kandidaat , net voor Robin

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #203 Gepost op: 17-03-2017, 18:27:01 »
kom we praten weer over de molacties van Annelies.
Is voor iedereen leuker
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #204 Gepost op: 18-03-2017, 13:55:53 »
kom we praten weer over de molacties van Annelies.
Is voor iedereen leuker

Hartslag ging niet omhoog - de mol is niet zenuwachtig.
Slapende persoon wakker houden door steeds aan te raken en omheen te draaien.
Ging zelf slapen zodat ze toen ze écht moest slapen, niet meer kon slapen - en niet per ongeluk in slaap zou kunnen vallen.
Ze zei blauw voor de lucht toen het ging over de Zuid-Afrikaanse vlag.
Manoeuvreerde zich op de positie van controleur bij de slaper. Hoewel ik niet snap waarom andere kandidaten haar op die positie zetten. Misschien hebben ze alledrie - behalve Hans - Annelies als mol en willen ze dat niet laten blijken.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2017, 14:07:42 door Run »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #205 Gepost op: 19-03-2017, 00:11:27 »
Ik heb niet echt het idee dat dit Annelies verdacht maakt, het wordt alleen erg duidelijk in beeld gezet. En maakt dat een aantal mensen een negatieve bijsmaak zouden hebben aks Annelies de mol zou zijn.

Naast dat wat ze allemaal niet kan, niet doet zijn er ook zat zaken die ze wel doet en de groep laat dat steeds gebeuren. Dat vind ik raar, wan waarom is t uitgerekend Annelies die controle houdt in de caravan, Annelies in control bij museumroof, op platform bij scrabble . Ze drukt haar stem door tijdens stofbom. 

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #206 Gepost op: 19-03-2017, 00:27:11 »
Ik heb niet echt het idee dat dit Annelies verdacht maakt, het wordt alleen erg duidelijk in beeld gezet. En maakt dat een aantal mensen een negatieve bijsmaak zouden hebben aks Annelies de mol zou zijn.

Naast dat wat ze allemaal niet kan, niet doet zijn er ook zat zaken die ze wel doet en de groep laat dat steeds gebeuren. Dat vind ik raar, wan waarom is t uitgerekend Annelies die controle houdt in de caravan, Annelies in control bij museumroof, op platform bij scrabble . Ze drukt haar stem door tijdens stofbom. 

Ik verdenk Annelies he, niet om af te zeiken, maar ze was niet volledig in control in de caravan.. Die opdracht was veel gelaagder dan dat. Robin was ook in control toen hij deed alsof hij sliep en de dekens over zich heentrok. En toen hij haar bij de les riep omdat ze niet reageerde toen hij zei wakker te zijn. Iedereen die probeerde te slapen in de caravan had een mate van controle. Wellicht vonden de anderen het best dat zij de knop moest indrukken, omdat ze haar dan wellicht op mollerige acties konden betrappen? Robin zal zeker het een en ander te weten zijn gekomen in die caravan. 

Bij de museumroof was ze een van de minste controlleurs denk ik. Elk van de rovers had controle over het mislukken van hun deel van de opdracht, en indirect op het slagen van de anderen (zoals Davey heel erg lang deed over zijn kleinste bedrag, en Eline haar been uitstak en een deel van het geld verspeelde). Had Annelies alleen in dat hokje gezet, ja dan was ze in control. Maar Marzena had de controle daar. Als blijkt dat Annelies haar dikke molactie hier was om iets verkeerds op de overzichtskaart te krabbelen dan tsja.. dat zou dan geen mol in control zijn voor mij persoonlijk.

De scrabble opdracht heeft ze heel goed verstierd. Ze heeft idd ook lekker zitten pushen bij de bomopdracht. Soms werkt haar verstrooidheid hartstikke goed. Ze was verdacht met haar aanwijzen van Eline als zanger. Struikelen bij de renopdracht zal wel per ongeluk zijn, of misschien ook niet. Het was nauwelijks een echt obstructieve molactie, in het grote geheel. De groep had meer belang bij Davey en Jess als renners dan aan Annelies en Eline (die bij de fietsproef bewezen weinig conditie te hebben).
Niemand heeft echt effectief gemold bij de GPS opdracht, Annelies evenmin. Op verkeerde antwoorden aansturen deed bijna iedereen bij die bordjes wel een paar keer. Als eerste afvallen bij de fietsproef is een meer magere molactie wellicht, omdat het weinig schakels heeft. Beginnen, als eerste af, 500 euro uit de pot. Hoe gaaf is het als een mol op allerlei etappes saboteert en konkelt? Annelies valt gewoon relatief vaak vroeg af of vergeet dingen of raakt in de stress. Misschien is het een tactiek. Niet iedereen hoeft dat een goede tactiek voor de mol te vinden natuurlijk.  :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #207 Gepost op: 19-03-2017, 00:49:35 »
Ik heb Annelies niet als hoofdverdachte en houd mixed feelings over als ze straks wel de mol zou zijn, maar dat is persoonlijk. Ik wilde echter alleen maar tegengas geven aan de stroming van dat ons moeke niks kan, niks doet. Ze is in mijn ogen net een van de personen die vaak een centrale rol in t geheel heeft.  en dat je met een centrale rol ook verkeerd kan omgaan je dat weten we na de museumroof ::schaam::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #208 Gepost op: 19-03-2017, 07:37:22 »
Het verschil met Jochem is dat Jochem zich voor anderen mollig gedroeg maar wel graag geld binnenhaalde. Annelies doet dingen die anderen niet merken, zoals Monet doordrukken want blijkbaar kent niemand het verschil tussen Monet en Manet. Zij doet dan alsof ze het zeker weet, terwijl er een heel groot verschil is tussen Monet en Manet. Iemand die een beetje iets ervan afweet, weet dat Dejeuner sur l'herbe van Manet is. Zij kan dus niet zeker weten dat het van Monet is en zou op z'n minst moeten twijfelen. Voor de anderen valt het niet op omdat ze niet weten dat er een groot verschil tussen Monet en Manet is.
Óf Annelies is een kandidaat die zich verdacht wil voordoen voor anderen én weinig geld in de pot wil en dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Helaas zat ik op Hans dus ik sta laag in de poll, maar nu zit ik goed denk ik.  ::trots::
 
Nog iets: ze molt vaak een-op-een. Waardoor iemand kan denken: ze probeert zich bij mij verdacht te maken, dus ze zal het wel niet zijn. Voor de hele groep haalt ze af en toe geld binnen. Ze maakt zo iedereen paranoia: is het het nou of doet ze het alleen om mij om een dwaalspoor te brengen? Nee, denken ze, ze is het niet want kijk ze haalt geld binnen bij duikopdracht en bij hartslagproef. Terwijl ze daar gemakkelijk het geld had kunnen laten liggen of laten pakken. Ondertussen verstiert ze wel opdrachten, alleen op sneaky wijze. Dat de hartslagproef niet zou slagen wist ze van tevoren want bijna niemand kan zijn hartslag onder normale waarde houden in de gegeven situatie.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2017, 08:40:52 door Run »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #209 Gepost op: 19-03-2017, 08:54:34 »
Grappig detail beide Schilders hebben een schilderij gemaakt met die naam , en meer schilders.
T origineel is echter van Manet en dat heeft de wereld destjds geschokt.
De versie van Monet is enorm braaf en burgerlijk.

De vraag blijft wat is mol gedrag aansturen op dat iemand van een foute tegel afstapt, terwijl je t niet 200 % zeker weet? Of meegaan met die gedachte terwijl je beseft dat iemand Anders, misschien zelfs jij wel, 200%  goed staat.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #210 Gepost op: 19-03-2017, 09:32:56 »
Grappig detail beide Schilders hebben een schilderij gemaakt met die naam , en meer schilders.
T origineel is echter van Manet en dat heeft de wereld destjds geschokt.
De versie van Monet is enorm braaf en burgerlijk.

De vraag blijft wat is mol gedrag aansturen op dat iemand van een foute tegel afstapt, terwijl je t niet 200 % zeker weet? Of meegaan met die gedachte terwijl je beseft dat iemand Anders, misschien zelfs jij wel, 200%  goed staat.

Je maakt wel heel veel spelfouten ::fluit::

Dejeuner sur l'herbe is het allerbekendste schilderij van Manet. Dat Monet daarna ook iets dergelijks heeft gemaakt, is nauwelijks bekend. Monet staat vooral bekend om zijn waterlelies.

Dit staat bij Wikipedia over Dejeuner sur l'herbe:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Le_d%C3%A9jeuner_sur_l%27herbe
Le déjeuner sur l'herbe is een schilderij van de Franse schilder Édouard Manet. Het werk is uit 1863 en hangt in het Musée d'Orsay in Parijs.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2017, 09:40:39 door Run »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #211 Gepost op: 19-03-2017, 09:40:10 »
Als Annelies de mol is wil iedereenhaar deze fout vergeven. Immers Monet of Manet is al verwarrend genoeg. Een foutje is zo gemaakt.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #212 Gepost op: 19-03-2017, 09:44:38 »
Als Annelies de mol is wil iedereenhaar deze fout vergeven. Immers Monet of Manet is al verwarrend genoeg. Een foutje is zo gemaakt.
Ja precies. Valt niet op.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #213 Gepost op: 19-03-2017, 09:53:12 »
Niemand gaf aan zeker te zijn van zijn of haar antwoord. Ze gaven zelfs niet aan of ze zeker waren van een ander antwoord.
Er werd door annelies enorm gericht gespeeld op de kunstvraag. Waarbij ze nergens zegt dat ze zeker is van de juistheid ( zij had geen Wikipedia bij de hand  ::joehoe::), maar dat voor haar gevoel dat schilderij door Monet was gemaakt. ( en feitelijk is dar niet eens onjuist).

De rest van de groep gaat er uiteindelijk mee accoord en de verfbom gaat af.
Is dat dan puur de schuld van annelies? In mijn ogen absoluut niet.

Wat ik veel opvallender vind, is dat de groep wel in beeld bespreekt of eline correct zou staan en dat klaarblijkelijk de groep, ondanks prof Chemische wetenschappen, het niet aandurft om haar van haar tegel te laten stappen. Wie verstoort die zet, robin en annelies!,

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #214 Gepost op: 19-03-2017, 10:14:17 »
Voor mij is het echt duidelijk. Annelies is de mol en ik vind haar steeds verdachter worden. Ik denk dat de paniekaanval nep was. Bij de hartslagopdracht deed ze echt haar best, omdat ze waarschijnlijk toch al wist dat het ging mislukken.
Frankje Lapi

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #215 Gepost op: 19-03-2017, 11:27:16 »
Mee eens dat ze steeds verdachter in beeld wordt gebracht.
Verder ook wat hints naar haar bril en vooral in de meet de mol zijn er sterke hints naar haar toe.
Alleen de museum roof zou ik een stoorzender vinden in mm parcours om van eline naar annelies te switchen.

Makkelijkste uitweg voor mij, de top drie is niet vooraf in beeld te zien in de morph en in afl 1 en t is dus niet eline die afvalt morgen  ::jaja::


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #216 Gepost op: 19-03-2017, 12:43:31 »
Je maakt wel heel veel spelfouten ::fluit::

Dejeuner sur l'herbe is het allerbekendste schilderij van Manet. Dat Monet daarna ook iets dergelijks heeft gemaakt, is nauwelijks bekend. Monet staat vooral bekend om zijn waterlelies.

Dit staat bij Wikipedia over Dejeuner sur l'herbe:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Le_d%C3%A9jeuner_sur_l%27herbe
Le déjeuner sur l'herbe is een schilderij van de Franse schilder Édouard Manet. Het werk is uit 1863 en hangt in het Musée d'Orsay in Parijs.

Klopt. Monet heeft zijn versie aanvankelijk niet eens helemaal afgemaakt, moest het verkopen om de huur te betalen, kreeg het veel later beschimmeld terug en heeft het in drie stukken gesneden, waarvan er maar een deel nu als 'Lunch op het gras' te zien is. Het was een reactie op het eerdere en beroemdere werk van Manet, dat hem in een keer bekend maakte en ook belachelijk door sommigen, want het werd geweigerd in de belangrijkste jaartentoonstelling in Parijs, en in een salon voor afgewezen werk getoond. Na Manet gingen er steeds meer kunstenaars tegen de gevestigde orde in en maakten werk dat rechtstreeks bedoeld was voor de afgewezen salon. 

Het was niet alleen afgewezen door de naakte vrouw (een hint dat ze een prostituee was, wat niet gebruikelijk was om als model te gebruiken), maar ook omdat er een hoop niet klopt in het werk. Zoals; verkeerde perspectieven voor voor-en achtergrond, rare spotlight lichtwerking, terwijl het subtiel buitenlicht had moeten hebben.

Monet heeft een heel ander werk gemaakt, de vrouw heeft wel kleding aan bovenal. Geen idee of dit werk hoe dan ook een hint zou vormen, maar thema's in dit schilderij zijn afwijzing, geheimzinnig, verhulde hint en kopiëren. En, hij is heel vaak nagemaakt :) In allerlei stijlen







« Laatst bewerkt op: 19-03-2017, 12:45:04 door Nat007 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #217 Gepost op: 19-03-2017, 12:46:08 »
Ik denk dat de paniekaanval nep was.
Dat zou ik heel knap geacteerd vinden... Ik weet van familie hoe je een angstaanval kan krijgen, en dat zag er zo uit. Laat ik het ook zo zeggen: dat wil je gewoon niet faken... (lijkt me ook eerlijk gezegd niet gezond om een angstaanval te faken)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #218 Gepost op: 19-03-2017, 13:03:31 »
...
En, hij is heel vaak nagemaakt :) In allerlei stijlen.

Eigenlijk heeft Manet het zelf ook 'nagemaakt'. Het origiele tafereeltje komt namelijk uit het schilderij 'oordeel van Paris' geschilderd door Rafael.



Maargoed, we raken een beetje off topic volgens mij...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #219 Gepost op: 19-03-2017, 13:18:31 »
Tof Brtdm. Ja off topic, tenzij blijkt dat dit specifieke schilderij naar de mol wijst (een vrouw? Een naakte vrouw misschien? Een vervalser?). :)