Auteur Topic: [KANDIDAAT] Annelies  (gelezen 58185 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #260 Gepost op: 22-03-2017, 13:55:18 »
Ik las op het be forum dat Annelies Shosholoza reeds kende. Ze heeft het zelfs nog aangeleerd aan haar leerlingen. En hier deed ze alsof ze er nog nooit van gehoord had...  ::jaja::

Met die kennis vind ik haar molactie daar al een stuk waarschijnlijker  ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #261 Gepost op: 22-03-2017, 14:06:00 »
Mijn reden om Annelies te verdenken.

Was voor mij ook een van de redenen. ::jaja::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #262 Gepost op: 22-03-2017, 15:01:21 »
Dit blijft toch wel een bijzonder moment tijdens het zingen van Shosholoza: Annelies die baalt als ze net gezien heeft dat Eline niet is aangewezen door het eerste jurylid. (Ik ben toch wel heel benieuwd hoe ze dit in aflevering 9 gaat uitleggen. :P)

Nog een reden waarom Annelies zo'n slechte mol is. Ze is zo ongelofelijk doorzichtig, kan zich niet beheersen, als ze moet acteren, dan doet ze dat matig. Heel jammer hoe zij dit seizoen zo onderuit haalt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #263 Gepost op: 22-03-2017, 16:39:52 »
Nog een reden waarom Annelies zo'n slechte mol is.
Of ze is helemaal niet de mol...
Ich bin ein Bärliner!

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #264 Gepost op: 22-03-2017, 17:36:50 »
Nog een reden waarom Annelies zo'n slechte mol is. Ze is zo ongelofelijk doorzichtig, kan zich niet beheersen, als ze moet acteren, dan doet ze dat matig. Heel jammer hoe zij dit seizoen zo onderuit haalt.

Een mol die het strategisch vernuft en de overtuigingskracht heeft om iemand met een, tja, 'bijzondere' zangstem bij de zangers te krijgen. Als zo'n uitgekookt plan mislukt snap ik wel dat je baalt.

Daarbij: Gilles baalde ook zichtbaar van het verdiende geld bij de lama's en de schilderijenopdracht. Ook niet één van de minste mollen, alleen zagen we zijn lauwe reacties pas in de laatste aflevering.

Edit: als het naar voren schuiven van Eline inderdaad een sabotage van Annelies was, dan is 35:00-35:45 echt een genot om naar te kijken (let vooral op Annelies)
« Laatst bewerkt op: 22-03-2017, 18:07:52 door vloeistof »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #265 Gepost op: 22-03-2017, 17:52:49 »
Voor mij was de eerste aanwijzing dat zij het was, toen Marzena eruit vloog. Die zat alleen met Annelies in een team. Zijzelf wist dat ze niet de mol was, en zal vaker dan de anderen ingevuld hebben dat de mol in het andere team zat. De anderen hadden twee mensen waar ze nog buiten hun team de mol konden vinden en zullen vaker mol in team Annelies/Marzena hebben ingevuld. Marzena, toch een aardig opmerkzaam typje, was daardoor in het nadeel en had blijkbaar geen enkele verdenking voor Annelies opgevat en viel af. Wat erop wijst dat Annelies de mol is.
Helaas heb ik toen toch nog twee keer op Hans gestemd.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 22-03-2017, 17:55:01 door Run »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #266 Gepost op: 23-03-2017, 00:39:08 »
Ik las op het be forum dat Annelies Shosholoza reeds kende. Ze heeft het zelfs nog aangeleerd aan haar leerlingen. En hier deed ze alsof ze er nog nooit van gehoord had...  ::jaja::
Dat zou inderdaad zeer straf zijn! 😯
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #267 Gepost op: 23-03-2017, 09:59:05 »
Voor mij was de eerste aanwijzing dat zij het was, toen Marzena eruit vloog. Die zat alleen met Annelies in een team. Zijzelf wist dat ze niet de mol was, en zal vaker dan de anderen ingevuld hebben dat de mol in het andere team zat. De anderen hadden twee mensen waar ze nog buiten hun team de mol konden vinden en zullen vaker mol in team Annelies/Marzena hebben ingevuld. Marzena, toch een aardig opmerkzaam typje, was daardoor in het nadeel en had blijkbaar geen enkele verdenking voor Annelies opgevat en viel af. Wat erop wijst dat Annelies de mol is.
Helaas heb ik toen toch nog twee keer op Hans gestemd.  ::ohno::

Heb daar een apart topic voor geopend voor deze theorie.
Daar kwam vooral Davey verdacht uit. Annelies door samen met Robin te zitten beent hem de laatste aflevering bij.

Blijft wel maar een wankele theorie:
- Gaat wellicht maar over 1 vraag in de vragenlijst van aflevering 3 (zat de mol in het busje of in het museum?)
- Marzena was voorlaatste en niet laatste
(+ denk dat niemand Marzena verdacht tijdens en vooral na die proef, dus enkel wie toen specifiek naar Annelies invulde haalde punten op die vraag)
« Laatst bewerkt op: 23-03-2017, 10:33:31 door Betonmol »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #268 Gepost op: 23-03-2017, 10:29:27 »
Een mol die het strategisch vernuft en de overtuigingskracht heeft om iemand met een, tja, 'bijzondere' zangstem bij de zangers te krijgen. Als zo'n uitgekookt plan mislukt snap ik wel dat je baalt.

Dat is toch helemaal niet bijzonder? Ze heeft de groep met succes overtuigd om een iets zwakkere zanger te kiezen (die uiteindelijk helemaal niet zo slecht bleek te zijn). Dit zou elke mol hebben geprobeerd, en gewoon een paar keer harder roepen dan de anderen  dat Eline goed is, dat volstond al. Ik zie er geen 'strategisch vernuft'in, laat staan een 'uitgekookt plan', maar een slechte mol die in alles, woord, daad, gedrag, niet kan verbergen dat zij een rol speelt.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #269 Gepost op: 23-03-2017, 10:39:49 »
@molecula: De polls gezien? Voor een hele grote groep mensen weet Annelies dit prima te verbergen. ::jaja::

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #270 Gepost op: 23-03-2017, 13:12:14 »
En dat zijn niet alleen deze polls, ook die op .be en op Facebook zijn allemaal zo ongeveer gelijk: niemand wordt met overgrote meerderheid als mol aangemerkt.

Ik denk dat je, om te weten of Annelies de mol is, haar moet kennen: doet ze normaal gesproken ook zo? Of is ze gewoon zo? Dit is een extra gelaagdheid van de Belgische mol die ik heerlijk vind: je kent de mensen niet en dus weet je niet of ze acteren of niet. En van zij die een deelnemer kennen, weet je niet of je hen kunt vertrouwen; of ze daadwerkelijk die kandidaat kennen...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #271 Gepost op: 23-03-2017, 14:02:05 »
Ik las dat van die shosholoza ook, dat was iemand die claimde een daadwerkelijke oudleerling van Annelies te zijn, en dat zij hen dat lied zelf geleerd heeft op school  ::)

En bij de rugbyproef was Annelies de enige die een naam opgeplakt kreeg  waarmee MOL gemaakt kan worden:'Mel Gibson'. Al kan dat woord natuurlijk wel vaker gevormd worden met deze of gene.

En Annelies'  haar achternaam is Cooyman. Misschien dat die vele kooien een hint zijn? (Cooymans - Kooimans)
Aflevering 1: Mandela-run en link met gevangenis (Mandela zat gevangen ->kooi)
Aflevering 2: Robin in de kooi
Aflevering 3: vaas in een kooi (zo benoemd door Gilles)
Aflevering 4: Hans in de kooi
Aflevering 5: bezoekers in de kooi
Aflevering 6: met de mol in de kooi
Aflevering 7: Annelies in de kooi (zo benoemd door Gilles)
Aflevering 8: er lijkt opnieuw een kooi te zijn, nu met een haai


« Laatst bewerkt op: 23-03-2017, 14:03:41 door Nat007 »

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #272 Gepost op: 23-03-2017, 14:37:29 »
Ik las dat van die shosholoza ook, dat was iemand die claimde een daadwerkelijke oudleerling van Annelies te zijn, en dat zij hen dat lied zelf geleerd heeft op school  ::)

En bij de rugbyproef was Annelies de enige die een naam opgeplakt kreeg  waarmee MOL gemaakt kan worden:'Mel Gibson'. Al kan dat woord natuurlijk wel vaker gevormd worden met deze of gene.

En Annelies'  haar achternaam is Cooyman. Misschien dat die vele kooien een hint zijn? (Cooymans - Kooimans)
Aflevering 1: Mandela-run en link met gevangenis (Mandela zat gevangen ->kooi)
Aflevering 2: Robin in de kooi
Aflevering 3: vaas in een kooi (zo benoemd door Gilles)
Aflevering 4: Hans in de kooi
Aflevering 5: bezoekers in de kooi
Aflevering 6: met de mol in de kooi
Aflevering 7: Annelies in de kooi (zo benoemd door Gilles)
Aflevering 8: er lijkt opnieuw een kooi te zijn, nu met een haai




Scherp, maar ik vind aanwijzingen met de achternaam wat bedenkelijk omdat we die als kijkers nooit te horen krijgen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #273 Gepost op: 23-03-2017, 14:44:00 »
Scherp, maar ik vind aanwijzingen met de achternaam wat bedenkelijk omdat we die als kijkers nooit te horen krijgen.

Schijnt in het verleden wel gebeurd te zijn.

Vorig jaar bijvoorbeeld

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #274 Gepost op: 23-03-2017, 18:16:36 »
En dat zijn niet alleen deze polls, ook die op .be en op Facebook zijn allemaal zo ongeveer gelijk: niemand wordt met overgrote meerderheid als mol aangemerkt.

Ik denk dat je, om te weten of Annelies de mol is, haar moet kennen: doet ze normaal gesproken ook zo? Of is ze gewoon zo? Dit is een extra gelaagdheid van de Belgische mol die ik heerlijk vind: je kent de mensen niet en dus weet je niet of ze acteren of niet. En van zij die een deelnemer kennen, weet je niet of je hen kunt vertrouwen; of ze daadwerkelijk die kandidaat kennen...

Op het be forum zei een oud-leerlinge van haar dat ze zich in de mol volledig anders gedraagt.
Maar uiteraard is het voor ons gissen of dit ook werkelijk zo is.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #275 Gepost op: 23-03-2017, 18:19:06 »
Ik denk dat geen enkele docent  in het dagelijks leven hetzelfde als in de klas. De situatie en rolverdeling is toch heel anders ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #276 Gepost op: 23-03-2017, 18:20:52 »
Schijnt in het verleden wel gebeurd te zijn.

Vorig jaar bijvoorbeeld

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En over de achternaam van Davey (Van Rode) zijn er ook veel theorieën te vinden. Dus het kan best zo zijn. Er valt genoeg te speuren naar hints met die achternamen.
Iemand overigens een idee hoe Eline haar achternaam is? Daar las ik nog niets over als ik me niet vergis.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #277 Gepost op: 23-03-2017, 18:24:11 »
Ik denk dat geen enkele docent  in het dagelijks leven hetzelfde als in de klas. De situatie en rolverdeling is toch heel anders ?

Nee uiteraard niet. Maar als je een jaar of langer les krijgt van iemand, dan kun je je denk ik toch wel een beetje een beeld vormen over die persoon.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #278 Gepost op: 23-03-2017, 18:27:37 »
godsdienst ? Dat is denk ik 1 uur per week. Welke student is zo geïnteresseerd in zijn docent ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #279 Gepost op: 23-03-2017, 18:28:53 »
En over de achternaam van Davey (Van Rode) zijn er ook veel theorieën te vinden. Dus het kan best zo zijn. Er valt genoeg te speuren naar hints met die achternamen.
Iemand overigens een idee hoe Eline haar achternaam is? Daar las ik nog niets over als ik me niet vergis.

Michiels
klaar voor de strijd