Auteur Topic: [KANDIDAAT] Annelies  (gelezen 58189 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #240 Gepost op: 21-03-2017, 21:20:04 »

Wat ook opmerkelijk was, ze ging nogal in de aanval om het verhaal van de ander te ontkrachten, dit deed ze vorige keer bij het rood scherm niet! Maar nu deed probeerde ze het bij hun alledrie. Ze was nogal agressief hierin, bleef ook continu vragen afvuren naar Davey en de anderen. Waarschijnlijk was dit een tactiek om de ander geen tijd te geven om na te denken waardoor het leek alsof hij loog. Hetzelfde deed ze bij Eline, blijven doorvragen tot haar verhaal ongeloofwaardig werd. Robin ontglipte de dans een beetje, of ze voelde aan dat het niet ging lukken. Het ging ook niet meer om zoveel geld.

Ze ontpopt zich hier als het ware als dé leugenexperte! Eigenlijk is het best schokkend dat ze ineens de touwtjes zo stevig in handen nam.
Als ze nou ook zo opmerkzaam was geweest bij de museumopdracht, daar was alles haar te veel!

Offline JannekeSDG

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #241 Gepost op: 21-03-2017, 21:48:10 »
Wat ik knap aan Annelies vindt (als ze de Mol is en dat denk ik):
dat wat ze doet en zegt zo natuurlijk op mij overkomt.
Ach mn bril vergeten...
Ik heb geen bril mee dus ik kan niets zien.
O Davey jij weet veel van films...
Meest opmerkzaam: Dat is gewoon Robin die alles weet ziet en hoort maar als Eline en Davey zich aanmelden vindt zij het goed. Jij Robin?
enz.
Ik denk Mol V

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #242 Gepost op: 21-03-2017, 22:20:17 »
Het grote probleem is dat ik al weken probeer te ontkennen dat Annelies de mol is, maar heb haar nooit echt af kunnen strepen. Die ontkenningsfase zal vast nog 6 dagen duren, maar ik vrees dat ik er niet meer omheen kan. Met name door deze hint:

(De bril ligt in het donker anders)


Ik zie dit in de categorie 'afwijkend scherm' wat we vorig jaar hebben gezien. Een andere uitleg dan dat Annelies de mol is, kan ik niet geven.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2017, 22:22:15 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #243 Gepost op: 21-03-2017, 22:36:06 »
Weer Annelies die (in dit geval) Davey in een positie duwt waar in ieder geval Robin ("Ik kende al die films!") en misschien zelfs Eline wel de betere keuze was geweest. En dan achteraf tegen Robin: "Jíj had daar moeten staan.". ;D

Met Davey had je bovendien ook meteen de meest sportieve kandidaat in het veld gehad.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #244 Gepost op: 21-03-2017, 22:41:59 »
Ze is het. Bij de rugby opdracht deed ze het een keer verkeerd en ze kon echt goed manipuleren in de laatste opdracht. Ik was overtuigd dat ze loog.
Frankje Lapi

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #245 Gepost op: 22-03-2017, 08:41:06 »
.
Molteam tegen Annelies: Als je een verhaal zou willen liegen, wat zou dat kunnen zijn? Wat komt er in je op? Annelies: Eh, even denken hoor. Dat ik met pannekoeken vliegen heb doodgeslagen of zoiets. Zoiets verzin je. Molteam: heel goed, dan gaan we dat uitvoeren! Dan denken kandidaten geheid dat je dat hebt verzonnen. Het is bovendien niet al te leuk om te doen, en kandidaten denken misschien dat we dat iemand niet aandoen. Vooral als net iemand is geweest die mocht crowdsurfen en geld van het plafond mocht plukken.

Toen ik ernaar zat te luisteren dacht ik ook dat het verzonnen was. Niet dus!
« Laatst bewerkt op: 22-03-2017, 08:47:33 door Run »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #246 Gepost op: 22-03-2017, 09:28:08 »
Dat Annelies een verhaal had dat makkelijk verzonnen zou kunnen zijn stoort mij ook.

En dat er enkel bij Annelies geen geld van tafel genomen kon worden door de mol stoort me ook.
Want enkel dan klopt de uitleg "De mol heeft dit geld afgenomen".

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #247 Gepost op: 22-03-2017, 10:14:24 »
Dat Annelies een verhaal had dat makkelijk verzonnen zou kunnen zijn stoort mij ook.

En dat er enkel bij Annelies geen geld van tafel genomen kon worden door de mol stoort me ook.
Want enkel dan klopt de uitleg "De mol heeft dit geld afgenomen".

Het is nog niet te laat, je kan nog overstappen naar mama Annelies hoor  ;)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #248 Gepost op: 22-03-2017, 10:30:14 »
Het is nog niet te laat, je kan nog overstappen naar mama Annelies hoor  ;)
Nee nee ik blijf bij Davey.

Ben quasi zeker dat Eline een kandidate is, en ze lijkt Davey al sinds "the swallow of London" te verdenken. Zie ze niet de finale halen als ze niet juist zit met haar mol.

Offline Délégee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #249 Gepost op: 22-03-2017, 10:33:36 »
Nee nee ik blijf bij Davey.

Ben quasi zeker dat Eline een kandidate is, en ze lijkt Davey al sinds "the swallow of London" te verdenken. Zie ze niet de finale halen als ze niet juist zit met haar mol.

Tenzij ze zelf de mol is natuurlijk.  Ook een manier om probleemloos de finale te halen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #250 Gepost op: 22-03-2017, 10:42:20 »
Nee nee ik blijf bij Davey.

Ben quasi zeker dat Eline een kandidate is, en ze lijkt Davey al sinds "the swallow of London" te verdenken. Zie ze niet de finale halen als ze niet juist zit met haar mol.

Oké. Dan denk ik, zou Eline haar Mol in 1 aflevering zonder twijfel 2 sleutelposities gunnen? Zelfde geldt voor Annelies, die Davey meteen aandroeg bij de rugby.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #251 Gepost op: 22-03-2017, 11:23:02 »
Ik denk dat kandidaten sowieso geen kleur willen bekennen naar andere kandidaten over wie zij verdenken. Zeker niet wanneer ze aanvoelen juist te zitten, dan mik je onmiddellijk op de finale.

Dus je kan dan in de groep niet zomaar zeggen: "ik wil persoon X niet in die rol want ik vertrouw die niet", je kan alleen maar wat bijsturen. Robin liet in een interview achteraf wel weten dat Davey de grootste muziekkenner was. Aangezien hij ook voetballer is (Eline ook nochtans) lijkt het mij niet zo raar dat hij voorgedragen wordt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #252 Gepost op: 22-03-2017, 12:38:38 »
Dit blijft toch wel een bijzonder moment tijdens het zingen van Shosholoza: Annelies die baalt als ze net gezien heeft dat Eline niet is aangewezen door het eerste jurylid. (Ik ben toch wel heel benieuwd hoe ze dit in aflevering 9 gaat uitleggen. :P)

Shosholoza... ::fluit::
« Laatst bewerkt op: 22-03-2017, 12:46:27 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #253 Gepost op: 22-03-2017, 12:49:40 »
Dit blijft toch wel een bijzonder moment tijdens het zingen van Shosholoza: Annelies die lijkt te balen als ze net gezien heeft dat Eline niet is aangewezen door het eerste jurylid. (Ik ben toch wel heel benieuwd hoe ze dit in aflevering 9 gaat uitleggen. :P)

Shosholoza... ::fluit::

Die blik van Eline  ;D Waarom is er voor de Vlaamse mol geen onderschriftentopic?  :P

Enfin voor de laatste aflevering was het verdacht hoe Annelies achteloos de rugbybal uit haar handen laat vallen. Sabotage om geen touchdown te veroorzaken en evenwel stond Robin er met zijn neus bovenop  ::vergroot:: Qua spot de 10 verschillen gaf Annelies wel de aanzet voor de opdracht maar lag de uitvoering in handen van Eline/Davey. Dus voor zover het al een molactie is het er eentje die niet louter op het conto van Annelies te schrijven valt. Qua waarheid/liegen was ze voor het eerst uiterst geconcentreerd en wist ze feilloos andermans verhaal te bepalen op waarde. Toch was een betere molactie geweest om in de eigen opdracht geen enkele vlieg dood te krijgen met een pannekoek. Want bij die waarheid of liegen opdracht was het spelelement de pasvragen, het verdiende geld lag meer op de achtergrond.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #254 Gepost op: 22-03-2017, 13:07:31 »
Qua spot de 10 verschillen gaf Annelies wel de aanzet voor de opdracht maar lag de uitvoering in handen van Eline/Davey. Dus voor zover het al een molactie is het er eentje die niet louter op het conto van Annelies te schrijven valt. Qua waarheid/liegen was ze voor het eerst uiterst geconcentreerd en wist ze feilloos andermans verhaal te bepalen op waarde. Toch was een betere molactie geweest om in de eigen opdracht geen enkele vlieg dood te krijgen met een pannekoek. Want bij die waarheid of liegen opdracht was het spelelement de pasvragen, het verdiende geld lag meer op de achtergrond.

Wat deed Annelies dan slecht bij Spot de tien verschillen? Ze gaf de hoogste bedragen aan items die ze makkelijk hadden kunnen spotten, inclusief het kussen recht onder Daveys bum. Stond hij meerdere keren bij. En de opzichtige eieren in de hoeken kregen veel geld ook. Vond het logische keuzes.

Als Gilles vraagt wie de twee opmerkzaamste kandidaten zijn, houdt ze zich eerst stil en kijkt richting Davey en Eline. Draait letterlijk haar hoofd naar hen toe. Eline biedt zich aan, Annelies zegt met onzeker stemmetje dat zij ook wel opmerkzaam is maar Davey overruled haar meteen door zichzelf naar voren te schuiven, waarop Annelies direct zsegt: "Voor mij ok. Voor jou Robin?" Hoe heeft Annelies hier gestuurd dan?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #255 Gepost op: 22-03-2017, 13:10:12 »
Ja ho even! Annelies en Robin kregen twee beeldschermen te zien: eentje met de situatie voor en eentje met de situatie na de veranderingen.
Dat was wel even stukken makkelijker dan voor Eline en Davey. Als ik rechtstreeks mag vergelijken, ben ik ook heel opmerkzaam.   :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #256 Gepost op: 22-03-2017, 13:19:34 »
Ja ho even! Annelies en Robin kregen twee beeldschermen te zien: eentje met de situatie voor en eentje met de situatie na de veranderingen.
Dat was wel even stukken makkelijker dan voor Eline en Davey. Als ik rechtstreeks mag vergelijken, ben ik ook heel opmerkzaam.   :D

+1  :D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #257 Gepost op: 22-03-2017, 13:23:07 »
Ja ho even! Annelies en Robin kregen twee beeldschermen te zien: eentje met de situatie voor en eentje met de situatie na de veranderingen.
Dat was wel even stukken makkelijker dan voor Eline en Davey. Als ik rechtstreeks mag vergelijken, ben ik ook heel opmerkzaam.   :D

Daarnaasts wisten Davey en Eline vooraf niet eens exact wat ze moesten doen. Maakt het ook niet bepaald makkelijker.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #258 Gepost op: 22-03-2017, 13:47:10 »
Dit blijft toch wel een bijzonder moment tijdens het zingen van Shosholoza: Annelies die baalt als ze net gezien heeft dat Eline niet is aangewezen door het eerste jurylid. (Ik ben toch wel heel benieuwd hoe ze dit in aflevering 9 gaat uitleggen. :P)

Shosholoza... ::fluit::

Mijn reden om Annelies te verdenken.
klaar voor de strijd

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #259 Gepost op: 22-03-2017, 13:49:14 »
Dit blijft toch wel een bijzonder moment tijdens het zingen van Shosholoza: Annelies die baalt als ze net gezien heeft dat Eline niet is aangewezen door het eerste jurylid. (Ik ben toch wel heel benieuwd hoe ze dit in aflevering 9 gaat uitleggen. :P)

Shosholoza... ::fluit::

Ik las op het be forum dat Annelies Shosholoza reeds kende. Ze heeft het zelfs nog aangeleerd aan haar leerlingen. En hier deed ze alsof ze er nog nooit van gehoord had...  ::jaja::