Auteur Topic: [KANDIDAAT] Annelies  (gelezen 58198 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #280 Gepost op: 23-03-2017, 19:05:15 »
En over de achternaam van Davey (Van Rode) zijn er ook veel theorieën te vinden. Dus het kan best zo zijn. Er valt genoeg te speuren naar hints met die achternamen.
Iemand overigens een idee hoe Eline haar achternaam is? Daar las ik nog niets over als ik me niet vergis.

Eline Michiels 

Ja ben bekend met alle rode hints richting Davey :)

En elke leerling kan natuurlijk zeggen dat iemand in het echt 'anders' is, maar deze stelde dat A. haar de Shosholoza had geleerd he? Annelies deed alsof ze het lied voor het eerst hoorde in De Mol.

(Hoewel niemand die leerling verder heeft gecheckt natuurlijk, het kan een molletje zijn)
« Laatst bewerkt op: 23-03-2017, 19:32:18 door Nat007 »

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #281 Gepost op: 23-03-2017, 19:37:48 »
Eline Michiels 

Ja ben bekend met alle rode hints richting Davey :)

En elke leerling kan natuurlijk zeggen dat iemand in het echt 'anders' is, maar deze stelde dat A. haar de Shosholoza had geleerd he? Annelies deed alsof ze het lied voor het eerst hoorde in De Mol.

(Hoewel niemand die leerling verder heeft gecheckt natuurlijk, het kan een molletje zijn)

Inderdaad, vorig jaar vertelde iemand mij dat ze gehoord had dat Cathy in België woonde en werkte in België. Je kan altijd zeggen dat je iemand "kent".
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #282 Gepost op: 23-03-2017, 22:02:09 »
Annelies speelt sowieso een rol of ze nu de mol is of een nepmollende kandidaat.

Volledig mee eens! Ik zie haar dan ook als mol of winnares die al lang de mol op het oog had. Anders zou ik niet weten hoe ze het tot de finale heeft geschopt. Ze heeft haar rol alleszins goed gespeeld!

Ik denk sowieso dat een van de vrouwen de mol is, en de andere de mol erg rap door had na de quiz opdracht. Maandag weten we het...  : :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #283 Gepost op: 24-03-2017, 14:27:47 »
En om t felt dat iemand schozoloza Kent te ontkrachten. Dit number Is door veel artiesten op cd gezet, bv  helmut  ( cd lotti goes classic.   Out of Africa )

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #284 Gepost op: 27-03-2017, 18:12:34 »
Mogelijke hints die ik ben tegengekomen, om aan te tonen dat je altijd wel al dan niet toevallige dingen zonder veel moeite kan vinden en misschien in de hoop dat eentje ervan echt iets is want meestal is het gene vette! Zo hebben de thuisblijvers ook nog iets om te lezen straks. Geen tijd voor een mooie opmaak. :)

Afl. 1
- 5: Wanneer ze bij haar introductie uit de wagen stapt kijkt ze in de camera en schudt ze haar hand, je zou dit kunnen interpreteren als een vijf-gebaar omdat ze de vijfde Mol is. Later keert de hand van de Mol terug in de hartslagproef in afl. 6 ...
- Beroep: In afl. 1 wordt het beroep van Annelies als laatste geraden. Was het altijd al de bedoeling dat het beroep van de Mol als laatste aan bod kwam?
- Muziek: Het eerste nummer dat wordt afgespeeld komt uit de playlist van Annelies. Ik leef niet meer voor jou van Marco Borsato, een Italiaans Nederlandse zanger.
- Muziek²:Verschillende nummers die Annelies heeft gekozen weerspiegelen de opdrachten doorheen het seizoen. Voor elke kandidaat is wel iets te zeggen over hun playlist. Vorig jaar heb ik dat helemaal uitgedokterd maar er bleek niet superveel in te zitten.

Afl. 2:
- Shosholoza: Er bestaat een versie die na het gewone stuk verdergaat met Shosholoza Mama, men must work for me.

Afl. 3:
- Oranje: draagt veel oranje accessoires. De link met Zuid-Afrika is Oranje Vrijstaat, zo heette de provincie vroeger waar ze in het begin vertoeven.
- "Laat de boeren maar dorsen": Verwijzing naar de Afrikanen die vroeger Boeren werden genoemd.
- Judaskus: Door velen geïnterpreteerd als judaskus, het afscheidscadeau (halssnoer) dat Annelies aan Marzena schonk. Ik zie het zelf meer als een offer. Ze geeft wel letterlijk een kus aan de laatste afvaller in afl. 7!

* Contact met afvallers: Ze lijkt contact te maken met de afvallers, ofwel via aanraking ofwel via een schietgebedje ... ze lijkt soms te bidden tijdens de eliminaties. Doet denken aan een regel uit een weesgegroetje. "Heilige Maria, bid voor ons, nu en in het uur van onze dood."

Afl. 4:
- Zonnewijzer: heb zelf niet kunnen ontdekken hoe de vork in de steel zit, maar in afl. 4 lijkt de aflevering te beginnen met een annalemmatische zonnewijzer. Zou de schaduw van GDC de Mol kunnen aanwijzen?

afl. 5:
- 1958: Ze stapt op het antwoord Notre Dame (Onze Lieve Vrouw), het goede antwoord is daarentegen het Atomium ... gebouw van expo '58.
- Notre Dame: betekent Onze Lieve Vrouw, die misschien helemaal niet zo'n lieve dame is in het spel.
In afl. 2 moet ze de klok luiden, Klokkenluider + Notre Dame (boek geschreven door Victor Hugo - verwijzing naar Mol 2)

Afl. 6:
- 7 x 70 maal: In afl. 6 neuriet ze "7 x 70 maal geef ik de ander zijn schuld" ipv vergeef ik de ander zijn schuld.
- Borrel: betekent luchtbel in het Afrikaans of bubbel! Speelt Annelies hier een taalspelletje met ons? :)
Quote van Annelies in de afl. nadat ze paniekaanval kreeg, "Ik kreeg ne borrel binnen. "Het ging tot ik in die bubbel zat. Da ging in diene bubbel. En ineens kreeg ik een paniekaanval. Zo akelig. Zo akelig. En ik kreeg een borrel binnen en ik kon me nie meer oriënteren. Ik wist nie meer of ik naar beneden of naar boven moest. Da was totale paniek. Echt!"

Afl. 7:
- Handafdruk op laptop: In afl. 7 zien we bij twee personen een hand- of vingerafdrukken op de laptop. Bij Annelies en bij ... Robin. Laat nu net Robin de laatste afvaller zijn. In afl. 6 had de mol nog handschoenen aan.
- Filmmuziek:
Braveheart: gaat over Schotland, Annelies woont in schoten.
Pulp Fiction: John Travolta, staat in haar muzieklijst (You're the one that I want - John Travolta & Olivia Newton-John
The Good The Bad The Ugly: Italiaanse Western, laatste deel uit de dollartrilogie
E.T.: El Topo, kwam vorig seizoen ook al ter sprake

Algemene hints:
- Godsdienst: Haar beroep zet de poort open voor mogelijke religieuze hints, ze wordt vaak in verband gebracht met opdrachten met kerken, het gospelkoor, klokkenluiden, ... de mogelijkheden zijn eindeloos.
- Haar oranje-fetisj: hier moet wel meer voor te vinden zijn. Een wilde gok op dit eigenste moment, misschien kreeg ze de kleur oranje wel omdat het een verkeerslicht moet voorstellen in de finale. ::rofl:: Groen is winnaar, rood is verliezer (zonder dat ze wisten dat davey daadwerkelijk in de finale geraakte) en oranje is de mol! Zou wel grappig zijn nu ook nog de politie-inspecteur in de finale is geraakt.
- Groepsfoto: op een van de groepsfoto's maakte ze het 2x een V-teken, wat kan slaan op 5e Mol, maar tegelijk ziet het eruit als vier, de zender waar ze op te zien is!


Onwaarschijnlijker maar grappig: Val in afl. 1: Mol 4 had het vorig jaar over Jezus die om de ... botten van zijn sus ging, Annelies zou hier ook Manuella kunnen nabootsen.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #285 Gepost op: 27-03-2017, 18:16:56 »
* Niet te serieus nemen die post hierboven! ;)

Annelies is misschien niet de beste in kwissen, zingen, lezen, fietsen, aardrijkskunde, paintball, duiken, rugby ...

Maar vliegen doodmeppen met een pannenkoek kan ze als geen ander. ::rofl::

Allez molleke ... voor een laatste keer, laat je ware gezicht maar eens zien! ::pinokkio:: >:D

En met deze post neem ik afscheid en vertrek ik naar de betere molshoop. ::trots::

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #286 Gepost op: 27-03-2017, 18:25:54 »
Interessante opmerking van iemand. Is Annelies een goeie mol in de commerciële ogen van Vier?
Zo zie je dat Gilles overal ingeschakeld werd en geprobeerd wordt om een echte bv van hem te maken (wat ie goed doet trouwens). Met Annelies zie ik dit eigenlijk niet.

In dat opzicht zijn er veel meer mogelijkheden met Eline en Davey en passen ze beter in dit commerciële plaatje van Vier.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #287 Gepost op: 27-03-2017, 18:57:38 »
Jeetje Fenix wat geniet ik van jouw posts! Gelukkig heb je nog voor de finale je gezicht laten zien, beter laat dan nooit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #288 Gepost op: 27-03-2017, 23:28:46 »
Annelies, wat een steengoede kandidaat ::bravo::. Dat ze zo ver is gekomen op eigen kracht ::jaja::. Had ik niet verwacht ::ohno::, heeft me zo erg laten lopen twijfelen over de mol. Goed gedaan!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #289 Gepost op: 27-03-2017, 23:32:13 »
Zij heeft enorm veel uit te leggen volgende week. ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #290 Gepost op: 27-03-2017, 23:36:32 »
Zij heeft enorm veel uit te leggen volgende week. ;D

 ::rofl::

grappig. Ik heb het tegenovergestelde gevoel. Zo van.. gelukkig heb jij nu niks meer uit te leggen  ::zweet::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #291 Gepost op: 27-03-2017, 23:39:48 »
::rofl::

grappig. Ik heb het tegenovergestelde gevoel. Zo van.. gelukkig heb jij nu niks meer uit te leggen  ::zweet::

Ik bedoel het meer in de zin van: Je hebt bij zoveel opdrachten mentaal of fysiek afgehaakt. Hoe kan dat zo vaak?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #292 Gepost op: 27-03-2017, 23:41:18 »
Nu kan Marzena rustig ademhalen in verband met het cadeau van Annelies voor haar afscheid.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #293 Gepost op: 28-03-2017, 00:01:59 »
Ik heb t al eerder keer proberen uit te leggen. Ook ik stoorde me aan t niet meedoen, niet kunnen.
Maar ik ging me afvragen waarom doet annelies dit zo. En toen dacht ik ze kent haar beperkingen en binnen die mogelijkheden Moet ze zoveel mogelijk informatie opdoen.

Dus met zichzelf zo vaak aan de zijlijn van een opdracht te zetten, probeert ze twee dingen;
Verdenkingen op zich laden, maar veel belangrijker
Een prima observatie plek op de gedragingen van de Andere deelnemers.

Vanaf dat inzicht kon ik me makkelijker over de verrokken spier zetten en haar als een slimme tactische speelster zien. Voor een mol bleef altijd in mm achterhoofd de museumroof spelen en dat dat als mol niet slim gespeeld was.

Dus voor mij heeft ze niet zoveel uit te leggen, misschien Alleen of ze bij de museumroof boos was dat de Anderen waren gaan drinken en zij niet  ::rofl::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #294 Gepost op: 28-03-2017, 00:35:01 »
Wacht even.. Annelies wist dus werkelijk niet dat Mozzarella di buffalo gemaakt is van buffelmelk??

ach, ze had haar bril vast niet op.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #295 Gepost op: 28-03-2017, 00:40:13 »
Dat is toch helemaal niet bijzonder? Ze heeft de groep met succes overtuigd om een iets zwakkere zanger te kiezen (die uiteindelijk helemaal niet zo slecht bleek te zijn). Dit zou elke mol hebben geprobeerd, en gewoon een paar keer harder roepen dan de anderen  dat Eline goed is, dat volstond al. Ik zie er geen 'strategisch vernuft'in, laat staan een 'uitgekookt plan', maar een slechte mol die in alles, woord, daad, gedrag, niet kan verbergen dat zij een rol speelt.

Iemand moet hier zn woorden terug gaan nemen ::) ::zweep::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #296 Gepost op: 28-03-2017, 02:08:43 »
Wacht even.. Annelies wist dus werkelijk niet dat Mozzarella di buffalo gemaakt is van buffelmelk??

ach, ze had haar bril vast niet op.
;D

Ik ben benieuwd of er toch voor een deel tactiek betrokken was bij de...onhandigheid van Annelies ;D Hopelijk horen we daar volgende week nog iets over. Zo niet dan is ze een schat maar dan vind ik het wel zielig voor d'r ::rofl::

Hoe dan ook heb ik ontzettend genoten van haar bijdrage aan dit seizoen en ben ik blij dat ze mij tot het einde aan het twijfelen heeft weten te houden ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #297 Gepost op: 28-03-2017, 09:05:59 »
Nu kan Marzena rustig ademhalen in verband met het cadeau van Annelies voor haar afscheid.

Dat moment heb ik altijd al omschreven als een kandidaat die aan de ander iets moois gunt. Het zou ook als Eline het had gedaan een manier zijn om je handen in onschuld te wassen. En dat vind ik niet sjiek. Dus ik ben blij dat hetgeen in beeld sprong hier als mollenstreken waarschijnlijk gewoon een samenloop van ongelukkige omstandigheden zijn geweest. Die de montage ten voeten uit wist uit te vergroten. Ze was net als Jochem de ideale hulpmol.  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #298 Gepost op: 28-03-2017, 09:10:29 »
Ja, en ik ben heel benieuwd of ze per ongeluk of expres een ideale hulpmol was. We zullen volgende week vast wat wijzer worden. Precies de tijd die ik nodig heb om er aan te wennen dat ze niet de echte Mol is... ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #299 Gepost op: 28-03-2017, 11:43:04 »
Zo, heb ik jullie even op een dwaalspoor gebracht?