Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sam  (gelezen 14125 keer)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #40 Gepost op: 2-03-2017, 12:41:45 »
even een vraag: wat denken jullie van de stelling dat de zangproef gestuurd zou zijn?

dat wil zeggen dat ze bewust sam op rij 1 aan t eind zetten en de juryleden hadden verteld niet de persoon op rij 1 aan t eind te kiezen??

ik weet uit ervaring dat er in andere seizoenen ook al paar keer gemanipuleerd is, waar ik zoiets van had eh bah ( debra mol 1 Nl met dobbelstenen bv)

zelf wil ik hier niet in geloven, maar ben benieuwd wat de rest vindt.

Ik heb er ook aan gedacht.
Maar het inlichten van de jury, lijkt mij niet fair. Al sluit ik het niet uit.

Ja, Sam maakte zich voor velen onsterfelijk met die proef en dat krediet blijft precies gelden. En dit terwijl hij de laatste afleveringen minder presteert.

Ik verdenk hem nog niet, maar ik hou hem nauwgezet in de gaten!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hansiemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #41 Gepost op: 2-03-2017, 15:30:41 »
Ik vind het deze aflevering hoogst verdacht dat Sam aan het eind maar blijft golfen, in zijn eentje. Is zelfs zijn caddy naar huis? Als hij de mol is kan hij weten dat de laatste sleutel heel belangrijk is. Hij krijgt de bal maar niet in de hole.
In deze proef is hij voor mij de enige die geen kandidaat is/speelt.
Verder vind ik hem ook heel verdacht tijdens het fietsen. Traag, en bij het kettingspannen weet hij heel goed dat het hem niet lukt de fiets op tijd weer op gang te krijgen, maar toch laat hij Hans maar trager gaan. Dus tijd verspillen. Als dan uiteindelijk aan de finish blijkt dat Hans toch op tijd was lijkt Sam eerst niet blij. Hij loopt om de juichende groep heen, kijkt eerst naar Gilles, en laat zich dan door de groep omarmen. Tenslotte, inderdaad, zoals al gezegd, na "hint" gelegd is bij de scrabble opdracht zien we een kaartje met overgebleven letters. Niet alleen PAK S , maar zelfs GO PAK S.
Tja, sinds afl. 1 zit ik een beetje in de Sam tunnel...

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #42 Gepost op: 2-03-2017, 15:44:02 »
Ik vind het deze aflevering hoogst verdacht dat Sam aan het eind maar blijft golfen, in zijn eentje. Is zelfs zijn caddy naar huis? Als hij de mol is kan hij weten dat de laatste sleutel heel belangrijk is. Hij krijgt de bal maar niet in de hole.
In deze proef is hij voor mij de enige die geen kandidaat is/speelt.
Zoals al in dat topic gezegd door iemand: Deze opdracht is ideaal om je als mol eens niet mols op te stellen.
Er wordt toch sowieso 3000 EUR gewonnen.

Tenslotte, inderdaad, zoals al gezegd, na "hint" gelegd is bij de scrabble opdracht zien we een kaartje met overgebleven letters. Niet alleen PAK S , maar zelfs GO PAK S.
Tja, sinds afl. 1 zit ik een beetje in de Sam tunnel...
Dit werd hiervoor ook al weerlegt. Naast de P, A, K en S zijn er nog twee andere letters in dit gedeelte, twee van de letters waarmee ze beginnen (dus V, W, R, U, E, E of N)
En vooraf konden de makers niet weten welke letters er effectief getrokken zouden worden.

Tja, sinds afl. 1 zit ik een beetje in de Sam tunnel...
Er is altijd licht aan het einde van de tunnel ;)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hansiemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #43 Gepost op: 2-03-2017, 15:54:40 »
Zoals al in dat topic gezegd door iemand: Deze opdracht is ideaal om je als mol eens niet mols op te stellen.
Er wordt toch sowieso 3000 EUR gewonnen.
Dit werd hiervoor ook al weerlegt. Naast de P, A, K en S zijn er nog twee andere letters in dit gedeelte, twee van de letters waarmee ze beginnen (dus V, W, R, U, E, E of N)
En vooraf konden de makers niet weten welke letters er effectief getrokken zouden worden.
Er is altijd licht aan het einde van de tunnel ;)

Natuurlijk kan er iemand zijn die zegt dat de golf opdracht de mol niets hoefde te doen. Mijn mening is dat de mol wel aanwezig was. Het gaat de mol er ook om twijfel, mislukking en onderling wantrouwen te zaaien.
 
En over mijn screenshot:
Het gaat er mij niet om welke letters nog in het spel zijn, het gaat mij om het kaartje dat wordt getoond. Het screenshot dat ik plaatste is het gehele beeld, waarin ik GO PAK S kan lezen.


Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #44 Gepost op: 2-03-2017, 15:58:58 »
En over mijn screenshot:
Het gaat er mij niet om welke letters nog in het spel zijn, het gaat mij om het kaartje dat wordt getoond. Het screenshot dat ik plaatste is het gehele beeld, waarin ik GO PAK S kan lezen.
Dat zou zo een random hint moeten zijn, want dit is totaal niet te voorspellen. Op geen enkel moment.
Volgens mij worden alle hint vooraf (voor de start van het progrmama) goed afgesproken. Random zaken passen daar totaal niet in.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hansiemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #45 Gepost op: 2-03-2017, 16:19:37 »
Dat zou zo een random hint moeten zijn, want dit is totaal niet te voorspellen. Op geen enkel moment.
Volgens mij worden alle hint vooraf (voor de start van het progrmama) goed afgesproken. Random zaken passen daar totaal niet in.

Een hint als deze vind ik juist veel leuker te zien. Precies nadat Gilles "Hint" heeft gelegd wordt duidelijk ingezoomd op het kaartje met overgebleven letters. Dus er wordt (achteraf, door de montage) ingezoomd op bepaalde letters. (vanaf ca. 38.00 min.)
Ik respecteer jouw mening dat hints vooraf goed worden afgesproken, maar ik houd er rekening mee dat de montage hints kan toevoegen. Het beeld van dit kaartje is later gedaan, en is ook nog eens extra ingezoomd.
Maar goed, ik val in herhaling. 
« Laatst bewerkt op: 2-03-2017, 16:24:52 door Hansiemol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #46 Gepost op: 2-03-2017, 16:47:43 »
Een hint als deze vind ik juist veel leuker te zien. Precies nadat Gilles "Hint" heeft gelegd wordt duidelijk ingezoomd op het kaartje met overgebleven letters. Dus er wordt (achteraf, door de montage) ingezoomd op bepaalde letters. (vanaf ca. 38.00 min.)
Ik respecteer jouw mening dat hints vooraf goed worden afgesproken, maar ik houd er rekening mee dat de montage hints kan toevoegen. Het beeld van dit kaartje is later gedaan, en is ook nog eens extra ingezoomd.
Maar goed, ik val in herhaling. 

Ik vind het wel een leuke hint. Goed gezien. Idd opvallend dat na het woord hint van Gilles dat in beeld komt. Doen ze echt niet voor niks.

Maar is het dan een hint naar Sam? Go pak Sam?

Zou kunnen  ::ok::

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #47 Gepost op: 2-03-2017, 19:26:32 »
Sam doet heel veel verdachte dingen. Was mijn mol na afl 1.

Maar puur door t zingen afgeschreven....
Geen idee of dat slim is
You'll never walk alone

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2017, 09:56:25 »
Een hint als deze vind ik juist veel leuker te zien. Precies nadat Gilles "Hint" heeft gelegd wordt duidelijk ingezoomd op het kaartje met overgebleven letters. Dus er wordt (achteraf, door de montage) ingezoomd op bepaalde letters. (vanaf ca. 38.00 min.)
Ik respecteer jouw mening dat hints vooraf goed worden afgesproken, maar ik houd er rekening mee dat de montage hints kan toevoegen. Het beeld van dit kaartje is later gedaan, en is ook nog eens extra ingezoomd.
...

Eens. Zie ook mijn eerdere posts over de 'ondergrondse letters' en ook over de twee lijnen die naar de letter 'S'  wijzen (van Sam, denk ik) in dit subforum.

Verder ontbreekt ook de 'M' op alle getoonde kaartjes. Toch legt Gilles een 'M' aan in het woord 'merg'. Er zat dus een 'M' in het spel.
Vlak nadat  Gilles de woorden '... een hint' heeft uitgesproken (terwijl hij het woord 'hint' legt)telt hij het aantal punten op en komt (foutief) op 320 punten. 

3 + 2 = 5. Met een nul erachter: 50.

Ik denk dat dit dus een hint is, dat er geen 42 letters in het veld liggen, nadat Robin en Annelies er 7 hebben gepakt, zoals Gilles aangeeft, dus dat er in totaal 49 letters zouden zijn, maar dat er in totaal 50 letters in het spel waren, inclusief de verdonkeremaande letter 'M'.

Die letter 'M' zou wel eens door onschuldige Sammeke van het gouden ei kunnen zijn geschrapt...


Offline Hansiemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2017, 13:59:26 »
Verder ontbreekt ook de 'M' op alle getoonde kaartjes. Toch legt Gilles een 'M' aan in het woord 'merg'. Er zat dus een 'M' in het spel.

Volgens mij haalt Gilles de letters uit de zak, en de kandidaten halen ze (na de 1e ronde) uit het doolhof.

Die letter 'M' zou wel eens door onschuldige Sammeke van het gouden ei kunnen zijn geschrapt...

Ook al maakt Gilles een rekenfout bij `HINT` (het moet m.i. 3 x 80 zijn en niet 4 x 80) ik zie hierin geen hint naar Sam.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2017, 14:02:37 door Hansiemol »

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2017, 14:13:50 »
als gilles het woord merg kan leggen met een M vanaf zijn bord, dan moet ook in de letters van de kandidaten een M zitten en voor zover ik overal heb gelezen, zit er geen M op t plan met de letters..
vreemd

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2017, 15:23:38 »
Inderdaad een feit, want ze spelen met identieke letters, met het enige verschil dat de kandidaten kunnen kiezen welke ze nemen. Zo werd het ongeveer  gezegd door Gilles in de introductie.

Dat er geen M is op de kaart, is dan ook vreemd. Wat zou daar achter zitten?

==> discussie/zoektocht voor het 'doolhof-topic'
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2017, 16:41:11 »
Een hint als deze vind ik juist veel leuker te zien. Precies nadat Gilles "Hint" heeft gelegd wordt duidelijk ingezoomd op het kaartje met overgebleven letters. Dus er wordt (achteraf, door de montage) ingezoomd op bepaalde letters. (vanaf ca. 38.00 min.)
Ik respecteer jouw mening dat hints vooraf goed worden afgesproken, maar ik houd er rekening mee dat de montage hints kan toevoegen. Het beeld van dit kaartje is later gedaan, en is ook nog eens extra ingezoomd.
Maar goed, ik val in herhaling. 
Dank je.  :)
De theorie dat de tunnel leidt naar de S van Sam, kan ik begrijpen als 'hint', en zou ook een vrij goeie zijn. - Tunnelvisie naar S(am) - Graaf je een weg door de tunnel naar S(am).
Al zou ik naar de rest van die letters niets zoeken. Die zijn te random...
#HetIsTochWaarZeker!?

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2017, 17:54:03 »
Er leiden inmiddels al vrij veel paden her en der naar Sam. Om er een paar te noemen.
Tunnel in scrabble proef
Sammol in letterpuzzel bij beestenbende
Isam de initialen vh museum waar de museumroof plaatsvond .
Sam die in een video , the mol bam in your face zegt, lachend de camera in kijkend

Jammer van de zangproef , ik moet hem blijven afschrijven als mol volgens Mn eigen principe , maar verdacht is t allemaal wel


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2017, 22:30:40 »
als gilles het woord merg kan leggen met een M vanaf zijn bord, dan moet ook in de letters van de kandidaten een M zitten en voor zover ik overal heb gelezen, zit er geen M op t plan met de letters..
vreemd
Dat is inderdaad precies wat ik al eerder bedoelde en aanduidde.

Offline Hansiemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #55 Gepost op: 3-03-2017, 22:44:19 »
Toch maar eens een ander forum gelezen, en mij daar geconcentreerd op Sam.
Het allereerste shot in afl 1 toont volgens mensen die dit menen te weten een "garagenummerplaat", maar dan niet in de juiste kleur. Een showroom-plaat met rode letters. Vreemd. Een hint naar Sam wellicht?
Zelf had ik wel die nummerplaat gezien, maar als niet-Belg nooit achter deze hint gekomen.
Misschien is dit ook al op dit forum genoemd, maar dat heb ik dan niet gezien.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2017, 22:56:14 door Hansiemol »

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #56 Gepost op: 4-03-2017, 23:19:06 »
In België hebben nummerplaten een standaard . Ik geloof dat ze beginnen met een 1!. Verder zijn ze standaard in rood uitgevoerd op een witte achtergrond.
In de autobranche is er inderdaad zoiets als een garage nummerplaat die qua cijfer letter combi afwijkend is van reguliere platen, en deze hebben normaliter groene letters op een witte achtergrond .

Er zou in aflevering 1 een nummerplaat zijn getoond die afwijkt van de cijfer letter combi maar dan met rode letters, dit zou dus een custom made nummerplaat kunnen zijn.

Heeft iemand een screenshot?

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #57 Gepost op: 5-03-2017, 14:08:41 »
In België hebben nummerplaten een standaard . Ik geloof dat ze beginnen met een 1!. Verder zijn ze standaard in rood uitgevoerd op een witte achtergrond.
In de autobranche is er inderdaad zoiets als een garage nummerplaat die qua cijfer letter combi afwijkend is van reguliere platen, en deze hebben normaliter groene letters op een witte achtergrond .

Er zou in aflevering 1 een nummerplaat zijn getoond die afwijkt van de cijfer letter combi maar dan met rode letters, dit zou dus een custom made nummerplaat kunnen zijn.

Heeft iemand een screenshot?

De eerste nummerplaat die in beeld komt is 1 - ZZA - 431. Rode letters op witte achtergrond. Een screenshot kan ik niet toevoegen. Normaal is de ZZ voor proefritwagens. Is idd in het groen op witte achtergrond. Plus rechts een vignet met het jaartal.  Dit zou best wel eens een link kunnen zijn naar Sam, bij BMW zullen al de nummerplaten 1 - ZZ* - *** zijn (in het groen) wanneer ze proefritten ermee doen. Daarnaast zijn alle andere getoonde wagens 1 - P** - ***.

Offline Hansiemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #58 Gepost op: 5-03-2017, 15:50:57 »
Het betreffende screenshot waar ik op wees. Even vanaf de eerste seconde in aflevering 1. Wat mij betreft DE hint. Bovendien is op min 4.31 Sam aan het woord.
Screenshot is via speler op iphone dus kwaliteit niet geweldig.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 15:53:18 door Hansiemol »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sam
« Reactie #59 Gepost op: 6-03-2017, 00:44:10 »
Wie zat er in de wagen met deze nummerplaat, dan? Of is dat niet zo van belang, gezien de toch al aanwezige link tussen Sam en BMW?

« Laatst bewerkt op: 6-03-2017, 00:50:02 door Marisa »