Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3  (gelezen 6989 keer)

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #20 Gepost op: 21-02-2017, 00:27:24 »
In het downloads topic staat een link naar Youtube.

Wat een goede aflevering weer! Hoe de dynamiek van de groep steeds op de proef wordt gesteld, en hoe alles in beeld wordt gebracht. De afwisseling van intens spannend, en invoelbaar en humoristisch.

Eerst dat soort schoolreisje voor de ene groep, met flink drinken na afloop, versneden met een rustdag voor de twee dames, die daarna hard moeten studeren. Dan die werelden samen laten komen en laten botsen. Zo geniaal. Je voelde de wanhoop, en het spel in het museum werd daardoor zoveel spannender dan het normaal zou zijn. Waardoor de ontlading des te groter was toen het gehaald werd. En dan die eliminatie, waar dan ook nog eens degene het onderspit moet delven die de hele groep naar een overwinning had gedragen. Je kan het bijna niet mooier schrijven.

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #21 Gepost op: 21-02-2017, 00:45:55 »
Wat was dit een gave aflevering!! Ik heb de executie en de nasleep daarvan werkelijk met open mond en bonkend hart zitten bekijken, wat een gave twist!! Ja, van tot nu toe elke aflevering dit seizoen gaat mijn mollenhartje (letterlijk) sneller kloppen!  ::bravo:: ::bravo::
Ik doe momenteel een opleiding tot acteur, en als wij nerveus moeten spelen en dergelijke leren we precies te doen, wat Annelies in deze aflevering deed... Dit is niet gedrag van mensen die nerveus zijn, maar van mensen die nerveus spelen! En ze speelde het verdomd goed! (ik vond toegeven nerveus te zijn een treffer!)
Ik duik door het (goed gespeelde) enorm nerveuze gedrag van Annelies nu officieel en met groot licht haar tunnel in! ::zwaai:: ::zwaai::
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #22 Gepost op: 21-02-2017, 00:48:33 »
Wat was dit een gave aflevering!! Ik heb de executie en de nasleep daarvan werkelijk met open mond en bonkend hart zitten bekijken, wat een gave twist!! Ja, van tot nu toe elke aflevering dit seizoen gaat mijn mollenhartje (letterlijk) sneller kloppen!  ::bravo:: ::bravo::
Ik doe momenteel een opleiding tot acteur, en als wij nerveus moeten spelen en dergelijke leren we precies te doen, wat Annelies in deze aflevering deed... Dit is niet gedrag van mensen die nerveus zijn, maar van mensen die nerveus spelen! En ze speelde het verdomd goed! (ik vond toegeven nerveus te zijn een treffer!)
Ik duik door het (goed gespeelde) enorm nerveuze gedrag van Annelies nu officieel en met groot licht haar tunnel in! ::zwaai:: ::zwaai::

Als Annelies de Mol is acteert ze het wel echt héél goed.

Ik neig dan toch nog steeds meer naar een Eline die voor een politie-medewerker wel heel expressief is continu.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #23 Gepost op: 21-02-2017, 00:52:01 »
pracht van een aflevering. heel veel humor, mindfuck van een eliminatie, vind de eliminatie briljant gevonden, maar ergens niet in lijn met t spel.

heb hier over zitten denken: wat als de mol ervoor kiest om laatste te eindigen? dan moet hij alleen nog maar spelen om de rest te doen geloven dat iemand anders rood kreeg en er is 3000 niet verdiend. Ik heb het als onlogisch afgestempeld omdat ik denk dat t risico te groot is en wat doen ze als de Mol ontmaskert wordt. Verder meen ik dat de testen vd Mol niet in de excutie meegepakt worden en hij dus nooit een rood scherm krijgt.

verder ook nog gedacht over of iemand het zou aandurven om zichzelf bewust laatste te laten worden en dan t spel te spelen om de anderen ervan te overtuigen dat iemand anders rood zag. hier zie ik hans heel hard over denken in beeld, maar daarmee verlies je toch t voordeel dat je meer over de mol komt te weten door je verkeerde antwoorden.

echt een lekkere eindopdracht met zat food for thought

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #24 Gepost op: 21-02-2017, 01:22:52 »
Het was moelijk soms om niet fast forward naar de ontknoping te scrollen, zó spannend was de eliminatie. Elke aflevering denk ik, dit is de gaafste, maar het wordt alleen maar beter lijkt het. Ook enorm gelachen om zaken, de megalancering van Sam, het zuipfestijn, de dronken museumcapriolen. Marzena echt een van de leukste kandidaten, superjammer dat zij nu weg moet, na Jess die ook zo tof en energiek was.

Dacht zelf dat Bertrand of Eline misschien het rode scherm had. Zou wat zijn als Hans het was, hij was zo overtuigend in zijn redevoering waarom hij het absoluut niet was.

Annelies idd niet erg mols bezig deze aflevering, al lijkt ze rijp voor een lading pammetjes want zó ontzettend zenuwachtig de hele tijd. Bedacht me dat die hele kettingactie en de emotie naar Marzena toe misschien nog door haar in scene was gezet om een excuus te hebben voor haar algehele zenuwen, maar ze doet zich nog knulliger voor dan Milouschka toentertijd in 2006. Ik ben ook sterk aan het twijfelen geslagen. Wellicht Davey, wellicht toch Hans, die veel geld wegspeelde met laat drukken bij het luchtkussenspel, en een beroerde penguin maakte.. Al had hij dan toch zeker ook die vaas een drukkertje gegeven.

Maw; toch nog geen idee, heerlijk  ::bravo::

Oh, en als Marzena de waarheid sprak over haar twee verdachten, Annelies en Bertrand, dan kan er een streep door Annelies lijkt me zo?
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 01:28:12 door Nat79 »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #25 Gepost op: 21-02-2017, 12:10:41 »
Oh zo heerlijk! Ik ben zo blij en dankbaar met deze versie van de mol. Ik merk ook dat ik nu volledig ben afgehaakt bij WIDM, hoe erg  :-X Ben elke week aan het uitkijken naar de maandag ipv de donderdag. Zo cool weer die ouderwetse vibes, onderlinge mysteries en dubbele lagen.

Chapeau  ::bravo::
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #26 Gepost op: 21-02-2017, 13:22:23 »
Oh, en als Marzena de waarheid sprak over haar twee verdachten, Annelies en Bertrand, dan kan er een streep door Annelies lijkt me zo?

Marzena noemt Annelies en Bertrand als rood scherm-verdachten. Ze zegt dus eigenlijk eerder dat Bertrand en Annelies volgens haar niet de Mol zijn. En aangezien Marzena de test als een na slechtste maakte maakt dat Bertrand en Annelies juist weer aannemelijker als mogelijke mollen.

Bij de test noemde Marzena Eline als molverdachte die hierdoor juist weer een minder waarschijnlijke mol is.

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #27 Gepost op: 21-02-2017, 14:41:30 »
Oh zo heerlijk! Ik ben zo blij en dankbaar met deze versie van de mol. Ik merk ook dat ik nu volledig ben afgehaakt bij WIDM, hoe erg  :-X Ben elke week aan het uitkijken naar de maandag ipv de donderdag. Zo cool weer die ouderwetse vibes, onderlinge mysteries en dubbele lagen.

Chapeau  ::bravo::

Blijkbaar heb je dan nog geen enkele aflevering van WIDM gekeken, want het is sinds vorig jaar op zaterdag. ::)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #28 Gepost op: 21-02-2017, 19:41:51 »
Met vertraging afgekeken (gisteren kwam ik niet verder dan Sam die net gelanceerd werd), heerlijke aflevering weer. Nog veel verdachte kandidaten (alleen Robin, Sam en Hans verdenk ik niet meer).

Bezopen kandidaten in het museum.  Geweldige opdracht sowieso. En een dramatische exit, simpel van opzet, maar met interessante gevolgen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #29 Gepost op: 21-02-2017, 20:11:19 »
Met vertraging afgekeken (gisteren kwam ik niet verder dan Sam die net gelanceerd werd)

Dus jij hebt Sam de hele nacht in de lucht laten hangen? :o

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #30 Gepost op: 21-02-2017, 20:29:46 »
Blijkbaar heb je dan nog geen enkele aflevering van WIDM gekeken, want het is sinds vorig jaar op zaterdag. ::)
  ::rofl::  ::rofl:: kun je nagaan! Ik kan zelfs de donderdag niet loslaten....
Meer L

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #31 Gepost op: 21-02-2017, 20:35:36 »
Echt meer dan chapeau voor deze aflevering. Het is oprecht één van de beste afleveringen die ooit heb gezien - ik heb in ieder geval de helft van de tijd dubbel gelegen. De opdrachten waren grappig en goed en de eliminatie was natuurlijk geweldig.

Toen vorig jaar seizoen 5 aangekondigd werd had ik eerlijk gezegd gedacht dat de creativiteit wel snel op zou zijn. Maar ik zit nu al drie weken te kijken naar een zo mogelijk nog beter seizoen ::oink:: (Laat ik voorzichtig zijn met vergelijken, maar het dit jaar weer errug goed. ::love::)
...óf niet!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #32 Gepost op: 21-02-2017, 20:48:38 »
Dus jij hebt Sam de hele nacht in de lucht laten hangen? :o

 ::rofl:: Het beeld bleef hangen en het geluid ging verder, na 3 pogingen om m opnieuw te starten heb ik er de brui aan gegeven ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #33 Gepost op: 21-02-2017, 20:48:53 »
Toen vorig jaar seizoen 5 aangekondigd werd had ik eerlijk gezegd gedacht dat de creativiteit wel snel op zou zijn. Maar ik zit nu al drie weken te kijken naar een zo mogelijk nog beter seizoen ::oink:: (Laat ik voorzichtig zijn met vergelijken, maar het dit jaar weer errug goed. ::love::)

Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat dit seizoen nog beter zou worden dan het vorige omdat de nieuwe makers het vorige vooral heel trouw aan de eerste drie seizoenen wilden houden. Daar slaagden ze natuurlijk perfect in en nu durven ze creatief gezien nog wat losser te gaan heb ik het idee én leggen ze de lat nog hoger om niet teleur te stellen. Hierdoor is alles net nog wat beter, humoristischer, sadistischer en ingenieuzer. Een fantastische prestatie. ::bravo::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #34 Gepost op: 21-02-2017, 22:30:31 »
Ik heb de aflevering net teruggekeken en wauw, wat fantastisch weer. Opdracht 1 is een leuke opdracht, leuke raadsels en simpele opdracht maar toch leuk. Opdracht 2 is echt weer fantastisch, ik vond het echt een topopdracht. En dan de executie. Wow. Ik denk zelf dat Bertrand het rode scherm had. Wat jammer van Marzena   :\'(
Frankje Lapi

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #35 Gepost op: 21-02-2017, 22:47:04 »
Oh zo heerlijk! Ik ben zo blij en dankbaar met deze versie van de mol. Ik merk ook dat ik nu volledig ben afgehaakt bij WIDM, hoe erg  :-X Ben elke week aan het uitkijken naar de maandag ipv de donderdag. Zo cool weer die ouderwetse vibes, onderlinge mysteries en dubbele lagen.

Chapeau  ::bravo::
Totaal invoelbaar, en helemaal mee eens. Al is WIDM al voor het 2e seizoen op zaterdag, en kijk ik nog wel :P
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 22:48:46 door Whiskers »

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #36 Gepost op: 21-02-2017, 23:08:07 »
Eerste opdracht was leuk, tweede vond ik geweldig, maar die eliminatie had van mij niet zo gehoeven. Het leek allemaal wat teveel voor één aflevering. Had het idee dat de kandidaten er ook niet echt zin in hadden, de discussie kwam maar moeilijk los. Eigenlijk liep alleen Marzena eraan te trekken, maar die voelde waarschijnlijk de bui al hangen en was bezig met een wanhoopsoffensief.

Nog een normale opdracht gevolgd door een normale eliminatie was wat mij betreft in dit stadium van het spel prima geweest. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #37 Gepost op: 21-02-2017, 23:51:02 »
Ik denk dat de makers vooral de groep proberen op scherp te zetten door deze eliminatie. In principe heeft degene met t Rode scherm zijn doorgang gekocht door de verdenking elders te leggen. De prijs hiervoor was geen 3 k in de pot en de exit van marzena, ja dan mag je je best even schuldig voelen.

Heerlijke tv .

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #38 Gepost op: 22-02-2017, 19:23:58 »
::oink::


ik kom straks wel met een reactie met inhoud

---

Die eerste opdracht was gewoon leuk. Lekker bommetje na spelen. Spectaculair en waar alleen de makkelijkste opdracht werd opgelost. Het dus Hans en Robin gaat telkens heel veilig zitten precies op de helft.

De tweede opdracht werd natuurlijk superleuk omdat ze ietwat gedronken hadden. Annelies was echt "not amused", marzena de held van de avond. Ze hebben trouwens het museum verlaten zonder schoenen van Davey en ze lieten ook nog een jas liggen. echt goede inbrekers zijn het dus niet.

De derde opdracht was ouderwets widm, vorig jaar hadden ze toch ook zo'n onderhandelopdracht iets later in het spel. Zorgt altijd voor frictie. Spijtige exit maar sportief opgevat.
Er gingen aardig wat tunneltjes geloof ik hier ?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2017, 19:33:06 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3
« Reactie #39 Gepost op: 23-02-2017, 11:44:29 »
Ik blijf me verbazen over de kwaliteit van de afleveringen. Wat was dit weer een fantastische aflevering! Dit is precies wat WIDM voor mij moet zijn, ogenschijnlijk simpele opdrachten met telkens een dubbele laag erin, veel mogelijkheden om geld te verdienen  en een leuke groep die er vol in gaat. Die museumkraak is natuurlijk een old-fashioned WIDM-opdracht, die mij doet terugdenken aan seizoen 2 in Schotland, fantastisch om zoiets terug te zien. Dat de kandidaten dronken waren had van mij dan weer niet gehoeven, daar houd ik gewoon niet van. Ik ben nooit zo'n fan van andere executies, maar hier had hij een doel en was er geld mee gemoeid (anders dan in veel van de WIMD-seizoenen waar de executies vooral tijdvulling waren).