Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie  (gelezen 24572 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #60 Gepost op: 23-02-2017, 20:52:39 »
Grappig, precies hetzelfde viel Moedermol op en plaatste ze in het poll-topic over deze opdracht.


Oh jee, ik moet dringend bijlezen! Ik had heel dit topic doorgenomen om te kijken of het er al stond en ik er dan mee eens kon gaan.
Heb weer te weinig tijd en te veel om te lezen.  ::)

Maar ja, Davey dus!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #61 Gepost op: 23-02-2017, 20:58:48 »
Oh jee, ik moet dringend bijlezen! Ik had heel dit topic doorgenomen om te kijken of het er al stond en ik er dan mee eens kon gaan.
Heb weer te weinig tijd en te veel om te lezen.  ::)

Geeft helemaal niks, is juist sterk dat twee deskundige molspeurders als jullie dat onafhankelijk van elkaar zo melden! ;D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #62 Gepost op: 23-02-2017, 21:05:46 »
Haha, nouja deskundig... Ik dacht vorig jaar dat het Hanne was.  ::schaam::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #63 Gepost op: 23-02-2017, 22:09:14 »
Ik realizeer me net wel dat degene met een rood scherm hier wel een extra voordeel had omdat die als enige weet met welke agenda de mol handelt, en van wie die de aandacht af wil houden. Plus niet hoeft mee te speuren naar de 'afvaller' dus veel beter de mol in de gaten kan houden hier.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #64 Gepost op: 23-02-2017, 22:54:49 »
Supergave opdracht dit! Wat een mindfuck voor de kandidaten.

Haha, nouja deskundig... Ik dacht vorig jaar dat het Hanne was.  ::schaam::
Dat was toch de leukste tunnel? ;)

Hier staat wel iets over zo'n soort bril (in het Engels). http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2480089/How-make-screen-INVISIBLE-Scientist-shows-make-monitor-blank-using-3D-glasses.html
Verrek, ik vraag me af: wat als een kandidaat kleurenblind is, hoe ziet die dan of het een rood of groen scherm is?

doordat ik bezig ben met een groot overzicht nog eens nauwkeuriger aan het terugkijken en ook ik sta nu op het punt om in een Daveytunnel te belanden! Maar straks hierover meer in een ander topic. :P
Op basis van deze opdracht en andere opdrachten neig ik ook naar Davey als mol. Hij speelt geld kwijt, beïnvloedt de groep, en weet daarbij redelijk buiten schot te blijven.
Tell me what your telescope says

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #65 Gepost op: 24-02-2017, 10:26:27 »
Je zou kunnen zeggen: dat hebben ze erover heen gemonteerd om te voorkomen dat de kijker de kleur kan waarnemen (vanzelfsprekend) maar dat is een denkfout want zonder zo'n high-tech bril op kún je überhaupt het schermkleur niet zien (ook eventuele reflexen niet, las ik) daarvoor hoeven ze dat dus in principe niet te doen. Maar doet dit nou impliceren dat je het dus wél kunt waarnemen thuis met zo'n bril op? Want waarom zouden ze het (scherm-)kleur anders verhullen? Ik bedoel: de kleur op het scherm is niet zichtbaar met het blote oog, dus daarvoor is onzichtbaar maken onnodig. En als je het vanaf de bank zelfs met zo'n bril op niet zou kunnen waarnemen, is het onzichtbaar maken ook onnodig. Frappant dus. Al kan het natuurlijk ook dat ze gewoon het zekere voor het onzekere namen...
Als ze de methode van deze video hebben gebruikt, waar het erg op lijkt, kan je het als het goed is niet "vanaf de bank" waarnemen. Ik vond die zwarte knippering sowieso al raar, aangezien je die knippering ook niet zou moeten kunnen zien zonder bril op, maar ik dacht dat ze dat er waarschijnlijk gewoon in hadden gemonteerd zodat voor de kijker duidelijk is dat op dat moment het scherm verschijnt. Als de muziek namelijk opbouwt, en dan heb je een climax maar er gebeurt helemaal niks ziet dat er namelijk een stuk minder spannend uit. Ik denk dus dat het gewoon voor het effect is in de montage. Het is namelijk niet erg logisch dat het gaat om de kleur van het scherm, aangezien het zó kort in beeld is, dat een kandidaat nooit in die tijd zijn scherm kan hebben gezien, dus de schermen moeten langer in beeld zijn geweest. Zou een beetje onlogisch zijn als ze dan alleen de eerste secodesten maskeren.
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #66 Gepost op: 24-02-2017, 18:40:09 »
ik ben helaas nog geen experts hieromtrent tegengekomen, ik moet maar eens wat mannen in m'n leven aanschaffen ::hypocriet:: >:D
Zitten er anders genoeg op dit forum ;)  ::rofl::
Tell me what your telescope says

Offline #RodeBertrand

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #67 Gepost op: 24-02-2017, 23:02:47 »
Bertrand had een rood scherm, duidelijke boel, heb er zelfs speciaal een account voor aangemaakt. Iedereen die dat niet zag is zo onnozel als deze pokemon:  ???. Hij zat tijdens de discussie met een gezicht als een bak met wurmen en heeft duidelijk nog nooit geweerwolfd. En maar liegen he  ::pinokkio:: Dat zouden mijn vrienden eens moeten proberen, dan kennen ze mij nog niet. Me vriendin heeft laatst wel succesvol een affaire voor me achtergehouden maar dat is anders. Vrouwen zijn zoouizo niet te lezen. Nou ja lang verhaal kort: Bertrand = rood scherm, Bouba is alsnog de Mol.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #68 Gepost op: 25-02-2017, 08:22:46 »
Bertrand had een rood scherm, duidelijke boel, heb er zelfs speciaal een account voor aangemaakt. Iedereen die dat niet zag is zo onnozel als deze pokemon:  ???. Hij zat tijdens de discussie met een gezicht als een bak met wurmen en heeft duidelijk nog nooit geweerwolfd. En maar liegen he  ::pinokkio:: Dat zouden mijn vrienden eens moeten proberen, dan kennen ze mij nog niet. Me vriendin heeft laatst wel succesvol een affaire voor me achtergehouden maar dat is anders. Vrouwen zijn zoouizo niet te lezen. Nou ja lang verhaal kort: Bertrand = rood scherm, Bouba is alsnog de Mol.
Je kan daar nooit zeker over zijn. Het leek ook heel de tijd of Eline ging wenen en wanneer Marzena uiteindelijk afviel, schoot ze dan toch in tranen uit, zoals ik al lang voorspeld had. Je kunt er dus helemaal niet zeker van zijn wie dat gedaan heeft totdat het bekendgemaakt wordt.

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #69 Gepost op: 25-02-2017, 22:57:05 »

Verrek, ik vraag me af: wat als een kandidaat kleurenblind is, hoe ziet die dan of het een rood of groen scherm is?

Dat was het eerste waar ik als kleurenblinde aan dacht. Bij de Nederlandse Mol weet ik nooit wie er afgevallen is op basis van het scherm, de Vlaamse Mol is duidelijker, maar zou nog steeds wel verwarrend kunnen zijn op zo'n moment.

De gekleurde lintjesopdracht deze week bij WidM? was ook niet te doen trouwens. Ik dacht dat Jochem en Diederik dezelfde kleur hadden.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #70 Gepost op: 26-02-2017, 22:11:03 »
Dat was het eerste waar ik als kleurenblinde aan dacht. Bij de Nederlandse Mol weet ik nooit wie er afgevallen is op basis van het scherm, de Vlaamse Mol is duidelijker, maar zou nog steeds wel verwarrend kunnen zijn op zo'n moment.

De gekleurde lintjesopdracht deze week bij WidM? was ook niet te doen trouwens. Ik dacht dat Jochem en Diederik dezelfde kleur hadden.
Tjee. Je zou toch verwachten dat ze daar wel eens over nagedacht hebben. Misschien een vraag voor Art tijdens de chat dinsdag. Of iets om op het Belgische molforum te posten, waar ook veel kandidaten en oud-kandidaten meelezen.
Tell me what your telescope says

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #71 Gepost op: 27-02-2017, 02:29:49 »
Over de eliminatieschermen is denk  ik bij de Vlaamse Mol wel nagedacht in ieder geval. Daar zijn de kleuren duidelijk van elkaar te onderscheiden, de groene is licht en onverzadigd, de rode donker en verzadigd.(denk ik)  Het is ook duidelijk omdat het op een groot mat scherm te zien is. En er zijn twee duidelijke verschillende geluidseffecten voor groen en rood. Kan allemaal ook om esthetische redenen zijn natuurlijk.

Bij de Nederlandse gebruiken ze allerlei geluiden door elkaar, voor de spanning. En zijn de kleuren niet duidelijk te lezen door het kleine schermpje, waar ook vaak weerspiegeling overheen zit. Als de belichting goed is zijn de kleuren wel van elkaar te onderscheiden, sinds een paar jaar. Voorheen was het écht niet te doen. Dus ze hebben al klachten gehad denk ik.

Ik heb ze even onder elkaar gezet de Vlaamse, Nederlandse, en oud-Nederlandse schermen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #72 Gepost op: 27-02-2017, 10:06:41 »
Zo belangrijk hoeft kleur niet te zijn. Je kan uit de reacties van je medekandidaten wel opmaken of de kleur rood is of groen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #73 Gepost op: 28-02-2017, 11:00:32 »
Nu Bertrand is afgevallen weten we wel één en ander. Bertrand was de kandidaat waar Robin vol voor ging dixit aflevering 3.
Had Robin dan het rode scherm vorige keer?

Maar in de aflevering van gisteren zei hij "op dezelfde verdachte door te gaan". Had hij dan geen rood scherm en ging hij verder op de foute mol en had hij geluk net niet laatst te eindigen?

Bertrand die het meest verdacht werd van het rode scherm in aflevering 3 (gezien de poll hier) zal het dus toch niet geweest zijn, want die moet normaal voldoende info gehad hebben om bij de eliminatie gisteren niet laatst te eindigen.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #74 Gepost op: 28-02-2017, 11:15:19 »
Bertrand die het meest verdacht werd van het rode scherm in aflevering 3 (gezien de poll hier) zal het dus toch niet geweest zijn, want die moet normaal voldoende info gehad hebben om bij de eliminatie gisteren niet laatst te eindigen.

Je kan natuurlijk wel zoveel pech hebben dat je in aflevering 3 een verdachte had die weinig gemeen had met de Mol in die aflevering en dat je switcht in aflevering 4 naar een verdachte die in die aflevering weinig gemeen had met de Mol.

Maar de kans is uiteraard iets groter dat Bertrand het rode scherm niet had inderdaad.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #75 Gepost op: 28-02-2017, 12:43:43 »
Ik zou inderdaad die conclusie niet durven trekken.
(los daarvan denk ik niet dat hij een rood scherm had)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #76 Gepost op: 2-03-2017, 15:05:03 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik had gedacht dat Marzena het rode scherm had gehad, of anders Annelies... Maar aangezien zij het niet zijn neig ik naar hetzij Sam, hetzij toch Bertrand...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #77 Gepost op: 31-05-2017, 15:32:34 »
@anoniem_24971 Zie hier.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

anoniem 24971

  • Gast
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #78 Gepost op: 31-05-2017, 17:50:13 »