Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle  (gelezen 13895 keer)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #40 Gepost op: 15-03-2017, 20:31:25 »
En dat kwam trouwens wel bij Davey voor. De voiceover van Gilles zei dat Davey zich voor niks in het zweet aan het werken was omdat zijn antwoord fout was.
Dat was nog anders. Zijn hartslag moest omhoog voor zijn antwoord, en dat is nutteloos omdat hij dit niet hoeft te doen om het juiste te benaderen.

Mij leek het antwoord niet zo belangrijk, want de hartslagmeter kleurde vanzelf groen een goeie benadering.

Maar 't is beetje gelijk Kaaasje zegt: het was uiteindelijk niet echt van toepassing, dus eigenlijk iets waar we ons niet in druk hoeven te maken.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #41 Gepost op: 15-03-2017, 22:09:14 »
Wat hadden ze bij het tweede gedeelte van de opdracht gedaan als de briefjes op waren bij de vierde/vijfde kandidaat? Nu hadden ze 7 goede antwoorden (van de 16). Zou de mol expres wat goede antwoorden goed maken omdat hij/zij denkt het er toch weer uit te kunnen spelen?

Ik had eigenlijk verwacht dat iedereen zijn eigen verdiende geld mocht verdedigen, maar het bleek het gezamenlijke geld te zijn. In dat geval had Davey wel pech gehad want hij had geen geld om te verdedigen. Of misschien juist geluk omdat je ze wel met de mol kan proberen te communiceren omdat je toch geen geld hoeft te verdedigen.  ::rofl::

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #42 Gepost op: 15-03-2017, 22:46:45 »
Ja, geen idee.
Was mss nog beter geweest, maar als mol is er dan natuurlijk minder weg te mollen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #43 Gepost op: 16-03-2017, 20:51:25 »
Ik denk dat de handen bij Eline directer waren in het weg pakken van de briefjes en aggresiever in de bewegingen. Maar ja ik vermoed dat iedereen hier wel gaat zien wat hij wilt zien  ::rofl::
#teamamaimiljaarde

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #44 Gepost op: 16-03-2017, 21:32:49 »

En welke kandidaat kraakt er met zijn enkels? :)


Ik herinner me van de museumkraak wel dat Davey krakende schoenen had  ;) ::)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #45 Gepost op: 16-03-2017, 21:55:57 »
Hahaha  ::tandpastasmiley::

Ik hoorde toch meer een enkelkraak

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #46 Gepost op: 18-03-2017, 11:00:14 »
Kan dan ook verwijzen naar Davey's nummer uit z'n playlist: Hot chains - Soviet Grass
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Molste

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #47 Gepost op: 18-03-2017, 11:53:36 »
Wat mij opviel was dat de kaarsen enkel bij Annelies niet voor de camera werden uitgeblazen. En haar leesbril lag in het donker ook anders dan net ervoor in het licht.
Ik heb de indruk dat licht en donker niet op hetzelfde moment zijn opgenomen

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #48 Gepost op: 18-03-2017, 12:08:20 »
Wat mij opviel was dat de kaarsen enkel bij Annelies niet voor de camera werden uitgeblazen. En haar leesbril lag in het donker ook anders dan net ervoor in het licht.
Ik heb de indruk dat licht en donker niet op hetzelfde moment zijn opgenomen


Nu je het zegt, die bril ligt inderdaad op de kop in het licht en rechtop in het donker.  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 18-03-2017, 12:14:10 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #49 Gepost op: 18-03-2017, 17:09:21 »
De bril komt zovaak terug in deze reeks dat t bijna te opvallend is om niks te betekenen.
 
Is de bril van Annelies de Rode draad van deze serie? Of is t toch de kleur rood die kan verwijzen naar de achternaam van davey of naar de link met de betekenis van de naam Robin in Engelse landen ( roodborstje )


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #50 Gepost op: 18-03-2017, 19:09:01 »
Heb het topic snel globaal doorgelezen maar het verbaasd me dat het nog niet opgevallen is. Zat net de aflevering te herbekijken en de opdracht waar de kandidaten met de mol werden 'opgesloten' (dat zei Gilles letterlijk) en handboeien om kregen op de stoel, misschien een hint naar Eline als politie-inspecteur?

Of.... het is puur praktisch zodat niemand de mol kan aanraken en zodoende herkennen?  :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #51 Gepost op: 18-03-2017, 21:29:51 »
I know, dat het daarvoor diende is uiteraard logisch/vanzelfsprekend, maar het één sluit het andere opzich niet uit hé ;-) (Op zich zou de vastzetting onnodig zijn overigens, als de kandidaten n.l waren opgestaan en het doek ervan af hadden getrokken om te voelen wie het was, zouden ze als sanctie vast gediskwalificeerd worden. Al zou dat in deze fase van het spel wel een te kort aan deelnemers veroorzaken. Maar als de programmamakers hen van te voren uitdrukkelijk had gemeld de Mol niet te mogen aanraken e.d en bij overtreding hiervan definitieve diskwalificatie, ik denk dat de kandidaten zich dan wel bedenken! Maar ze zullen vast het zekere voor het onzekere hebben genomen, en omdat het het wellicht mysterieuzer maakt.)

Snap ik hehe :) Ik bedoelde meer dat het wel puur functioneel lijkt, maar het zou best een verborgen hint kunnen zijn natuurlijk. Los van dat het de kandidaten belemmert de handen uit te reiken, is het ook een truc om het angstgevoel te versterken misschien? In het donker, een mol die jou wel kan zien maar jij hem/haar niet, en dan ook nog eens vastgeketend zitten, het past wel bij de opdracht an sich.

Wel typisch dat Annelies altijd nerveuzerig is, maar nu redelijk stabiel lijkt, ook qua hartslag. En Robin was erg relaxt en uitdagend door de mol toe te spreken.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #52 Gepost op: 18-03-2017, 21:38:50 »
Nu je het zegt, die bril ligt inderdaad op de kop in het licht en rechtop in het donker.  ::oink::

Geniaal  ::art::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #53 Gepost op: 18-03-2017, 23:21:09 »
Mooie molactie om je bril alleen mee te nemen als je er geen klap aan hebt. ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #54 Gepost op: 19-03-2017, 00:18:49 »
Mooie molactie om je bril alleen mee te nemen als je er geen klap aan hebt. ::rofl::

Ik gun je je eigen tunnel Heinz maar wat is er precies een molactie aan een bril meenemen hier? De enige molactie die hier te halen is door een te hoge hartslag te hebben opdat de mol alle briefjes van tafel kan grissen. Zeg dat dan want daarin slaagt Annelies wel. Maar het meenemen van een bril zie ik in geen enkel opzicht als een molactie. Het weerhoudt haar er geenzins van om geen geld in de pot te krijgen. Allez bij het golven wel hé, maar ja dit topic gaat om meet the mole.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #55 Gepost op: 19-03-2017, 00:41:44 »
Was Annelies niet de enige waarbij geen briefje gestolen werd?  Dat zou verklaard kunnen worden doordat zij niet zenuwachtig hoeft te worden van mol Gilles omdat zij zelf de mol is.

Maar wat voor nu heeft t als mol om geld in t spel te houden . Ze heeft namelijk maar beperkte invloed op de uitslag vd drie meetmomenten bij de anderen.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #56 Gepost op: 19-03-2017, 08:28:02 »
Was Annelies niet de enige waarbij geen briefje gestolen werd?  Dat zou verklaard kunnen worden doordat zij niet zenuwachtig hoeft te worden van mol Gilles omdat zij zelf de mol is.

Maar wat voor nu heeft t als mol om geld in t spel te houden . Ze heeft namelijk maar beperkte invloed op de uitslag vd drie meetmomenten bij de anderen.


Hartslag is deels een onbewust proces, in zo'n omgeving met iemand die je in het donker aanraakt, lijkt het me voor de meeste mensen onmogelijk je hartslag onder je normale niveau te houden. De mol heeft er geen problemen mee. Ik vind juist Annelies qua lengte naast die tafel wel passen, de anderen zijn te lang.
De handschoen is te groot, het lijkt alsof bij Annelies er een iets grotere hand in de handschoen zit. En het lijkt een langere persoon, als je het perspectivisch bekijkt.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2017, 08:30:06 door Run »

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #57 Gepost op: 19-03-2017, 09:08:15 »
Wat wint de mol er mee om haar hartslag bij alle drie meetmomenten binnen de waardes te houden?
Volgens mij helemaal niks, want er blijft dat geld in t spel .

Of er echt iets uit de beelden te halen is dat 100% kan aantonen dat er bij 1 deelnemer een ander persoon de mol speelt? Ik twijfel er enorm aan of de makers ons die optie geven.
Ik heb al redelijk wat onder zoek gedaan naar de handschoenen zoals ze in dat screenshot voorkomen. Maar omdat je niet exact hetzelfde camera standpunt hebt , is t appels met peren vergelijken.

Mijn persoonlijke bevinding : de handschoen bij robin en annelies tonen beide een ratio wijsvinger tot middelvinger die na genoeg gelijk is. Opvallend hier bij is dat de wijsvinger langer lijkt te zijn dan de middelvinger. Bij eline en bij davey is dat bij beiden niet zo op de foto.

Tevens hebben de fotos bij annelies en robin een opvallende knik naar rechts in de middelvinger.
De foto bij eline toont een soortgelijke middelvinger, maar minder duidelijk ( Mede omdat de hand hier platter wordt gefotograffeerd). Bij de foto van davey is er niks te zien van een afwjking op de middelvinger.

Verder heb ik geen idee wat de brill bij annelies op tafel ons wil Vertellen, maar we zouden mieten geloven dat ze hem in t licht niet opheeft (ligt immerse op tafel) en dat ze hem tussen Licht en drinker wel heeft aangeraakt ( hij ligt namelijk op zijn kop). Heeft zij hem aangeraakt, of speelde de mol met de bril? Of is annelies toch de mol?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #58 Gepost op: 19-03-2017, 09:13:45 »
Wat wint de mol er mee om haar hartslag bij alle drie meetmomenten binnen de waardes te houden?
Volgens mij helemaal niks, want er blijft dat geld in t spel .

Maar omdat je niet exact hetzelfde camera standpunt hebt , is t appels met peren vergelijken.

Vind je niet dat het camerastandpunt met de hand bij Annelies iets hoger lijkt dan bij bijv. Sam? De hoek van de kamer heeft daar een iets ander perspectief. Ik zie bij de mol bij Annelies een handschoen met een donkere binnenduim, is nog niet genoemd.
Een mol kan in het donker goed zien dus wellicht heeft zij met de bril gespeeld in het donker.
Waarom haalt ze daar geld binnen? Om de anderen te laten denken: kijk, ik haal overduidelijk geld binnen, alleen ik, dus ik ben niet de mol?
« Laatst bewerkt op: 19-03-2017, 09:17:19 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #59 Gepost op: 19-03-2017, 09:22:50 »
Ik gun je je eigen tunnel Heinz maar wat is er precies een molactie aan een bril meenemen hier? De enige molactie die hier te halen is door een te hoge hartslag te hebben opdat de mol alle briefjes van tafel kan grissen. Zeg dat dan want daarin slaagt Annelies wel. Maar het meenemen van een bril zie ik in geen enkel opzicht als een molactie. Het weerhoudt haar er geenzins van om geen geld in de pot te krijgen. Allez bij het golven wel hé, maar ja dit topic gaat om meet the mole.

Je moet me niet altijd zo serieus nemen. Indicatie hier was -> -> ->  ::rofl:: <- <- <-

Wat ik wel serieus als mogelijk verdacht zie (in eerste instantie, kan daarna teniet worden gedaan) kleur ik rood in mijn overzicht, zie dat topic. Verder kan ik het best als eventuele hint zien dat de Mol alleen bij Annelies deze opdracht niets pakt (want wat jij zegt klopt niet): dat kan namelijk niet omdat Annelies zelf de Mol is.

Edit: Nog even over het begrip "molactie": ik versta daaronder alles wat de Mol met een bepaalde reden vanuit zijn molrol doet. Dus niet per se iets waardoor er geld uit de pot gaat. Een molactie kan ook zijn jezelf onverdacht maken of een hint geven.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2017, 09:35:12 door Heinz »