Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle  (gelezen 13894 keer)

Offline Molste

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #60 Gepost op: 19-03-2017, 09:34:01 »
Wat wint de mol er mee om haar hartslag bij alle drie meetmomenten binnen de waardes te houden?
Volgens mij helemaal niks, want er blijft dat geld in t spel .

Ik zie hier wel een hint in. Een mol voelt zich op zijn gemak en in zijn sas in het donker, zoals een echte mol. Ik dacht ook direct nog voor de proef begon dat de mol hier zijn hartslag onder controle zou gaan houden ipv te saboteren. Daarom dat ik Annelies eens grondig herbekeken heb of er iets verdachts te zien was en zo kwam ik op het verschil met de positie vd bril.

Plus wat baten kaars en bril als de uil niet zien of lezen wil...
Geen uitblazen kaars bij annelies en de andere positie bril
« Laatst bewerkt op: 19-03-2017, 09:57:56 door Molste »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #61 Gepost op: 19-03-2017, 09:38:43 »
ik heb Sam enkel meegepakt als referentie, omdat we er bij hem van Mogen uit gaan dat zijn tegenspeler de mol is.

Over perspectief de meeste shots zijn gemaakt met een helmcam en je kan vrij eenvoudig het standpunt van zon cam verstellen. En ik zie nergens echt grote verschillen, die me de indruk geven dat er bij een vd deelnemers iemand rondloopt die opvallend afwijkt qua lengte.

Bij Sam zien we een mol die qua heuphoogte duidelijk boven t tafelblad zit.
In meerdere shots lijkt t of dit niet t geval is bij annelies ( tenzij ze ergens op staat).
In meerdere shots lijkt t of er strips op de handschoen zitten, en in net zoveel shots zien we die niet ( het is jammer genoeg niet te zien of alle stripshots bij dezelfde deelnemer zitten)

De bril op als mol ja die had ik ook als zodanig meegepakt. Zittend op een stoel in t donker heeft ze de bril niet nodig , als mol rondlopend juist wel.. het is in beeld gebracht en t is precies zo n mooi detail als vorig seizoen t zoutvaatje.

En de opmerking van Heinz dat een mol geen geld bij annelies heeft weggepakt, omdat dat onmogelijk was aangezien toen niet de mol rondliep, geeft me weer serieus te denken.
Zou ik een geniale zet Vinden.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #62 Gepost op: 19-03-2017, 09:42:05 »
+ 1. Het is een sterke hint
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #63 Gepost op: 19-03-2017, 09:56:23 »
+ 1. Het is een sterke hint

Mee eens.  ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #64 Gepost op: 19-03-2017, 10:09:28 »

Edit: Nog even over het begrip "molactie": ik versta daaronder alles wat de Mol met een bepaalde reden vanuit zijn molrol doet. Dus niet per se iets waardoor er geld uit de pot gaat. Een molactie kan ook zijn jezelf onverdacht maken of een hint geven.

Dan hanteren we andere interpretaties van hetzelfde begrip. Ik beschouw molacties alleen daar waar er effectief geld niet verdiend is of geld uit de pot is gehaald. Jezelf onverdacht maken vind ik daar niet bij thuishoren omdat je alleen verdenkingen stuurt maar niet echt iets saboteert.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #65 Gepost op: 19-03-2017, 14:22:49 »
Verder kan ik het best als eventuele hint zien dat de Mol alleen bij Annelies deze opdracht niets pakt (want wat jij zegt klopt niet): dat kan namelijk niet omdat Annelies zelf de Mol is.

Dit vind ik een typische deMol-verklaring, die ik perfect terug zie in aflevering 10.

Iets anders is de volgorde waarin de kandidaten worden opgesloten met de Mol. Annelies komt als vierde, net als er nog maar 2 briefjes over zijn. Als zij niet de mol is en er worden 2 briefjes weggehaald kan Eline (die als enige nog aan de beurt is na Annelies) niet meer in de kamer met de Mol zitten. Dat lijkt me een ongewenst scenario voor productie.
Ik vermoed dat ze de Mol pas aan de beurt hebben laten komen wanneer er 3 of minder briefjes liggen, opdat alle 5 de kandidaten aan de beurt komen.

Daarom vind ik het ook logisch dat de Mol wat geld verdient in de hartslagkamers, er moet genoeg geld zijn opdat elke kandidaat met de Mol in de kamer kan verblijven.

« Laatst bewerkt op: 19-03-2017, 14:26:49 door Mollenmania »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #66 Gepost op: 19-03-2017, 15:02:24 »
Ik ben het volledig eens met de analyse van Mollenmania, ik dacht ook dat de mol als laatste of voorlaatste in de kamer wordt opgesloten omdat die dan weet hoeveel briefjes er nog over zijn en dan kan dat door de productie worden gestuurd (het is de bedoeling dat iedereen in de kamer terecht komt). Het feit dat bij Annelies geen briefjes werden weggehaald (er waren nog 2 over) versterkt mijn verdenkingen richting haar (al blijf ik Eline ook verdenken). En het was ook Annelies die (samen met Robin) de meeste goede antwoorden gaf in de hartslagkamer.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2017, 15:28:59 door Luc »

Offline Molste

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #67 Gepost op: 20-03-2017, 07:48:47 »
Ik ben het volledig eens met de analyse van Mollenmania, ik dacht ook dat de mol als laatste of voorlaatste in de kamer wordt opgesloten omdat die dan weet hoeveel briefjes er nog over zijn en dan kan dat door de productie worden gestuurd (het is de bedoeling dat iedereen in de kamer terecht komt). Het feit dat bij Annelies geen briefjes werden weggehaald (er waren nog 2 over) versterkt mijn verdenkingen richting haar (al blijf ik Eline ook verdenken). En het was ook Annelies die (samen met Robin) de meeste goede antwoorden gaf in de hartslagkamer.
Ik ben het ook eens. Laat ons de proef in het donker eens analyseren.
Weten de kandidaten iets van elkaars volgorde waarin ze naar de donkere kamer moeten? Ik denk het niet.

Dan houden ze de mol sowieso als laatste achter de hand om iedereen een confrontatie te gunnen. Plus de mol moet zich ondertussen niet verkleden. Dat lijkt me allemaal logisch.
Ik zie 3 mogelijkheden met die zeven 200 eurobriefjes:
- Na de 4 kandidaten of niet mollen zijn er nog 200 eurobriefjes over. Dan lijkt me Eline de mol te zijn omdat zij als laatste overschiet. De mol kan volgens mij niet meer ergens vroeger worden ingeplant. Maar kan de laatste briefjes laten verdwijnen. Dan zijn robin, sam, davey en Annelies dus de 4 kandidaten en niet de mol.
- Na de 4 kandidaten is er geen briefje meer over, dan wordt de mol ergens voor de laatste kandidaat ingepland zonder evenwel briefjes te verliezen. Best als voorlaatste anders zouden de kaarsen kunnen opvallen. Dan is Annelies de mol en de rest dus niet.
- Na 3 van de 4 kandidaten is er geen briefje over dan moeten ze een oplossing vinden of de hartslagen manipuleren om alle kandidaten een confrontatie met de mol te gunnen.

Dus indien laatste punt niet v toepassing is de mol een vrouw
Wat denken jullie?

« Laatst bewerkt op: 20-03-2017, 07:51:18 door Molste »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #68 Gepost op: 20-03-2017, 08:51:11 »
Zomaar wat bedenksels van mijn kant:
De mol zal zelf ook zenuwachtig geweest zijn tijdens het rondlopen. Niet verkleden, transpireren, laatste kandidaat in het voordeel vanwege transpiratiegeurtjes van de mol! Vrouwen ruiken beter. Eline als laatste zetten hadden ze daarom beter niet kunnen doen. Eline zei: "ik rook een geur en dat is de geur van mijn mol." Misschien zit Eline al lang op Annelies - wat ik denk, al sinds Annelies haar uitkoos om te zingen - en hebben ze haar daarom als laatste gezet, vanuit de redenering: die zal niet meer switchen, maakt dus niet uit. Misschien ook: die zal het minst zenuwachtig zijn want die is het zekerst van haar mol.
Eline dus winnaar.

Ik moet het fragment nog eens bekijken om te zien of aan het begin de onzekerste kandidaten zijn gezet (de meest zenuwachtige) en aflopend naar meest zeker van de mol.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2017, 09:15:23 door Run »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #69 Gepost op: 20-03-2017, 11:25:53 »
Idd Luc, ik had ook al zoiets gedacht.
Maar vergeet niet dat ze kort ervoor inspanningen hebben moeten doen. 

Wat ik ook dacht, ideaal als mol is natuurlijk als eerste of als laatste zitten. Er moet dan maar 1 keer gewisseld worden van kledij. Sam was eerst, maar is niet de mol, Eline was laatst...
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #70 Gepost op: 20-03-2017, 12:17:06 »
Idd Luc, ik had ook al zoiets gedacht.
Maar vergeet niet dat ze kort ervoor inspanningen hebben moeten doen. 

Wat ik ook dacht, ideaal als mol is natuurlijk als eerste of als laatste zitten. Er moet dan maar 1 keer gewisseld worden van kledij. Sam was eerst, maar is niet de mol, Eline was laatst...
Er hoeft niet gewisseld te worden van kledij, de mol hoeft alleen maar een overjas en handschoenen aan te trekken.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #71 Gepost op: 20-03-2017, 12:28:01 »
Er hoeft niet gewisseld te worden van kledij, de mol hoeft alleen maar een overjas en handschoenen aan te trekken.
Neemt ook tijd in beslag + helm, mss nog meer.

't is maar een bedenking die zij die op Eline zitten kunnen helpen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #72 Gepost op: 20-03-2017, 16:48:26 »
De volgorde van de kandidaten
Zie de kaarsen.

Sam


Robin


Davy


Annelies


Eline



Oplichten bij Sam, Davy en Eline.






Grote lamp bij Robin.


Bij Annelies niets.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #73 Gepost op: 20-03-2017, 16:54:08 »
Wat is er met de kaarsen? Ik snap het niet.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2017, 16:56:05 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #74 Gepost op: 20-03-2017, 16:56:16 »
Wat is er met de kaarsen? Ik zie het niet.

De volgorde klopt niet,
kijk maar naar de druppels

Eline en Annelies zijn als eerste geweest.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #75 Gepost op: 20-03-2017, 17:10:56 »
Eline en Annelies zijn als eerste geweest.

Waarom bij deze 2 dan niet de mogelijkheid om 3 enveloppen weg te nemen en het praatje van Gilles aan Annelies dat er bij haar maar 2 enveloppen weggenomen kunnen worden?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #76 Gepost op: 20-03-2017, 17:16:28 »
Waarom bij deze 2 dan niet de mogelijkheid om 3 enveloppen weg te nemen en het praatje van Gilles aan Annelies dat er bij haar maar 2 enveloppen weggenomen kunnen worden?

Ik snap het ook niet Hulpmol

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #77 Gepost op: 20-03-2017, 18:23:38 »
Als er niet voldoende geld was verdiend kon de opdracht toch aangepast worden bijv 2x2 minuten of 2 briefjes met 200 euro per persoon.

Ik heb me dit ook bedacht. Ik ben best verbaasd dat dit met slechts 7 briefjes op 5 kandidaten niet gebeurd is.

Citaat
De mol als vierde laten gaan gaf zelfs risico want als Sam, Robin en Davey meer briefjes weggespeeld hadden bleef er ook voor Annelies niets over.

Ik denk ook niet dat ze de Mol per se als vierde wilden laten gaan. Als er bij de derde kandidaat al 3 briefjes of minder over waren hadden ze vast een plan B achter de hand.
Zoals het nu ging kon de opdracht zijn originele vorm aanhouden, maar alleen indien Annelies de Mol is. Want als Annelies de Mol niet is hebben ze een enorm risico genomen door haar de laatste 2 briefjes te laten verdedigen met nog 1 kandidaat die niet bij de Mol opgesloten is geweest. Dan had het kunnen gebeuren dat Eline niks meer te verdedigen had.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #78 Gepost op: 20-03-2017, 18:32:43 »
Als het rijtje is van: slechtste tot beste kandidaat, kan dat kloppen want Sam begon en die moest eruit. Daarna Robin (die zou er dan vanavond uitgaan), Davy verliezer, Eline winnaar.
Voor de mol is dat het prettigste rijtje want dan zou die niet meteen met degene die haar het meest verdenkt geconfronteerd worden.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2017, 18:34:24 door Run »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #79 Gepost op: 20-03-2017, 18:41:55 »
Als het rijtje is van: slechtste tot beste kandidaat, kan dat kloppen want Sam begon en die moest eruit. Daarna Robin (die zou er dan vanavond uitgaan), Davy verliezer, Eline winnaar.
Voor de mol is dat het prettigste rijtje want dan zou die niet meteen met degene die haar het meest verdenkt geconfronteerd worden.

Die volgorde is niet zo gegaan.
Eline of Annelies hebben als eersten de Mol "ontmoet".
Zie ook mijn bericht op de vorige pagina Run.