Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek  (gelezen 12080 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #20 Gepost op: 21-03-2017, 08:58:31 »
Er is wat kritiek dat eventueel iemand anders dan Davey de filmmuziek had moeten herkennen, die persoon moest dan ook wel de ballen trappen!
Davey is een (zaal)voetballer en de bal ver genoeg in het veld krijgen was hier cruciaal. Een verre trap hield de bal uit de handen van de tegenstand en bracht deze dicht bij de €500.
Dan mag je ook al eens een film missen!
Had het wel willen zien met Robin die moest trappen, die ballen zouden minder ver vliegen en dan moeten de anderen ook nog de juiste acteur afvaardigen.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #21 Gepost op: 21-03-2017, 09:21:54 »
Dat maakt het allemaal zeer interessant hé. Iedereen heeft een eigen kennis en ziet bepaalde dingen als evidentie, die voor andere dit totaal niet is. En dat geeft onbegrip.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2017, 09:33:54 »
Bij deze opdracht had Robin beter kunnen schoppen. Hij wist alle muziekfilms. Deze opdracht Davey toch wel meest verdacht. E.T. kun je toch wel herkennen?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #23 Gepost op: 21-03-2017, 21:34:01 »
Ik had ET ook niet herkend  ::ohno::

Leuke opdracht, had wel een grotere rol van de rugby spelers verwacht, maar ik denk dat ze kans op blessures bij de kandidaten te groot achtten.

Davey zat niet heel slecht daar, kon denk ik wel het verste trappen van de 4. Robin was weer heerlijk zichzelf. Ik mis m nu al. Annelies en Eline ... dat van Eline kan ik nog wel uitleggen, Annelies is gewoon verdacht.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #24 Gepost op: 21-03-2017, 21:55:24 »
Soundtrack 3 dacht ik ook Indiana Jones ipv. Superman, soundtrack 10 (The Rock) wist ik niet meer, de overige wel. Met 6 op 10 heeft Davey het nog niet zo slecht gedaan.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2017, 22:03:44 door Luc »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #25 Gepost op: 21-03-2017, 21:57:02 »
ik probeer me voor te stellen wat er gebeurd zou zijn als Sam er nu nog inzat.

10 kleerkasten tegen 1 man van 50 kg. Was nog wel grappig geweest
klaar voor de strijd

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #26 Gepost op: 21-03-2017, 22:34:24 »
ik probeer me voor te stellen wat er gebeurd zou zijn als Sam er nu nog inzat.

10 kleerkasten tegen 1 man van 50 kg. Was nog wel grappig geweest

Zou die weer zo hoog door de lucht zijn gevlogen?  :P

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #27 Gepost op: 22-03-2017, 16:46:40 »
Soundtrack 3 dacht ik ook Indiana Jones ipv. Superman,
Gelukkig, ik was dus niet de enige die dat dacht...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #28 Gepost op: 23-03-2017, 00:02:24 »
Gelukkig, ik was dus niet de enige die dat dacht...
Ik had dat met Star Wars, ik zei toen ook 'dat is...' (weet niet meer :) )
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #29 Gepost op: 23-03-2017, 14:08:54 »
ET had ik ook nog niet eruit gehaald want nooit gezien. Alle anderen wel (en ik had graag Westworld gehoord)

Gelukkig zat er wel muziek van Westworld de tv serie in de aflevering erna :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #30 Gepost op: 23-03-2017, 15:01:45 »
Gelukkig zat er wel muziek van Westworld de tv serie in de aflevering erna :)

Aflevering erna? Heb je de finale al gezien dan?  ;)
Vorige week viel Westworld wel te horen. En ook bij widm  ::boogie::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #31 Gepost op: 23-03-2017, 15:12:20 »
Haha sorry, OPDRACHT, niet aflevering  :P

De Zoek de verschillen opdracht begint met muziek uit Westworld :)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #32 Gepost op: 27-03-2017, 14:06:43 »
Hoe ik het zie, de finalisten vertoonden hier alledrie (nep)mollengedrag.

Van iemand als Annelies is dat helemaal te verwachten. Wiens moeder kan nu goed rugbyen? Vind ik perfect verdedigbaar als ze de Mol is. Zij heeft echt de perfecte dekmantel wat dat betreft. Ze heeft even kunnen scoren, alleen deed ze dat met een foute bal. Slim voor een mol.

En daarbij, ze deden het alledrie niet zo goed. Annelies vond ik misschien nog het minst opvallen van allemaal.
 
De filmmuziek was een proef op mijn lijf geschreven, net als Davey en Robin blijkbaar. Maar dat iets je goed ligt wil niet automatisch zeggen dat alles zomaar lukt. De fragmenten die we hoorden behoorden echt wel tot de klassiekers. Davey sloeg een paar keer de bal goed mis, E.T. of Superman ... of de keer dat hij Dances with wolves koos. Begrijpelijk dat sommigen onder ons dat misschien niet herkennen, maar het zijn toch wel misstapjes voor een 'kenner'. Hij stond gewoon niet op de juiste plaats. Zelfs Annelies kon er een paar opnoemen, al had zij de lijst misschien wel even ervoor mogen doornemen. ;D Zij riep bij Harrison Ford ook meteen Raiders of the Lost Ark terwijl hij hoorde bij een andere film, haar suggestie is zelfs nooit aan bod gekomen. Dat zou een eventuele subtiele sabotageactie kunnen geweest zijn voor het geval dat Davey niet de verkeerde bal had gekozen.

Eline bleek meer geïnteresseerd in de rugbyspelers dan het spel op zich. Ze had wel elke keer redelijke intenties om een goede actie te maken, maar of ze kreeg een verkeerde bal of er was een misverstand over het al dan niet pakken. Had wel meer verwacht van Eline in zo'n ruigere proef. Davey verwoordde het goed, tijdens de fysieke proeven laat Eline zich nooit van haar beste kant zien. Of probeerde ze gewoon wat laatste verdenking op zich te laden. Daar begint het intussen wel heel erg op te lijken. De voorlaatste aflevering is daar ideaal voor. Misschien deed Davey net hetzelfde, zeker met Robin er nog in, die zichzelf zag als kenner van filmmuziek.

Eerst begreep ik niet waarom Robin geen spelverdeler wou zijn maar ofwel is hij gewoon niet goed met zijn voeten en kozen ze daarom voor Davey om de bal zo ver mogelijk te sjotten. Volkomen begrijpelijk maar er was sowieso ook een sterke man nodig die de fragmenten kon herkennen in het veld. Door hem is er dan ook een klein beetje geld verdiend. Maar helaas voor de winnaar belachelijk weinig. Vond dan ook dat hij het recht had verdiend om in een van de molboekjes te kijken. De rest helemaal niet!

Over deze drie finalisten kan je helaas nog dagen/wekenlang na de ontknoping blijven discussiëren, ...

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #33 Gepost op: 27-03-2017, 16:23:19 »
Ze heeft even kunnen scoren, alleen deed ze dat met een foute bal. Slim voor een mol.
Dat kon Annelies toch niet weten?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #34 Gepost op: 3-04-2017, 19:24:37 »
Bij het terugkijken deze week is me nog iets raar opgevallen. Je kan in het begin en tijdens de opdracht namelijk alle rugbyballen zien liggen met alle titels op, maar op geen enkel moment ligt 'Trainspotting' er bij. Nochtans moest dat 1 van de juiste films geweest zijn.

Ik denk dat deze opdracht dus wat problemen ondervond en dat er iets anders gemonteerd is.

Nog een eigenaardigheid is dat we de Pulp Fiction-bal op de juiste moment zien vliegen (hij wordt wel niet gepakt), maar het is de Kill Bill-bal die uit het rek verdwenen is. Op het einde van de opdracht ligt de Pulp Fiction-bal er nog steeds.

Los van de molacties van Eline ben ik dus ook wel benieuwd of er iets mis liep met deze opdracht of dat we gewoon foute info krijgen om kandidaten meer/minder verdacht te maken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #35 Gepost op: 3-04-2017, 19:29:10 »
Ja, mij was ook al opgevallen dat Davey de bal van Star Wars wegtrapt als de muziek van E.T. klinkt terwijl hij deze bal al eerder getrapt zou hebben.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #36 Gepost op: 3-04-2017, 22:38:20 »
De chronologie van de beelden klopt inderdaad niet altijd in deze serie.
Kijk de blob opdracht maar eens terug. We zien eline eerst springen, maar als later beelden van bertrand zijn sprong voorbijkomen , zien we eline droog op de Kant zitten.

Mol in t donker, eerst zijn er al druppels aan de kaarsen te zien , terwijl er bij een later shot ineens  geen druppels meer zijn.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #37 Gepost op: 3-04-2017, 22:46:08 »
De chronologie van de beelden klopt inderdaad niet altijd in deze serie.
Kijk de blob opdracht maar eens terug. We zien eline eerst springen, maar als later beelden van bertrand zijn sprong voorbijkomen , zien we eline droog op de Kant zitten.

Mol in t donker, eerst zijn er al druppels aan de kaarsen te zien , terwijl er bij een later shot ineens  geen druppels meer zijn.


Ja, die zijn doorheen het seizoen al vermeld en vielen me deze week bij mijn marathon inderdaad op. Maar bij die 2 opdrachten heeft de chronologie geen effect op verdenkingen of uitkomst. Bij de rugby opdracht gaat het toch om een verdraaiing van de werkelijkheid.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #38 Gepost op: 3-04-2017, 23:17:25 »
Ook bij de rugby opdracht heeft t geen effect vind ik. Dat davey in een shot effectief een bal trapt en vervolgens een shot van een ballenrek op een ander moment. Dus misschien met de zojuist te trap bal, voor mij is t enkel van belang dat we kregen te zien welke bal de groep al of niet pakte .

Het blijven rare uitsnedes in de montage.  Maar ik denk niet dat ze er bewust in zitten om iemand meer of minder verdacht te maken.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #39 Gepost op: 3-04-2017, 23:43:57 »
Die filmmuziekhint hadden we kunnen ontdekken! Zeker nu we de gebruikte filmmuziek op een presenteerblaadje krijgen op de website. ;)