Poll

Wie is de Mol?

Annelies
Davey
Eline

Auteur Topic: [poll] De Mol is...  (gelezen 67912 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #440 Gepost op: 28-03-2017, 22:06:40 »
Davey had haar al bij de drukknoppen op zijn radar en Annelies al bij de Mandela  run.
Al na een paar afleveringen was davey vrij zeker van zijn mol ( iets in de dingen tussen de opdrachten ) en koos hij er af en toe voor om Eline te ondersteunen . Zoals hij t zelf noemt alles voor Eline . ::bravo::

En ik als Eline verdenker ben t eens met dat Eline lang niet als enige verantwoordelijk was voor mislukte proeven. Als je als mol ziet dat iets al de verkeerde kant inrolt, moet je vooral zorgen dat je niet in de weg gaat staan.

Over the swallow of London. Ik denk dat Eline daar veel tijd wegsnoept dat zij voor de juist deur zit maar niks doet komt juiste antwoord te geven. Ze leest letterlijk t juiste antwoord minuten voordat t uiteindelijk wordt doorgegeven. Ik dacht dat. Marzena was die toen met de klassieker ondon kwam  ::jaja::  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #441 Gepost op: 28-03-2017, 22:09:46 »
Marzena was die toen met de klassieker ondon kwam  ::jaja::  ::rofl::

Enige moment in heel dit seizoen dat Marzena molpunten aan het verzamelen was bij mij. ;D Ik kon niet geloven dat iemand 'London' zag staan en dan maar 'Ondon' ging geven als antwoord.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #442 Gepost op: 29-03-2017, 22:36:33 »
Het is Davey, Eline of Annelies.
Al vind ik de laatste te passief voor deze rol.


Dat was de laatste keer dat ik Eline nog mede-verdacht. What happend?  ::rofl::
Gefeliciteerd Eline verdenkers!  ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #443 Gepost op: 29-03-2017, 22:48:56 »
Ik peis nu toch dat het Annelies is ::regenboog:: (Maar morgen is het Eline.)
Helaas kwam die 'morgen' pas afgelopen maandag weer :-[ ::zwaaisip::

Wel vanaf aflevering 2 voortdurend in m'n top twee en ook veel op één gestaan, maar wie het laatst switcht, switcht het het slechtst :\'(
...óf niet!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #444 Gepost op: 3-04-2017, 19:31:01 »
Het lukt me echt niet op tijd dit seizoen, maar heb toch even de tijd kunnen nemen om te reageren.  Jullie dachten waarschijnlijk, die durft zijn hoofd hier niet meer laten zien. ::tandpastasmiley::

Man man man, wat een onknoping! Maar ik leef nog, ondanks de shock die door de zaal ging. Veel spannender moest het voor mij niet worden ...

Er compleet langs zat ik niet, Eline was de eerste 2-3 afleveringen mijn hoofdverdachte, finaal erlangs wel. En ik durf dat zeker toegeven. Het is niet zo dat ik niet geloofde in Eline als Mol maar ik heb op een gegeven moment de keuze gemaakt om Annelies aan te duiden als mijn Mol. Ze deden allebei veel mis, Eline het meeste ... ik koos ervoor te geloven dat ze te veel mis deed. Helaas was dat het verkeerde pad. Maar dat maakt dit seizoen voor mij misschien wel beter dan het vorige.

Toen ik Davey's finale gedachteflits hoorde: "Moest Annelies het zijn, zou ik het nooit zien aankomen" bekroop me het welbekende slecht voorgevoel. Alles voelde plots verkeerd. Het voelde toch als een ferme dreun toen ik de eerste glimp opving van de nieuwe Mol tussen de spleten in de beschutting. En dan dat molsilhouet! 't Is Eline!!! hoorde ik mensen hardop huiveren, toen ze dan eindelijk tevoorschijn kwam. Ik krijg er nog steeds kippenvel van als ik eraan terugdenk, met die muziek erbij, de shock die door de zaal ging ook al zat die vol met team-Eline (zo leek het wel tijdens de korte bevraging van GDC), en het daaropvolgende molapplaus.

Net na de uitzending heb ik wel even nodig gehad om alles op een rijtje te zetten. Ben letterlijk even blijven zitten in mijn zetel om te bekomen en na te praten met de mensen rondom mij. Wat het dan weer minder erg maakte was dat de mensen naast ons ook Annelies hadden als Mol, maar zij waren er erger aan toe want zij hadden haar als Mol vanaf het begin. Gelukkig had ik niet zo'n grote blinde vlek voor Eline, alleen zal ik dit moment nooit vergeten. Het in de bioscoop meemaken versterkte het verrassingseffect alleen maar.

Proficiat aan iedereen die voet bij stuk gehouden heeft al die tijd  ::confettie:: en proficiat aan de makers om mijn levendige fantasie wat betreft Annelies te blijven prikkelen. ::respect:: ::ok:: Maar het was dus allemaal simpeler dan we dachten.

De hele rit naar huis heb ik alles nog eens rustig overlopen. Het moet die bewuste derde aflevering geweest zijn die me heeft doen twijfelen en switchen. Dat rode scherm en Annelies die alle aandacht naar zich toetrok. Had ze zich daar wat beter verdedigd was het allemaal anders gelopen.
Een van de andere redenen dat me lichtjes wegdreef van Eline was dat het niet zo simpel kon zijn dat ik de mol al na afl. 1 had aangeduid. Helaas heb ik dat eerste instinct niet kunnen vasthouden.
Heb me ook laten vangen door het feit dat Eline zo gefixeerd leek op Annelies, terwijl we van Annelies nooit hoorden dat ze Eline verdacht. Het was dus net andersom! Gooi daar ook nog eens de vele overduidelijke hints naar Eline bij (Monitor Out of Limits) en je begint vanzelf serieus te twijfelen of het Eline wel kon zijn. Het is zoals ze zelf zegt in een van de afleveringen over Robin, soms leek het zo flagrant dat ze het niet kon zijn. Hetzelfde ging natuurlijk ook op voor Annelies, al leek me dat nog net iets gedurfder...

Wennen aan het feit dat het Eline is en niet Annelies heeft voor mij niet zo lang geduurd, waarschijnlijk omdat ik ze altijd in mijn molmix heb gehad. Al is het wel raar om te beseffen dat Annelies altijd zichzelf was, meer bepaald een zeer goede kandidate voor De Mol. Het werd niet de tweede oudste Belgische Mol maar de jongste Mol ooit. En daarbij meteen ook de succesvolste, Eline zorgde alvast voor de laagste Belgische pot ooit! Ze kan alleen maar een goeie Mol zijn geweest, alleen goeie mollen leggen de lat nog wat lager wat betreft die magere pot.

We kunnen alleen maar hopen dat de volgende Mol veel inspiratie kan putten uit het magistrale optreden van Eline, vanaf nu aka Mol 5. ::trots::
« Laatst bewerkt op: 3-04-2017, 19:33:22 door FeniX-V »