Auteur Topic: [De Mol] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 30272 keer)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #80 Gepost op: 24-04-2018, 17:13:05 »
Dus toch Baha ::vergroot::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #81 Gepost op: 24-04-2018, 20:53:59 »
Knap Heinz.
Het zou inderdaad zo een hint zijn die zou passen in de lijn van de gekende hints.

Ja, ik hoop voor jou dat het iets is. Alle Credits mag je dan op jouw naam schrijven!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #82 Gepost op: 24-04-2018, 20:59:24 »
Haha, toch nog een troost dan als mijn Pietertunnel compleet is ingestort. Maar nu staat ie nog gewoon, ondanks dit.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #83 Gepost op: 24-04-2018, 21:00:02 »
Ik vind m sterk; Baha zit niet in het zwartwit deel. Toeval? Kan. Hint? Kan zéker ook!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #84 Gepost op: 24-04-2018, 22:38:20 »
Ik heb een mogelijke aanwijzing naar Bahador gevonden in de beginbeelden van de trailer waarmee aflevering 5 start.

Bekijk de trailer hier: https://www.vier.be/embed/video/public/18643

"Vijf kandidaten zijn nog steeds op zoek naar de Mol."

Er zijn dan nog zes kandidaten in het spel maar inderdaad maar vijf die naar de Mol zoeken.

We zien dan na een beautyshot van Mexico City de volgende vijf shots op het bioscoopscherm waarna de trailer pas naar full-screen en kleur gaat:

- Lloyd en Pascale op zoek naar een locatie in de pakketjesopdracht, ze worden een kant uit gewezen.
- Lloyd en Pascale zoeken, zelfde opdracht.
- Pieter die denkt dat lift weg is, hij staat bij de verkeerde. Je kan zeggen: Pieter zoekt de lift.
- Steve en Pascale zoeken naar aanwijzingen in de kamer van de bom (escaperoom).
- Joke (en Lloyd) zoeken met een vergrootglas in de escaperoom.

Alleen Bahador zien we niet zoeken.
. Die had ik gisteren ook gezien.  Baha zien we pas in de kleurbeelden als hij wordt voorgesteld. Vind dat wel een hint met mol niveau. Alleen niet voor Mn top 2 molverdachte, maar ik neem m wel mee.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #85 Gepost op: 25-04-2018, 08:34:47 »
Nog wat sterke mogelijke hints naar Baha in een filmpje van Newsmonkey.be:



Vooral die met het Groene Boekje is erg plausibel.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2018, 08:36:35 door Heinz »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #86 Gepost op: 25-04-2018, 09:45:18 »
Nog wat sterke mogelijke hints naar Baha in een filmpje van Newsmonkey.be:
Is er ook zo'n overtuigend filmpje over Pieter? Want ik sta nu op het punt om naar Baha over te stappen. :o
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #87 Gepost op: 25-04-2018, 09:47:42 »
Is er ook zo'n overtuigend filmpje over Pieter? Want ik sta nu op het punt om naar Baha over te stappen. :o

Niet dat ik weet. Ik vind sommige van die hints ook erg sterk. Vooral die van het Groene Boekje dus. De drie lockergetallen bij elkaar opgeteld -> 381 -> pagina waar "Gent" op staat, de woonplaats van Baha. Op het forum van wieisdemol.be is scherp opgemerkt dat op die pagina ook woorden als "Genesis" (Pieter) en "genezer" (Lloyd) staan, maar toch...

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #88 Gepost op: 25-04-2018, 09:53:16 »
Laten we ook de mogelijke hint niet vergeten van een paar afleveringen geleden, waarin je iedereen hoort zeggen "Nee, ik ben niet de mol" en Bahador zegt alleen "Nee".
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #89 Gepost op: 25-04-2018, 10:41:50 »
Op hints wint Baha dus sowieso. Maar Baha's karakter komt de laatste 2 afleveringen minder overeen met dat van een Mol.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #90 Gepost op: 25-04-2018, 10:42:22 »
Ik vind sommige van die hints ook erg sterk. Vooral die van het Groene Boekje dus.

Leuke vondst! Wel jammer dat de makers een verouderde editie van het Groene Boekje hebben genomen. In 2015 is een nieuwe druk ervan verschenen, met een andere inhoud en paginaverdeling.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #91 Gepost op: 25-04-2018, 10:53:34 »
Nog wat sterke mogelijke hints naar Baha in een filmpje van Newsmonkey.be:

Vooral die met het Groene Boekje is erg plausibel.
Oei, ik had me eigenlijk nog niet zo verdiept in de hints dit seizoen. Maar dit is wel vrij overtuigend :-X Of zelfs vree overtuigend, op z'n Gents. Chance dat ik, door combinatie van molacties en hints, zondag een nieuwe hoofdverdachte heb. ::regenboog::

Heeft iemand al het 5008/8005-luciferraadsel al ergens op het internet teruggevonden, want het lijkt een vinding van de makers zelf te zijn. En dat maakt de kans dat er een hint in zit alleen maar groter...
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #92 Gepost op: 25-04-2018, 11:00:13 »
Heeft iemand al het 5008/8005-luciferraadsel al ergens op het internet teruggevonden, want het lijkt een vinding van de makers zelf te zijn. En dat maakt de kans dat er een hint in zit alleen maar groter...

8000 is de postcode van Brugge, maar helaas is 8005 geen postcode. Anders kon het naar Pieter wijzen misschien. 5008 is trouwens ook geen postcode (en indien wel lag ze in Wallonië).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #93 Gepost op: 25-04-2018, 12:27:44 »
puzzel staat op internet oa hier https://www.bhavinionline.com/2015/06/find-out-the-highest-possible-number-by-moving-only-2-match-sticks/

maakt voor mij niet zoveel uit. ze kiezen voor deze ipv een van de heel veel andere opties, dus kan nog prima een hint inzitten

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #94 Gepost op: 25-04-2018, 12:39:53 »
Ik zet al sinds aflevering 1 alles in op Bahador, net zoals ik de voorbije 2 seizoenen vanaf het begin alles op Eline en Gilles had ingezet, maar net als vorig seizoen is de twijfel tussen (toen Annelies) 2 kandidaten zo groot. Als ik naar Antwerpen wil, moet ik wel vasthouden bij Baha als mol  ;D

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #95 Gepost op: 25-04-2018, 12:59:01 »
Is er ook zo'n overtuigend filmpje over Pieter? Want ik sta nu op het punt om naar Baha over te stappen. :o

Troosthintje  ::rofl::

Het wapenschild van de gemeente Mol in België
"Beschrijving van het wapen:

In keel een Sint Pieter met nimbus, houdende in de rechterhand een sleutel en in de linkerhand een boek en begeleid van twee looftakken, het geheel van goud."

Dit wapenschild werd na 1846 vervangen door een ander, maar in 1989 terug erkend als enige officiële versie. "Heb je mij gemist?"

Denk dat dit weer een gelukkig toeval is voor de makers om de verdachtmaking rond Pieter te versterken.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #96 Gepost op: 25-04-2018, 14:57:02 »
Het zat me een beetje dwars dat mijn twee hoofdverdachten (Pieter en Bahador) zich in zo'n slechte molpositie neerzetten in aflevering 4 bij het Lucha del Topo, dus ik heb me even wat verdiept in Lucha :P

Pieter vraagt meerdere keren of ze "acteren" te worstelen en uiteraard "acteert" de mol kandidaat te zijn.

Maar belangrijker: Pieter worstelt onder de naam Holy Pieter -> holy in het Spaans is Santo en in Mexico is El Santo een legendarische luchador met z'n eigen films en stripboeken, in principe de Mexicaanse Hulk Hogan. Holy Pieter worstelt tegen Big Baha in het blauwe masker dat erg veel lijkt op het masker van El Santo's meest legendarische rivaal Demonio Azul: https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Demon.

Tot vlak voor zijn dood heeft El Santo nooit zijn masker afgedaan en het is dus altijd een mysterie geweest wie het gemaskerde figuur was. Ook haalde El Santo de inspiratie voor zijn masker (een zilver masker (helaas)) uit "The Man with the Iron Mask", nog zo'n mysterieus figuur waarvan de identiteit onbekend is. Is Pieter (El Santo) dus het mysterieuze figuur waarnaar we opzoek zijn->de Mol?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #97 Gepost op: 25-04-2018, 15:04:41 »
Nice! Goed gevonden!
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #98 Gepost op: 25-04-2018, 19:20:46 »
ik vind sommige hints van die video van newsmonkey erg sterk, maar ik zie dat horloge echt niet op 19.26 staan,

Verder blijf ik nog steeds zitten met dat ze in opdracht 1 van aflevering 1 idd 19,26 moeten zoeken in genesis maar die tekst klopt niet. Ik schat de regie te hoog in om dit zomaar een toevallige fout in het geslacht van lot te laten zijn.  zijn vrouw lot. er moet haast een bedoeling achter zitten ( maar ja in nederland dit jaar ook kunnen zien dat de regie echt wel foutjes maakt)
 

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #99 Gepost op: 25-04-2018, 19:30:43 »
ik vind sommige hints van die video van newsmonkey erg sterk, maar ik zie dat horloge echt niet op 19.26 staan,

Verder blijf ik nog steeds zitten met dat ze in opdracht 1 van aflevering 1 idd 19,26 moeten zoeken in genesis maar die tekst klopt niet. Ik schat de regie te hoog in om dit zomaar een toevallige fout in het geslacht van lot te laten zijn.  zijn vrouw lot. er moet haast een bedoeling achter zitten ( maar ja in nederland dit jaar ook kunnen zien dat de regie echt wel foutjes maakt)
 

het blijft inderdaad vreemd dat ze een bekend raadsel pakken, maar juist de regel "mijn naam is niet bekend" weglaten en daardoor de kandidaten bij Lot uit laten komen (terwijl Lot niet degene is die sterft in het vers)...

enige naam in Gen19:26 is wel Lot, dus logischerwijs gingen ze dat intikken, maar het lijkt toch een érg slordige "fout" van de regie.

Aan de andere kant: In de versie van de tekst die ze lieten zien plakken ze "Lot" ook nog eens in het vers, omdat ze een vertaling pakten waar Lot níet in het vers voorkwam. Dat is ook al slordig: Pak dan gewoon een vertaling waar het er al in staat. Dus het lijkt er ook wel een beetje op dat het de makers niet zo gek veel kan schelen wie er precies doodging en in welke vertaling het versnummer klopt met de tekst die je nodig hebt voor de oplossing...

Ik ga er nog altijd voor het gemak vanuit dat het gewoon 'slordig met teksten omgaan' is van De Mol, maar juist in een serie waarin een priester zit (en dus theologisch geschoold) wel erg toevallig dat juist met de teksten uit de bijbel zo losjes omgegaan wordt  ;)