Auteur Topic: [De Mol] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 30262 keer)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #140 Gepost op: 3-05-2018, 17:49:36 »
Op 25:03/25:04 in de 720p-versie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #141 Gepost op: 3-05-2018, 17:54:34 »
Ja, wat goed! Ik dacht al iets te horen maar vond het te onduidelijk met het gepraat erdoor. Maar nu ik nog eens goed luister heb je helemaal gelijk: één hoge toon en dan twee minder hoge dezelfde tonen. Zet jij het ook even op wieisdemol.be of heb je geen account daar? ::ok::

Edit: Ik heb het daar gemeld met een verwijzing naar jouw bericht. Leuk dat we samen zo een heel eind komen!
« Laatst bewerkt op: 3-05-2018, 18:02:25 door Heinz »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #142 Gepost op: 3-05-2018, 18:11:07 »
::ok::

In de uitzending van zondag a.s. wordt Pieter om zijn telefoonnummer gevraagd. Ben benieuwd of we dan ook een piepje horen of meer te weten komen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #143 Gepost op: 3-05-2018, 18:30:00 »
In de eerste opdracht zat ook een telefoonnummer. Ik zeg het maar even, wie weet of t helpt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #144 Gepost op: 3-05-2018, 19:43:20 »
Het blijkt een nummer in België te zijn: 0474 900424. En als je het belt hoor je iemand (de Mol?) die het moldeuntje van 7 tonen fluit. (Ontdekt op wieisdemol.be) Ik heb er ook naar gebeld en het is echt zo. (Vanuit NL moet je 0032 474900424 bellen.) :D

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #145 Gepost op: 3-05-2018, 20:02:11 »
Het blijkt een nummer in België te zijn: 0474 900424. En als je het belt hoor je iemand (de Mol?) die het moldeuntje van 7 tonen fluit. (Ontdekt op wieisdemol.be) Ik heb er ook naar gebeld en het is echt zo. (Vanuit NL moet je 0032 474900424 bellen.) :D

Hahaha! ;D Het lijkt mij een mannenstem die fluit.

Terzijde: bij het telefoongeluidje in aflevering 2 zien we Haciënda de Santa Brigida. In de uitzending zie je dan links van de ingang een plaatje van huisnummer 4 (linkerhelft van de afbeelding hieronder). Circa tweeënhalf jaar eerder dan de Mol-opnames was dit huisnummer daar echter niet bevestigd (rechterhelft van de afbeelding). Misschien heeft de haciënda-eigenaar het plaatje nadien pas bevestigd, om welke reden dan ook. Het kan tevens zo zijn dat de Mol-crew dit huisnummer bewust er tijdelijk heeft bevestigd vanwege de telefoontoetshint: dan hoor je niet alleen een 4, maar zie je deze ook.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #146 Gepost op: 3-05-2018, 20:02:17 »
Het blijkt een nummer in België te zijn: 0474 900424. En als je het belt hoor je iemand (de Mol?) die het moldeuntje van 7 tonen fluit. (Ontdekt op wieisdemol.be) Ik heb er ook naar gebeld en het is echt zo. (Vanuit NL moet je 0032 474900424 bellen.) :D

Sinds 24 april zit de Mol (je ziet het mollogo) op WhatsApp en is daar 26 april om 11:01 voor het laatst geweest. Ik heb een berichtje gestuurd... 8)

Online hamsterdam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #147 Gepost op: 3-05-2018, 20:08:28 »
Cool dit! Geen idee hoe dit ons helpt, maar De Mol in de contactlijst van whatsapp is wel nieuw voor mij

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #148 Gepost op: 3-05-2018, 20:12:18 »
Misschien moeten we het nummer op een bepaald tijdstip bellen. Wellicht tijdens de volgende aflevering. In de vooruitblik naar volgende week zien we dat Pieter om zijn telefoonnummer wordt gevraagd door een dame aan de bar.

Online hamsterdam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #149 Gepost op: 3-05-2018, 20:20:45 »
Misschien moeten we het nummer op een bepaald tijdstip bellen. Wellicht tijdens de volgende aflevering. In de vooruitblik naar volgende week zien we dat Pieter om zijn telefoonnummer wordt gevraagd door een dame aan de bar.

Zo ver was ik inderdaad...er moet iets in de volgende aflevering zitten om ons te helpen puzzelen: sowieso redelijk perfect als DE hint pas in de eennalaatste aflevering compleet wordt .


Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #150 Gepost op: 3-05-2018, 20:24:48 »
Wat een ontzettend gave vondst dit. Ik volg dit op de voet. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #151 Gepost op: 3-05-2018, 21:11:17 »
Heinz, zeg eens tegen JAMES.WAKER op het Belgisch forum dat die afsluitende noot gewoon de toon van de voicemail is  ::rofl::
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #152 Gepost op: 3-05-2018, 21:14:30 »
Heinz, zeg eens tegen JAMES.WAKER op het Belgisch forum dat die afsluitende noot gewoon de toon van de voicemail is  ::rofl::

 ::rofl::

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #153 Gepost op: 3-05-2018, 21:17:35 »
Het geluid lijkt alleszins op de intro van de mol:
https://www.youtube.com/watch?v=jdhvPpgcZRc

vs.

https://randomize.be/storage/Mol.m4a
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #154 Gepost op: 3-05-2018, 21:20:29 »
Natuurlijk is het dat, overduidelijk. De eerste zeven tonen van de oude begingeneriek van Dominique Pauwels. De zeven tonen worden ook nu nog wel eens bij de nieuwe Mol gebruikt, bijvoorbeeld bij de eerste trailer.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #155 Gepost op: 3-05-2018, 21:22:10 »
Natuurlijk is het dat, overduidelijk. De eerste zeven tonen van de oude begingeneriek van Dominique Pauwels. De zeven tonen worden ook nu nog wel eens bij de nieuwe Mol gebruikt, bijvoorbeeld bij de eerste trailer.
Ik ken niks van muziek, maar worden ze in een bepaalde toon-aard gezongen?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #156 Gepost op: 3-05-2018, 21:25:46 »
Ik denk dat er verder geen hint in dat deuntje zit maar dat het deuntje bevestigt dat we met dit nummer op het goede spoor zitten. (Het zijn dus de eerste tonen van de oude leadermuziek, zie bijvoorbeeld aflevering 2 van serie 1 hier na ongeveer anderhalve minuut.) Wat we er verder mee kunnen? Het nummer op een later moment bellen of appen denk ik. Vermoedelijk leren we volgende aflevering meer.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #157 Gepost op: 3-05-2018, 21:31:01 »
Dat kan goed zijn dat het een teaser is, maar dat we er verder nog niks mee kunnen.
Afwachten of dit nog wijzigt!
Spannend!

Alleszins schitterende vondst!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #158 Gepost op: 3-05-2018, 21:41:23 »
Luister eens na de eerste aflevering, op het moment dat Kelly haar rode scherm krijgt (Op 1:14:15).
Daar lijken deze noten ook gebruikt te worden en wordt Pieter in beeld gebracht...


Of verbeeld ik mij dingen?  ;D
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #159 Gepost op: 3-05-2018, 21:46:45 »
Ik denk dat laatste, ik hoor het althans niet. (De 7 noten hoor je wel op 1:12 in de eerste aflevering nadat Gilles de kandidaten onder de grond welkom heeft geheten.)