Auteur Topic: [De Mol] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 30259 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #200 Gepost op: 7-05-2018, 23:03:47 »
Ik denk dat Pieter een, laten we zeggen, moderne priester is die dit soort krachttermen gewoon eigen is. Ondanks dat hij zijn Godsdienstleerlingen ze juist wil doen afleren, met in zijn video's letterlijk spreuken als;



Misschien moet hij het derde gebod nog een aantal keer repeteren.



Ik kan me niet voorstellen dat De Mol-productie dit zou gebruiken om hints in te verwerken. Een priester als mol zou al gewaagd genoeg zijn, maar hem expres scheldwoorden laten gebruiken zou zelfs mij wat te ver gaan.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #201 Gepost op: 8-05-2018, 00:07:58 »
Ik denk dat Pieter een, laten we zeggen, moderne priester is die dit soort krachttermen gewoon eigen is. Ondanks dat hij zijn Godsdienstleerlingen ze juist wil doen afleren, met in zijn video's letterlijk spreuken als;

*image*

Misschien moet hij het derde gebod nog een aantal keer repeteren.

*filmpje 3de gebod*

Ik kan me niet voorstellen dat De Mol-productie dit zou gebruiken om hints in te verwerken. Een priester als mol zou al gewaagd genoeg zijn, maar hem expres scheldwoorden laten gebruiken zou zelfs mij wat te ver gaan.
Ik volg je hierin.
Zelf al is hij de mol, ik geloof niet dat dit er bewust ingestoken is.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #202 Gepost op: 8-05-2018, 01:20:53 »
Ik dacht dit er in het bord aan de kamer met molboekjes misschien een verborgen boodschap zat.

Screenshot:


Wat ik vermoed dat er staat:
Citaat
     Hotel la cera

compañeras
             Favor de tener
la bodega en orden   !
Doblar la ropa sucia que salga de los quartos
atentamente

"La administration"
                  Gracias

Als ik dit door Google Translate smijt krijg ik volgend resultaat:
Citaat
     Hotel de was

metgezellen
              Houd
de kelder in orde   !
Vouw wasgoed dat uit de kamers komt
aandachtig

"De administratie"
                   Bedankt

Vermoedelijk dus niets ;-)
Wou het toch delen, zodat er niemand anders nog hiernaar zoekt. (of het misschien toch een verborgen boodschap is)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #203 Gepost op: 9-05-2018, 19:45:32 »
Lees net even heeel veel paginas bij... Wat een toffe hint van dat telefoonummer!

Ik denk meteen aan Pieter, en aan het woord "calling".
een priester-roeping?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #204 Gepost op: 11-05-2018, 10:47:42 »
De verborgen aanwijzingen zouden voor mij een van de belangrijkste redenen zijn om voor Baha als Mol te gaan - los van een geslaagd Mol-cv. Over dat Groene Boekje: zou het misschien kunnen dat behalve het woord 'Gentenaar' op die bewuste pagina ook het woord 'geen' staat? En dat we dus als hint krijgen dat de Mol juist geen Gentenaar is? Ik heb het groene boekje even niet bij de hand.
...óf niet!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #205 Gepost op: 11-05-2018, 10:53:46 »
Haha, "geen" en "Gent" (en "genezer") staan niet op dezelfde pagina. Helaas, want het is een leuke poging om de hint om te draaien. Ik hou het op toeval en dus geen hint, maar het zou wel een mooie zijn.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #206 Gepost op: 12-05-2018, 09:53:16 »
Ik bladerde net door mijn boekje met aantekeningen en zag dat ik na aflevering 1 ergens "MOL FLUIT" opgeschreven heb. Maf hè?

Het was een poging een anagram te vinden met woorden uit de eerste opdracht. En nog steeds laat de fluithint en het woord PLUIM me niet los.

Met PLUIM en LOT (opdracht 1) kan je al MOL P LUIT maken. Een F kan je vinden als cijfer 6 (zesde letter alfabet) in de codes 14679 en 468 van die opdracht. Maar met die andere cijfers/letters weet ik helaas niets zinnigs te maken. Ik denk dus dat het een dood spoor is maar ik meld het toch maar even voor het geval iemand anders er nog wat mee wil proberen. ::vergroot::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #207 Gepost op: 12-05-2018, 10:29:56 »
Misschien bespeelt de mol een luit, of verdient de mol een pluim. ::ok::

Maar ongeacht die mogelijke anagram, denk ik dat "de mol fluit" de hint is die we uit die telefoon kunnen halen. De mol fluit, en wie fluit er, als in, bespeelt een fluit? LLoyd.

Dat moet toch wel de betekenis zijn van die telefoonhint, want je kunt er eigenlijk onmogelijk uit opmaken wie je hoort fluiten, dat geeft zelfs Gilles de Coster een soort van tegenover Pascale toe; die denkt dat iedereen erin hoort wie hij/zij hóópt te horen.
Sky might be falling but remember you can fly

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #208 Gepost op: 12-05-2018, 10:51:54 »
Of er is nog iets anders dat in combinatie met het gefluit door de telefoon de hint vormt. Maar dat zou dan wel iets moeten zijn dat ook voor de kandidaten vindbaar was.

Lastig! Fluit -> Lloyd en Gent -> Bahador zijn prachtig sterke hints maar toch is Pieter de Mol. ;D

Online Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #209 Gepost op: 12-05-2018, 11:03:17 »
Die fluit is natuurlijk een sterke hint naar Lloyd die blokfluit speelt maar zijn molboekje stond op de 6de plaats (verwijzing naar de 6de mol). Begin aflevering 7 kregen wij een deel van het telefoonnummer nog te zien: 9004 en dat is de kleurcode van zwart ... het molboekje van Lloyd.

'Pluim' blijkt ook een hint te zijn. In de drive-in gaf Lloyd het vreemde antwoord 'Marc De Bel'. En één van zijn boeken heeft als titel 'Meester Pluim en het praatpoeder'. Andere boeken van Marc De Bel leiden ook naar de uitgevoerde opdrachten.
« Laatst bewerkt op: 12-05-2018, 18:16:18 door Luc »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #210 Gepost op: 12-05-2018, 11:36:08 »
Er moet toch ook een reden zijn dat de eerste 6 fluitjes menselijk zijn en de laatste een computergestuurde toon?

Fluit -> Lloyd vind ik persoonlijk geen sterke hint, eerder veel te simpel.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #211 Gepost op: 12-05-2018, 11:41:47 »
'Pluim' blijkt ook een hint te zijn. In de drive-in gaf Lloyd het vreemde antwoord 'Marc De Bel'. En één van zijn boeken heeft als titel 'Meneer Pluim en het praatpoeder'. Andere boeken van Marc De Bel leiden ook naar de uitgevoerde opdrachten.
Oeh, da's nog een sterke! ::ok::

Fluit -> Lloyd vind ik persoonlijk geen sterke hint, eerder veel te simpel.
Ik denk dat het ook simpel moet zijn, aangezien er een hele opdracht in het teken stond van het verkrijgen van die hint en er enorm veel geld voor weggespeeld is. En ja, simpel, Pascale heeft de hint blijkbaar niet doorgehad.

Lastig! Fluit -> Lloyd en Gent -> Bahador zijn prachtig sterke hints maar toch is Pieter de Mol. ;D
Ik ken het Groene Boekje niet zo, maar zouden daar niet meerdere versies van bestaan? Dat is waarom ik die hint nooit zo sterk heb gevonden; bij de ene editie staat Gent misschien op een andere pagina dan op een ander.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #212 Gepost op: 12-05-2018, 12:07:42 »
In seizoenen 4 en 5 werd een eerste tip al gegeven in afl 1.
Schreeuw van Gilles onder de brug, Eline die als eerste woord mol uitsprak.
Mijn plan was dus om afl 1 nog eens grondig te bekijken. Net begonnen toen telefoon ging. Beeld stilgezet, telefoontje gevoerd... en toen ik terug kwam zag ik onderstaand stilstaand beeld... Pieter in zijn graf, met in de rechterbenedenhoek een verzameling van doorsijpelend stof....het lijken wel letters...duidelijke N's maar als je een beetje beter kijkt zijn het eigenlijk gedeeltelijk onderbelichte M's..die in lopend beeld snel uiteenspatten... Zien we hier een "vingerafdruk" van de Mol?
Misschien in HD duidelijker?


Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #213 Gepost op: 12-05-2018, 13:04:40 »
Ik bladerde net door mijn boekje met aantekeningen en zag dat ik na aflevering 1 ergens "MOL FLUIT" opgeschreven heb. Maf hè?
....

Geen 1+1=2-logica, maar misschien is hier nog iets mee te doen?
Als je van PLUIM naar FLUIT gaat dan moet je dus twee letters vervangen n.l. de P en de M door de F en de T. => Pieter Mol FLUIT?  :-\\
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #214 Gepost op: 12-05-2018, 13:04:57 »
Er moet toch ook een reden zijn dat de eerste 6 fluitjes menselijk zijn en de laatste een computergestuurde toon?
De laatste toon is toch gewoon de voicemail-tune?
#HetIsTochWaarZeker!?

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #215 Gepost op: 12-05-2018, 13:37:13 »
..
Pieter in zijn graf, met in de rechterbenedenhoek een verzameling van doorsijpelend stof....het lijken wel letters...duidelijke N's maar als je een beetje beter kijkt zijn het eigenlijk gedeeltelijk onderbelichte M's..die in lopend beeld snel uiteenspatten... Zien we hier een "vingerafdruk" van de Mol?
..

Volgens mij is het gewoon zand, maar zie je letters door een combinatie van belichting en sluitertijd. Het zand valt naar beneden met een beetje wind, waardoor het als een N valt. Als je het beeld op pauze zet zie je dit.


Dit beeld is overigens wel de eerste reden dat ik op Pieter ben gaan letten. Iedereen werd geblinddoekt in de kist gestopt, maar hier zie je daglicht en zand dat valt. Bij de anderen zie je soms ook licht, maar dat komt van de zaklamp. Bij Pieter lijkt het erop dat hij dus zonder blinddoek begraven is.
Waarom zou je een mol ook blinddoeken?

De laatste toon is toch gewoon de voicemail-tune?
Nu je het zegt.. JA..  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 12-05-2018, 13:41:21 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #216 Gepost op: 12-05-2018, 20:20:53 »
Volgens mij staat Lloyd's boekje niet ruggelings opgesteld, maar is het enkel uit een 'rechter' camerastandpunt getrokken.

Van wat ik kan zien van je foto's, staat het rekkertje (lintje) aan dezelfde zijde en is er nog een klein stukje van het mollogo te zien. Wat er volgens mij op wijst dat deze in dezelfde positie (stand) staat.

Die streepjes zijn inderdaad nog opgemerkt. Waarvoor ze staan is zeer moeilijk op te maken. Zo kunnen ze perfect staan voor de 6 kandidaten die al afgevallen zijn (een soort telsysteem zoals gevangen in een cel gebruiken).
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Miepmandarijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #217 Gepost op: 12-05-2018, 23:32:41 »
Ik ben geen muziekkenner, maar zouden de 6 streepjes op de één of andere manier de 6 fluittonen kunnen symboliseren?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #218 Gepost op: 13-05-2018, 00:50:59 »
Ik ben geen muziekkenner, maar zouden de 6 streepjes op de één of andere manier de 6 fluittonen kunnen symboliseren?

Ik hoop het niet  ::oink::


Wordt een lange post mortem voor mij als Lloyd de mol blijkt te zijn  :o
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #219 Gepost op: 13-05-2018, 12:26:30 »
Ik lees hier en daar een paar theorieën over hints. Als Pieter het is, waar ik niet meer aan twijfel wordt het iets met de kleur rood. Die lijkt wel verbonden met Pieter (molboekje + kleding), net als het cijfer 6, draagt twee items met nr. 6, maakt zelfs een verwijzing naar 6 tijdens de luciferopdracht "Je kan er ook een 6 van maken". Verder verwacht ik iets met een kruis. Het verbaast me dat er op de fora niet meer met de Bijbel werd gedaan. De Mol staat er toch om bekend om graag die richting uit te gaan, en net nu doet er een priester mee. Het moet wel, zo'n hint. De hoofdzonden of tien geboden lijken me ideaal materiaal om mee te spelen. Al die fucking hell's of "what the hell's" zijn toch echt wel te veel van het goede. ::hypocriet::

Nog een mooie, in de escape room hoorde je Katrien een mooi deuntje tokkelen op de piano nl. 'Broeder Jacob'. ::fluit:: Nu is het wel niet zo'n moeilijk lied om te spelen, toch wel heel toevallig dat ze dit ergens moet hebben opgepikt in die kamer.