Auteur Topic: [Aflevering 1] - 25 maart  (gelezen 6981 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 1] - 25 maart
« Gepost op: 25-03-2018, 10:09:16 »
Tien onbekende Vlamingen staan voor het avontuur van hun leven. Ze zijn het vliegtuig opgestapt zonder te weten waar naartoe. Ze hebben elkaar nooit eerder gezien. En toch beginnen ze aan een gezamenlijke reis die drie weken lang zal duren. In het beste geval... want niet iedereen zal de eindbestemming halen. Tijdens deze eerste aflevering maken ze eindelijk kennis met elkaar, in weliswaar niet-alledaagse omstandigheden. In en rond San Miguel de Allende liggen de eerste kansen om geld te verdienen. En om elkaar in het oog te houden. Want een van de tien is de mol. En hem of haar ontmaskeren is van het allergrootste belang.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2018, 10:11:44 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2018, 19:58:18 »
Hij gaat beginnen! ;D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #2 Gepost op: 25-03-2018, 20:00:06 »
Veel plezier allemaal ::bravo::

(Ik kijk dus later nog terug, ben benieuwd! ::hyper:: )

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #3 Gepost op: 25-03-2018, 20:33:51 »
Het is leuk
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #4 Gepost op: 25-03-2018, 21:32:33 »
Kelly ::joehoe::

Er is nog weinig over haar te zeggen uiteraard. Altijd jammer om af te vallen als eerste.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #5 Gepost op: 25-03-2018, 21:40:56 »
Wat een fantastische eerste aflevering! ::bravo:: Drie super opdrachten, een cliffhanger van jewelste en zoals altijd wordt alles prachtig in beeld gebracht.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #6 Gepost op: 25-03-2018, 21:59:32 »
Leuke eerste aflevering. Mooi in beeld gebracht. Opgave 3 was niet heel spectaculair. Maar door het paardenritje werd het voor de kandidaten natuurlijk wel geweldig.
Opgave 2 met de couleur locale erg leuk. Wel hele simpele spelletjes.
Opgave 1 was echt prachtig, vooral dat ze de 2.500 euro groep nog moesten gaan zoeken. Mooie wending ::ok::

de groep is nog wel wennen. Veel haantjes, moet nog een beetje groeien het gevoel. Ik heb nog niet echt een favoriet of een duidelijke irritatiefactor (al heb ik die wel al bijna ;D)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #7 Gepost op: 25-03-2018, 22:12:45 »
Ik denk dat ik deze aflevering 4 of 5 keer terug ga moeten kijken omdat er weer zoveel momenten in gaan zitten die je iedere keer mist. ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #8 Gepost op: 25-03-2018, 23:08:19 »
Heerlijke eerste aflevering, vol twists, fanatieke kandidaten, mooie beelden en een cliffhanger.
Ik heb genoten. ::bravo::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #9 Gepost op: 25-03-2018, 23:09:41 »
Waarom wilde Gilles zo graag dat molboekje hebben? Gaat vast nog iets mee gedaan worden.... misschien als prijs voor Joke?
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #10 Gepost op: 25-03-2018, 23:11:20 »
Mwah niet volgende week al gok ik. Misschien halverwege, dan zijn er ook meer molboekjes afgegeven.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #11 Gepost op: 25-03-2018, 23:22:59 »
Wat een begin, wat fantastisch! ::oink:: ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #12 Gepost op: 25-03-2018, 23:26:35 »
 ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #13 Gepost op: 25-03-2018, 23:32:28 »
Ik kan niet anders zeggen: een goed begin, van een hopelijk prachtige serie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #14 Gepost op: 25-03-2018, 23:39:53 »
En we zijn vertrokken! Prachtige eerste aflevering bomvol interessante momenten. Wat een mooie openingsopdracht alleen al. Visueel en inhoudelijk sterk en een creatieve manier om kennis te maken met de tien kandidaten. Het zal de kleinste escaperoom ter wereld geweest zijn.  ;D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #15 Gepost op: 25-03-2018, 23:43:44 »
Ik heb de namen nog niet helemaal onthouden....... komt nog wel ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #16 Gepost op: 25-03-2018, 23:45:01 »
Ik heb de namen nog niet helemaal onthouden....... komt nog wel ::hypocriet::

Dat heb ik ook altijd met de Vlaamse series, bij de BN'ers in Nederland heb ik ze binnen 5 seconden in m'n hoofd. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #17 Gepost op: 25-03-2018, 23:46:13 »
Heerlijk begin zo ::bravo::

Het zijn wel zulke psychologische en daredevil opdrachten die ze bij De Mol wel doen en bij WIDM al even achter zich gelaten hebben. Tuurlijk ook bij WIDM is levend begraven aan bod gekomen, maar niet door het te koppelen aan mini-opdrachten die enkel per tweetal op te lossen was. Ben idd benieuwd welk bedrag de mol zich hier zou geven. Hangt er maar net vanaf hoe je wilt beginnen. Zo vond ik Eline terecht de opmerking maken dat je als mol niet buiten spel wilt blijven. Dus in de kist voor 2500 euro klinkt als een makkelijke sabotage, maar je hebt nauwelijks invloed.

Vond het verdacht hoe de twee in de 1000 euro kisten er sneller uitwaren dan zij die in de 750 euro kisten lagen. Daarbij denk ik niet dat een mol zou aansturen op opgeven uit angst. Dus dit is wel een heerlijke opdracht om te kunnen strepen qua kandidaten. Dan de mariachiband. Daarbij wil je denk ik eerder als mol bij een van de deelopdrachten ofwel je laten insluiten door Baha en Channy en zodoende de opdracht laten mislukken want geen 1000 euro in de pot. Maarja zie die kippen maar eens te pakken krijgen, dus op zich zitten Baha/Channy ook wel in een goede positie. Maar hoe meer mensen niet mee mogen lopen, hoe minder hulp zij krijgen en dus vergroot je de kans op een gok ivm te weinig kennis.

En dan het abseilen in rap tempo. Ben benieuwd wat er aan tekst te lezen viel. Zoiets als: deel deze tekst niet met de groep. Sta op, pak je spullen en loop weg zonder iets te zeggen. Dacht misschien dat Joke de comeback van Kelly kan bewerkstelligen, want waarom anders pakt Gilles het molboekje af? Das het souvenir, de steun en toeverlaat als kandidaat in het spel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #18 Gepost op: 25-03-2018, 23:46:41 »
Voor een Vlaming blijft het meestal gelijk. Ik ken de laatste jaren gemiddeld zo'n 2 deelnemers van WIDM, dus dan is het ook gewoon een weekje zoeken en puzzelen wie ik nu weer in beeld zie. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #19 Gepost op: 25-03-2018, 23:51:50 »
Na het zien van Cafe de Mol, verschillende promo's meerdere malen en het lezen van diverse artikelen had ik tijdens opdracht 1 alle namen al in mijn hoofd.