Auteur Topic: [Aflevering 1] - 25 maart  (gelezen 6979 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #40 Gepost op: 26-03-2018, 19:54:16 »
Zo, ik heb het gezien  ::joehoe::
Erg leuke aflevering!  ::bravo::

Na het zien van Cafe de Mol, verschillende promo's meerdere malen en het lezen van diverse artikelen had ik tijdens opdracht 1 alle namen al in mijn hoofd.
Hoe kun je die terugzien? Ik zie de aflevering niet zo snel op de site..
« Laatst bewerkt op: 26-03-2018, 19:57:51 door Whiskers »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #41 Gepost op: 26-03-2018, 19:59:38 »
Café de Mol kan je terug zien via een linkje van het downloadstopic

Of via vier.be/cafedemol. Het komt er op neer dat De Mol en Café de Mol twee verschillende programma’s zijn op de site van VIER

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #42 Gepost op: 26-03-2018, 20:00:20 »
Café de Mol kan je terug zien via een linkje van het downloadstopic

Of via vier.be/cafedemol. Het komt er op neer dat De Mol en Café de Mol twee verschillende programma’s zijn op de site van VIER
Dank je wel!  ::bravo::

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #43 Gepost op: 26-03-2018, 23:16:37 »
-knip-

In opdracht 1 heb ik wel de indruk dat men ons wil doen geloven dat de deelnemers elkaar nog niet gezien hadden, terwijl ik t organisatorisch lastig vindt dit te geloven. Op 2 locaties graven. Hoe laat je de deelnemers aankomen zonder dat ze iets doorhebben?  Maakt verder niks uit voor deze mooi uitgedachte opdracht. De mol in duurste kist, denk ik niet, te weinig invloed.

-knip-

Misschien dat de kandidaten geblinddoekt naar de locatie zijn gebracht en dat toen iets is gezegd als: 'stap naar voren/beneden en ga dan liggen'? En dat vervolgens het deksel dicht is gedaan en ze hun blinddoek af mochten doen. De reacties van de kandidaten toen ze erachter kwamen in een kist te liggen/levend begraven te worden, leken mij namelijk oprecht.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #44 Gepost op: 26-03-2018, 23:18:26 »
Voor mij de eerste aflevering van De Mol Vlaanderen ooit. Je moet toch wat om de Olcay-is-toch-niet-de Mol-kater weg te spelen  ;). Leuke en spannende aflevering . Even wennen aan de wat andere presentatie, met uitleg van Gilles tussendoor. Weet iemand toevallig ook of je als Nederlandse kijker de afleveringen ook in HD-kwaliteit kan zien? Ik hoop op een plezante kennismaking met De Mol.  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #45 Gepost op: 26-03-2018, 23:53:33 »
Heerlijk om weer onbekenden te zien! De simpelheid van de opdrachten zoals het zetten van dominosteentjes, wie-ben-ik? en het ontcijferen van anagrammen maakt het misschien wat minder spannend en minder mindfuck dan de Nederlandse serie, maar gecombineerd met een presentator die zijn kandidaten vrienden noemt wat mij betreft veel gezelliger en echter. Geen geforceerde bondjes of overduidelijke re-takes maar een échte groep die gezellig op reis gaat. Ondanks mijn grote liefde voor de Nederlandse versie is de geloofwaardigheid daar voor mij wat minder.

Vorig seizoen gemist en tot voorheen niet online kunnen vinden dus ik kan nu heerlijk twee seizoenen tegelijkertijd kijken! Helaas al onontkomelijk gespoilt over de identiteit van de mol van vorig seizoen maar dat biedt een kans om het spel eens vanuit een ander perspectief mee te spelen  ::ok::
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #46 Gepost op: 27-03-2018, 09:15:53 »
De simpelheid van de opdrachten? Ik ben net fan van de gelaagdheid van vele opdrachten in de Belgische versie! De mindfuck is ook veel groter. Zou net het tegenovergestelde zeggen, maar goed meningen verschillen dus duidelijk  :P

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #47 Gepost op: 27-03-2018, 09:41:53 »
zo mee eens convans.

dominostenen an sich is easy peasy als je t alleen mocht doen,maar in duo?  nu ben je meer bezig met de andere die je observeert en die tegelijk jou observeert. Geeft een iets andere relaxtheid.
 tel daarbij de tijdsdruk die ze niet gewoon met een tijdsduur vh spel doen, maar door een stuk folklore te integreren met de loop vd mariachiband. Dat soort extra laagjes zie IK te weinig in onze versie.

Maar ja zoals convans terecht opmerkt, meningen verschillen en smaken ook.


Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #48 Gepost op: 27-03-2018, 10:11:22 »
Voor mij ligt de simpelheid er in dat te begrijpen is wat ze moeren doen - en je zelfs extra uitleg en overzichtjes krijgt van de makers.

De complexiteit ligt er in dat opdrachten vaak gekoppeld zijn aan andere opdrachten, dat er stukje psychologie bij komt kijken en dat iedereen eigenlijk altijd wel een individueel schakeltje is.

Voor mij blijft deze tweeslag perfect. Je kunt goed meepuzzelennals kijker en toch is er niks “simpels” aan het slagen of falen van proeven, juist vanwege de gelaagdheid.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #49 Gepost op: 27-03-2018, 10:43:41 »
dat te begrijpen is wat ze moeren doen - en je zelfs extra uitleg en overzichtjes krijgt van de makers.



inderdaad een heel sterk punt in de vlaamse series so far. Overzichtkaartjes en voice overs. Hierdoor kun je als kijker makkelijker meespeuren naar waar er iets geks gebeurt of theoretisch bekijken wat de beste plek voor de Mol was. Als je door ontbrekende informatie bepaalde spelelementen zelf moet gaan invullen, wordt de analyse een stuk lastiger

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #50 Gepost op: 27-03-2018, 11:21:29 »
Voor mij is het delen van al die informatie ook een stukje 'respect' naar de kijker toe. In deze versie geef je gewoon het volledige plaatje zodat de kijker zich achteraf niet bedrogen voelt en zich afvraagt hoe je de Mol dan had moeten vinden als je niet alles te zien krijgt.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #51 Gepost op: 27-03-2018, 12:11:04 »
Was weer genieten, deze openingsaflevering van De Mol. Duurde bij mij wel even voordat ik doorhad dat de kandidaten vlak onder grond lagen, en niet een meter of meer diep. Had het plaatsvervangend spaans (mexicaans) benauwd tot die tijd. De mindf*ck van de openingsaflevering vorig seizoen was misschien nét nog iets spectaculairder maar het was weer een heerlijk uurtje TV. Ben ook altijd blij met de duidelijke uitleg en de opdrachten die altijd een psychologisch (dubbel)aspect hebben. 

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #52 Gepost op: 27-03-2018, 13:27:10 »
Was weer genieten, deze openingsaflevering van De Mol. Duurde bij mij wel even voordat ik doorhad dat de kandidaten vlak onder grond lagen, en niet een meter of meer diep. Had het plaatsvervangend spaans (mexicaans) benauwd tot die tijd. De mindf*ck van de openingsaflevering vorig seizoen was misschien nét nog iets spectaculairder maar het was weer een heerlijk uurtje TV. Ben ook altijd blij met de duidelijke uitleg en de opdrachten die altijd een psychologisch (dubbel)aspect hebben. 

Ik had er al rekening mee gehouden dat het niet zo toffe start was als vorig jaar. Echter vond ik het een prima begin en een opmars naar meer :D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #53 Gepost op: 27-03-2018, 14:23:20 »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #54 Gepost op: 27-03-2018, 14:30:06 »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #55 Gepost op: 27-03-2018, 14:31:38 »
Ik had er al rekening mee gehouden dat het niet zo toffe start was als vorig jaar. Echter vond ik het een prima begin en een opmars naar meer :D

Zeker! Heel gave openingsopdracht met de bekende gelaagdheid. Bracht ons meteen in Mexicaanse sferen en valt een hoop aan te onderzoeken voor molloten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #56 Gepost op: 27-03-2018, 16:37:04 »
Ik heb het gisteren misschien gemist (sorry alvast dan), maar de kandidaten mochten ook proberen om kippen te vangen: facebook video. Joke was er als dierenarts uiteraard zeer goed in.

En een promo voor aflevering 2. Eveneens op facebook

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #57 Gepost op: 27-03-2018, 17:01:33 »
in de eerste video  hierboven dat joke kippen vangt, hoor je iemand want ik ben lola zeggen. Op het moment dat jeffrey de kip bij lloyd op zijn schouder zet.

we zien op dat moment de monden van lloyd, jeffrey en pieter en die bewegen niet.  Ik hoor er steve wel in. maar ik vrees dat ik spoken hoor

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #58 Gepost op: 27-03-2018, 20:56:24 »
in de eerste video  hierboven dat joke kippen vangt, hoor je iemand want ik ben lola zeggen. Op het moment dat jeffrey de kip bij lloyd op zijn schouder zet.

we zien op dat moment de monden van lloyd, jeffrey en pieter en die bewegen niet.  Ik hoor er steve wel in. maar ik vrees dat ik spoken hoor


Klinkt wel als Steve...

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #59 Gepost op: 27-03-2018, 21:09:30 »
Mooie afleveringen. Duren alle afleveringen zo lang? Iemand ook enig idee hoe laat op de zondag de afleveringen online staan?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden