Auteur Topic: [Aflevering 3] - 8 april  (gelezen 5363 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 3] - 8 april
« Reactie #40 Gepost op: 10-04-2018, 21:23:26 »
Mooie aflevering weeral, en die koffertjesopdracht was toch wel (weer) een toppuntje hoor. Prachtig hoeveel je kan doen met zo weinig. Het gekke is, omdat het wordt ingekleed in het verhaal "Er mag maar 10'000 euro mee p.p. op het vliegtuig" had ik totaal niet het gevoel "deze opdracht kun je overal doen" terwijl dat natuurlijk wel zo is. Maar het is een opdracht waar je oneindig lang over kan doordiscussiëren.

De andere spelletjes zijn wat simpeler, maar de circuitopdracht zat ook weer heel mooi in elkaar. De eerste opdracht vond ik wat minder, omdat er geen verbindend thema tussen alle groepjes was. Dat was er op het circuit wel. Het is toch samenwerken door ieder groepje individueel een ding te laten doen.

En het is veel minder chaotisch dan de NLse mol. Er wordt ook veel meer laten zien over wat goed en wat fout gaat, door de overlays met informatie. Zeer prettig :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 8 april
« Reactie #41 Gepost op: 10-04-2018, 22:07:15 »
Mooie aflevering weeral, en die koffertjesopdracht was toch wel (weer) een toppuntje hoor. Prachtig hoeveel je kan doen met zo weinig. Het gekke is, omdat het wordt ingekleed in het verhaal "Er mag maar 10'000 euro mee p.p. op het vliegtuig" had ik totaal niet het gevoel "deze opdracht kun je overal doen" terwijl dat natuurlijk wel zo is. Maar het is een opdracht waar je oneindig lang over kan doordiscussiëren.

De andere spelletjes zijn wat simpeler, maar de circuitopdracht zat ook weer heel mooi in elkaar. De eerste opdracht vond ik wat minder, omdat er geen verbindend thema tussen alle groepjes was. Dat was er op het circuit wel. Het is toch samenwerken door ieder groepje individueel een ding te laten doen.

En het is veel minder chaotisch dan de NLse mol. Er wordt ook veel meer laten zien over wat goed en wat fout gaat, door de overlays met informatie. Zeer prettig :)
Ik denk dat dat ook zeker één van de sterk(ste)e punten is van de Vlaamse 'De Mol'. De opdrachten zijn heel ingewikkeld en bevatten veel lagen, maar dan wordt het al snel ingewikkeld. Door de voice-over van Gilles en enkele heel duidelijke (al dan niet animatie) beelden wordt de opdracht dan toch op een heel eenvoudige manier perfect duidelijk gemaakt voor de kijkers.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 8 april
« Reactie #42 Gepost op: 12-04-2018, 09:54:06 »
Extra beeldmateriaal (facebook-video): De kandidaten ontspannen aan het zwembad

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] - 8 april
« Reactie #43 Gepost op: 12-04-2018, 11:04:42 »
Extra beeldmateriaal (facebook-video): De kandidaten ontspannen aan het zwembad

Alweer? Ik heb de afgelopen jaren genoeg zwembadfilmpjes gezien. Alsnog wel leuk om te zien, hoor.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 8 april
« Reactie #44 Gepost op: 12-04-2018, 11:16:50 »
Alweer? Ik heb de afgelopen jaren genoeg zwembadfilmpjes gezien. Alsnog wel leuk om te zien, hoor.

Je moet de mensen warm maken om zich volgend jaar ook in te schrijven he. ;D

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 8 april
« Reactie #45 Gepost op: 12-04-2018, 12:43:09 »
Alweer? Ik heb de afgelopen jaren genoeg zwembadfilmpjes gezien. Alsnog wel leuk om te zien, hoor.

Maakt toch niet uit? Dit is extra beeldmateriaal rond de sfeer. Of dit nu in een hotelkamer of in een zwembad is maakt toch niet uit? Het zit ook niet in de aflevering die zwembadfilmpjes dus ik snap het probleem niet. Je bent niet verplicht om ernaar te kijken.

Sorry, niet mijn bedoeling om hard over te komen.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] - 8 april
« Reactie #46 Gepost op: 12-04-2018, 17:46:29 »
Het was ook geen probleem, het viel me alleen op. Ik kijk er alsnog met plezier naar, zoals ik al zei.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 8 april
« Reactie #47 Gepost op: 12-04-2018, 22:02:06 »
Het was ook geen probleem, het viel me alleen op. Ik kijk er alsnog met plezier naar, zoals ik al zei.

Ok, mijn fout dan.
Mijn excuses
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 8 april
« Reactie #48 Gepost op: 15-04-2018, 13:24:19 »
De eerste opdracht vond ik vrij zwak, met name doordat het de sombrero-opdracht te moeilijk was, de quiz qua opdracht te oppervlakkig was en de opdrachten onderling niks met elkaar te maken hadden.

De andere twee opdrachten vond ik erg sterk! Met name de koffertjesopdracht! Wat een mooi psychologisch spel was dat  ::bravo:: ::bravo:: De groep begin ik ook steeds leuker te vinden  ::ok::

Wie is de mol? Ik begin ineens aan Steve te denken  ???

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 8 april
« Reactie #49 Gepost op: 15-04-2018, 13:40:54 »
Al een minuutje van de worstelopdracht vanavond. Niet goed voor de verdenkingen hier dat Baha en Pieter samen zitten. ;)