Auteur Topic: [kandidaat] Joke  (gelezen 12603 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #40 Gepost op: 3-04-2018, 22:04:23 »
Of ze probeert de ballen juist moeilijker vindbaar te maken en het shot dat we haar de rode ballen in de hoek met andere ballen zien bedekken zien we pas in aflevering 9. Maar dat verwacht ik niet. ;)

Hoe bedoel je dat? Lloyd arriveert toch bij de bak terwijl die in die hoedanigheid is? Dus Joke liet die 4 ballen zo liggen toen ze weg liep.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #41 Gepost op: 3-04-2018, 22:54:08 »
Ah, ik dacht dat dit shot van Joke was. Had me er niet in verdiept.  ;)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #42 Gepost op: 4-04-2018, 21:23:32 »
Hoe meer ik erover nadenk en bij het terugkijken op Joke let hoe verdachter ik haar vind.

Opvallend:
Na het vertrek van zowel Kelly als Channy verbreekt Joke als eerste de stilte en zegt iets over beiden als een soort afscheid.

Dat laatste viel me ook op. Joke is inderdaad vrij verdacht, maar ik heb haar omdat ik van andere hier hoorde dat ze erg op de vorige mol lijkt voorlopig op het molverdachten -reservebankje gezet. Als ik geheel onbevangen naar Joke kijk heeft ze zeker wat Mols. Ik bedenk me al typende dat ik toch nog even moet checken wanneer de laatste eigen puzzel door de duurste kist in de eerste ronde werd opgelost. Was dat wellicht pas toen de anderen toch al te laat waren (edit: gecheckt, niet duidelijk)? Dan zou ze ook daar gemold kunnen hebben.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2018, 21:49:54 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #43 Gepost op: 5-04-2018, 21:37:02 »
Het is sowieso apart dat Joke die hele opdracht van het lopen en branden van de schijfjes in haar eentje af kan. Daarnaast is het vreemd dat zij niet gewoon ook voor het geld gaat, want dat komt de hele groep toe. Als zij kandidaat was, was er het risico geweest dat ze gewoon daar de voorkeur voor had gehad, als mol niet natuurlijk. Ze zit net als in aflevering 1 in een centrale positie.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #44 Gepost op: 5-04-2018, 22:13:08 »
Toch zien we ook duidelijk op het shot dat Lloyd niet op die plek kijkt en dus heeft Joke het niet gemeld.

Ook wel opvallend dat Lloyd die rode ballen op een hoop in de hoek niet ziet. Of wil hij ze niet zien?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #45 Gepost op: 5-04-2018, 22:35:30 »
Ook wel opvallend dat Lloyd die rode ballen op een hoop in de hoek niet ziet. Of wil hij ze niet zien?

Even later ziet hij ze hoor. Maar niet meteen dus. ;)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #46 Gepost op: 6-04-2018, 08:46:05 »
Het is mol eigen om anderen altijd de schuld te geven, dat doet ze. Echter die trillende lip nadat ze is neergeschoten, dat is moeilijk te spelen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #47 Gepost op: 6-04-2018, 09:11:59 »
De mol wil toch niet de voortvluchtige zijn?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #48 Gepost op: 8-04-2018, 09:41:56 »
De mol wil toch niet de voortvluchtige zijn?

Waarom niet?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #49 Gepost op: 8-04-2018, 09:49:34 »
Minste invloed denk ik

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #50 Gepost op: 8-04-2018, 12:01:55 »
Eens.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #51 Gepost op: 8-04-2018, 14:14:15 »
Wie kan daar beter voor zorgen dan de voortvluchtige zelf?
De persoon met het paintballgeweer ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #52 Gepost op: 8-04-2018, 14:48:41 »
Als Joke de Mol is, heeft ze ontzettend veel geluk gehad in die eerste opdracht met hoe alles gelopen is.

In een alternatief universum kiest de groep er voor om met de pick up snel alle dorpen af te gaan op zoek naar geld, dan wordt er 12 keer (of meer, al leek me dat moeilijker) geld gescoord en dat wordt binnen gebracht terwijl het net de paarden zijn die op haar jagen.

In een ander alternatief universum blijft de rolverdeling hetzelfde, maar gaat de pick up naar El Varal en gaan de paarden naar Cerro Blanco zodat ze niet opgemerkt wordt (of toch later).

Deze opdracht is voor de Mol net heel vlot verlopen van de groep uit, waar de zware machines zijn ingezet om op haar te jagen in plaats van geld te scoren en waar ze ook vrij snel opgespoord werd.

Dat doet me toch voorkeur geven aan het scenario dat de Mol in de groep zat en van daar uit dit heeft proberen te regisseren met voorkennis waar Joke naartoe gelopen is (die zal er wel zijn zeker?)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #53 Gepost op: 8-04-2018, 15:36:17 »
(...) in het multiversum is alles waar en is iedereen de mol dus naar welke zitten we hier nu te kijken.. :D
::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #54 Gepost op: 8-04-2018, 16:05:11 »
Het zal de makers vast niet slecht uitgekomen zijn dat uitgerekend een redelijk sportief iemand de voortvluchtige is.

Maar dat was min of meer ingebouwd: de snelste abseiler werd voortvluchtige.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #55 Gepost op: 8-04-2018, 18:00:06 »
Ik heb het idee dat er met de muntbrander iets aan de hand was waardoor van tevoren vaststond dat er geen munten gedrukt zouden worden, waardoor onderhandelen met Joke noodzaak werd.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #56 Gepost op: 8-04-2018, 19:02:41 »
Klopt, Joke is met afstand de beste abseiler en lijkt mij ook met afstand de beste loper van de top 5. Dus blijf ik erbij, mol of niet, het komt allemaal goed uit. En met een van de andere uit de top 5 had ik dat allemaal nog maar moeten zien ;)

Vind ik ook.

Als Joke de mol is had ze dat abseilen prima intensief kunnen oefenen in België. Of als ze dat toch al goed kon, dan hadden de makers daar gebruik van kunnen maken bij het bedenken van opdrachten 1.3 en 2.1.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #57 Gepost op: 8-04-2018, 19:12:49 »
 ;D:
Vind ik ook.

Als Joke de mol is had ze dat abseilen prima intensief kunnen oefenen in België. Of als ze dat toch al goed kon, dan hadden de makers daar gebruik van kunnen maken bij het bedenken van opdrachten 1.3 en 2.1.
En als ze onverhoopt niet de snelste zou zijn, lag er een andere opdracht klaar.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #58 Gepost op: 8-04-2018, 19:15:06 »
ik denk toch dat die helikopter wel geregeld was hoor ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #59 Gepost op: 9-04-2018, 12:06:02 »
Als Joke nu ook nog (na het verdienen van 250 euro) Beethoven kapot had laten slaan had ik haar wel af durven strepen, maar helaas kiest ze natuurlijk precies Mozart uit om in frutten vaneen te kloppen. Prima mogelijke molactie.