Auteur Topic: [kandidaat] Joke  (gelezen 12607 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #60 Gepost op: 9-04-2018, 16:11:09 »
Viel mij ook op dat ze die twee verwisselde door eerder Beethoven Mozart te noemen. Op zich kan het prima toeval zijn want ik gokte voor de tv ook maar wie wie was (en had het toevallig goed) maar ja, het kan even goed de Mol aan het werk zijn. Ook al is Pieter mijn Mol, ik moet zeggen dat de Mol beter bij de muziek of drank kon zitten want die Sombrero-opdracht leek toch al gedoemd te mislukken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #61 Gepost op: 9-04-2018, 16:19:48 »
Joke doet dat gewoon prima deze opdracht. Ze geeft aan Steve 4 goede namen om te beginnen, dan gaat ze Pharell goed beschrijven aan Jeffrey en op het eind maakt ze dan een spijtige wissel. Al bij al had deze opdracht met iemand die tijdens de jaren 80,90,00 en 10 zijn oren goed open deed ipv Steve gewoon heel goed gelukt.

Bovendien heeft ze die auto heel snel open in opdracht 2 en is haar onderhandelingsstijl (mokken met de armen over elkaar) niet echt mols in opdracht 3.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #62 Gepost op: 9-04-2018, 17:18:39 »
Thibaud weet zeker dat Joke het is... ;D

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #63 Gepost op: 9-04-2018, 19:10:30 »
Ze is het niet maar oh wat ben ik blij dat ze er nog in zit  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #64 Gepost op: 9-04-2018, 20:29:46 »
let op dit komt van iemand die joke verdenkt en ook invult in de pool als Mol.maar ik zal proberen enkele acties te noemen  die joke te goed doet voor de Mol

gejat van hulpmol: wat had joke als Mol gedaan als de groep de voortvluchtige opdracht slim had aangepakt en met de auto geld was gaan branden?Hier had de voortvluchtige echt nul maatregelen tegen kunnen bedenken. BEHALVE de brander onklaar maken .

dominostenen. ga het eens proberen en laat een cirkel omvallen en kijk hoe snel je die kan stoppen. dit doet ze echt rap, voor een mol te rap. Maar aan de andere kant wist ze gewoon dat haar cirkel toch wel fout stond.

pinata joke is hier duidelijke de beste en geeft redelijk goede info door. Toch vreemd dat ze zich dan niet als muziekkenner meldt bij de mariachi.

Dus ik heb mn hoofd zeker nog niet helemaal in de tunnel gestopt en probeer ook kritisch te kijken naar andere Molacties, zoals het vervangen vd band door sjors en sjimmy. Maar feit blijft dat er met joke in de buurt gewoon nog niet veel goed is gegaan .

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #65 Gepost op: 9-04-2018, 21:38:05 »
Lees de bovenste zin: ik verdenk joke en  vul haar in  als mol in de pool. Ik probeerde alleen wat dingen te vermelden die me opgevallen zijn die niet direct mols waren van joke. maar je merkt al dat ik in elke opdracht ook net zo makkelijk de zaak weer kan draaien zodat joke er wel mols uitkomt.

Persoonlijk zie ik de zoektocht naar joke als  een hele mooie symboliek naar t zoeken naar de Mol. maar door een goed georganiseerde groep had ze hier volledig buitenspel gezet kunnen worden. Met een brander en de pickup alle schijfjes geld gaan maken en joke niet zoeken, was veel slimmer voor kandidaten, dan joke elimineren.. is t toeval dat die brander niet werkt?? deze proef is gewoon een goed voorbeeld hoe de deelnemers niet logisch kunnen nadenken tijdens speldruk. alleen de mol wil joke zo snel mogelijk elimineren om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen. dus hier is de scheve verdeling vd pasvragen een mogelijke mollenstreek, het neerschieten van joke zelf en t bericht dat joke gevonden is. Maar ook t niet branden van geld is mols.



Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #66 Gepost op: 10-04-2018, 23:20:34 »
Joke stuurt, onder meer bij de koffertjesopdracht, op subtiele en onverdachte wijze (want oprecht boos en fanatiek lijkend).
En o, o, wat heeft ze toch haar best gedaan steeds... en o, o, ze is zo 'eerlijk' om te bekennen dat ze een pasvraag heeft afgekocht...

Ze zaait tweedracht binnen de groep.
Ze acteert boosheid. Is daar heel overtuigend in.

Haar zware neusademhaling achteraf en het knippermoment bij het woord 'niet' laten mij denken dat ze oprechtheid huichelt in het fragment waarin ze zegt dat ze de mol niet is.

Joke is de enige echte vrouw van Lot. Maar dan in verbeterde versie, want zij kijkt niet achterom.
Alle andere Bijbelcitaten en - verwijzingen zijn m.i. bedoeld als mis-leiding.

Joke is Eline twee punt nul.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2018, 23:26:00 door Marisa »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #67 Gepost op: 11-04-2018, 11:23:03 »
Net zoals bij de eliminatie van Kelly en Channy verbreekt Joke ook deze keer als eerste de stilte en zegt iets over de afvaller. Deze keer begint ze met haar bekentenis over de pasvragen en ze zegt over Jeffrey dat het stom is dat hij zich opgeofferd heeft.

Maar wat zegt dat over wel of niet de Mol zijn? Niets toch? :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #68 Gepost op: 11-04-2018, 17:28:14 »
Er zijn in het verleden wel vaker soortgelijke hints geweest toch?

Over welke hint heb je het dan? We hadden hints als

Spoiler: De Mol 4 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: De Mol 5 (klik om te tonen/verbergen)

maar dat zijn toch totaal andere hints dan diegene die jij beschrijft.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #69 Gepost op: 11-04-2018, 17:47:42 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #70 Gepost op: 12-04-2018, 22:57:57 »
Slecht nieuws voor zij die Joke verweten eerst Mozart te herkennen en dan niet:



Ze had hen al omgewisseld toen ze nog met de vorige mash up bezig waren.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #71 Gepost op: 13-04-2018, 07:36:03 »
Klopt (schreef ik op vorige pagina), maar dat kan een molactie zijn natuurlijk.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #72 Gepost op: 13-04-2018, 11:16:21 »
Klopt (schreef ik op vorige pagina), maar dat kan een molactie zijn natuurlijk.

Dan had ik blijkbaar ook een blinddoek op. Sorry. :-[

Ik had het op de vorige pagina ook al genoemd maar het is juist heel raar wat ze doet.

In de eerst mash-up  zegt ze "Dat is een of andere Mozart of zo". Echt herkennen doet ze dus niet maar ze noemt wel Mozart.
In de tweede mash-up noemt Joke Beethoven, Steve zegt ook dat is Beethoven.
Dan noemt Joke ineens Mozart terwijl ze zelf eerst Beethoven noemde dat bevestigd werd door Steve. Steve verbetert Joke en zegt dat het Beethoven is, Joke praat erover heen,  die ene zijn kop is die ik het beste ken. Ze leidt Steve naar de piñata van Mozart, fout dus.

Het punt blijft dat Joke op geen enkel moment aangeeft dat ze de foto's van Mozart en Beethoven kent. Ik zou nu trouwens ook maar Beethoven herkend hebben omdat uit eliminatie van 2 (waarbij eentje Mozart is) het makkelijk is.

Ik weet bijvoorbeeld ook dat de 4 seizoenen van Vivaldi zijn, maar ik zou Vivaldi niet uit een rij componisten kunnen halen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #73 Gepost op: 18-04-2018, 16:16:44 »
Citaat
Klopt, Joke is met afstand de beste abseiler en lijkt mij ook met afstand de beste loper van de top 5. Dus blijf ik erbij, mol of niet, het komt allemaal goed uit. En met een van de andere uit de top 5 had ik dat allemaal nog maar moeten zien

Wat mij opvalt is dat Baha niet in de top 5 staat, terwijl hij toch bijna tegelijk met nummer 2 Lloyd was. De nummer 5 staat daar meer dan een minuut achter en Baha staat dus zesde of lager. Heeft hij niet of veel te laat gedrukt om geen eerste te worden?

Wat was er gebeurd als bij het abseilen de afvaller de envelop had? In dat opzicht zou je kunnen zeggen... Je geeft hem aan de Mol. Aan de andere kant... Je kunt nooit met zekerheid vooraf zeggen dat de Mol als eerste beneden zal komen. Natuurlijk, je kunt oefenen maar dat zegt niet alles.

Offline Jur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #74 Gepost op: 18-04-2018, 17:21:43 »
Die top 5 bestond volgens mij uit de snelste van elk tweetal. Als je langzamer bent dan je directe concurrent heb je namelijk sowieso niet de snelste tijd, dus Baha kon prima de derde tijd neerzetten zonder in die top 5 te staan.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #75 Gepost op: 19-04-2018, 00:18:20 »
Citaat
Die top 5 bestond volgens mij uit de snelste van elk tweetal. Als je langzamer bent dan je directe concurrent heb je namelijk sowieso niet de snelste tijd, dus Baha kon prima de derde tijd neerzetten zonder in die top 5 te staan.

Ok. Stom, niet gezien. En Joke? Wat als ze in aflevering 1 afviel? Ik snap de envelop niet zo daar. Was er dan een twist geweest? Hoe kun je die positie die Joke heeft weggeven als je niet weet wie de afvaller is? De envelop kan nog afvallen toch?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #76 Gepost op: 19-04-2018, 00:34:39 »
Ok. Stom, niet gezien. En Joke? Wat als ze in aflevering 1 afviel? Ik snap de envelop niet zo daar. Was er dan een twist geweest? Hoe kun je die positie die Joke heeft weggeven als je niet weet wie de afvaller is? De envelop kan nog afvallen toch?

Joke had kunnen afvallen inderdaad. In dat geval neem ik aan dat er een leuk spelletje was gekomen aan het begin van aflevering 2 om te bepalen wie mocht strijden voor 20 pasvragen. Ik zie geen echte obstakels om die opdracht niet te spelen als Joke was afgevallen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #77 Gepost op: 19-04-2018, 12:09:08 »
Ok. Stom, niet gezien. En Joke? Wat als ze in aflevering 1 afviel? Ik snap de envelop niet zo daar. Was er dan een twist geweest? Hoe kun je die positie die Joke heeft weggeven als je niet weet wie de afvaller is? De envelop kan nog afvallen toch?

Dan was de enveloppe waarschijnlijk gegaan naar de kandidaat met de één na beste tijd bij de cliffhangeropdracht.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #78 Gepost op: 21-04-2018, 16:28:39 »

....
Aflevering 4

- Levert een fout antwoord in bij de lift en is als eerste boven waardoor er geen 2000 wordt verdiend (2500 indien ze wel een juist antwoord had gegeven).

....
Op basis van deze opsomming na 4 afleveringen blijft Joke nog mooi even mijn hoofdverdachte ;)


Ik heb Joke niet als hoofdverdachte maar wel als reservemol. Bij de lift kwam ze wel redelijk toevallig in de vrij gunstige positie om al eerste boven te komen. Bovendien lukte het maar net om voor Lloyd te blijven. Ik heb een beetje moeite dit als molactie te zien. De rest van je punten kan ik wel als mogelijke molacties zien, hoewel ik haar bij het kofferspel in afl. 3 te afwachtend (voor een mol) vond bij de verdeling v.d. koffers.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joke
« Reactie #79 Gepost op: 21-04-2018, 18:03:13 »
De reden dat ik twijfel aan Joke als Mol is dat ze bij de koeriersopdracht op het laatste moment het enige goede pakje nog meeneemt. Ze hadden zonder pakje kunnen vertrekken. Baha leek dat te gaan doen. Ze kon in alle haast een verkeerd pakje pakken, maar niets van dat al... Ze redt als enige hier 1000 euro.