Auteur Topic: [kandidaat] Katrien  (gelezen 12912 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #60 Gepost op: 1-04-2018, 23:05:08 »
Ai, ai, 3000 in de pot de laatste aflevering. Dat is wel erg veel. Jeffrey maakte zich ondanks die 3K nog weleen beetje  verdacht (je zou toch denken dat hij kocht gluren met al die bitsingen en dan moet hij de mol zijn)...  in de eerste opdracht briefde Katrien wel door dat Joke gevonden was en moest er geschoten worden. Maar even laten bezinken allemaal.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #61 Gepost op: 1-04-2018, 23:57:30 »
3 k voor niet verdacht te zijn, terwijl we niet zien dat iemand haar verdenkt. Ik vind dat veel geld, streep als verdachte door Katrien. ( en Jeffrey in mindere mate)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #62 Gepost op: 2-04-2018, 01:13:18 »
Katrien is niet de mol. Case closed!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #63 Gepost op: 2-04-2018, 08:16:35 »
Ik zit nog steeds in de Katrien-tunnel, vond het opvallend dat ze niet wilde dat Joke 2 pasvragen en zij drieën er een zouden krijgen. Terwijl zij zo voor het groepsgevoel is. Dat is tegenstrijdig. Joke had zich de pleuris gelopen dus helemaal niet onredelijk dat die er twee voor zichzelf wilde. Maar nu toonde Katrien geen empathie. Ze bleef ook tamelijk afzijdig met die porto en ze overlegde niet wat ze ging zeggen via de porto.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2018, 08:57:01 door Run »

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #64 Gepost op: 2-04-2018, 10:28:45 »
Katrien is niet de mol. Case closed!

Dat lijkt me ook een behoorlijke tunnel.

In twee opdrachten heeft ze behoorlijk gemold, in andere niet. In de laatste opdracht heeft ze er ook geen 3K in gestopt. Die moet zij delen met Jeffrey. In de koffer kijken was ook voor een mol nu niet slim geweest.
Een strategie kan zijn: beginnen met 50% van de opdrachten  mollen  en het langzaam opvoeren.
Ik ben het met je eens dat als Katrien zo doorgaat, we haar over een week of twee a drie wel kunnen wegstrepen. Maar als dat zo is, denk ik ook dat ze inmiddels zo kandidaats in beeld gebracht is dat haar een rood scherm te wachten staat. Case is voor mij dus absoluut niet closed.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #65 Gepost op: 2-04-2018, 10:43:39 »
Het is Katrien die Joke bijna een rolberoerte verschaft door 1. door te seinen dat Joke is gevonden en 2. niet akkoord te gaan met de verdeling die Joke voorstelt en mede daardoor wordt Joke doodgeschoten. Bij het opstaanfragment in bijzijn van Channy heeft Katrien het nog over 'onze Joke'.  ::)
Bij de executie geeft ze Joke een vriendelijke stootje, als Joke erdoorheen is. Joke reageert daar enigszins verbaasd op is mijn idee.
Katrien is super empathisch naar Channy toe als ze gefilmd worden bij het opstaan.
Te empathisch voor een kandidaat in De Mol. Channy verdenkt haar niet, gezien haar reactie in Café de Mol en Channy ligt eruit, kortom ik zou Katrien nog niet afstrepen.
Het zo makkelijk winnen met drie niet al te moeilijke vragen van 3000 euro is een prima afleidertje voor de rest.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2018, 10:45:46 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #66 Gepost op: 2-04-2018, 10:48:03 »
Een prima afleidertje van 3000 euro? Dat rijmt voor mij niet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #67 Gepost op: 2-04-2018, 10:48:37 »
Een prima afleidertje van 3000 euro? Dat rijmt voor mij niet.
Vond je het niet een wat groot bedrag voor 3 makkelijke vragen? In het bijzijn van iedereen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #68 Gepost op: 2-04-2018, 10:50:52 »
Ik denk dat de Mol op z'n minst bij een van de vragen voor twijfel had moeten zorgen. Maar misschien maak ik nu weer de fout teveel waarde te hechten aan positieve acties. Ik zal proberen uit te kijken. ;)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #69 Gepost op: 2-04-2018, 10:59:17 »
Ik denk dat de Mol op z'n minst bij een van de vragen voor twijfel had moeten zorgen. Maar misschien maak ik nu weer de fout teveel waarde te hechten aan positieve acties. Ik zal proberen uit te kijken. ;)
Lees maar eens het boek 'Hoe vang ik een rat?'  ::vergroot::

Maar ik houd door jou ook Pieter goed in de gaten. Die gedraagt zich helemaal niet als een priester.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2018, 11:11:13 door Run »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #70 Gepost op: 2-04-2018, 11:33:31 »
Ik denk dat de Mol op z'n minst bij een van de vragen voor twijfel had moeten zorgen. Maar misschien maak ik nu weer de fout teveel waarde te hechten aan positieve acties. Ik zal proberen uit te kijken. ;)

Je hebt gewoon gelijk hoor Heinz. Die "De Mol haalt geld binnen om zand in de ogen te strooien"-redenering houdt steek bij kleine bedragen zoals Pieter's homerun. Maar bij haar spreken we ondertussen over:
- 2 keer basketballen scoren terwijl die andere mannen er niets van aan het bakken waren
- Afdalen met een halve quote en zonder overleg met je partner en toch het juiste antwoord geven
- Zonder echt enige sturing los voor 3000 euro gaan

Bovendien ben ik nog altijd van mening dat een uur in de kist liggen je net minder invloed laat hebben op 2500 euro.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #71 Gepost op: 2-04-2018, 13:47:39 »
Sterke argumenten voor Katrien als kandidaat. De aflevering tunnel van aflevering 1 heb ik ook verlaten. Volgende week houd ik haar weer kritisch in de gaten, net als de overige 7 kandidaten.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #72 Gepost op: 2-04-2018, 16:52:51 »
Dat lijkt me ook een behoorlijke tunnel.

In twee opdrachten heeft ze behoorlijk gemold, in andere niet. In de laatste opdracht heeft ze er ook geen 3K in gestopt. Die moet zij delen met Jeffrey. In de koffer kijken was ook voor een mol nu niet slim geweest.
Een strategie kan zijn: beginnen met 50% van de opdrachten  mollen  en het langzaam opvoeren.
Ik ben het met je eens dat als Katrien zo doorgaat, we haar over een week of twee a drie wel kunnen wegstrepen. Maar als dat zo is, denk ik ook dat ze inmiddels zo kandidaats in beeld gebracht is dat haar een rood scherm te wachten staat. Case is voor mij dus absoluut niet closed.

Voor mij ook geen gesloten zaak. Jan Versteegh koos b.v. bij de Nederlandse mol recent ook om 2 van de 3 opdrachten te gaan mollen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #73 Gepost op: 3-04-2018, 11:41:44 »
Voor mij ook geen gesloten zaak. Jan Versteegh koos b.v. bij de Nederlandse mol recent ook om 2 van de 3 opdrachten te gaan mollen.

Er is een verschil tussen in niet elke opdracht mollen en in een paar opdrachten zodanig je best doen dat er 1.000 (abseilen) + 3.000 euro in de pot komt. Waar ik bij het basketballen nog het voordeel van de twijfel durf te geven, doe ik dat absoluut niet bij de laatste opdracht. Ook het abseilen was wat mij betreft onnodig. Je kan zeker een keer geld binnen brengen, maar na 2 afleveringen al in 3 opdrachten voor veel geld zorgen en in opdracht 1.1 jezelf helemaal buitenspel zetten? Nee, dan heeft ze welgeteld 1 keer proberen te mollen: 'We hebben Joke gelokaliseerd". Dan vond ik Lloyd en Jeffrey toch overtuigender mollen deze opdracht.  ::jaja::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #74 Gepost op: 3-04-2018, 18:56:37 »
Ik blijf toch met die reactie van Katrien zitten, het niet akkoord gaan met de verdeling die Joke voorstelt. Het scheelt één vraag extra die Joke goed zou hebben. Als je helemaal op de verkeerde mol zit, maakt die ene vraag ook niet veel uit.
Katrien die zo voor het groepsgevoel is, die het had over 'onze Joke' die ochtend, die dan opeens, face to face tot Joke, keihard is.
Ik blijf even bij Katrien.
Of Joke is de mol en Katrien heeft haar door en is daarom zo hard en 'onze Joke' was sarcastisch.

Verder lijkt het me obvious dat de mol voorziet dat overlegd gaat worden met Joke. Wat kan de mol doen? Als eerste bij Joke aankomen en niet akkoord gaan met een deal. De auto is het snelst, ze rijden bovendien recht op Joke af. Een beetje te toevallig allemaal.

Beetje verdacht ook dat Katrien nergens, echt nergens tegenaan loopt en Jeffrey voortdurend overal tegenaan knalt. Katrien kon erdoorheen kijken misschien?

Edit na aflevering 3:
Ik denk dat de mol in de jeep zat, dat betekent dat Lloyd en Katrien overblijven.

Katrien is zeker van haar mol (van zichzelf?) en denkt dat ze meer weet (voorkennis?).
« Laatst bewerkt op: 9-04-2018, 09:34:42 door Run »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #75 Gepost op: 12-04-2018, 11:43:35 »
Ik kom me aansluiten bij de (op dit moment, na drie afleveringen!) weinige Katrien-verdenkers.

Katrien lijkt tot nu toe niet veel verdachte acties te hebben uitgevoerd.
Maar, inderdaad, Run, dit viel mij ook op: Katrien was degene die de echte aanzet gaf bij de uitschakeling van Joke (en dus ook voor een groot deel verantwoordelijk was voor het uit de pot blijven van geld/niet verkrijgen van pasvragen).

Bij het basketballen was Jeffrey degene die verantwoordelijk was voor de beslissende geld-inbreng (laatste bal die er net voor tijd inging) en niet Katrien. Het bedrag dat daarmee gemoeid was, komt naar mijn mening dan ook voor een groter deel aan Jeffrey toe.
Na de blinde 'sightseeing' had ze weliswaar een vraag fout kunnen beantwoorden om zodoende minder geld in te brengen, maar juist op deze wijze heeft ze ervoor gezorgd dat vrijwel iedereen nu denkt dat zij de mol niet kán zijn.
"Alle vragen goed? Dat doet een mol toch niet?"
Ik denk dat een mol dat wel degelijk kan doen, zeker omdat er nog zoveel afleveringen te gaan zijn waarin er geld uit de pot kan worden gehaald, zoals inmiddels ook al fiks gebeurde bij de koffertjesopdracht. Jeffrey heeft, denk ik, mede op basis van de goede antwoorden na de sightseeing, Katrien NIET verdacht.

Alles wat Katrien verder doet en niet doet, na het goed,lieflijk en braafjes in haar goed-passende jurk - hoe heeft ze die trouwens zonder hulp aangekregen, met een blinddoek om? - beantwoorden van die vragen samen met Jeffrey zal in haar voordeel worden uitgelegd.

Haar opmerking (met zo'n sneaky glimlachje dat eventueel ook als verlegen of onzeker zou kunnen worden gezien) tegen Gilles:"Ik weet misschien meer dan de anderen" kan worden opgevat als die van een kandidaat die 'iets van de mol gezien heeft', maar beslist ook als die van een mol die hiermee wat voorzichtig, maar toch onmiskenbaar laat merken wie het meeste weet...

De rust die zij uitstraalt tijdens het koffertjesspel is niet gespeeld. De zenuwachtigheid in de vorm van bibberen tijdens executies lijkt mij overigens wel, en behoorlijk goed, geacteerd.

Haar blik, op het moment dat Gilles het woord afvaller uitspreekt was voor mij een 'mol-momentje'(haar ogen waren NIET naar Gilles gericht, zoals die van de rest, maar naar de afvaller; ze kijkt daarbij overigens voor de kijker naar links, mogelijk richting Baha). Volkomen zeker van zichzelf, heel vanzelfsprekend en doelgericht.

Verder heeft Perro, op het Vlaamse fanforum, een mooie mogelijke hint geplaatst waarin ik me helemaal kan vinden: "La calavera de la catrina, vooral gebruikt als inspiratie voor de klederdracht en maquillage tijdens Dia de los Muertos op 1 en 2 november."
De overvloedige verwijzingen naar religie zouden ook hiermee te maken kunnen hebben
Over 'Dia de los Muertos' gesproken. Wie bleef (dan wel samen met Pascale) zó lang, als een zombie onbeweeglijk, actieloos en zonder ook maar één raadsel op te lossen, in de kist liggen in aflevering 1? Met 'claustrofobie'!  ::tandpastasmiley::

Tot slot is het de foto van Katrien, die als eerste te zien is in de eerste trailer en als eerste beeld van aflevering 1 op de site van VIER.


 
« Laatst bewerkt op: 12-04-2018, 11:46:07 door Marisa »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #76 Gepost op: 12-04-2018, 11:56:32 »
Dus wat loze hints en geld verdienen om vertrouwen te winnen? Tja je ziet maar wat je wil zien natuurlijk  ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #77 Gepost op: 12-04-2018, 11:57:46 »
Wat je niet in je verhaal beschrijft, Marisa, is die opdracht bij het abseilen waar Katrien maar een halve quote hoort en toch het juiste antwoord geeft voor 1000 euro.

Bij het basketballen was Jeffrey degene die verantwoordelijk was voor de beslissende geld-inbreng (laatste bal die er net voor tijd inging) en niet Katrien. Het bedrag dat daarmee gemoeid was, komt naar mijn mening dan ook voor een groter deel aan Jeffrey toe.

Als Katrien haar ballen er niet in gaan, dan komen ze ook tijd te kort. Aangezien de tijd zo nipt was op het eind, heeft iedereen die scoorde ook daadwerkelijk een grote bijdrage geleverd aan het slagen van die deelopdracht. Anders gezegd: Als Katrien die 2 ballen niet gescoord had op dat moment, dan mislukte de opdracht.

Na de blinde 'sightseeing' had ze weliswaar een vraag fout kunnen beantwoorden om zodoende minder geld in te brengen, maar juist op deze wijze heeft ze ervoor gezorgd dat vrijwel iedereen nu denkt dat zij de mol niet kán zijn.
"Alle vragen goed? Dat doet een mol toch niet?"
Ik denk dat een mol dat wel degelijk kan doen, zeker omdat er nog zoveel afleveringen te gaan zijn waarin er geld uit de pot kan worden gehaald, zoals inmiddels ook al fiks gebeurde bij de koffertjesopdracht. Jeffrey heeft, denk ik, mede op basis van de goede antwoorden na de sightseeing, Katrien NIET verdacht.

De "de Mol verdient bakken geld om onverdacht te zijn"-redenering van Loes Haverkort is er weer. ;D Aangezien de pot de voorbije 2 jaren rond de 30000 euro uit kwam, kan je stellen dat Katrien (en Jeffrey) daar op hun eentje 10% van de totale pot binnen brengen.

Dat er "veel kansen komen om dat er uit te halen" is natuurlijk ook niet waar, aangezien er in De Mol heel zelden zo'n kansen zitten. Zo hadden De Mol 4 en De Mol 5 er telkens maar 1 als ik me niet vergis.

Wanneer je dan 3000 euro binnen brengt en je de kans krijgt om geld uit de pot te halen, dan doe je dat ook. Nu koopt ze geen pasvragen.

hoe heeft ze die trouwens zonder hulp aangekregen, met een blinddoek om?

Op dezelfde manier als Jeffrey zijn pak aankreeg: Tastzin.  ;D

Over 'Dia de los Muertos' gesproken. Wie bleef (dan wel samen met Pascale) zó lang, als een zombie onbeweeglijk, actieloos en zonder ook maar één raadsel op te lossen, in de kist liggen in aflevering 1? Met 'claustrofobie'!  ::tandpastasmiley::

En wie heeft er zo de groep niet kunnen sturen om weg te blijven van de kisten met 2500 euro?

Tot slot is het de foto van Katrien, die als eerste te zien is in de eerste trailer en als eerste beeld van aflevering 1 op de site van VIER.

Zoiets is nog nooit een hint geweest. Wel als het woordje Mol in beeld komt bij dat beeld, maar dat is hier niet het geval.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #78 Gepost op: 12-04-2018, 12:06:11 »
Ik blijf toch met die reactie van Katrien zitten, het niet akkoord gaan met de verdeling die Joke voorstelt. Het scheelt één vraag extra die Joke goed zou hebben. Als je helemaal op de verkeerde mol zit, maakt die ene vraag ook niet veel uit.
Katrien die zo voor het groepsgevoel is, die het had over 'onze Joke' die ochtend, die dan opeens, face to face tot Joke, keihard is.
Ik blijf even bij Katrien.
Of Joke is de mol en Katrien heeft haar door en is daarom zo hard en 'onze Joke' was sarcastisch.

Verder lijkt het me obvious dat de mol voorziet dat overlegd gaat worden met Joke. Wat kan de mol doen? Als eerste bij Joke aankomen en niet akkoord gaan met een deal. De auto is het snelst, ze rijden bovendien recht op Joke af. Een beetje te toevallig allemaal.

Beetje verdacht ook dat Katrien nergens, echt nergens tegenaan loopt en Jeffrey voortdurend overal tegenaan knalt. Katrien kon erdoorheen kijken misschien?

Edit na aflevering 3:
Ik denk dat de mol in de jeep zat, dat betekent dat Lloyd en Katrien overblijven.

Katrien is zeker van haar mol (van zichzelf?) en denkt dat ze meer weet (voorkennis?).

even nagekeken want in mijn hoofd zat het anders: Joke stelde en 1-1-1-4 verdeling voor waardoor zij nu 3 meer goed dan de rest.(en niet 1)
Niemand zou hiermee akkoord gaan.
klaar voor de strijd

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #79 Gepost op: 12-04-2018, 14:53:09 »
Dus wat loze hints en geld verdienen om vertrouwen te winnen? Tja je ziet maar wat je wil zien natuurlijk  ::ok::

Eén mogelijke hint, die ik plausibel vind is niet hetzelfde als 'wat loze hints'.

En natuurlijk zie ik wat ik zie én wat ik wil zien.
Geldt dat niet ook voor jou? Totdat Pieter en Bahador eruit vliegen?  ::tandpastasmiley::

@Hulpmol:


Als iets nog nooit is geweest, betekent dat dan dat het er ook nooit zal zijn?

Misschien wat flauw om je in dit opzicht én in het opzicht van het verdienen van geld even aan de Nederlandse mol van dit jaar te herinneren, maar ja, jij roept tenslotte ook naar mij "De Loes Haverkort-redenering is er weer". Die redenering heb ik nooit gehanteerd.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2018, 14:58:51 door Marisa »