Auteur Topic: [kandidaat] Pascale  (gelezen 6083 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #20 Gepost op: 10-04-2018, 22:13:25 »
en nog niet ::oink::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #21 Gepost op: 11-04-2018, 19:45:12 »
Dat vind ik eigenlijk niet:

1.1 We krijgen in beeld dat ze de kist niet uit komt
1.2 Wanneer Steve met "Pamela Anderson" komt, gaat ze nog wat zeveren over Melania Trump en dat ze getrouwd kon zijn met Pieter
2.2 We zien haar een paar keer goed mis slaan en van alle ballen die uit het spel verdwijnen, krijgen we er eentje te zien waarbij Pascale aan slag was
3.1 Bij het kijken uit de toren zien we heel duidelijk dat Pascale de sombrero's niet meer in het oog houdt wanneer Pieter om Katrien roept

Bovendien kregen we in Café De Mol deze week 2 mensen die volledig op haar zitten zonder daarvoor erg veel argumenten te geven.

Dus ze krijgt haar aandacht wel hoor. ;)

Vind haar vooral door Pamela Anderson en de Sombrero-actie heel erg verdacht. Typische mol-momenten.
Maar in andere opdrachten zie ik het nog niet zo....
You'll never walk alone

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #22 Gepost op: 12-04-2018, 12:39:38 »
3.1 Bij het kijken uit de toren zien we heel duidelijk dat Pascale de sombrero's niet meer in het oog houdt wanneer Pieter om Katrien roept

Ja, dit leek me ook een echte mollenactie. Op dat moment was de opdracht direct gedoemd te mislukken. De persoon die daar stond moest alleen stoïcijns de sombero's blijven volgen. Na het omdraaien was het gewoon onmogelijk om weer met zekerheid de juiste drie sombrero's op te pikken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #23 Gepost op: 12-04-2018, 17:59:29 »
Ja, dit leek me ook een echte mollenactie. Op dat moment was de opdracht direct gedoemd te mislukken. De persoon die daar stond moest alleen stoïcijns de sombero's blijven volgen. Na het omdraaien was het gewoon onmogelijk om weer met zekerheid de juiste drie sombrero's op te pikken.
Of ze hadden al eerder geconstateerd dat het een hopeloze zaak was.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #24 Gepost op: 14-04-2018, 13:10:14 »
En haar idee bij het jagen op Joke was ook prima. Helaas vond Pieter dit toch te riskant (of als hij de mol is, vond hij haar idee veel te goed) en verliep het allemaal heel anders..
Pascale is voor mij geen mol, maar ik denk dat dat ze ver kan komen omdat ze wel slim is. Maar  ze laat zich wel makkelijk opzij zetten...

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #25 Gepost op: 18-04-2018, 09:33:07 »
Zo verdacht weer bij dat worstelen en ook wel bij de pakjes ;)

Alleen bij de escape room niet op de goede plek en afzijdig bij de discussie voor de lift.
Ik weet het niet :(
You'll never walk alone

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #26 Gepost op: 19-04-2018, 20:40:28 »
Zo verdacht weer bij dat worstelen en ook wel bij de pakjes ;)

Alleen bij de escape room niet op de goede plek en afzijdig bij de discussie voor de lift.
Ik weet het niet :(

Ik denk dat ze de Mol wel eens kan zijn n.a.v. aflevering 4:
- Bij het pakjes bezorgen tijd rekken door met het pakketje te 'blijven' zoeken in het ziekenhuis. Vervolgens bij terugkomst heel pienter de opdracht met de weegschaal op lossen in een split second, met de weet dat er niet meer genoeg tijd zou zijn om dit laatste pakketje te kunnen bezorgen.
- Bij de escaperoom beperkte informatie doorspelen vanuit een sleutelpositie. Daarnaast paniek veroorzaken door de groep steeds te wijzen op de tijd.
- Bij het worstelen een fout antwoord geven, waardoor de groep helemaal geen geld verdiend.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #27 Gepost op: 19-04-2018, 20:49:16 »
Was het niet Lloyd die wilde blijven zoeken terwijl Pascale aanstalten maakte om terug te gaan?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #28 Gepost op: 19-04-2018, 20:52:13 »
Was het niet Lloyd die wilde blijven zoeken terwijl Pascale aanstalten maakte om terug te gaan?

Dat is ook hoe ik het mij herinner.

Bovendien hebben Joke en Pascale het Mexico-Brussel raadsel opgelost (enige juiste pakje) en is Pascale diegene die de lichtere beertjes er uit haalt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #29 Gepost op: 19-04-2018, 21:05:21 »
Pascale heb ik voordien weinig verdacht en dat is gevaarlijk. Vaak zijn degenen die het minst verdacht worden neergezet de mol.
Pascale zou het voorzichtig en subtiel kunnen aanpakken. Af en toe doet ze wat goed maar ze staat vaak op de juiste positie om te mollen en valt het minst op van de kandidaten.

En dan is er de zin van Gilles die mij intrigeert: Op de vraag 'Heeft de mol kinderen?' heeft de afvaller heeft de afvaller 'neen' geantwoord. De afvaller heeft zeker alles op de verkeerde persoon gezet en dan is dit antwoord ook fout m.a.w. de mol heeft wel kinderen zoals Pascale. Maar ik hou ook rekening met de mogelijkheid dat alle kandidaten 'neen' daarop hebben geantwoord.

Wat wel tegen Pascale als mol pleit is dat ze een juist antwoord gaf bij het abseilen en in de sombrero-opdracht zat, een opdracht die vrijwel onmogelijk kon lukken (al wees ze de foute personen aan).
« Laatst bewerkt op: 19-04-2018, 22:10:18 door Luc »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #30 Gepost op: 19-04-2018, 21:07:44 »
Was het niet Lloyd die wilde blijven zoeken terwijl Pascale aanstalten maakte om terug te gaan?

Dat is inderdaad zo, hij nam ook twee keer het voortouw om het raadsel (foutief) op te lossen.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2018, 21:39:24 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #31 Gepost op: 19-04-2018, 21:33:21 »
Dat is inderdaad zo, hij nam ook twee keer het voortouw om het raadsel (foutief) op te lossen.

Het was Pieter die een tweede keer het luciferraadsel wilde doen. Tegen Lloyd: "We zullen dadelijk opnieuw moeten kijken, zeker."

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #32 Gepost op: 20-04-2018, 19:01:26 »
Pascale zal gemerkt hebben dat haar goeie plan bij de opdracht Jacht op Joke, werd gedwarsboomd door Pieter. Sindsdien zal ze op Pieter zijn gaan letten en als hij de mol is, kan zij wel eens finalist worden.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #33 Gepost op: 21-04-2018, 13:56:29 »
Pascale heb ik voordien weinig verdacht en dat is gevaarlijk. Vaak zijn degenen die het minst verdacht worden neergezet de mol.
Pascale zou het voorzichtig en subtiel kunnen aanpakken. Af en toe doet ze wat goed maar ze staat vaak op de juiste positie om te mollen en valt het minst op van de kandidaten.

En dan is er de zin van Gilles die mij intrigeert: Op de vraag 'Heeft de mol kinderen?' heeft de afvaller heeft de afvaller 'neen' geantwoord. De afvaller heeft zeker alles op de verkeerde persoon gezet en dan is dit antwoord ook fout m.a.w. de mol heeft wel kinderen zoals Pascale. Maar ik hou ook rekening met de mogelijkheid dat alle kandidaten 'neen' daarop hebben geantwoord.

Wat wel tegen Pascale als mol pleit is dat ze een juist antwoord gaf bij het abseilen en in de sombrero-opdracht zat, een opdracht die vrijwel onmogelijk kon lukken (al wees ze de foute personen aan).

Waarom moet die antwoord dus ja zijn?

Het kan dus wel zijn dat de mol geen kinderen heeft en dat dit een van de weinige vragen is die de afvaller wel juist geantwoord heeft...

Online Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #34 Gepost op: 21-04-2018, 16:51:20 »
Of ze hadden al eerder geconstateerd dat het een hopeloze zaak was.

Akkoord, lijkt me nagenoeg onmogelijk om er 3 te tracken, zeker alleen.

Ook hoeft de mol toch helemaal niet opzichtig weg te kijken om te mollen. Gewoon (een) verkeerde sombrero('s) aanduiden bij de positiewissels volstaat.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #35 Gepost op: 30-04-2018, 21:28:16 »
Ik denk niet dat ze de mol is, maar ik vind het redelijk bizar dat er al tijden niets over haar gepost wordt en haar post halverwege pagina 2 staat.
Daarom dit postje, uit respect.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #36 Gepost op: 30-04-2018, 22:36:13 »
Pascale is majoor bij de mijnenopruimingsdienst. Een evenwichtige persoon, die voorzichtig te werk gaat. Maar ook iemand die leiding neemt. Er daar wringt de schoen. In het spel komt ze eerder over als een dooie fruitvlieg. Dat is heel verdacht. Iemand die niet zichzelf is. De zorgzame moeder midden in de groep. Zit nog te wachten op een mijnenveger aan de horizon.... (s.v)
« Laatst bewerkt op: 2-05-2018, 13:11:22 door foxhunter »

Offline jorge

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #37 Gepost op: 1-05-2018, 01:20:36 »
Ja toch wel de meest kleurloze persoon van dit seizoen. ( in mijn optiek een goede opvolger van Stijn en Hans, die qua karakter ook beetje wegvielen in het geheel)

Ze komt 0,0 verdacht over en ik weet nu ook niet precies op wie haar verdenkingen rusten. Mijn gevoel zegt dat ze de finale zal gaan halen en dat Lloyd zal stranden volgende week.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #38 Gepost op: 1-05-2018, 11:37:22 »
The follow te money theorie heeft gefaald met Joke's uitstap.
...remember ook mol Gilles die door zijn eindspurtje met de gans nog 6000 ? Euro binnenhaalde.
Pascal als mogelijke mol staat bij de veelverdieners maar heeft ook al wat geld laten liggen.

Levend begraven
3 verloren ballen bij baseball en dus vervangen
sombrero's
pretpark (2000 gewonnen 1000 verloren)
drive in (voortijdig vertrek)
rood herkennen escape room
worstelvraag

De ogenschijnlijke positieve inbreng kan ook anders zijn dan het lijkt:
- Pamela Anderson = mislukte molaktie door Steve. Als kandidaat wil je je wel verdacht maken, als mol niet té in afl 1.
- jacht op Joke - haar idee om Joke aan de hacienda af te schieten lijkt goed, maar wat als ze mist? Joke "verknoeit" geldschijfjes en gebrand geld toch waardeloos. Eventuele molaktie was overbodig door Jeffrey. Waarom wacht ze 10 min met opstijgen?
- Lift - Pascale zorgt ervoor dat meest fitte en gedreven kandidaat op beste tijd/conditie positie komt om race tegen lift te winnen.
- Koffertjes - Pascale kan weten wie de afvaller is als de tip van Beagle op het Belgische molforum klopt : MOL is internationale medische communicatiecode voor "the patiënt stated she has x children". Je zou dan de "vraag" kunnen interpreteren als een boodschap aan de mol : de afvaller heeft Neen geantwoord op MOL ... de afvaller heeft dus 0 kinderen. Dan blijven er best nog wat mogelijkheden, en moet er nog een meer specifieke aanduiding ergens te vinden zijn.
Pascale laat Jeffrey en Baha het geld verdelen, maar heeft als mol wel de pech dat Jeffrey met 0 Euro de uiteindelijke afvaller wordt.
Vraag blijft : waarom kocht ze zelf geen pasvragen? 3000+totaal pasvragen voldoende gemold?
- Geitjes : Een schietbehendige kandidaat zou op het zwarte blik mikken en dit in 2 pogingen zeker raken. Pascale mist echter en is door haar geitverdeling tegelijk én mols én kandidaats (om verdenking te vermijden?)
- Rad van fortuin : ze zingt ok maar bevestigt enkel Joke's uitvoerders Ze duwt Lloyd mee naar de "gok" verdubbeling voor de moeilijke Koning Filip (haar theoretische militaire opperbaas?)
- Pretpark : het leek nodig om het spiegelpaleis te herbezoeken, maar daardoor was er ook geen tijd meer om de rollercoaster opdracht uit te voeren.

Verborgen aanwijzingen? : VrouwLot? - zij verwijst naar de molzoektocht als een lotje uit de loterij. Verder zijn er heel veel zee-verwijzingen. Zelfs de Torre Latinoamericano werd ontworpen door een Mijnheer Zeevaert.

Mocht Pascale de mol zijn heb ik wel de indruk dat ze het eerlijk speelt en haar spelgenoten alle kansen geeft om te vechten voor pasvragen/vrijstelling in tegenstelling tot wat Gilles deed bij de "kettingproef"


 


Online Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pascale
« Reactie #39 Gepost op: 1-05-2018, 12:12:38 »
The follow te money theorie heeft gefaald met Joke's uitstap.

<knip>

Mocht Pascale de mol zijn heb ik wel de indruk dat ze het eerlijk speelt en haar spelgenoten alle kansen geeft om te vechten voor pasvragen/vrijstelling in tegenstelling tot wat Gilles deed bij de "kettingproef"


Mooi lijstje!
Mijn grootste twijfel om haar als mol te zien is het spiegelpaleid.
Waarom zou je als mol gaan hertellen? Je weet dat het fout is, en dan zorg je alsnog voor 1000€... Dan had ze beter wat langer bij Pieter gewacht, het woord er uit halen was niet makkelijk dus grote kans dat ze het hoe dan ook fout hadden.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2018, 19:36:35 door Daisy, Reden: Citaat ingekort voor leesbaarheid forum »