Poll

Wie is ... de mol?

Bahador
17 (16.5%)
Lloyd
19 (18.4%)
Pieter
67 (65%)

Totaal aantal stemmen: 103

Auteur Topic: Wie is .... de mol?  (gelezen 38079 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #380 Gepost op: 9-05-2018, 20:22:15 »
Dan ook nog overal de beste kandidaat zijn zoals met rennen door de duinen, enz. enz. Nee echt, zoveel kansen heeft hij gehad, en helemaal niets genomen, zou echt de slechtste mol ever zijn.
Maar dat dachten we van Jan Versteegh ook, dat hij overal de beste kandidaat in wil zijn, maar de vraag is of Lloyd dat is? Met dat rennen door de duinen was hij vijftig meter voor de finish wel plotseling doodop en oh wat toevallig dat de ketting van zijn fiets eraf vloog.

Kijk, het lastige aan deze finale is dat het letterlijk bestaat uit één mol en twee ontzettend grote hulp-mollen. Dus ze kunnen het alle drie evengoed zijn, maar ik vind dat Lloyd van alledrie het meest subtiel is geweest. Baha was een stuk minder subtiel, daarom denk ik dat hij een mollende kandidaat is, en Pieter zit er een beetje tussenin.

Overigens is dit ook precies waarom Lloyd mijn schot-voor-de-boeg mol was;

Ach ja, het blijft natuurlijk maar een pure gok. Maar Lloyd's onschuldige ogen en sympathieke glimlach brengen mij extra op mijn hoede, want er kan zo maar weer een Elise of een Jan Versteegh achter schuilen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #381 Gepost op: 9-05-2018, 20:25:10 »
Pieter!

Maar ik twijfel zowaar nog meer dan bij de Nederlandse versie van dit jaar
You'll never walk alone

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #382 Gepost op: 9-05-2018, 21:55:19 »
Dan ook nog overal de beste kandidaat zijn zoals met rennen door de duinen, enz. enz. Nee echt, zoveel kansen heeft hij gehad, en helemaal niets genomen, zou echt de slechtste mol ever zijn.

Dat dacht ik van Jan Versteegh eerder nog meer. Hij was mijn-eerste-indruk-mol maar schrapte hem (ten onrechte) snel omdat hij in diverse opdrachten (Opscheppen, Tijd is Geld, Rode Draad, Geldcircus ...) geld binnen bracht of niet molde, erg fanatiek was en met goede voorstellen kwam.

Jan was selectief in het mollen, de ene opdracht deed hij het goed om vertrouwen te winnen en de andere keer effectief te mollen (voor niet al te grote bedragen maar als hij molde deed hij het prima) en hij stond bijna altijd op de beste molpositie en werd niet of nauwelijks verdacht. Die tactiek kan Lloyd ook gedaan hebben en toegegeven, hij heeft veel uit de pot gehouden (meer nog dan Jan). 

Ik ben nu veel voorzichtiger geworden met het schrappen van een kandidaat op basis van enkele opdrachten waarin hij het goed doet.

« Laatst bewerkt op: 9-05-2018, 21:59:11 door Luc »

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #383 Gepost op: 9-05-2018, 22:17:15 »
Ja dit kan ik ook helemaal volgen. Easy peasy.

Maar dat Lloyd almaar 6000-jes in de pot laat zitten als mol maar dan zogenaamd om te spelen de mol niet te zijn, dat kan ik echt niet volgen. Had de tent leeggekocht, en had nu de laatste keer met Pascale de kaars uit laten lopen, - 12.000 voor de pot, easy peasy. Hij zou voor mij echt een totaal ongeloofwaardige mol zijn, zoveel geld kon hij de pot uitspelen maar om onverklaarbare redenen zit al dat geld er nog in. Serieus, waarom op zo'n allerlaatste moment met alleen Pascale nog voor zich zoveel geld laten bestaan? Ik dacht werkelijk tijdens dat spel, nou Lloyd begint goed, beetje tijdrekken, als Pascale dan eindelijk uitgerateld is eens heel langzaam gaan beraadslagen en de boel omdraaien, dat hij namelijk dan wel als laatste zou willen blijven, enz enz. Maar niks, hij accepteert zonder enig dralen het voorstel! Het was duidelijk dat Pascale hyper zenuwachtig was en daarom zo snel ratelde, en al bijna gekapituleerd aan Lloyd's voeten lag, omdat die zich zo rustig stil hield, maar zij won dat spel, en rap ook! Dan ook nog overal de beste kandidaat zijn zoals met rennen door de duinen, enz. enz. Nee echt, zoveel kansen heeft hij gehad, en helemaal niets genomen, zou echt de slechtste mol ever zijn.





Het is wel de bedoeling dat de mol geld uit de pot houdt of haalt, maar niet dat de mol de pot helemaal leeg haalt. Dat is ook niet leuk. Bovendien is het niet de bedoeling dat de mol te snel en door te veel mensen ontdekt wordt. Dus als je dat in gedachten houdt, dan zijn de molacties van Lloyd heel prima.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2018, 09:33:02 door B-mol »
Graven, graven, graven...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #384 Gepost op: 10-05-2018, 09:24:44 »
Het is ook niet snel naar onze zin hè ;D

Als er een veiling is en de mol trekt de pot leeg klagen we
Klagen er dan ja? Ik zou het fantastisch vinden om zo ultiem nog eens even keihard uit te pakken, maakt toch niets meer uit. Vond Hofdihuis/veilingen ook prima overigens.

Een andere uiterste is wat jij als penningmeester laat verdwijnen, ik bedoel Ruben was serieus een half jaar bezorgd dat Jan gewoon de hele pot had kwijtgespeeld, dan was hij wel winnaar, maar met niets. DAT had ik wel flauw gevonden, Maar zo eerlijk, in game, zoals met deze kaarsen, ja dan was ik wel heel ver gegaan als mol en niet zoals Lloyd direct gecapituleerd na het eerste argument. Er was met de spelletjes ervoor ook zeer veel verdiend dus de pot kon wel even lijden!

Goed punt van Luc trouwens. Ik denk inderdaad niet dat de mol bij deze laatste twee kaarsjesblazers kon zitten. Tegen de mol verlies je toch wel dus dan geef je maar meteen over. Pascale won hier ook sowieso natuurlijk, en is niet de mol, dus de mol zat er niet bij.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #385 Gepost op: 10-05-2018, 11:03:12 »
Jan was penningmeester geweest en had inderdaad geld kunnen verduisteren maar dat heeft hij niet gedaan, hij was een brave mol itt. George die letterlijk € 15000 uit de pot heeft gehaald. Overigens saboteert de mol niet elke opdracht, zelfs George heeft dat niet gedaan en Jan heeft maar een deel van de opdrachten (goed) gesaboteerd.

Ik zou het flauw van de mol vinden om in deze fase de pot leeg te maken (er moet een bedrag gewonnen worden) en die veilingen waarin de pot leeg werd gemaakt hadden voor mij helemaal niet gemoeten.

Ik vind de redenering ook vreemd dat de mol de intentie had zijn spel te verliezen (doordat Bahador en Pieter snel hun spel verloren kwam er zelf relatief veel geld in de pot) en erop rekenen dat de twee bij de kaars veel geld lieten verloren gaan. Ik kan mij niet voorstellen dat de mol het spel niet in handen wil hebben (en de pot is tot nu toe nauwelijks hoger dan vorig jaar toen die recordlaag zat).

Pascale verdacht Lloyd duidelijk niet en zij is ook niet van mol veranderd bij de test.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2018, 11:38:54 door Luc »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #386 Gepost op: 10-05-2018, 11:25:46 »
Geld op zo'n manier verduisteren is niks... dat moet in-game wat mij betreft. Bij George (was 1500 geen 15000 he) was dat ook in-game, je zag op een gegeven moment Jantien een gesprekje hebben met John dat ze hem maar gauw penningmeester-af moesten maken. Dus die voelde al: 'eigen schuld-dikke bult'. Zou met Jan heel anders zijn geweest, off-game, omdat die tot op het einde penningmeester was door de grandioze omstandigheid dat Olcay hem niet verdacht.

De pot leeg te maken met de kaarsen was dan weer heel perfect... immers heb je daar 2 voor nodig. Ja er moet een bedrag gewonnen worden maar in het onderhavige geval ging er nauwelijks UIT wat vlak ervoor nog gewonnen was met die domme spelletjes. Dus per saldo geen enkele mollenstreek. In dit geval had er best echt 15000 uit gemogen. Dan was ik Lloyd wellicht nog gaan verdenken, maar ja zo ver was het dus toch nooit gekomen want Pascale ratelde zo snel, die voelde de klok tikken, dus was zelf al snel gezwicht anders.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #387 Gepost op: 10-05-2018, 12:34:16 »
Ik snap de twijfels. Pieter lijkt zo obvious mol dat het ook weer niet kan.

Ik ga toch inzetten op Pieter. Heel misschien kan Lloyd het nog zijn. Maar over Bahador durf ik te zeggen (jaja, met 100% ::tandpastasmiley:: ) dat hij niet de mol is. Dat kan gewoon niet. ::ohno::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #388 Gepost op: 10-05-2018, 13:26:28 »
Ik begin nu voor het eerst naar Lloyd te neigen. Eigenlijk pas voor het eerst, ja. ik vond hem in de allereerste opdracht juist te duidelijk mols - na afl. 1 dus, toen hij hier nog massaal werd verdacht. Daardoor heb ik hem alleen 'op papier' ooit verdacht. Het gevoel was er nooit. Meer dat van de nepmollende kandidaat.

Ik vind wel dat Lloyd dan wat steken heeft laten vallen. Maar Pieter heeft dat zeker ook.

Morgen kijk ik nog een paar oprdachten terug om een keuze te maken tussen Lloyd en Pieter. Baha lijkt me onlogisch wegens te veel opvallend gedrag en dat hij te weinig geld uit de pot heeft gehouden.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #389 Gepost op: 10-05-2018, 16:33:00 »
Maar wat voor steken liet Pieter vallen dan? Ja, hij zat in de verkeerde groepjes telkens. Maar Lloyd in de goede positie, waarin hij het alleen telkens verknalde met bedragen vanaf 6000 euro....

Pieter pakte in elk geval de sleutel goed de laatste keer, al leverde dat alleen cosmetisch iets op, weer geen geld. Dat soort dingen had hij vaak.

Verder zat hij toch goed in de koffertjesopdracht en kon 2 Pasvragen kopen, het meeste van iedereen (LLoyd/Baha; 0). Zette 5 geiten in, Lloyd: 1. Enz. Klein bier, maar wel goed.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #390 Gepost op: 10-05-2018, 17:35:39 »
Zette 5 geiten in, Lloyd: 1.
Maar of je nou 5 geiten in het vrijstellingenhok zet of 1, in beide gevallen levert het niets op, maar bij Baha en Pieter valt het op en bij Lloyd niet. Dus de twee hulpmollen worden zo wat meer verdacht en de echte mol wat minder, alledrie tevreden! ::tandpastasmiley::

Wel is het zo dat Pieter één geitje liet ontsnappen, dus dat is mols. Maar die onhandigheid van Lloyd vond ik hier ook wel een beetje gespeeld.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #391 Gepost op: 10-05-2018, 19:46:12 »
Ik verdacht en verdenk Pieter, ik verdacht Baha, maar ik verdenk Lloyd nu het meest.
Mijn laatste stem gaat dus naar Lloyd.

Met dank aan Moedermol, die me met haar uitleg over de streep heeft getrokken.  :)
« Laatst bewerkt op: 10-05-2018, 19:49:04 door Marisa »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #392 Gepost op: 10-05-2018, 19:52:15 »
Ik snap die ommezwaai naar Lloyd niet zo. Het is allemaal al gezegd door Lo, ik zou het echt waardeloos vinden als Lloyd de mol is. Het verbeteren van Joke vind ik nog wel het aller-onmolst aan Lloyd, dat doe je gewoon niet als mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #393 Gepost op: 10-05-2018, 20:22:40 »
Ik snap die ommezwaai naar Lloyd niet zo. Het is allemaal al gezegd door Lo, ik zou het echt waardeloos vinden als Lloyd de mol is. Het verbeteren van Joke vind ik nog wel het aller-onmolst aan Lloyd, dat doe je gewoon niet als mol.

Is dat niet typische finalekoorts? De ontknoping komt er aan, je begint alles nog eens in overweging te nemen, is mijn verdachte toch niet te obvious?, en dan ga je twijfelen.

Ik ben het namelijk met je eens dat naar Lloyd switchen een vreemde stap is (onder andere omwille van wat je al aanhaalt). Mijn finaletwijfel zit nog bij Baha die ik nooit met iets sterker dan een potlood heb kunnen strepen.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #394 Gepost op: 10-05-2018, 21:00:50 »
Het is moeilijk.  Ik vind bij iedere finalist wel wat.
Maar ik ga de knoop doorhakken op basis van de Mexican stand-off.

Ik kan het niet rijmen dat de makers een opdracht voor het goede doel inlassen en dat door hun mol laten verknallen. Lloyd ging voor de pasvragen en Pieter schoot op Baha die nergens voordien een pasvragen-mentaliteit vertoond had.  Joke was de meest logische keuze door haar eerdere take-every-chance-you-can en openlijke bekentenis.

Mol Baha schiet op pasvragen-Lloyd, al dan niet met voorkennis.
Ik denk dat de mol hier een De Mol-reputatie had hoog te houden door zelf niet mee te werken aan het verlagen van de goede doel bijdrage.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #395 Gepost op: 10-05-2018, 22:24:49 »
Is dat niet typische finalekoorts? De ontknoping komt er aan, je begint alles nog eens in overweging te nemen, is mijn verdachte toch niet te obvious?, en dan ga je twijfelen.

Klopt hoor, ik heb daar zelf ook last van. Maar dan kijk ik naar de feiten en zie ik dat Lloyd te onmols is geweest. Ik probeer dat hier aan de mensen door te geven. Beetje tegenwicht om ze wakker te schudden  ;D

Ik ben het namelijk met je eens dat naar Lloyd switchen een vreemde stap is (onder andere omwille van wat je al aanhaalt). Mijn finaletwijfel zit nog bij Baha die ik nooit met iets sterker dan een potlood heb kunnen strepen.

Baha is voor mij vooral gevoelskwestie, ik krijg veel sterkere molvibes bij Pieter en ik vind Baha te afwachtend voor een mol. Meer type hulpmol (no pun intended :P). Maar je hebt gelijk dat hij niet te schrappen is als een Katrien of Jeffrey dat waren.

Pieter om meerdere redenen de mol, met name het acteerwerk en de racebaan-opdracht staan mij bij als zeer mols.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #396 Gepost op: 11-05-2018, 00:10:07 »
Stiekem probeer ik alleen maar mensen te overtuigen van Lloyd als mol om mijn kansen op poule-winst te verhogen. ::hypocriet:: ::fluit::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #397 Gepost op: 11-05-2018, 09:28:04 »
Ik blijf gewoon bij Pieter.
Ma how, zeg!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #398 Gepost op: 11-05-2018, 09:45:28 »
Ik vind het echt heel moeilijk dit jaar. Ik kan nog steeds niemand uitsluiten als ik eerlijk ben. Alle drie hebben ze op momenten molgedrag vertoond en alle drie hebben ze ook onverdachte acties.

Lloyd heb ik lang uitgesloten van het molschap, vooral doordat hij geen pasvragen heeft gekocht van die 6000 euro. Zou een mol dat echt doen? Tegelijkertijd laat hij veel opdrachten mislukken of doet daar pogingen toe: van het videospelletje, het Rad van Fortuin tot de triatlon. Ook bij de opdracht met de molboekjes laat hij geld verdampen door te twijfelen.

Dan Bahador: mijn schot voor de boeg-mol. Eigenlijk is er nog steeds weinig opvallends aan hem. Hij doet het niet bijzonder goed, maar ook niet bijzonder slecht. Ik zou zo 123 geen molacties van hem kunnen opnoemen: is dat omdat ze er niet zijn?

Als laatste Pieter. Bij Pieter krijg ik echt molvibes. Vanaf het begin heb ik het idee dat hij bepaalde voorkennis heeft over opdrachten. Hij stuurt de groepsdiscussies constant in zijn richting (zo saboteert hij de jacht op Joke, stuurt de andere kandidaten in de liftopdracht zonder zelf de vrijstelling te pakken), pakt telkens precies de juiste opdrachten/sleutels (de verleidingsopdracht was 100 procent voor hem bedoeld en volgens mij is het geen toeval dat hij mocht beginnen bij de 'test de mol'-opdracht want alleen zijn opdracht is mislukt). Pieter zou een hele opvallende mol zijn die echt in het volle gezichtsveld van zijn medekandidaten molt. Mijn twijfel is alleen: is het niet té opvallend?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #399 Gepost op: 11-05-2018, 10:29:14 »
Voor de Belgen niet. Die zitten nog altijd in minderheid op Pieter. Baha op 1, Lloyd 2.

Het wordt ook voor hun gemaakt, dus perfecte serie dit jaar wat dat betreft, niet TE makkelijk.

Wat hebben ze daar, omdat er nog een afl. 9 is, ook een Art-moment van "Wie is.... de mol.... dat zie je volgende week!"???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)