Auteur Topic: [De Mol] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 30132 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2018, 00:32:11 »
Ligt eraan wanneer Steve precies geboren is in welk chinees jaar hij valt, want de chinese jaartelling loopt niet gelijk aan de onze. Het grootste gedeelte van 1957 valt in ieder geval onder het jaar van de haan (!) wat mij dan wel weer gelijk aan pluim en kippen doet denken  ::vergroot::
Aha!
Net nog even elders opgezocht. De geboortedatum van Steve/Stephan is 12 augustus 1957 en Betonmolen en jij hebben gelijk: de dokter is een Chinese haan. Die pluimen en kippen zouden best wel eens toepasselijk kunnen zijn.  ;D

« Laatst bewerkt op: 29-03-2018, 00:40:00 door Marisa »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #21 Gepost op: 29-03-2018, 10:56:53 »
Bij het terugkijken, heb ik me eens gefocust op die basketballen zelf en hoe ze liggen, want het viel me de eerste keer al op dat de letters die in beeld komen in dezelfde volgorde zijn als de volgorde waarin ze worden omgedraaid. Dat klopt voor rijen 1 en 2 met hoe ze van links naar rechts liggen, maar niet voor rij 3.

Bij de onderste geeft dat namelijk:
- Lloyd draait uiterst rechts de T om
- Jeffrey heeft ondertussen in het wisselen van het shot de M omgedraaid
- Lloyd draait de E om
- Jeffrey de O
- Lloyd draait dan achtereenvolgens de I, de N en de L om.

Van links naar rechts staat er dus te lezen: MOLNIET


Dat sluit dus nog beter aan bij deze post:

De vraag die nu bij me opkomt (i.v.m. Limoen/Niet Mol): zijn alle ratten niet-mollen?
Of zijn alle ratten juist de mogelijke mollen?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #22 Gepost op: 29-03-2018, 12:53:37 »
2 geslachtsveranderingen in de eerste aflevering:
Lot wordt als vrouw neergezet terwijl het in elke bijbelversie een man is. Lot komt uit de stad Sodom, waarvan het woord sodomie afgeleid is, wat zowel voor losbandige zondige seks als voor homoseksualiteit gebruikt wordt.

Lola van The Kinks gaat over een travestiet of alleszins een man die als vrouw gezien wordt.

Lot en Lola bij toeval ook 2 gelijkaardige woorden.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2018, 12:58:46 door Betonmol »

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #23 Gepost op: 30-03-2018, 12:30:08 »
Op 53:31 zegt Pieter(?) als Joke aan komt lopen bij het kippen vangen "Ze hebben je gemist", omdat zij dierenarts is en dus die kippen gemakkelijk had kunnen vangen, maar dit kan ook gezien worden als het antwoord op de grote vraag waarmee het seizoen werd aangekondigd "Heb je mij gemist?"
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #24 Gepost op: 30-03-2018, 17:33:07 »
Zo (dubbelzinnig, dus) vatte ik dit ook op.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #25 Gepost op: 30-03-2018, 17:53:46 »
Op 53:31 zegt Pieter(?) als Joke aan komt lopen bij het kippen vangen "Ze hebben je gemist", omdat zij dierenarts is en dus die kippen gemakkelijk had kunnen vangen, maar dit kan ook gezien worden als het antwoord op de grote vraag waarmee het seizoen werd aangekondigd "Heb je mij gemist?"

hmm dus pieter zou dan moeten weten dat joke de Mol is een geeft dat aan door dat te zeggen, zoiets??als t nou gilles was die het zou of joke die erom vroeg of ze gemist was. ja dan misschien.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #26 Gepost op: 30-03-2018, 19:49:04 »
Aangezien ze de afgelopen seizoenen hints hebben gehad met 'de eerste die iets zegt' of 'de eerste die Mol zegt' zocht ik iets in die hoek.

Als Lloyd zich voorstelt aan Kelly zegt hij 'Mijn naam is Lloyd. En die van jou? Over.' Van de hoofdletters in die zinnen kun je 'MOLE' maken. (Het is wat zwakker omdat Kelly begint met 'over' te zeggen.)
...óf niet!

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #27 Gepost op: 30-03-2018, 20:14:06 »
hmm dus pieter zou dan moeten weten dat joke de Mol is een geeft dat aan door dat te zeggen, zoiets??als t nou gilles was die het zou of joke die erom vroeg of ze gemist was. ja dan misschien.
Die trailer met "Heb je mij gemist?" is natuurlijk pas gemaakt ná het programma hé, dus ze kunnen toen door deze toevallige uitspraak van pieter als hint hebben gebruikt door het in de trailer te stoppen. Of het is juist een hint NAAR pieter (als hij echt degene is die het zegt)
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #28 Gepost op: 30-03-2018, 23:10:55 »
Dat was ook mijn gedachte.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #29 Gepost op: 2-04-2018, 15:46:33 »
Nu we al 1x "Lot" voorbij hebben zien komen en er tevens een verwijzing naar "Lot" was in de cliffhangerbrief van Joke ben ik naar betekenissen gaan zoeken.
-We hebben al : Pascale die het invullen van haar test vergelijkt met een lotje uit de loterij.
-De naam Lloyd waarvan Lot een afgeleide is.

Ik vond nog 2 toepasselijke mogelijkheden, in de eerste plaats is er dat Lot een deelgemeente is van Beersel in Belgie. Kunnen we hier iets mee qua waarvandaan kandidaten komen? (Ben zelf Nederlander dus zegt mij niet zoveel)

Dan is er nog Lot in de betekenis van boom- of plantenscheut (pluim?), is er een kandidaat te linken aan een beroep of hobby dat met bomen/planten/tuinieren te maken heeft.


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #30 Gepost op: 2-04-2018, 16:24:42 »
We hebben natuurlijk al eerder een zouthint met de bijbel gehad.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Doen ze iets wat er op lijkt nu nog een keer ???
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #31 Gepost op: 2-04-2018, 16:27:08 »
Ze hebben ook twee jaar op rij een zelfde soort hint in de persoonlijke muzieklijst van de Mol gestopt dus wie weet.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #32 Gepost op: 2-04-2018, 17:00:07 »
Ook priesters passeren geregeld de revue tijdens opdrachten, niet alleen dit jaar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #33 Gepost op: 2-04-2018, 17:19:10 »
Ook priesters passeren geregeld de revue tijdens opdrachten, niet alleen dit jaar.

Maar de priesterhint uit WIDM 13 zal altijd dé priesterhint blijven. ;D

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #34 Gepost op: 2-04-2018, 17:20:57 »
Dat (die!) is m.i. toch van een geheel andere orde... die der Benedictijnen misschien.  ::rofl::

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #35 Gepost op: 2-04-2018, 18:00:02 »
Nu we al 1x "Lot" voorbij hebben zien komen en er tevens een verwijzing naar "Lot" was in de cliffhangerbrief van Joke ben ik naar betekenissen gaan zoeken.
-We hebben al : Pascale die het invullen van haar test vergelijkt met een lotje uit de loterij.
-De naam Lloyd waarvan Lot een afgeleide is.

Op het kaartje dat Joke voorleest, wordt ook melding gemaakt van 'lot'.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #36 Gepost op: 2-04-2018, 22:28:55 »
Dank, Molzkovicz!

Joke leest dit kaartje voor. Steve is degene die het te horen krijgt en die het eveneens betreft.

Even over het kaartje van Steve:
'Lot' (de man dus) uit het Genesisfragment kwam met zijn dochters - en zonder zijn vrouw de zoutpilaar - terecht in een grot in het stadje Zoar.
Betekenis van de naam Zoar is 'de kleine, de onaanzienlijke'. Maar dat terzijde, hoewel de associatie met Steve die hier als 'de kleine' wordt betiteld wel grappig is.
Mooi ook, dat Lot nou net in een grot zijn leven sleet. Wel een natuurlijk gevormde en niet een door de crew van een tv-programma geschapen en geschepte onderaardse ruimte, maar evengoed onder de grond.


Heeft er iemand screenshots van de andere kaartjes?
Om eens goed te kunnen bekijken bij wie (bijvoorbeeld) het woord 'Mol' gevormd kan worden in de zinnen, en bij wie juist niet.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #37 Gepost op: 2-04-2018, 23:21:59 »











Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #38 Gepost op: 2-04-2018, 23:30:07 »
Prettig deze service van jou
Lief dat je altijd weer voor ons klaar staat
Uiterst snel, accuraat en voorkomend
Ik waardeer dit ook nu weer bijzonder
M0lmuis, een echte virtuele (en gelukkig zeer levende) vriendin.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2018, 21:16:09 door Lukie4, Reden: move even veranderd »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #39 Gepost op: 2-04-2018, 23:44:36 »
Wat mij vorige week al opviel en waar ik niet op in ben gegaan is dat iedereen een 'vriend' of 'vriendin' is. Nu gebruikt Gilles wel vaker 'Beste vrienden' als aanspreking, maar het valt toch op dat het hier ook gebruikt wordt.