Auteur Topic: Overzichten  (gelezen 1032 keer)

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Overzichten
« Gepost op: 30-03-2018, 13:10:09 »
Het leek mij handig om een apart topic te hebben waar iedereen al zijn schema's, overzichten, tabellen en grafieken kwijt kan, en waar anderen daarop kunnen reageren en aanvullen
Ik heb namelijk zelf ook een overzichtje gemaakt en weet niet zo goed waar ik die anders kwijt kan
Ik zal proberen hieronder in de openingspost een lijst met linkjes bij te houden naar de berichten met verschillende geposte overzichten, zodat mensen niet zelf het hele topic hoeven.
Ik stop mijn eigen overzicht even in een nieuw bericht, zodat ik bij die hierboven genoemde lijst geen last ga krijgen van het maximum aantal karakters
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzichten
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2018, 13:11:28 »
Ik heb de aflevering nog eens teruggekeken, en heb alle plusjes en minnetjes onder elkaar gezet
Ik hoop dat ik alles goed heb gedaan, want ik haal de namen van Jeffrey, Pieter en Steve nogal is door elkaar
Mocht je fouten of aanvullingen hebben hoor ik dat graag

(1/2)

= Mols
= Onmols
= Opmerkelijk

Bahador
(1.1) Lost aanwijzing 2 (het sleuteltje in de zaklamp) op en ontsnapt daarmee uit de kist en verdiend €500 [1]
(1.2) Gaat bij de muziekkenners, ondanks dat hij dat in eerste instantie niet wilde, en had dus waarschijnlijk niet al een bepaalde positie op het oog
(1.2) Zaait twijfel over of de door Channy herkende liedjes wel juist zijn
(1.2) Weet de kip Billie Jean en Caroline te pakken
(1.3) Probeert een snelle tijd neer te zetten om zo de envelop te bemachtigen [2]

Joke
(1.1) Zegt dat het sleuteltje niet in de zaklamp zit, terwijl dit wel zo is
(1.1) Lost aanwijzing 2 (het sleuteltje in de zaklamp) op
(1.1) Lost aanwijzing 3 (foto's levenden en doden) op en heeft hierdoor geen invloed meer op het verdienen van de €2500
(1.1) Oppert dat 368 de code van de kist is
(1.2) Laat de rest van de groep beslissen of zij de domino-opdracht moet doen, en had dus waarschijnlijk niet al een bepaalde positie op het oog
(1.2) Weet de rij van Kelly te redden van verder opvallen door er een dominosteentje tussenuit te slaan
(1.2) Haar rij dominosteentjes valt niet helemaal om, en dus mislukt hun opdracht voor €1000
(1.3) Gokt het verkeerde antwoord op de vraag
(1.3) Heeft de snelste tijd en bemachtigd zo de envelop [2]

Channy
(1.1) Lost aanwijzing 2 (het sleuteltje in de zaklamp) op [1]
(1.1) Lost het tweede deel van aanwijzing 4 (19:26) op en ontsnapt daarmee uit de kist en verdiend €1000 [1]
(1.2) Gaat bij de muziekkenners, ondanks dat zij dat in eerste instantie niet wilde, en had dus waarschijnlijk niet al een bepaalde positie op het oog
(1.2) Herkent het lied "Billy Jean" en "Lola"
(1.2) Merkt op dat alle liedjes vrouwennamen zijn
(1.2) Is doodsbang dat er een stier komt, en lijkt dus geen voorkennis te hebben
(1.2) Vindt de kip Billie Jean, maar durft deze niet te pakken
(1.3) Stelt het juiste antwoord op de vraag voor

Jeffrey
(1.1) Lost aanwijzing 1 (het woord pluim) op [1]
(1.1) Lost aanwijzing 3 (foto's levenden en doden) op [1]
(1.1) Lost het eerste deel van aanwijzing 4 (genisis) op [1]
(1.1) Wil tot de laatste 10 minuten wachten tot het onthullen van het telefoonnummer, wat niet genoeg tijd is om de laatste 2 graven te vinden
(1.1) Vindt net buiten de tijd de kisten
(1.2) Geeft duidelijk aan de basketbalopdracht te willen doen, en had wellicht dus al van tevoren deze positie op het oog
(1.2) Lost het tweede woord (SLOEP/A) op
(1.2) Scoort net op tijd de laatste bal en verdiend zo €1000

Katrien
(1.1) Vindt geen enkele aanwijzing en ontsnapt niet uit de kist, waardoor €750 niet is verdiend, en het vinden van de €2500 vertraagd wordt doordat ze niet hun begrafenisliedjes weten [1]
(1.2) Scoort de eerste  en tweede bal
(1.3) Geeft het juiste antwoord op de vraag en verdiend zo €1000
« Laatst bewerkt op: 30-03-2018, 18:13:09 door widmfan6 »
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzichten
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2018, 13:11:55 »
(2/2)

Kelly
(1.1) Lost aanwijzing 1 (het woord pluim) op en ontsnapt daarmee uit de kist en verdiend €250 [1]
(1.2) Stoot haar rij met dominosteentjes om en moet dus opnieuw beginnen
(1.1) Stelt voor om stukjes open te laten, om de schade bij het omstoten te beperken
(1.2) Haar rij dominosteentjes valt niet helemaal om, en dus mislukt hun opdracht voor €1000
(1) Krijgt een rood scherm en is dus niet de Mol

Lloyd
(1.1) Is de eerste die voorstelt de X'en bij Katrien en Pascale weg te halen. Dit was achteraf een goede keuze geweest, maar hiermee wordt wel €750 verspilt
(1.1) Maakt Pascale en Katrien verdacht bij de rest van de groep
(1.1) Vertraagt de opdracht door verkeerd te bellen
(1.1) Ontdekt de code van de kist door Joke te vragen om een 3-cijferige code
(1.1) Vindt net buiten de tijd de kisten
(1.2) Lost het eerste (DUNK/R) en laatste (LIMOEN/T) woord op
(1.3) Zegt eerst bang te zijn, maar gaat wel snel naar beneden
(1.3) Probeert een snelle tijd neer te zetten om zo de envelop te bemachtigen [2]
(1.3) Gokt het verkeerde antwoord op de vraag

Pascale
(1.1) Vindt geen enkele aanwijzing en ontsnapt niet uit de kist, waardoor €750 niet is verdiend, en het vinden van de €2500 vertraagd wordt doordat ze niet hun begrafenisliedjes weten [1]
(1.2) Geeft duidelijk aan niet de andere opdrachten te willen doen, en had wellicht dus al van tevoren deze positie bij de wie-ben-ik-opdracht op het oog
(1.2) Zet Pieter op het goede spoor, door te vragen of ze uit het land van Trump komt
(1.3) Geeft het juiste antwoord op de vraag en verdiend zo €1000

Pieter
(1.1) Lost aanwijzing 1 (het woord pluim) op [1]
(1.2) Raad wie hij is in de wie-ben-ik-opdracht

Steve
(1.1) Lost aanwijzing 1 (het woord pluim) op
(1.2) Raad wie hij is in de wie-ben-ik-opdracht
(1.2) Raad net binnen de tijd wie Pascale is in de wie-ben-ik-opdracht, en verdiend zo €1000
(1.3) Geeft het juiste antwoord op de vraag en verdiend zo €1000


Noten:
[1] Het kan ook zijn dat de Mol juist wel uit de kist wilde raken, om invloed te hebben op het vinden van de €2500
[2] Afhankelijk van wat de betekenis van de envelop is, kan later worden bepaald of dit Mols of Onmols is
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Overzichten
« Reactie #3 Gepost op: 30-03-2018, 13:29:37 »
eigenlijk is dit dan je persoonlijke molboekje?
Je kunt natuurlijk per kandidaat je verdachtmakingen kwijt in de desbetreffende kandidatentopics ?

Aangezien dit board iets minder druk bezocht wordt dan het wie is de mol NL board laten we hem even staan om te kijken wat dit wordt maar ben nog niet helemaal overtuigd van het nut eerlijk gezegd.

Kijken wat het wordt ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzichten
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2018, 13:32:02 »
Ik wilde hier niet alleen mijn overzichten plaatsen, het idee was dat iedereen hier overzichten neer kan zetten, maar als hier een bezwaar tegen is, dan staat het jullie natuurlijk vrij dit topic op slot te doen
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Overzichten
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2018, 13:33:00 »
Ik snap je bedoeling ::ok::
zoals ik al zei, we zullen zien, misschien wordt hier wel de mol ontmaskerd ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Overzichten
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2018, 14:35:18 »
Ik vind dit wel een fijn topic. Alles lekker overzichtelijk onder elkaar.  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Overzichten
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2018, 17:31:26 »
Inderdaad, fijn, zo'n helder overzicht.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzichten
« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2018, 17:50:22 »
Bij Katrien heb ik nog staan: 1.3 Drukt af en geeft het goede antwoord. (-) (of in jouw woorden: Geeft het juiste antwoord op de vraag en verdiend zo €1000).

Verder is jouw overzicht een stuk gedetailleerder dan de mijne. ::ok::


Bij Katrien en Pascale heb ik bij opdracht 1.1 minnetjes (onmols) staan, omdat ze ook later in de opdracht geen goodwill kweken door toch in ieder geval de eerste puzzel op te lossen. Kwestie van interpretatie waarschijnlijk. ;)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzichten
« Reactie #9 Gepost op: 30-03-2018, 18:16:45 »
@duncton
Het afdrukken van Katrien heb ik toegevoegd
De andere niet omdat de rest van de groep dit toch niet zag, en de Mol daarmee toch het zou nemen dat de andere kandidaat de rest van de aanwijzingen wel weet te vinden

Bedankt voor het meedenken  ::bravo::
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)