Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke  (gelezen 9047 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2018, 23:56:26 »
Zou het prachtig vinden als Joke haar reactie dik aangezet was als Mol.

Net zoals die ene NLse Mol.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Die speelde dat ook prima, maar Joke doet er nog een schepje bovenop hoor. (Daarom kan ik moeilijk geloven dat het gespeeld is.)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2018, 23:57:56 »
Wie was er van micro-expressies? Nu ja, Joke was al vrij rap voorbij de fase van micro-expressies. Dit is zo in the heat of the moment zo oprecht als je maar kunt krijgen geloof ik als niet-kenner van welke signalen dan ook  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2018, 23:59:03 »
Nog wel weer een kleine verwijzing naar de vrouw van Lot. Joke mocht namelijk ook niet achterom kijken. Wat zou de betekenis erachter kunnen zijn?

Dat bewuste verhaal speelt zich af in Sodom. En wat Katrien deed in deze opdracht was 'zo dom'.  ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #23 Gepost op: 2-04-2018, 00:24:50 »
Hoe zat het trouwens: konden ze ook geld verdienen terwijl Joke pasvragen kreeg? Of moesten ze én eerst het geld binnenbrengen én daarna nog Joke afschieten?
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2018, 00:48:13 »
Ik denk een moeilijke opdracht om de Mol te vinden. Iedereen heeft in principe Mols gehandeld of zat op een Molse positie.

De helikopter was de minst actieve plek, maar aangezien Channy en Katrien Joke vonden konden ze daarmee wel het vangen van Joke garanderen. Het moment dat Katrien niet uit haar kant van de helikopter kijkt is nog net wel een licht streepje.

Paardengroep: raar dat ze als langzaamste groep het geld willen pakken, hoewel ik de tactiek wel begrijp. Uiteindelijk had het pick-upteam kunnen besluiten te wachten tot het geld binnenkwam.

Het pick-upteam keerde op verdachte wijze om, zodat Joke in ieder geval pasvragen kon bemachtigen? Hadden ze haar afgeschoten had het überhaupt niet uitgemaakt. Alle drie spelen uiteindelijk een rol bij het afschieten van Joke. Lloyd twijfelt nog, wat dan ook wel in mijn tunnel past van niet te obvious willen zijn.

Joke: Hoewel je beter de Mol én Joke tegen de rest kan hebben in plaats van de Mol op haar positie, heeft ze het er toch best Mols vanaf gebracht. Ze werd gevonden, treuzelde om zoveel mogelijk pasvragen te krijgen en startte uiteindelijk de onderhandeling. Was het pick-upteam niet akkoord gegaan met 1-1-1-4 dan had ze altijd nog kunnen toegeven voordat de paarden binnenkwamen met geld. Maar dat is alleen in theorie natuurlijk.
.

Hmm PAC Katrien zit niet in de heli, dat is Pascale. Katrien is degene die de boel op scherp zet door te melden dat ze Joke hebben.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #25 Gepost op: 2-04-2018, 00:53:11 »
Zou het prachtig vinden als Joke haar reactie dik aangezet was als Mol. Maar inderdaad: ik snap het ook volledig als kandidaat, vol spanning en dan midden in je onderhandelingen afgeknald worden.
In het verleden hebben we al vaker heftige reacties van mollen gezien na een mislukt plan. De reactie van joke is geen reden voor mij om haar uit te sluiten als mol.

Ik moet t nog terugzien maar volgens kon de groep alleen geld verdienen als Joke was afgeschoten voor ze in de haciënda was. Dus en geld en pasvragen, dat ging niet.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #26 Gepost op: 2-04-2018, 00:57:52 »
.

Hmm PAC Katrien zit niet in de heli, dat is Pascale. Katrien is degene die de boel op scherp zet door te melden dat ze Joke hebben.
Mijn excuses. Gauw terugkijken dan maar ::vergroot::  Bovendien bedacht ik me dat Joke niet spotten waarschijnlijk het meest molse is wat je in de helikopter kan doen. Of toch niet?
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #27 Gepost op: 2-04-2018, 01:19:25 »
Lloyd en Baha allebei met een verband rond hun hand  ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #28 Gepost op: 2-04-2018, 02:13:46 »
Mooie opdracht ::bravo::, lijkt me ook geweldig om te spelen. Ik zou ook zo gefrustreerd raken van die pick-up groep. Qua kandidaten reacties klopt het gewoon ook niet. Ik kan echt niet begrijpen dat je als kandidaat hier niet voor pasvragen of anders in ieder geval voor wat geld gaat. Neerschieten was het domste wat je kan doen. De vraag is alleen, waren het 3 domme kandidaten of 2 domme kandidaten en een mol ::rofl::.

Joke verdenk ik niet zo en zat bij deze opdracht ook niet in de juiste molpositie waardoor ze nog meer van mijn lijstje valt. De helikopter had niet zo heel veel invloed op het geld of op het neerschieten wat hun ook minder verdacht maakt (los van dat Channy het sowieso niet was).

De paardengroep is ook verdacht door én voor te stellen de paarden voor het geld te gebruiken, terwijl die het langzaamste gaan = kans om weinig geld te verdienen. Ze enorm aan het treuzelen waren met het hangijzer. En de mol vind natuurlijk alleen het geld belangrijk deze opdracht dus wou misschien in deze groep zitten om daar invloed op te hebben.

Genoeg verdachten over dus.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #29 Gepost op: 2-04-2018, 06:07:24 »
Hoe zou dit spel gespeeld zijn wanneer Joke een rood scherm zou hebben gehad in afl 1?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #30 Gepost op: 2-04-2018, 06:42:31 »
Hoe zou dit spel gespeeld zijn wanneer Joke een rood scherm zou hebben gehad in afl 1?

Dan was de enveloppe waarschijnlijk gegaan naar de kandidaat met de één na beste tijd bij de cliffhangeropdracht.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #31 Gepost op: 2-04-2018, 08:25:04 »
Ingewikkelde opdracht, ik vraag me af of de kandidaten het wel goed begrepen.
Hoe dan ook, ze hadden voor de pasvragen moeten gaan. Stel ze hadden die verdeeld onder vier, dan kun je altijd later nog pasvragen verdelen over iedereen, desnoods stiekem, dan is iedereen weer tevreden.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #32 Gepost op: 2-04-2018, 10:20:11 »
Zoals hier ook al gezegd door enkelen, slimste was met Joke rondrijden en zo pasvragen brandmerken en vervolgens verdelen.

Dan gewoon communiceren naar de paarden dat ze naar een bepaalde plaats waar joke al geweest is. Tegen dat de paarden daar zijn hebben Joke en Jeep 'alle tijd' om de rest van de pasvragen te verzamelen.

Maar de reactie van Joke was volledig te begrijpen. Al kan het (heel goed) geacteerd zijn, wat me niet zou verwonderen.

Die op de paarden: Steve, Pieter, Baha, goh zij hadden weinig invloed als mol.

In de heli: Pascale en Channy, zij kunnen Joke sneller opsporen en zo haar laten afschieten = geld verspillen

Verdachten in deze proef:
- de drie in de jeep: Katrien, Lloyd en Jeffrey
- Loopster Joke
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #33 Gepost op: 2-04-2018, 10:32:48 »
Later Katrien die de lont aansteekt door toch maar te melden dat ze Joke hebben gevonden.
Het gekke is dat Lloyd en Jeffrey toen dachten dat het spel over was, terwijl het spel pas over was als Joke was doodgeschoten. Ik denk dat ze ook vergeten waren dat ze anderhalf uur de tijd hadden. Hoeveel tijd hadden ze nog?
De opdracht zelf was ook verwarrend: gezegd werd dat de andere kandidaten voor het geld 'moesten' gaan. Iedereen had het al snel over Joke elimineren, over onderhandelen met Joke werd niet gepraat in eerste instantie. Duidelijk is dat de communicatie met de porto essentieel was in deze opdracht.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2018, 10:36:03 door Run »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #34 Gepost op: 2-04-2018, 10:37:14 »
Ik vroeg mij nog wel af wat hadden ze gedaan als Joke de test als slechtste had gemaakt? Maar goed.



Dan was de enveloppe waarschijnlijk gegaan naar de kandidaat met de één na beste tijd bij de cliffhangeropdracht.


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #35 Gepost op: 2-04-2018, 10:39:58 »
Ook Joke die zogenaamd een joker was verloren vind ik hier niet helemaal onverdacht
Daarbij ging bij mij ook direct een alarmbelletje rinkelen.

Het zorgt ervoor dat er een ongelijkheid komt bij een verdeling.
4 (of 8 ) delen door 4 is mogelijk. 3 (of 7) niet, en dat zorgt sowieso voor onenigheid.

Dat brengt de groep bijna automatisch op het dilemma:
1. Niet akkoord gaan en afschieten --> niet in de pot, geen pasvragen
2. Akkoord gaan en samen verder verzamelen --> meer gebrande paszegels, minder geldzegels

In beide opzetten perfect als mol.
En dat ze daarbij een goed stukje zou acteren, zou knap gedaan zijn!
« Laatst bewerkt op: 2-04-2018, 10:46:54 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #36 Gepost op: 2-04-2018, 10:43:37 »
Het gekke is dat Lloyd en Jeffrey toen dachten dat het spel over was, terwijl het spel pas over was als Joke was doodgeschoten. Ik denk dat ze ook vergeten waren dat ze anderhalf uur de tijd hadden. Hoeveel tijd hadden ze nog?
De opdracht zelf was ook verwarrend: gezegd werd dat de andere kandidaten voor het geld 'moesten' gaan. Iedereen had het al snel over Joke elimineren, over onderhandelen met Joke werd niet gepraat in eerste instantie. Duidelijk is dat de communicatie met de porto essentieel was in deze opdracht.

Maar er werd wel degelijk meermalen tegen ze geroepen over de portofoon dat ze moesten wachten met Joke afschieten. De paardengroep bleef er maar over bellen, in paniek dat hun brandmerken maar niet lukte. Zeiden steeds: niet scieten, we hebben nog een uur of meer, we moeten eerst meer geld verzamelen. Niemand leek ze de opdracht te hebben gegeven om Joke bij vangst ook meteen af te schieten, Meer het tegenovergestelde, er werd geklaagd dat van het oorspronkelijke plan werd afgeweken daar.

Jeffrey die als een leider van een vuurpeleton, Loyd de opdracht tot schieten geeft. Loyd die vervolgens denkt "befehl ist befehl" en zonder aarzelen Joke uitschakelt.

 ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #37 Gepost op: 2-04-2018, 12:10:45 »
Er zit nog een twist in deze opdracht.  De pasvragen waren pas gewonnen als Joke niet was neergeschoten voordat ze de haciënda bereikt had. Er is in heel de opdracht amper gesproken met Pascale nadat zij geland was met de helikopter.

Stel de pick-up groep bespreekt in t geheim met Joke , dat ze haar niet afschieten en dat ze met haar in de pick-up nog wat pasvragen gaan branden en die eerlijk verdelen. Om niet verdacht over te komen, laten ze haar voor de haciënda t laatste stuk lopen. En dan schiet Pascale Joke af, dan zijn alle pasvragen weg. Dus de pasvragen waren helemaal niet aan Joke om te verdelen, want ze waren er nog niet.

Ik denk dat Joke enkel aan de pasvragen kan komen als ze de pick-up omkoopt en de bewaking van de haciënda en dat zal moeilijk zijn.

De vraag die bij mij speelt, wil je als mol met voorkennis deze opdracht spelen als voortvluchtige? Ik denk dat t zeker kan.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #38 Gepost op: 2-04-2018, 12:14:20 »
Alles valt te herleiden tot domheid van Katrien, Jeffrey en Lloyd. En minstens 2 van die 3 zijn niet de Mol.

Elke discussie gaat altijd daar op neerkomen. ;D

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #39 Gepost op: 2-04-2018, 12:26:54 »
Inderdaad zo simpel is t , hulpmol. Betrek er Joke bij en we hebben minimaal 3 domme kandidaten en ik denk 1 gehaaide mol.