Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke  (gelezen 9044 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #80 Gepost op: 14-04-2018, 19:24:28 »
Misschien hebben ze hier gewoon ook heel wat uitgeknipt en dezelfde beelden opnieuw gebruikt net om deze kandidaten verdacht te maken. Dat is toch ook een optie?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #81 Gepost op: 15-04-2018, 11:30:14 »
Wat goed gespot dat het om dezelfde beelden gaat. Het zou kunnen dat het erop moet lijken dat ze flink gestunteld hebben met die brander, terwijl het in werkelijkheid maar om heel even gaat.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #82 Gepost op: 15-04-2018, 16:01:26 »
...
22.23 we zien Steve nogmaals branden en vloeken zelfde shot ( en vloek) als bij 20.19
...

Prima gespot Moedermol  ::ok::. Toch raar dat ze eenzelfde shot gebruiken...
Ik heb in de HD-versie nog even gekeken of ik überhaupt een vlam kon zien maar ik zag niks. Heeft iemand misschien nog een screenshot van een vlam bij Steve, Baha of Pieter kunnen maken?

EDIT:
Ik ben zelf maar even op zoek gegaan in de video van aflevering 2 of ik wat screenshots kon maken van de vlam waarmee Joke succesvol was en de paardengroep (Baha/Pieter/Steve) niet. Waar Joke net de brander heeft aangezet (1e shot) kon ik niet zien wat voor vlam er uit kwam. Maar na gegoogeld te hebben weet ik dat de heetste vlam uit deze soort branders een smalle blauwe vlam moet zijn. Dat moet bij Joke dus het geval geweest zijn aangezien zij de afdrukken op de houten schijven kreeg. In het 2e shot is duidelijk te zien dat Steve en Baha een in elk geval een verkeerde vlam hebben die veel minder heet is dan zo'n blauwe vlam: n.l. oranje en veel te flakkerig. Daar krijg je het brandijzer nooit heet mee. Dus Steve kon met het ijzer op de schijven drukken wat hij wilde (hard/zacht) maar dat is kansloos met zo'n koud brandijzer.

@Lonneke*L en Moedermol (een paar berichten terug):

Als we er inderdaad vanuit gaan dat Pieter (dat is althans wat we zien in de uitzending: zie 1e shot van Moedermol) als eerste aan de brander zat kan hij er zeker iets mee gedaan hebben. De info via google van branders laat ook zien dat er een ring of ventiel op deze branders zit waarmee de temperatuur van de vlam zelf gereguleerd kan worden: van warm (blauwe vlam dus) naar een minder hete vlam (oranje).  Zo'n ventiel of ring verstellen is natuurlijk lekker makkelijk te doen buiten het zicht van de andere twee (Baha/Steve).
« Laatst bewerkt op: 15-04-2018, 16:24:45 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Jur

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #83 Gepost op: 16-04-2018, 15:56:58 »
Dat is wel een mooi subtiele molactie om de temperatuur te verlagen, maar er is de mogelijkheid dat de vlam standaard op een lage temperatuur staat zodat die goed zichtbaar is als je hem aansteekt. Tijdens scheikundepractica waarbij je een brander gebruikte moesten wij de vlam ook oranje zetten als je hem eventjes niet nodig had tijdens je experiment.

Edit: als Joke aankomt bij de eerste tafel lijkt de brander wel meteen op de warmste stand te staan en moet ze die aansteken met een aansteker, de tweede keer is het niet duidelijk in beeld. Bij Steve/Pieter lijkt de brander een knop te hebben om de vlam aan te steken en een draaiknop voor de gastoevoer die Pieter minstens 1x verstelt. Er lijkt ook geen aansteker op tafel te liggen.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 16:24:25 door Jur »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #84 Gepost op: 19-04-2018, 00:16:09 »
Beetje late reactie, maar ik lees de topics nogal kriskras doorelkaar.
Klopt. De brander waar Steve en Baha mee bezig zijn is er een met een knop voor elektrische vonkontsteking. Die van Joke had dat blijkbaar niet. Het mooiste zou zijn dat de brander van de paardengroep gesaboteerd is met b.v. een stukje kauwgom in de luchtaanvoergaatjes of zoiets.  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #85 Gepost op: 19-04-2018, 11:16:06 »
Als zo'n brander geen blauwe vlam geeft klopt er m.i. sowieso iets niet.
Zou me niet verbazen dat we in het eindoverzicht van de mol hier een sabotage zullen zien.
Voorlopig zijn de drie musketiers allemaal nog potentiële mollen

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #86 Gepost op: 19-04-2018, 12:32:15 »
Gekeken naar de tijden... (Ik kom altijd wat laat op gang bij De Mol, omdat de kandidaten onbekend zijn en de opdrachten vaak nogal gelaagd, dus nu ga ik spammen  ::rofl::)

De helicopter heeft nog voor 11:30 brandstof als de mannen met de paarden aankomen. Joke is dan nog niet bij het tweede stadje. Dat betekent dat de paarden sowieso langzaam waren, want zo groot was de voorsprong van Joke niet. De helicopter is weg als de pickup bij Joke aankomt. Hoelang het overleg geduurd heeft met Joke weten we niet, maar in beeld toch een minuut of drie. Dat is dus het minimum, want er kunnen delen in de montage gesneuveld zijn. Dat betekent ook dat drie paardrijders (drie!!!) minstens een kwartier hebben gedaan hebben over het aan de praat krijgen van een gasbrander.

Wat ik me afvraag... Was geld en jokers binnenhalen een optie? Dan is het een blunder van formaat dat de pickup het brandijzer niet had. Joke meenemen, de schijven half om half branden (helft geld, helft pasvragen), pasvragen eerlijk verdelen en alles binnenbrengen. Alleen 1 geweer uit de heli had Joke dan af kunnen schieten, maar zij was door drie mensen af te schermen geweest.

Mol op paard is op zich ideaal. Een brander die er veel te lang over doet met een vervoermiddel dat veel te traag is. Zij zouden nooit voor Joke aankomen en daarmee alle anderen met het dilemma schieten-niet schieten opzadelen en zelf buiten schot blijven. Er waren maar twee opties: heel veel pasvragen of Joke dood. Beide was niet wenselijk voor welke kandidaat dan ook.

Lloyd krijgt de schuld, maar vergeet niet dat Jeffrey steeds roept: knallen. En dat zelfs Joke een idioot voorstel doet. 1-1-1 en zijzelf 4. En bij een tegenvoorstel zegt: schiet me dan maar dood. Ze vroeg er ook om. Is ze hier stiekem toch Mols? En... Wat als de afvaller de envelop had gehad en niet Joke? Was er nog een twist geweest? Of kozen ze voor de enige zekerheid: de Mol krijgt de envelop en de rest mag (hoe symbolisch) jagen?

Pieter en Baha dringen er nog op aan om door te geven dat schieten geen geld betekent, al komt Pieter (verdacht) pas na afloop met de goede tactiek: Joke blijven achtervolgen. Baha zeer passief. Steve zeer knullig.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #87 Gepost op: 19-04-2018, 14:50:37 »
En... Wat als de afvaller de envelop had gehad en niet Joke? Was er nog een twist geweest? Of kozen ze voor de enige zekerheid: de Mol krijgt de envelop en de rest mag (hoe symbolisch) jagen?


Dan was de enveloppe waarschijnlijk gegaan naar de kandidaat met de één na beste tijd bij de cliffhangeropdracht.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #88 Gepost op: 13-05-2018, 11:06:39 »
Er is wel duidelijk gezegd dat het spel stopt wanneer Joke is neergeschoten. Alle pasvragen is zij dan kwijt en het geld in de kruik komt in de pot.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #89 Gepost op: 13-05-2018, 11:36:07 »
Nu ben ik vandaag wat lui. Ik wacht nog ruim 11 uur. Een uurtje langer dan alle Belgen en Nederlanders in Antwerpen. Maar als ik het mij goed herinner moest het geld in de kruik op de eindbestemming zitten op het moment dat Joke neer werd geschoten om het in de pot te krijgen.
Idee was dus m.i. Geld in de kruik, Joke opwachten en vlak voor de finish neerknallen. Had met wat organisatie ook gemakkelijk gekund.


Maar daar heb jij niets aan  ::tandpastasmiley::

 
« Laatst bewerkt op: 13-05-2018, 11:44:33 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #90 Gepost op: 13-05-2018, 13:06:41 »
Zo voor de finale nog even wat opnieuw bekeken en ik denk dat ik snap wat de makers bedoelden toen ze zeiden dat de opdracht heel anders was verlopen dan verwacht. Luister nog maar eens goed naar de uitleg van Gilles:

- Joke verzilvert al haar pasvragen als ze aankomt bij de haciënda zonder neergeschoten te worden.
- De groep verdient geld door geldschijven in de kruik te stoppen. Dit geld wordt alleen verdiend als ze Joke afschieten voor ze de haciënda bereikt.

Er wordt dus helemaal nooit gezegd door Gilles dat het spel is afgelopen zodra Joke is neergeschoten! ::oink:: Steve en Channy doen deze aanname die verder niet meer wordt tegengesproken ::rofl::

Dus als ik het goed begrijp kan er nog geld gebrand/verdiend worden nadat Joke dood is?
Als dat klopt zie ik hier een mollenstreek van Pieter die suggereert dat het spel dan afgelopen is.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"