Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke  (gelezen 9043 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Gepost op: 1-04-2018, 08:35:39 »
Plaats hier alles over de eerste opdracht
« Laatst bewerkt op: 1-04-2018, 22:26:21 door Lukie4 »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1:
« Reactie #1 Gepost op: 1-04-2018, 20:07:22 »
Lekkere opdracht. Voel je nu al. ::rofl::

EDIT: Maar hoe dom loopt dit af. Ik begreep Joke haar frustratie meteen, want hier is absoluut niet nagedacht.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2018, 20:38:05 door Hulpmol »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1:
« Reactie #2 Gepost op: 1-04-2018, 21:06:24 »
Wauw, geweldig weer over nagedacht en als ik joke was had ik gewoon de 2-2-2-2 verdeling gemaakt.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1:
« Reactie #3 Gepost op: 1-04-2018, 21:07:26 »
Wauw, geweldig weer over nagedacht en als ik joke was had ik gewoon de 2-2-2-2 verdeling gemaakt.

Maar het was 2-2-2-1 wat haar met minder pasvragen achterliet dan de andere 3. Dat maakte de onderhandelingen moeilijk.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1:
« Reactie #4 Gepost op: 1-04-2018, 21:08:51 »
Maar ze was die ene toch niet echt kwijt? Dat legde ze uit toen het beeld vastliep. Ze deed alsof.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1:
« Reactie #5 Gepost op: 1-04-2018, 21:11:58 »
Maar ze was die ene toch niet echt kwijt? Dat legde ze uit toen het beeld vastliep. Ze deed alsof.

Ah, ik kon slecht volgen toen het beeld vastliep. Ik betaal mijn telenetfactuur nochtans. ::ohno::

Online Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1:
« Reactie #6 Gepost op: 1-04-2018, 21:19:11 »
Ah, ik kon slecht volgen toen het beeld vastliep. Ik betaal mijn telenetfactuur nochtans. ::ohno::

Was bij iedereen zo denk ik, dat vastlopende beeld

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1:
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2018, 21:24:42 »
Was bij iedereen zo denk ik, dat vastlopende beeld

klopt. Hier ook
klaar voor de strijd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1:
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2018, 21:25:41 »
Ik weet uiteraard wel dat ik niet de enige was. ::rofl::

Soit, ik hoop dat het beeld goed loopt op de site. Dan kijk ik daar terug deze week.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2018, 22:27:39 »
ai ai ai Wat gaat dat lekker fel tegen elkaar na de moord.

heeeeeeeeeerlijk.

en heel dom van die truck mensen.

Jeffrey is vanaf het begin heel simpel en duidelijk: "gelijk schieten"

Maar ze was die ene toch niet echt kwijt? Dat legde ze uit toen het beeld vastliep. Ze deed alsof.
ja dit klopt.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2018, 22:31:12 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2018, 22:29:02 »
ai ai ai Wat gaat dat lekker fel tegen elkaar na de moord.

heeeeeeeeeerlijk.

Ik moet ook toegeven dat ik dat heel graag zie. Omdat je op dat moment als kijker ook beseft dat die mensen het spel echt willen spelen. Een spel als 'De Mol' hoeft echt niet zacht te gaan onderling.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2018, 22:39:26 »
Ze hadden met Joke in de auto toch ook nog naar de volgende plek kunnen rijden en daar nog meer pasvragen te branden? Kun je het nog gunstiger maken voor alle 4.

Maar ik houd inderdaad ook wel van de felheid van de kandidaten :D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2018, 22:40:01 »
Fantastische tv ::bravo::

Maar ik zou niet weten wat de mol hier kan doen. De kandidaten willen de pasvragen uit het spel, behalve Joke uiteraard. Misschien dat de mol dan juist voor t geld gaat, wetende dat het toch de finish nooit haalt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #13 Gepost op: 1-04-2018, 22:43:30 »
Misschien dat de mol dan juist voor t geld gaat, wetende dat het toch de finish nooit haalt.

Dit vraag ik me na 1 keer kijken ook af: Baha, Pieter en Steve hadden alle controle over het geld, maar we hebben ze eigenlijk amper in beeld gekregen. Het gevaar bestaat nu dat er hard gefocust wordt op de pick up en Joke, terwijl de Mol het mogelijk heel makkelijk heeft gehad en bij die 3 geldbranders zat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #14 Gepost op: 1-04-2018, 23:43:18 »
Schitterend! Schitterend! (<- welke kandidaat uit serie 1 quote ik hier?) Nee, serieus: prachtige opdracht. ::bravo::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #15 Gepost op: 1-04-2018, 23:44:36 »
Maar ik zou niet weten wat de mol hier kan doen.

De mol zou de andere groep opde hoogte kunnen brengen voordat het idee ontstaat om Joke naar de volgende post te rijden (de helikopter ziet het niet meer). In dat geval zou er nog geld binnen kunnen komen.
Van de andere kant doet de boodschapper het in de opdracht erna wel erg goed / kandidaats.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #16 Gepost op: 1-04-2018, 23:50:14 »
Ik denk een moeilijke opdracht om de Mol te vinden. Iedereen heeft in principe Mols gehandeld of zat op een Molse positie.

De helikopter was de minst actieve plek, maar aangezien Channy en Katrien Joke vonden konden ze daarmee wel het vangen van Joke garanderen. Het moment dat Katrien niet uit haar kant van de helikopter kijkt is nog net wel een licht streepje.

Paardengroep: raar dat ze als langzaamste groep het geld willen pakken, hoewel ik de tactiek wel begrijp. Uiteindelijk had het pick-upteam kunnen besluiten te wachten tot het geld binnenkwam.

Het pick-upteam keerde op verdachte wijze om, zodat Joke in ieder geval pasvragen kon bemachtigen? Hadden ze haar afgeschoten had het überhaupt niet uitgemaakt. Alle drie spelen uiteindelijk een rol bij het afschieten van Joke. Lloyd twijfelt nog, wat dan ook wel in mijn tunnel past van niet te obvious willen zijn.

Joke: Hoewel je beter de Mol én Joke tegen de rest kan hebben in plaats van de Mol op haar positie, heeft ze het er toch best Mols vanaf gebracht. Ze werd gevonden, treuzelde om zoveel mogelijk pasvragen te krijgen en startte uiteindelijk de onderhandeling. Was het pick-upteam niet akkoord gegaan met 1-1-1-4 dan had ze altijd nog kunnen toegeven voordat de paarden binnenkwamen met geld. Maar dat is alleen in theorie natuurlijk.
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2018, 23:53:08 »
Joke die snoeihard en onverbiddelijk uithaalt naar Jeffrey/Katrien/Lloyd
Omdat.. omdat.. omdat.. het prachtig is! /Wiebes  ::bravo::

En ik kan Joke haar gemoedstoestand daar zo begrijpen. Denk eens na stelletje triggerhappy gasten Jeffrey en Lloyd en principieeltje Katrien  ::) Kom aan zeg.. pik Joke op, accepteer 1-1-1 vs 4 voor Joke onder de voorwaarde dat ze bij de volgende stop alle andere jokers brandmerkt voor hun. Bam jullie voordeel, zij voordeel. Tegenover de andere 5 kandidaten met geen voordeel. Iets is beter dan niets, dit was niet de laatste optie tot het brandmerken van pasvragen.

Pascale/Channy deden hun job naar behoren, onverdacht beide. Baha/Pieter die liepen te klungelen met de brander bij het andere kamp daarentegen...

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2018, 23:54:56 »
Nog wel weer een kleine verwijzing naar de vrouw van Lot. Joke mocht namelijk ook niet achterom kijken. Wat zou de betekenis erachter kunnen zijn?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #19 Gepost op: 1-04-2018, 23:55:13 »
Zou het prachtig vinden als Joke haar reactie dik aangezet was als Mol. Maar inderdaad: ik snap het ook volledig als kandidaat, vol spanning en dan midden in je onderhandelingen afgeknald worden.
...óf niet!