Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke  (gelezen 9045 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #60 Gepost op: 2-04-2018, 18:56:07 »
Ik heb even google maps uitgeplozen, met 10 kilometer rennen kon ze 8 pasvragen verkrijgen en de Haciënda bereiken. Ze kon daarbij haar gekozen route volgen of de zuidelijke route die het geldteam heeft genomen. Dat maakt het wel een pittige opdracht om niet gepakt te worden, de auto is sws sneller.
Stel dat het iemand was geweest die wel heel snel kan afdalen maar helemaal niet 10 km kan rennen?

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #61 Gepost op: 2-04-2018, 19:01:01 »
Ik heb even google maps uitgeplozen, met 10 kilometer rennen kon ze 8 pasvragen verkrijgen en de Haciënda bereiken. Ze kon daarbij haar gekozen route volgen of de zuidelijke route die het geldteam heeft genomen. Dat maakt het wel een pittige opdracht om niet gepakt te worden, de auto is sws sneller.

Ik heb ook op Google Maps gekeken en mij viel op dat alle plaatsnamen overeen kwamen met de TV-uitzending, maar de naam Las Trojes kwam ik niet tegen op Google Maps. Zou dit een verzonnen naam kunnen zijn?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #62 Gepost op: 2-04-2018, 19:08:52 »
Ik heb ook op Google Maps gekeken en mij viel op dat alle plaatsnamen overeen kwamen met de TV-uitzending, maar de naam Las Trojes kwam ik niet tegen op Google Maps. Zou dit een verzonnen naam kunnen zijn?
Paard van Troje, de mol zat bij de paarden...

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #63 Gepost op: 2-04-2018, 19:09:37 »
Ik heb ook op Google Maps gekeken en mij viel op dat alle plaatsnamen overeen kwamen met de TV-uitzending, maar de naam Las Trojes kwam ik niet tegen op Google Maps. Zou dit een verzonnen naam kunnen zijn?

https://nona.net/features/map/placedetail.1926783/Las%20Trojes/

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #64 Gepost op: 2-04-2018, 19:12:17 »
Paard van Troje, de mol zat bij de paarden...

Of de Mol heeft het nummer 'Troy' van Sinead O'Connor in haar playlist staan.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #65 Gepost op: 2-04-2018, 19:15:57 »
Of de Mol heeft het nummer 'Troy' van Sinead O'Connor in haar playlist staan.

Joke en nog Pascale

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #66 Gepost op: 2-04-2018, 19:17:19 »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #67 Gepost op: 2-04-2018, 19:29:44 »
Maar die zijn geen mol  ::ohno:: ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #68 Gepost op: 2-04-2018, 19:31:30 »
Maar die zijn geen mol  ::ohno:: ::rofl::

Ik durf Joke helemaal nog niet uitsluiten. Zuiver naar de cijfertjes gekeken, brengt ze bijna geen euro binnen. Enkel wanneer het niet anders kan (bij het baseball) gaat ze de pot wat helpen.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #69 Gepost op: 2-04-2018, 19:43:40 »
Ik sluit helemaal niemand uit, maar heb wel een voorkeur  ::trots::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #70 Gepost op: 2-04-2018, 21:38:16 »
Er zit nog een twist in deze opdracht.  De pasvragen waren pas gewonnen als Joke niet was neergeschoten voordat ze de haciënda bereikt had. Er is in heel de opdracht amper gesproken met Pascale nadat zij geland was met de helikopter.

Hadden de helikopter mensen dan een geweer? Want dat maakt wel dat de opdracht onmogelijk zou worden voor Joke om te halen. Ze kan sowieso niet in 20 minuten of zelfs 30 minuten (de heli vertrok 10 minuten na start toch) de hele weg lopen naar de hacienda. Zelfs al was ze alleen voor de eerste 4 pasvragen gegaan had ze het dan niet gehaald.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #71 Gepost op: 2-04-2018, 21:40:11 »
3 geweren waren er te verdelen. dus ze konden in de helikopter een geweer meenemen. ze hebben het daar ook over gehad.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #72 Gepost op: 2-04-2018, 22:42:03 »
https://nona.net/features/map/placedetail.1926783/Las%20Trojes/

Precies wat ik bedoel. Dit zijn andere plaatsen met dezelfde naam. Misschien moeten we iets doen met die naam LAS TROJES. Kan daar wat verscholen in zitten? Lojt of Roja (Rood)?!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #73 Gepost op: 2-04-2018, 23:06:17 »
'Trojes'. Betekenis: graanschuren/schuren. Tja.


Ik heb wel enkele anagrammen gevonden van Las Trojes:

Stal je ros(!). Wie had daar ook alweer enige moeite mee?

Sar Lotjes.   ;D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #74 Gepost op: 2-04-2018, 23:54:38 »
Jammer dat ze geen echte paardrijders erbij hadden, in draf of galop was het veel spannender geweest. Ik vraag mij af of die brander kapot was of dat hier hij onklaar is gemaakt. Drie man kregen het niet voor elkaar, terwijl het niet zo moeilijk leek (bij Joke) ???.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #75 Gepost op: 3-04-2018, 15:23:21 »
Maar die zijn geen mol  ::ohno:: ::rofl::
Pascale kan ik mee eens zijn, maar Joke? Absoluut een van de top-molverdachten. Zij had volgens mij het belangrijkste punt van deze opdracht. Ze kon zich snel laten neerschieten, en dus zorgen dat er geen geld in de pot kwam, of ze kon anderen omkopen (in dit geval de pick-up) en zo ook zorgen dat er geen geld in de pot kwam. En daar gaat het de mol toch om? Ze had gewoon met de pickup mee kunnen rijden, en dan aan de finish ineens de pasvragen in de pot doen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #76 Gepost op: 4-04-2018, 19:22:23 »
Precies wat ik bedoel. Dit zijn andere plaatsen met dezelfde naam. Misschien moeten we iets doen met die naam LAS TROJES. Kan daar wat verscholen in zitten? Lojt of Roja (Rood)?!

Er is zo'n 100 km verderop een stad met de naam El Varal, net als het dorpje dat op de molkaart staat. En zo bestaat er ook een stad Las Trojes die zo'n 200 km verderop ligt. Het dorpje op de molkaart kan dus heel goed ook Las Trojes heten. In Google Maps is dat dorpje niet te vinden, maar op de satellietfoto is wel duidelijk een dorp te zien. Omdat de kaart verder wel klopt, zal dit ook wel kloppen.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #77 Gepost op: 14-04-2018, 07:21:32 »
Let ook op de kracht waarmee Steve de stamper op de schijven plaatst tov hoe Joke dat doet.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #78 Gepost op: 14-04-2018, 12:26:44 »
Bedankt voor de foto´s Moedermol. Ik neig er dan toch naar dat Pieter hier iets gedaan heeft. Hij was de eerste die eraan zat en heeft ook allerlei andere verdachte dingen gedaan, maar vaak wel subtiel. Steve dat is volgens mij een nepmol of anders een hele slechte mol. Kan me dat echt niet voorstellen ::ohno::.

De brander zou natuurlijk ook nog gewoon kapot geweest kunnen zijn....maar dat denk ik toch niet.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2018, 12:28:57 door Lonneke*L »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Jagen op Joke
« Reactie #79 Gepost op: 14-04-2018, 12:38:23 »
Wat ik niet in het Molvoordeel van Bahador vind spreken, is dat hij bij het branden zegt: 'Wij zijn het Molteken aan het warmmaken.' Het lijkt mij dat je als Mol heus wel onthouden hebt dat het om het euroteken gaat omdat je deze schijfjes op de een of andere manier uit het spel wilt houden. Het komt op mij eerder over als een vergissing van een kandidaat.

Waar is bij het branden dan een verdachte actie van Pieter te zien? Ja, hij draait de brander weer dicht, maar meldt dit gewoon, toch?