Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen  (gelezen 3484 keer)

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #20 Gepost op: 2-04-2018, 16:35:37 »
Of optie 4, ze hadden 41 of 43 ballen binnengebracht (6+6+9+9+11 of 6+6+9+11+11), maar Channy en Steve hadden niet de tijd die laatste vraag/vragen te beantwoorden. Maar ik weet niet of er voor hen een tijdslimiet was.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #21 Gepost op: 2-04-2018, 16:39:48 »
Was het niet gewoon zo dat je niet perse elk honk een bal hoefde te scoren? Als je na 30 seconde verder moet, hoeft het niet altijd te lukken een bal te scoren, maar je honk moet wel leeg voor de volgende kandidaat.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #22 Gepost op: 2-04-2018, 17:41:12 »
Of optie 4, ze hadden 41 of 43 ballen binnengebracht (6+6+9+9+11 of 6+6+9+11+11), maar Channy en Steve hadden niet de tijd die laatste vraag/vragen te beantwoorden. Maar ik weet niet of er voor hen een tijdslimiet was.

Meest logische verklaring die ik tot nog toe gelezen heb. Ik zou het dan zo zeggen: Pascale bracht met de homerun van Pieter nog een bal binnen. Die kon niet meer beantwoord worden omdat de tijd op was, maar dan liggen er dus 41 ballen in de kist.

11+9+9+6+6 = 41

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #23 Gepost op: 2-04-2018, 17:51:26 »
je hoefde zeker niet op elk honk een bal te scoren, dat was geen vereiste. Er was ook geen straf voor t niet naar honk 1 lopen als je dacht dat je t niet ging halen bv. (behalve dan 1 bal minder uit die ballenwerper). dus aan verplichte loop deden ze niet.


volgens mij zegt de voice over van gilles dat ze 20 vragen van de 40 verzamelde vragen juist hadden beantwoord dus er is geen sprake van 41 of 43 ballen. Hij zegt 40 verzamelde vragen..

Ik ben nog direct zo overtuigd als na het rare scherm rondom stine, maar t blijft een vreemd gegeven deze antwoorden op die vraag.

de 41 e bal die pascale evt binnenbracht, ik moet t nog eens terugbekijken. Maar volgens mij zegt gilles nog iets voor de laatste 2 ballen geslagen worden en ik kan me niets herinneren over dat de opdracht voorbij was zodra de laatste bal in t mandje lag.  Dus warom zouden ze die vraag dan niet mogen beantwoorden.
maar t zou een verklaring kunnen zijn waardoor de antwoorden ineens kloppend zijn. 

Ik kan me namelijk niet herinneren dat er ooit een testvraag was, waarop de antwoorden gewoon niet klopten voor welk van de kandidaten dan ook. dat je de verkeerde groep of persoon koos en dus de vraag fout had, is wat anders dan dat t antwoord op die vraag effectief zo niet kan kloppen.

 


Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2018, 17:57:31 »
Super speurwerk weer Hulpmol! Ik heb ook even geprobeerd om een overzicht te maken van de slagvolgorde etc. Dat lukt tot de helft vrij aardig, maar daarna kom ik er niet meer uit, en ik heb het idee dat de beelden niet meer helemaal in de juiste volgorde getoond worden. Als dat zo is, dan is de lol er wel weer vanaf.

Vanaf 'nog 21 ballen' tellen we terug naar 'nog 15 ballen', maar als je naar het aantal ballen dat op de grond ligt kijkt, dan lijkt dat onmogelijk te kunnen kloppen.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #25 Gepost op: 2-04-2018, 18:06:50 »
Super speurwerk weer Hulpmol! Ik heb ook even geprobeerd om een overzicht te maken van de slagvolgorde etc. Dat lukt tot de helft vrij aardig, maar daarna kom ik er niet meer uit, en ik heb het idee dat de beelden niet meer helemaal in de juiste volgorde getoond worden. Als dat zo is, dan is de lol er wel weer vanaf.

Vanaf 'nog 21 ballen' tellen we terug naar 'nog 15 ballen', maar als je naar het aantal ballen dat op de grond ligt kijkt, dan lijkt dat onmogelijk te kunnen kloppen.



Aha, ik ben blij dat jij er ook weer bent hier. Jij zoekt zowat naar dezelfde zaken als ik. ;D

Ik was uiteraard ook al bezig met de volledige reconstructie van de 60 ballen, maar er loopt daar inderdaad een hoop mis in de montage. Ergens wel jammer dat zo'n mooie opdracht zo slecht in beeld gebracht wordt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #26 Gepost op: 2-04-2018, 18:08:47 »
Dit is iets wat ze continuiteitsfouten noemen.

 En de Mol bedient zich daar vaker van. kijk maar eens naar de Mol vorig jaar het blobkussen, waar we bij de 1e springer in beeld  al mensen aan de kant zien met natte haren. Of bij de opdracht waar de ontmoeting met de mol plaatsvindt. De volgorde waarin de deelnemers zittend aan de tafel worden getoond is niet de correcte volgorde ( de kaarsen en het kaarsvet spreken een ander verhaal).


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #27 Gepost op: 2-04-2018, 18:15:08 »
Dit is iets wat ze continuiteitsfouten noemen.

 En de Mol bedient zich daar vaker van. kijk maar eens naar de Mol vorig jaar het blobkussen, waar we bij de 1e springer in beeld  al mensen aan de kant zien met natte haren. Of bij de opdracht waar de ontmoeting met de mol plaatsvindt. De volgorde waarin de deelnemers zittend aan de tafel worden getoond is niet de correcte volgorde ( de kaarsen en het kaarsvet spreken een ander verhaal).



Dat klopt wat je zegt, maar toen was het niet cruciaal voor het bepalen wie geld binnen haalde.

In deze opdracht mis ik de mogelijkheid om de 2300 te verdelen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #28 Gepost op: 2-04-2018, 18:25:34 »

<knip>

Ik kan me namelijk niet herinneren dat er ooit een testvraag was, waarop de antwoorden gewoon niet klopten voor welk van de kandidaten dan ook. dat je de verkeerde groep of persoon koos en dus de vraag fout had, is wat anders dan dat t antwoord op die vraag effectief zo niet kan kloppen.
 

Volgens mij was het de Vlaamse seizoen 2 waarin dit wel gebeurde. Hierdoor kon je een paar kandidaten afstrepen. Werd geloof ik ook nog in de terugblikaflevering over gesproken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #29 Gepost op: 2-04-2018, 19:37:31 »
Dat klopt wat je zegt, maar toen was het niet cruciaal voor het bepalen wie geld binnen haalde.

In deze opdracht mis ik de mogelijkheid om de 2300 te verdelen.

hoe wil je de 2300 euro verdelen? 300 komt door de homerun van pieter, 2000 door de vragen te beantwoorden. daar heeft t aantal binnen gebrachte vragen maar zijdelings mee te maken. Dus ja het is inderdaad jammer dat we niet zien hoe goed iedereen slaat en wie er meer dan gemiddeld slecht slaat, maar of je daardoor meer of minder gewld binnenbracht , was toch echt gekoppeld aan de vragen die erbij hoorden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #30 Gepost op: 2-04-2018, 19:42:14 »
hoe wil je de 2300 euro verdelen? 300 komt door de homerun van pieter, 2000 door de vragen te beantwoorden. daar heeft t aantal binnen gebrachte vragen maar zijdelings mee te maken. Dus ja het is inderdaad jammer dat we niet zien hoe goed iedereen slaat en wie er meer dan gemiddeld slecht slaat, maar of je daardoor meer of minder gewld binnenbracht , was toch echt gekoppeld aan de vragen die erbij hoorden


Ik zie het eerder zo: De kandidaat die 11 vragen binnen bracht heeft beter gezorgd voor die 2300 euro dan de kandidaat die 6 vragen binnen bracht.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #31 Gepost op: 4-04-2018, 00:12:54 »
Dit is mij opgevallen. De eindscore was 2300. 300 euro was er voor de homerun.

Dan houden we 2000 euro over. Als er nog 20 ballen over zijn, is er nog maar 500 euro gescoord.
Bij de laatste bal (19 ballen later) is er 2000 euro gescoord ofwel een mooie 15/19
klaar voor de strijd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #32 Gepost op: 4-04-2018, 00:14:40 »
Dit is mij opgevallen. De eindscore was 2300. 300 euro was er voor de homerun.

Dan houden we 2000 euro over. Als er nog 20 ballen over zijn, is er nog maar 500 euro gescoord.
Bij de laatste bal (19 ballen later) is er 2000 euro gescoord ofwel een mooie 15/19

Het aftellen loopt niet zoals het zou moeten. De montage bedriegt ons gedurende de hele opdracht.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #33 Gepost op: 4-04-2018, 07:50:49 »
Het aftellen loopt niet zoals het zou moeten. De montage bedriegt ons gedurende de hele opdracht.

Ik vond al dat ik zo weinig kon maken van die opdracht...
klaar voor de strijd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #34 Gepost op: 4-04-2018, 12:35:51 »
Ik dacht voor een overzichtje wat te puzzelen met de beelden van deze opdracht om te proberen te achterhalen wie voor hoeveel vragen zorgt. We weten namelijk dat ze 40 vragen geweest zijn en we krijgen een testvraag in beeld over deze opdracht met de mogelijkheden:

Afbeelding geknipt

Makkelijke puzzel dan, maar nu komt het:

De enige mogelijkheden om met 6,9 en 11 op 40 te komen is door 11+11+9+9 en 11+11+6+6+6. Dan is er ofwel iemand die geen bal binnen brengt (maar dat is geen antwoordmogelijkheid) ofwel heeft er niemand 9 ballen binnen gebracht (waarom staat dat antwoord er dan bij?)

Of zie ik met die laatste homerun iets over het hoofd?

Ik ben hier met de volgende oplossing vrede gaan nemen:

Aanname:
i) Gilles liegt niet en er zijn 40 ballen binnen gebracht
ii) De vraag liegt niet en er was minstens 1 iemand die 6 ballen verzameld heeft, minstens 1 iemand die 9 ballen verzameld heeft en minstens 1 iemand die 11 ballen verzameld heeft

Oplossing: Als ik 'verzameld' heel ruim neem dan kan het ook zijn dat de ballen meegerekend worden die genomen worden, maar die de finish niet bereiken.

Wat geeft ons dat: 40 ballen bereiken de finish, 3 ballen van Pieter en 2 ballen van Baha worden uit gegooid. Dus zijn er al minstens 45 ballen verzameld.
Een eenvoudig rekensommetje leert ons dan dat de enige getallen groter of gelijk aan 45 die je kan maken als som van 11,9 en 6 (en waarbij je ze minstens 1 keer gebruikt) gelijk zijn aan

46 = 11+11+9+9+6
48 = 11+11+11+9+6

Er zijn dus nog 1 of 3 ballen extra uit gegooid, maar er zijn er maar liefst 12 niet genomen bij de 3 honken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Baseball en 5e klas vragen
« Reactie #35 Gepost op: 23-04-2018, 15:15:01 »
Sinds gisteren is 100 procent zeker dat de Mol een baseballer was trouwens. 4 afleveringen later blijft die groep van 5 spelers intact. ;)