Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in  (gelezen 7872 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in
« Reactie #20 Gepost op: 22-04-2018, 23:38:34 »
Voor mij is iedereen hier dus mogelijks de mol, met uitzondering van Pieter

En voor mij is het precies andersom. Baha/Steve zijn onverdacht want drukken te snel af. (uit voorliefde voor zijn vriendin, uit logische overwegingen dat je op leeftijd niet gaat overnachten in een auto) Joke/Lloyd/Pascale doen wat een fanatieke kandidaat zou doen: ver genoeg doorgespeeld en met genoeg cash op zak een bed verzekeren. Hou je over: Pieter, die alles volgens het molboekje doet. Het erop aan laten komen bij de laatste vraag. En natuurlijk weet je die dan niet. Of dat nu werkelijk zo is of niet doet er allesinds niet toe.

Voordeel: je krijgt goodwill, gelijk aan Frits in het bos bij WIDM 10. En zie daar: in de Mexican Standoff vergeet iedereen Pieter overhoop te knallen et voila:  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2:
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2018, 23:40:11 »
Je kan ten eerste geen Mollen vergelijken en ten tweede
Spoiler: De Mol 2016 (klik om te tonen/verbergen)
Dat is waar.
De spoiler kan inderdaad ook.
Je hebt dan natuurlijk in deze proef het risico dat je copain het juiste antwoord weet op de laatste vraag en je uiteindelijk met veel geld naar buiten gaat.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2:
« Reactie #22 Gepost op: 22-04-2018, 23:41:56 »
Je hebt dan natuurlijk in deze proef het risico dat je copain het juiste antwoord weet op de laatste vraag en je uiteindelijk met veel geld naar buiten gaat.

Al weet je als Mol ook wat die laatste vraag is en zal Pieter zijn broer wel kunnen inschatten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2:
« Reactie #23 Gepost op: 22-04-2018, 23:43:05 »
Je hebt dan natuurlijk in deze proef het risico dat je copain het juiste antwoord weet op de laatste vraag en je uiteindelijk met veel geld naar buiten gaat.

Inderdaad. Ik ben heel benieuwd wat de Mol in dat scenario had gedaan. Mogelijk had ie zijn gezelschap in vertrouwen genomen: we mogen dit antwoord niet geven want ik ben de Mol. Dan was het wel heel lastig acteren geweest voor diegene!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in
« Reactie #24 Gepost op: 22-04-2018, 23:45:31 »
Hou je over: Pieter, die alles volgens het molboekje doet. Het erop aan laten komen bij de laatste vraag. En natuurlijk weet je die dan niet. Of dat nu werkelijk zo is of niet doet er allesinds niet toe.
Ik merk dat dit forum echt in een Pieter-tunnel terecht gekomen is.

Ik heb enkele weken dit forum bewust niet gelezen, om mij niet te laten beïnvloeden met allerhande theorieën, en blijkbaar bespaart mij dat van die Pieter-tunnel.   ::rofl::
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in
« Reactie #25 Gepost op: 22-04-2018, 23:47:13 »
Ik merk dat dit forum echt in een Pieter-tunnel terecht gekomen is.

Ik heb enkele weken dit forum bewust niet gelezen, om mij niet te laten beïnvloeden met allerhande theorieën, en blijkbaar bespaart mij dat van die Pieter-tunnel.   ::rofl::

Lees mijn verdenkingen in het 'Wie is de mol?" poll topic maar. Pieter was als schotvoordeboeg mijn wensmol gelijk aan Pascale. Nadien werd het twijfelen tussen Baha of Pieter. Tot nu. Dus ik heb nu pas mijn tunnel gekozen en nestel mij daar in.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in
« Reactie #26 Gepost op: 22-04-2018, 23:54:26 »
Lees mijn verdenkingen in het 'Wie is de mol?" poll topic maar. Pieter was als schotvoordeboeg mijn wensmol gelijk aan Pascale. Nadien werd het twijfelen tussen Baha of Pieter. Tot nu. Dus ik heb nu pas mijn tunnel gekozen en nestel mij daar in.
Ik zit in geen tunnel, al heb ik het gevoel dat ik mij hier in een anti-Pieter-tunnel begin te begeven om de Pieter-tunnels te doorbreken  ::rofl::
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in
« Reactie #27 Gepost op: 22-04-2018, 23:55:51 »
Ik zit in geen tunnel, al heb ik het gevoel dat ik mij hier in een anti-Pieter-tunnel begin te begeven om de Pieter-tunnels te doorbreken  ::rofl::

Dat wil wel met die bazooka op je avatar of niet?  ::vergroot:: ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in
« Reactie #28 Gepost op: 22-04-2018, 23:59:44 »
Dat wil wel met die bazooka op je avatar of niet?  ::vergroot:: ;D
Pieter made me do it 😅
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2:
« Reactie #29 Gepost op: 23-04-2018, 00:06:15 »
Idd, zeker en vast. Ik dacht eerst, nee, nu kan hij niet de mol meer zijn. Mare, nu heeft ie als enige geen geld binnengespeeld. Nog niets zelfs vandaag. Wel risicovol ook, hij is niet alleen nl. Blijft mijn mol voor nu.

Wie zegt dat Pieter in de auto heeft geslapen? Zolang zijn broer op de hoogte was van zijn molschap is er geen probleem....
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2:
« Reactie #30 Gepost op: 23-04-2018, 00:08:15 »
Wie zegt dat Pieter in de auto heeft geslapen? Zolang zijn broer op de hoogte was van zijn molschap is er geen probleem....

Het is niet gebruikelijk dat de gast weet dat zijn/haar familielid of vriend de Mol is. Dat was de voorbije 2 seizoenen ook zo.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2:
« Reactie #31 Gepost op: 23-04-2018, 00:12:02 »
Wie zegt dat Pieter in de auto heeft geslapen? Zolang zijn broer op de hoogte was van zijn molschap is er geen probleem....
Dat kunnen ze écht niet maken.
De makers hebben altijd benadrukt dat slecht een zeer selecte groep de identiteit weet van de mol.
Een familielid daarbij betrekken is way too risky.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2:
« Reactie #32 Gepost op: 23-04-2018, 00:18:02 »
Het is niet gebruikelijk dat de gast weet dat zijn/haar familielid of vriend de Mol is. Dat was de voorbije 2 seizoenen ook zo.

Maar ze mogen toch wel een vertrouwenspersoon aanstellen gelijk aan WIDM? Aan wie ze alles mogen vertellen? Zou er in die zin niet gek van op staan te kijken als je juist je partner in vertrouwen neemt. En als die dan ook nog eens overkomt..
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2:
« Reactie #33 Gepost op: 23-04-2018, 00:24:27 »
Maar ze mogen toch wel een vertrouwenspersoon aanstellen gelijk aan WIDM? Aan wie ze alles mogen vertellen? Zou er in die zin niet gek van op staan te kijken als je juist je partner in vertrouwen neemt. En als die dan ook nog eens overkomt..

Ik weet niet of die vertrouwenspersoon mag weten of je de Mol bent. Ik ben er heel zeker van dat Gilles' moeder en Eline's broer al zeker niet wisten dat ze de Mol waren.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in
« Reactie #34 Gepost op: 23-04-2018, 00:32:09 »
De vertrouwenspersoon in Vlaanderen heeft tot nu toe nog nooit geweten of hun deelnemer de mol was. Dit is mede gedaan om die persoon niet in een lastige situatie te brengen. Zou t dus nu erg vreemd vinden mocht Pieter aan Jasper hebben gezegd om de laatste vraag bewust fout t beantwoorden.  De aansturing om t spel hard te spelen en tot t laatst te blijven is wel een opvallende.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in
« Reactie #35 Gepost op: 23-04-2018, 00:47:43 »
De aansturing om t spel hard te spelen en tot t laatst te blijven is wel een opvallende.
Al zei z'n broer in de interviews dat dit typisch was aan Pieter.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in
« Reactie #36 Gepost op: 23-04-2018, 02:55:57 »
Ik vond het best grappig hoe bang kandidaten waren om een nacht in een auto te slapen. Ik had zelf zoiets van, oh das toch leuk. Wie kan er nou zeggen dat ie in een auto in een drive in in Mexico City heeft geslapen? Hoort bij het avontuur.

Overigens vond ik de vragen wel erg lastig, ik ben dan ook absoluut geen filmkenner, maar ik wist alleen Mike Tyson :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in
« Reactie #37 Gepost op: 23-04-2018, 11:22:16 »
Overigens vond ik de vragen wel erg lastig, ik ben dan ook absoluut geen filmkenner, maar ik wist alleen Mike Tyson :P.
Die eerste vraag was ook makkelijk, Jane Austen, en de schreeuw van Edvard Munch was simpel. Maar de rest? Nee...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in
« Reactie #38 Gepost op: 23-04-2018, 12:56:11 »
Iemand een overzicht hoeveel geld er hier nu net gewonnen werd?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: drive in
« Reactie #39 Gepost op: 23-04-2018, 12:58:43 »
Ik vond het best grappig hoe bang kandidaten waren om een nacht in een auto te slapen. Ik had zelf zoiets van, oh das toch leuk. Wie kan er nou zeggen dat ie in een auto in een drive in in Mexico City heeft geslapen? Hoort bij het avontuur.

Overigens vond ik de vragen wel erg lastig, ik ben dan ook absoluut geen filmkenner, maar ik wist alleen Mike Tyson :P.

Underworld met Born Slippy is wel nog bekend in België. Edvard Munch is toch ook wel een klassieker en Mike Tyson was wel de makkelijkste denk ik. De andere 3 had ik nooit geweten.