Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum  (gelezen 3472 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #40 Gepost op: 24-04-2018, 13:35:32 »
Tja, dat maakt de kans op slagen wel heel marginaal klein. Daarbij vergeleken hadden ze bij de sombrero's dan meer kans gehad. (neen, ik ga niet rekenen, kansrekening was nooit mijn sterkste punt geweest)

Volgens mij hadden ze dan beter kunnen doen: bedrag verhogen naar 4000 en iedere keer als iemand met een winkelwagen wordt afgeschoten, dan bedrag halveren (het omgekeerde als bij de drive in). Dus met 1 geknalde winkelwagen 2000, bij 2 missers 1000, bij 3 missers 500, bij 4 missers 250, bij 5 missers 125 en bij 6 missers helemaal niks.
Of (eventueel in combinatie met): 500 euro in de pot voor elke neergeschoten pasvragenkiezer.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #41 Gepost op: 24-04-2018, 13:55:22 »
De kans dat de kandidaten precies de twee mensen met pasvragen afschieten, is (1/6)^2 * (1/3)^4 = 1,2%.

Dat is natuurlijk enkel wanneer je schieten op jezelf toestaat. Logischer is natuurlijk dat dat niet gebeurt en dan komen we op

(1/5)^2 * (2/5)^4 = 0,1024% (jouw percentage zou 0,0343% moeten zijn volgens mij).

In ieder geval superkleine kans inderdaad.

Daarom zou ik hier inderdaad niet te lang blijven stil staan bij wie wat doet.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #42 Gepost op: 24-04-2018, 14:12:40 »
Dat is natuurlijk enkel wanneer je schieten op jezelf toestaat. Logischer is natuurlijk dat dat niet gebeurt en dan komen we op

(1/5)^2 * (2/5)^4 = 0,1024% (jouw percentage zou 0,0343% moeten zijn volgens mij).

In ieder geval superkleine kans inderdaad.

Daarom zou ik hier inderdaad niet te lang blijven stil staan bij wie wat doet.

Rekenfoutje inderdaad :-[ 10% klinkt acceptabel, maar met het onderlinge wantrouwen heb je er niet zo veel aan.

Als ik trouwens op het veld had gestaan, had ik wél op Pieter geschoten. Hij benadrukt heel erg dat het superlogisch is voor een kandidaat om voor pasvragen te kiezen. 'Niemand die door wil naar de volgende ronde?'
Alleen vraagt niemand hem om te verdedigen waarom hij het zelf niet had gedaan dan.

Het kan een moltactiek zijn, want als Pieter afgeschoten zou worden was de opdracht mislukt, maar niet zo'n sjieke aangezien het sowieso 1000 euro voor het goede doel zou kosten.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #43 Gepost op: 24-04-2018, 14:17:56 »
Rekenfoutje inderdaad :-[ 10% klinkt acceptabel, maar met het onderlinge wantrouwen heb je er niet zo veel aan.

10%? Minder dan 1% hoor. ;D Het is dus zeker gedoemd om te mislukken.

Als ik trouwens op het veld had gestaan, had ik wél op Pieter geschoten. Hij benadrukt heel erg dat het superlogisch is voor een kandidaat om voor pasvragen te kiezen. 'Niemand die door wil naar de volgende ronde?'

Ik had zeker niet op mijn Mol geschoten. In deze opdracht betekent schieten op iemand toch min of meer dat je toegeeft die persoon niet te vertrouwen. Ik had dus zeker niet op mijn Mol geschoten, maar wel op een kandidaat die superfanatiek is en waarschijnlijk toch voor de pasvragen zou gaan in elk geval (lees: Joke).

Alleen vraagt niemand hem om te verdedigen waarom hij het zelf niet had gedaan dan.

Deze groep vertrouwt Pieter blindelings. Hij is de enige die 0 euro binnen brengt bij de cinema en de overheersende stemming is: "Allez, waarom is hij niet mee door gereden met ons?". Als het lampje dan niet gaat branden, dan is dat een blijk van vertrouwen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #44 Gepost op: 24-04-2018, 14:27:22 »
Dat blindelings vertrouwen in Pieter is er volgens mij niet hoor, zeker niet meer na zijn nachtje op de parkeerplaats, ook al werd hij hartelijk onthaald de volgende ochtend. Joke en Baha spreken er bij de test hun bedenkingen over uit en al eerder noemde Lloyd Pieter als verdachte. Ze houden alleen wijselijk hun kaarten tegen de borst en zullen misschien ook daarom niet op hem geschoten hebben. (Bovendien heeft de Mol niks aan eventuele pasvragen.)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #45 Gepost op: 24-04-2018, 14:31:26 »
Dat blindelings vertrouwen in Pieter is er volgens mij niet hoor, zeker niet meer na zijn nachtje op de parkeerplaats, ook al werd hij hartelijk onthaald de volgende ochtend. Joke en Baha spreken er bij de test hun bedenkingen over uit en al eerder noemde Lloyd Pieter als verdachte. Ze houden alleen wijselijk hun kaarten tegen de borst en zullen misschien ook daarom niet op hem geschoten hebben. (Bovendien heeft de Mol niks aan eventuele pasvragen.)

Waarom blijft iedereen dan toestaan dat Pieter op voorhand de leiding neemt en de groepen verdeelt?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #46 Gepost op: 24-04-2018, 14:36:29 »
Waarom blijft iedereen dan toestaan dat Pieter op voorhand de leiding neemt en de groepen verdeelt?

Gebeurde dat weer in aflevering 5? Dat heb ik niet zo paraat maar dat moet dan in het pretpark geweest zijn. Bleef hij niet met Steve over en was toen de draaimolen niet al door Pascale gekozen? Ik kijk het nog terug. Maar een verklaring kan zijn dat je als kandidaat jouw Mol eerst liever een beetje laat doen zodat je hem kunt observeren.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #47 Gepost op: 24-04-2018, 14:47:43 »
Gebeurde dat weer in aflevering 5? Dat heb ik niet zo paraat maar dat moet dan in het pretpark geweest zijn. Bleef hij niet met Steve over en was toen de draaimolen niet al door Pascale gekozen? Ik kijk het nog terug. Maar een verklaring kan zijn dat je als kandidaat jouw Mol eerst liever een beetje laat doen zodat je hem kunt observeren.

Ja, ik bedoelde het pretpark inderdaad. Ook daar komt hij toch weer over als de man die de touwtjes in handen heeft (ook al blijft hij uiteindelijk over met Steve nadat de rest eerst mocht kiezen).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #48 Gepost op: 24-04-2018, 14:51:37 »
Ja, ik bedoelde het pretpark inderdaad. Ook daar komt hij toch weer over als de man die de touwtjes in handen heeft (ook al blijft hij uiteindelijk over met Steve nadat de rest eerst mocht kiezen).

Pieter somt er inderdaad de drie groepen op en wijst die aan zie ik maar ik betwijfel of dit de indeling is die hij dan ter plekke maakt of dat dit een samenvatting is van het besluit dat ze genomen hebben met een overleg dat eruit geknipt is. Feit is dat hij het laatste woord heeft.

En dat hij ook flink aanwezig is in de discussie in het winkelcentrum (on-topicpoging) waarna hij als enige buiten schot blijft. Zelfs zo aanwezig dat zijn broer Jasper ervan opkeek (zie Humo-artikel in het media-topic).

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #49 Gepost op: 24-04-2018, 18:55:10 »
als je het overzicht van Heinz (waarvoor dank!) rustig doorleest, kan je toch niet anders dan verbaasd zijn over de keuze van de "schietschijven"?

Joke en Lloyd hebben zich de ganse serie al getoond als "pasvragen"minded. (Rabid Joke/koffertjes/lift)

Baha en Steve schieten op Lloyd = logische keuze tss Joke en Lloyd.
Pascale schiet als enige op Joke = logische keuze

Lloyd schiet op Steve - kan ik nog inkomen na de "koffertjes"aankoop.

Pieter kiest Baha, ondanks het 0 koffertje, en de onmogelijke liftopdracht. (Baha had niet de extra 30 sec liftstilstand en kon dus nooit Joke en Lloyd inhalen over 6 verdiepingen.
Ik kan nog wantrouwen aanvaarden, maar zelfs als mol lijkt het afknallen van het goede doel een té hoge drempel. 

Blijft Joke : die wéét dat ze zal afgeknald worden en toch niet toegeeft dat ze pasvragen koos. Ze schiet Pascale die nergens getracht heeft naar pasvragen/vrijstelling.

Lloyd, Pieter en Joke hebben én de 3000 Euro én het goede doel naar de haaien geknald.
Voor Lloyd en Pieter kan ik een excuus verzinnen, voor Joke écht niet... Ze lijkt op en spreekt als Eline, ze gedraagt zich zoals Gilles... ja, zelfs als we niet mogen achterom kijken, ze blijft het minste geld binnenbrengen.


Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #50 Gepost op: 24-04-2018, 22:02:00 »
Zou de mol voor zichzelf mogen winkelen? Of zou de mol opdracht hebben gekregen om voor het weeshuis te gaan?
Wit is ook een kleur!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #51 Gepost op: 24-04-2018, 22:10:02 »
Zou de mol voor zichzelf mogen winkelen? Of zou de mol opdracht hebben gekregen om voor het weeshuis te gaan?
Waarom niet? In seizoen 4
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #52 Gepost op: 24-04-2018, 22:14:33 »
Zou de mol voor zichzelf mogen winkelen? Of zou de mol opdracht hebben gekregen om voor het weeshuis te gaan?
Heb ik me ook afgevraagd.

Ik zie een aflevering van 2 jaar geleden voor me, in een woestijn-achtig, rotsig gebied waar er een soort prijzenkraam stond. En ik weet niet meer waarvoor Gilles toen koos.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #53 Gepost op: 25-04-2018, 13:41:01 »
Heb ik me ook afgevraagd.

Ik zie een aflevering van 2 jaar geleden voor me, in een woestijn-achtig, rotsig gebied waar er een soort prijzenkraam stond. En ik weet niet meer waarvoor Gilles toen koos.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Je had beter Gilles in de spoiler kunnen zetten...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: winkelcentrum
« Reactie #54 Gepost op: 25-04-2018, 13:53:10 »
Of niets. Nu met Café De Mol heb je eigenlijk dezelfde situatie als met Moltalk: Als oud-kandidaten komen ligt de uitslag in theorie gewoon open en bloot op straat en hebben spoiler tags voor seizoenen 4 en 5 eigenlijk niet meer zo veel zin.

Ik probeer ze zelf te zetten als ik er aan denk, maar ik denk dat er op andere manieren meer gespoild wordt over seizoenen 4 en 5.