Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen  (gelezen 3881 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Gepost op: 29-04-2018, 11:36:01 »
Plaats hier alles over de tweede opdracht.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2018, 22:10:25 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #1 Gepost op: 29-04-2018, 20:48:12 »
Wat een beproevingen!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #2 Gepost op: 29-04-2018, 20:49:57 »
Interessante opdracht.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #3 Gepost op: 29-04-2018, 20:51:43 »
Zalige meet the mole.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #4 Gepost op: 29-04-2018, 21:05:28 »
Ik ben slecht in reacties, maar ik zou hier toch zeggen dat Lloyd echt rood uitsloeg van die peper (geen acteerwerk dus). Pascale was te stoïcijns bij het stinkgas (te opvallend voor een Mol) en Baha was ook te opvallend door snel die peper te eten en te hard te grimassen bij dat stinkgas.

Ik hou hier dus Pieter en Joke over.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #5 Gepost op: 29-04-2018, 21:08:48 »
Ik ben slecht in reacties, maar ik zou hier toch zeggen dat Lloyd echt rood uitsloeg van die peper (geen acteerwerk dus). Pascale was te stoïcijns bij het stinkgas (te opvallend voor een Mol) en Baha was ook te opvallend door snel die peper te eten en te hard te grimassen bij dat stinkgas.

Ik hou hier dus Pieter en Joke over.
Ik zou ook Pieter of Joke zeggen over het totaal gezien. En Baha ook. Lloyd en Pascale niet.
Joke at wel de peper niet op, vind ik wat jammer.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #6 Gepost op: 29-04-2018, 22:42:24 »
Geweldig leuke opdracht en knipoog naar het bekende "The Milgram experiment"  :D
Pieter weer erg mols bezig; dat is toch dé prikkel die je als mol uit het spel wil spelen, want het slechtste te 'faken' waarschijnlijk
« Laatst bewerkt op: 29-04-2018, 22:44:54 door Nat007 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #7 Gepost op: 29-04-2018, 23:12:21 »
Ik ben slecht in reacties, maar ik zou hier toch zeggen dat Lloyd echt rood uitsloeg van die peper (geen acteerwerk dus).

Lloyd had al een rood hoofd voordat hij aan die opdracht begon viel mij op.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #8 Gepost op: 29-04-2018, 23:22:20 »
Lloyd had al een rood hoofd voordat hij aan die opdracht begon viel mij op.

En de chronologie van de beelden klopt?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #9 Gepost op: 29-04-2018, 23:31:57 »
En de chronologie van de beelden klopt?

Dat zal wel. Ook als de peper nog voor zijn neus ligt heeft Lloyd al een glimmend rood hoofd van de zon.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #10 Gepost op: 29-04-2018, 23:33:39 »
Ik vind vooral baha raar doen bij de stinkbom . Iedereen zit vrij rustig en hij doet alsof t vreselijk is. Ook bij de peper eten is zijn reactie afwijkend te noemen. Verder weinig uit af te leiden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #11 Gepost op: 29-04-2018, 23:37:16 »
Dat zal wel. Ook als de peper nog voor zijn neus ligt heeft Lloyd al een glimmend rood hoofd van de zon.

In dat geval neem ik het niet meer mee als argument tegen zijn molschap. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #12 Gepost op: 29-04-2018, 23:38:31 »
Die afwijkende reactie van Baha bij de stinkbom viel inderdaad op, en dat is verdacht te noemen.

Toch leek Pieter me ook weer (zoals bij het kopen van de pasvragen) aan amateurtoneel te doen, maar dat kan ik niet onderbouwen. Ik kijk uit naar het moment in aflevering 9 dat we te zien krijgen hoe Pieter hier een "zachte teddybeer" bepotelt: ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #13 Gepost op: 30-04-2018, 00:01:56 »
Ik vond Pieter zijn reactie opvallend toen hij naar de vier schermen aan het kijken was. Hij leek wel zeer overtuigd dat iemand (wss Lloyd) aan het acteren was.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #14 Gepost op: 30-04-2018, 00:03:26 »
Hoe ik zou reageren op z'n proeven als kandidaat.
Ik zou alles doen en zo geconcentreerd mogelijk te blijven. Focus houden op iets. En dat wil zeggen, weinig beweging of emoties.

Als ik die focus niet kan houden, mislukt de proef heel waarschijnlijk en zal de emotie en reactie heel fel zijn.

Ik zag bij enkele kandidaten dezelfde tactiek, en er waren/was er sommige/iemand  die totaal anders reageerden.

Kan andere taktiek zijn of mollenwerk 🤔
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #15 Gepost op: 30-04-2018, 00:15:56 »
Zou de mol niet een proef kiezen waarbij de kans het grootst is dat 1 van de kandidaten het niet zal willen uitvoeren en er dus geen geld in de pot komt? De mol kent de kandidaten door en door als het goed is.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #16 Gepost op: 30-04-2018, 00:43:52 »
Zou de mol niet een proef kiezen waarbij de kans het grootst is dat 1 van de kandidaten het niet zal willen uitvoeren en er dus geen geld in de pot komt? De mol kent de kandidaten door en door als het goed is.

Pieter kiest de hete pepers >:D dat is best lastig om die op te eten en het risico is daar best groot dat iemand dit niet kan en er wordt dan meteen 1000 euro verspeeld.

Pieter pakte volgens mij ook als eerste een envelop (met nr1), weet niet of dat toeval was of niet.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #17 Gepost op: 30-04-2018, 02:20:24 »
Ja die "loting" deed me aan een eerder De Mol-momentje denken.

De mol heeft alle beproevingen doorstaan dus hij zal zich hier meer gefocust hebben op acteren dan op saboteren. Bij zijn eigen beproeving kiezen kon hij wel saboteren; Ik moet nog terugkijken maar ik meen gehoord te hebben dat Pieter zei dat Joke en Pascale niet zo goed tegen heet konden en Baha juist wel, vind het dus vreemd dat hij voor die pepers koos.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2:
« Reactie #18 Gepost op: 30-04-2018, 03:21:39 »
Ik ben slecht in reacties, maar ik zou hier toch zeggen dat Lloyd echt rood uitsloeg van die peper (geen acteerwerk dus). Pascale was te stoïcijns bij het stinkgas (te opvallend voor een Mol) en Baha was ook te opvallend door snel die peper te eten en te hard te grimassen bij dat stinkgas.

Ik hou hier dus Pieter en Joke over.


Ook de mol kreeg een peper te eten, alleen een minder sterke.
Graven, graven, graven...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #19 Gepost op: 30-04-2018, 08:55:18 »
Ala, toch niet zo erg om een peper te eten? Aldus Pieter.  :P
Het viel me nog mee dat de andere drie de peper wél opaten!

Ik heb deze opdracht nog een keer bekeken maar het is best wel erg wat ze elkaar aandoen, behalve Baha.
Terwijl er weinig op te steken valt, de mol hoeft nergens aan mee te doen en die trekt gewoon wat fronsen en dat is dat. De anderen blijven zoveel mogelijk stoicijns om de tijd zo goed mogelijk door te komen.
Ze hadden dus net zo goed minder erge opdrachten elkaar kunnen geven.
Hadden ze dat gedaan, dat was het opgevallen dat er één erge opdracht in zat namelijk de pepers. De mol zou niet willen verklappen wie dat was en als de anderen wel hadden gezegd wat ze hadden gekozen, was de mol al duidelijk geweest. ::joehoe::
Gilles zat Baha te porren om de slang te nemen, dat was zeker mislukt want dan had Pieter niet meegedaan.
Ik begrijp Joke wel dat ze dat filmpje koos omdat zij niet het risico wilde lopen dat anderen dat zouden kiezen.
Toch frappant dat ze elkaar vreselijke dingen voorschotelen en dat komt weer overeen met die psychologische proef van een ander een bepaald voltage toedienen. :o
Opvallend dat niemand op het idee kwam om wat te gaan acteren en zo zichzelf verdacht te maken. De echte mol was dat wel goed uitgekomen.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2018, 20:57:50 door Run »