Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen  (gelezen 3880 keer)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #20 Gepost op: 30-04-2018, 21:33:36 »
Ik weet dat ik diep in de Lloyd tunnel zit maar hij was mijns inziens flink aan het acteren. Vooral met de mystery box was zijn reactie volgens mij gespeeld.
Graven, graven, graven...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #21 Gepost op: 30-04-2018, 22:28:36 »
Pascale als onopvallende mol, nooit het initiatief nemend past wel goed bij het plaatje dat ik in deze opdracht zie. Pascale reageert als een dooie fruitvlieg op de proeven. Totaal geen reactie. Pascale was bij mij al eerder in beeld als kandidaat mol en komt nu weer flink bovendrijven. Ze ia ook de meest evenwichtige persoon van de groep. Dat past goed bij haar rol als uiterst stille kalme mol.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2018, 07:33:06 door foxhunter »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #22 Gepost op: 1-05-2018, 01:39:40 »
Paar dingen die me opvielen:


  • Pieter weet vooraf dat Baha "al heel de trip [zegt] dat hij gigantisch goed tegen pikant eten kan". Vervolgens lijkt hij toch verbaasd dat er bij Bahador weinig reactie te zien is? Dat is toch hoe ik zijn gebaren interpreteer t.o.v. de positie van de schermen, samen met het feit dat hij zegt dat hij buiten Joke nog iemand duidelijk heeft zien acteren. We zien hem hier natuurlijk niet echt een conclusie aan vastknopen.
  • Joke zegt uitdrukkelijk dat ze "haar verdachte..." heel neutraal heeft zien wezen. Wij zien niet alles, maar er is toch een shot waar Pascale en Baha beiden gelijktijdig met een vertrokken gezicht zitten. Wetende dat Joke naar eigen zeggen gespreid heeft, zou het dan tussen Pieter en Lloyd zijn geweest?
  • Pascale denkt dat er iemand aan het acteren was wanneer Gilles daarnaar vraagt. Lloyd en Baha lijken de meest plausibele omdat ze het meest reageren. Serieuze adders onder het gras zijn dat a) zij eigenlijk evengoed kan bedoelen dat Joke of Pieter acteerden dat ze zich afsloten en b) we ook haar er geen conclusies qua (nep)molschap aan horen verbinden.
  • Lloyd leek me wel oprecht te geloven dat Baha de prikkel effectief kreeg, dus als hij kandidaat is zou hij misschien Baha niet sterk verdenken? Anderzijds, als hij de mol is weet hij uiteraard dat iedereen de prikkel krijgt, maar beide zouden alleszins argumenten tegen Baha als mol zijn. Maar het steunt allemaal op weinig meer dan een gevoel dat ik had bij het kijken.
  • Baha, tja, dat kietelen leek geweldig mee te vallen. Weinig uit op te maken.



Als ik deze opdracht los van alles bekijk, vind ik Baha er minder verdacht uitkomen dan de eeuwige verdachte Pieter, en Lloyd die doet me zoals zo vaak weer twijfelen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #23 Gepost op: 1-05-2018, 14:25:13 »
Pascale keek als een verzetsstrijder die weigert te bekennen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #24 Gepost op: 2-05-2018, 00:47:40 »
Toffe opdracht ::bravo:: Love it. Ik vond Bahador hier ook weer minder verdacht en Pieter nog verdachter worden...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #25 Gepost op: 4-05-2018, 23:00:41 »
Wanneer Bahador als laatste aan de beurt komt doet Lloyd duidelijk een teken aan hem om de slangen in te zetten. Waarom?

1. Voor die proef moeten er 4 slangen ingevoerd en onderhouden worden wat een dure aangelegenheid is. Het kan goed zijn dat de productie wil dat de slangen gebruikt worden zodat die kosten niet voor niets zijn en het zou bovendien spannende beelden voor de kijkers leveren.
2. De mol kan zelf de slangen niet inzetten. Immers, er is een kans dat de 4 kandidaten de proef doorstaan en de mol wil geen € 2000 in de pot.
3. Bij de slangen kan de mol acteren dat hij een echte slang heeft en falen waardoor er geen € 2000 in de pot komt. Het zou verdacht zijn geweest te falen in een gemakkelijkere beproeving.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2018, 23:05:55 door Luc »

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #26 Gepost op: 4-05-2018, 23:28:56 »
Wanneer Bahador als laatste aan de beurt komt doet Lloyd duidelijk een teken aan hem om de slangen in te zetten. Waarom?
<knip>
of:
4. Lloyd is een hele fanatieke kandidaat die graag geld in de pot wil.  ;)

Overigens vond ik de reactie van Pascale op de hete peper heel nep overkomen, maar ja ik verdenk haar niet. Misschien acteert ze dat om zichzelf verdacht te maken?
« Laatst bewerkt op: 4-05-2018, 23:31:01 door Soes »

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #27 Gepost op: 5-05-2018, 10:52:09 »
of:
4. Lloyd is een hele fanatieke kandidaat die graag geld in de pot wil.  ;)


Dat zou dan de eerste keer zijn  ;)
Graven, graven, graven...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #28 Gepost op: 5-05-2018, 17:32:41 »
Dat komt dan niet overeen met wat Lloyd zei toen hij zelf aan de beurt was. Hij koos juist niet voor de slangen omdat de kans groot was dat deze beproeving zou mislukken.

Vreemd dat hij Bahador dan wel de beproeving met de slangen wil laten doen
Hij wou misschien zich verdacht maken bij Bahador waarmee hij een concurrent minder zou hebben en als die de slang zou doen en de opdracht zou mislukken, zou Bahador verdacht worden bij Pascala en Joke.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #29 Gepost op: 5-05-2018, 21:38:00 »
Dat komt dan niet overeen met wat Lloyd zei toen hij zelf aan de beurt was. Hij koos juist niet voor de slangen omdat de kans groot was dat deze beproeving zou mislukken.

Vreemd dat hij Bahador dan wel de beproeving met de slangen wil laten doen

Misschien verwachtte hij dat minstens één kandidaat de slang niet aandurfde waardoor er geen 2.000 euro in de pot zou komen.
Graven, graven, graven...

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #30 Gepost op: 5-05-2018, 21:40:50 »
Dat zou dan de eerste keer zijn  ;)

Jij zit echt te diep in een tunnel.  :P

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #31 Gepost op: 5-05-2018, 21:42:21 »
Hij wou misschien zich verdacht maken bij Bahador waarmee hij een concurrent minder zou hebben en als die de slang zou doen en de opdracht zou mislukken, zou Bahador verdacht worden bij Pascala en Joke.

Maar ze wisten niet van elkaar wie welke prikkel gaf...

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #32 Gepost op: 6-05-2018, 01:11:03 »
Jij zit echt te diep in een tunnel.  :P


Dat moge zo zijn, maar wijs jij mij maar aan waar Lloyd flink geld heeft verdiend  :)
Graven, graven, graven...

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #33 Gepost op: 6-05-2018, 13:23:57 »
- levend begraven
- basketbalopdracht
- honkbal
- autorace
- geen pasvragen gekocht van de 6000
- pretpark
- drive-in bios
- de mol op de proef stellen


Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #34 Gepost op: 6-05-2018, 13:25:33 »
 ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #35 Gepost op: 6-05-2018, 14:02:17 »
- levend begraven
- basketbalopdracht
- honkbal
- autorace
- geen pasvragen gekocht van de 6000
- pretpark
- drive-in bios
- de mol op de proef stellen


En de tequila niet te vergeten
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: De Mol op de proef stellen
« Reactie #36 Gepost op: 7-05-2018, 08:08:28 »
- levend begraven
- basketbalopdracht
- honkbal
- autorace
- geen pasvragen gekocht van de 6000
- pretpark
- drive-in bios
- de mol op de proef stellen



Dat is toch niet zoveel?

Bij het levend begraven dat hij in de goedkoopste kist en - naar mijn mening - frustreerde hij het zoeken naar de duurste kist.

De basketbalopdracht is gelukt maar dat kwam voornamelijk door de goede worpen van Pascale.

Bij het honkbal is inderdaad geld verdiend. Maar wel met zeven personen.

Bij de autorace leverde hij inderdaad een bijdrage, al vond Baha hem traag.

Bij de drive in heeft hij inderdaad een paar honderd euro gewonnen, maar is ook weer niet zoveel.
Bovendien was hij daar met zijn moeder.

Bij de mol op de proef stellen koos hij niet de opdracht die het meest opleverde, de slang voor 2.000 euro, maar een stinkbom voor 600 euro. Is wel geslaagd inderdaad.

Geen pasvragen kopen op het vliegveld, dat is zo. Wellicht een gemiste kans.

De opdracht in het pretpark deed hij goed, al nam Joke het voortouw. Ik sluit echter niet uit dat hij haar in verwarring wilde brengen omdat ze daarna afviel.
Graven, graven, graven...