Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten  (gelezen 15729 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #20 Gepost op: 28-04-2019, 23:20:47 »
Joeri ook gewoon de verdachtste persoon na afl 1  ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #21 Gepost op: 28-04-2019, 23:22:02 »
Als mol met 4 k en een vrijstelling in een jeep zitten. Sorry dat ik t zo zwart wit stel dan ben je geen goede mol.

Maar bij de vraag over de misschien schermen is de meest logische conclusie inderdaad dat de anderen allemaal 1 persoon verdenken en alle ogen zijn gericht op bas.
 
Krijgen we dan idd bas gekozen en de mol zit in deze auto als hints ?  Ik hoop zo van niet.


Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #22 Gepost op: 28-04-2019, 23:28:13 »
Als mol met 4 k en een vrijstelling in een jeep zitten. Sorry dat ik t zo zwart wit stel dan ben je geen goede mol.

Maar bij de vraag over de misschien schermen is de meest logische conclusie inderdaad dat de anderen allemaal 1 persoon verdenken en alle ogen zijn gericht op bas.
 
Krijgen we dan idd bas gekozen en de mol zit in deze auto als hints ?  Ik hoop zo van niet.

Ik heb twee scenario’s voor het waarom van met 4000 euro in de jeep zitten:
- of Bas hoopte op het laatst nog te worden afgeschoten (er zat daar ergens nog een schutter);
- of Bas wist dat hij verdacht werd door in ieder geval Elisabet en mogelijk ook door Joeri en hij wilde haar/hen op een dwaalspoor zetten. Dure zet dat wel.
Graven, graven, graven...

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #23 Gepost op: 28-04-2019, 23:29:14 »
Ja, dat is ook een beetje mijn twijfelpunt voor Bas als mol.

Niet een heel goede mol, wel een heel goed seizoen

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #24 Gepost op: 28-04-2019, 23:32:53 »
Laten we eerst aflevering 10 afwachten voor we iemand een slechte of minder goede mol noemen. :(
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #25 Gepost op: 28-04-2019, 23:36:53 »
Dat is toch iets persoonlijks. Ik vind t geen goede molactie als je hoopt afgeschoten te worden, maar t resultaat is dat je als mol 4000 euro voor de pot hebt gewonnen.

Als mol had je langer kunnen rondlummelen op zoek naar je code. Dat was een safere optie dan hopen op een raak schot.

Voor mij is t bas daarom niet en als hij t wel is, is dat voor mij een slechte molactie

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #26 Gepost op: 28-04-2019, 23:38:58 »
Dat is toch iets persoonlijks. Ik vind t geen goede molactie als je hoopt afgeschoten te worden, maar t resultaat is dat je als mol 4000 euro voor de pot hebt gewonnen.

Als mol had je langer kunnen rondlummelen op zoek naar je code. Dat was een safere optie dan hopen op een raak schot.

Voor mij is t bas daarom niet en als hij t wel is, is dat voor mij een slechte molactie

Maar vind je Gilles dan ook een slechte mol omdat hij ook eens gigantisch veel geld verdiend heeft met die eend?

Slechte molactie dat zeker, maar op 1 flatertje ga ik de mol niet afbreken. Er is zoveel meer

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #27 Gepost op: 28-04-2019, 23:43:30 »
Eh ja dat heb ik al heel vaak gezegd dat ik Gilles geen goede mol vind en helaas zeker niet alleen om die gans ( wat ik echt in Mn top 3 staat van onnodige molacties).

En tussen een slechte mol en geen goede mol zit nog vrij veel inderdaad

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #28 Gepost op: 28-04-2019, 23:46:39 »
Eh ja dat heb ik al heel vaak gezegd dat ik Gilles geen goede mol vind en helaas zeker niet alleen om die gans ( wat ik echt in Mn top 3 staat van onnodige molacties).

En tussen een slechte mol en geen goede mol zit nog vrij veel inderdaad

Oja het was een gans  :-X

Jammer, ik vond hem nog altijd de sterkste mol in België sinds het programma op Vier is.

Als Bas de mol is, ben ik ook benieuwd naar zijn uitleg bij het paintballen

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #29 Gepost op: 29-04-2019, 00:01:08 »
Als Axel de mol is waarom zegt hij dan ja op de 3000 euro. Hij kan ook doen of zn neus bloedt. Hij had tenslotte toen zeker nog een andere kaart. Als mol hier zomaar 3000 euro laten winnen, dat lijkt me vreemd.

Dat zou toch megeverdacht zijn.
Joeri zegt: ik heb 3.000. Jij?

Als hij de mol is en neen zegt, bestaat de kans dat Elisabet/Bas dan opmerken dat zij die ook niet hebben wat dus niet kan. Er bestaat de kans dat dit uitkomt én dat wil je liever niet als mol.

Ik vraag me af: als Bas de mol is, én de briefing gehad heeft, dan doet hij toch weinig moeite om de 5000 te vermijden?

klaar voor de strijd

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #30 Gepost op: 29-04-2019, 00:02:45 »
Dat zou toch megeverdacht zijn.
Joeri zegt: ik heb 3.000. Jij?

Als hij de mol is en neen zegt, bestaat de kans dat Elisabet/Bas dan opmerken dat zij die ook niet hebben wat dus niet kan. Er bestaat de kans dat dit uitkomt én dat wil je liever niet als mol.

Ik vraag me af: als Bas de mol is, én de briefing gehad heeft, dan doet hij toch weinig moeite om de 5000 te vermijden?


Hij werd toch volledig buitenspel gezet? Geen enkele van zijn suggesties werd door de anderen opgevolgd.
Graven, graven, graven...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #31 Gepost op: 29-04-2019, 00:16:58 »
Een B/Pas gekozen mol kan natuurlijk ook een dubbel gevoel hebben tegenover zulke toffe medespelers en misschien wel de winnaar een mooi bedrag 'gunnen' of in ieder geval ook denken 'maar ik hèb al zoveel uit de pot gehouden...'. En natuurlijk niet 100% altijd invloed hebben op het slagen/saboteren. De keerzijde van de opzet van deze Mol 7. Goede gemotiveerde kandidaten en een Mol die minder 'in control' is. Wat mij betreft een fantastisch evenwicht dit seizoen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #32 Gepost op: 29-04-2019, 00:20:56 »

Hij werd toch volledig buitenspel gezet? Geen enkele van zijn suggesties werd door de anderen opgevolgd.

De eerste vraag zei hij toch gelijk Axel? Die was goed.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #33 Gepost op: 29-04-2019, 00:53:46 »
Dat was Elisabet

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #34 Gepost op: 29-04-2019, 00:59:56 »
Volgens mij keken ze beiden tegelijk naar Axel.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #35 Gepost op: 29-04-2019, 01:37:13 »
We weten dat alle koffertjesvragen goed zijn beantwoord: zowel Elisabet als Axel geven de doorslag om Joeri als meest verdachte persoon na de 1e aflevering aan te merken. Wat goed was. Bas wilde daar niet in meegaan echter. Moest toch toegevn op het einde want 2 tegen 1. Bij de molscherm vraag wilde hij ook helemaal niets kwijt erover en zag hij er wel ongemakkelijk uit. Vond Bas wel het verdachtst bij de koffertjes selectie.

Maar..... de mol kan ook Axel zijn die simpelweg niet gebriefed was over de juiste antwoorden  ::rofl::

Ik hoop echter op mol Bas. Ja die jeepactie was dan een misser. Maar al met al was Bas echt wel goed vond ik. Pokerface, nauwelijks verdacht ook hier lange tijd, heel onopvallend. Nee dan is observerende en ongemakkelijke Axel meer mijn vreesmol
« Laatst bewerkt op: 29-04-2019, 01:41:41 door Nat007 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #36 Gepost op: 29-04-2019, 10:17:52 »
Dat je dat nu nog zo ziet snap ik echt niet. Hoezo pokerface Bas? Hij werd boos op Elisabeth en was heel nerveus bij dat kaarten. En er zal zeer waarschijnlijk volgende week blijken dat hij niet eens gevraagd is om mol te worden..... ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3
« Reactie #37 Gepost op: 29-04-2019, 10:17:58 »
Dat zou toch megeverdacht zijn.
Joeri zegt: ik heb 3.000. Jij?

Als hij de mol is en neen zegt, bestaat de kans dat Elisabet/Bas dan opmerken dat zij die ook niet hebben wat dus niet kan. Er bestaat de kans dat dit uitkomt én dat wil je liever niet als mol.

Ik vraag me af: als Bas de mol is, én de briefing gehad heeft, dan doet hij toch weinig moeite om de 5000 te vermijden?

Correct verwoord. De kans dat dit uitkomt is heel groot. Uiteindelijk blijven er maar twee geldbedragen over, dus de rest had het ook wel doorgehad als Axel op dat moment gelogen had. Niet vergeten dat hij geen bijna voorkennis heeft en op voorhand niet heeft kunnen nadenken over de juiste tactiek.

Elisabet en Bas vallen hier net door de mand als kandidaat door hun gedoe met die vrijstelling.

Bij de koffertjes kan je bas verdacht vinden, maar ook Axel. Die weet als mol dat hij de test waarschijnlijk altijd als snelst heeft ingevuld en doet alsnog een poging om iemand anders te antwoorden.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #38 Gepost op: 29-04-2019, 11:32:13 »
Volgens mij is het hier altijd lastig inschatten waarom een kandidaat/mol doet wat hij doet. Maar een poging:

Axel en Joeri kiezen er direct voor hun twee strafpunten uit het spel te halen: onmols - want maakt dat je minder kans hebt per ongeluk een strafpunt te pakken.
Of Mols: Axel speelt liever strafpunten weg, omdat er dan alvast 1 beurt geen geld is verdiend.
Opvallend hier is Elisbet die zegt dat zij dan met een strafpunt blijft zitten waardoor iedereen ineens zogezegd een strafpunt heeft (onmols v Elisabet want als mol vind je het niet erg als twee kandidaten ipv geld strafpunten op tafel leggen? Of Mols omdat je niet wil dat mensen aan tafel elkaar gaan vertrouwen?)

Axel vertrouwt Bas niet als hij beweert een €500 te hebben.
Onmols: Bas kan een strafpunt hebben (50% kans) en die wil hij niet, want er kan geen dubbele meer mee gemaakt.
Of Mols: hij heeft als mol de €500 en wil dat geld niet verdienen

Bas weer vervolgens dat Elisabet de vrijstelling heeft en wil willekeurig trekken.
Onmols: kans op vrijstelling voor Bas....
Of Mols: geen poging doen tot geld verdienen met Elisabet - hij noemt hier de €500 weer die net ook genoemd werd tegenover Axel. Als hij denkt dat Axel de waarheid spreekt is t Mols dit bedrag weer te noemen - hij moet naast zn strafpunt nog een ander bedrag hebben dan die €500...

Elisabet gaat wel in op de opmerking van joeri over een heel hoog bedrag en doet daarna eigenlijk geen poging tot onderhandelen over geld.

Mols: ze heeft op dit moment enkel geld (want Bas heeft nu strafpunt én vrijstelling), ze weet hoe dan ook dat Joeri geen strafpunt heeft.
Onmols: zo ontdaan door t verlies van haar vrijstelling dat ze niet weet wat ze moet?
Heel raar sowieso.



Elisabet oppert dat degene met de vrijstelling het strafpunt ook maar moet nemen. Onmols voorstel (ze weet dat Bas ze allebei heeft) omdat ze weet dat zij zelf t strafpunt niet meer kan krijgen...Waarom helpt ze hier potentieel de enige die gevaar loopt (Axel). Of ze wil voorkomen dat Axel kans maakt op de vrijstelling (in dat geval wil ze dat Bas de vrijstelling houdt - is hij haar verdachte?)


Joeri blijft bij zn missie en wil zijn hoge bedrag kwijt. Axel hapt nu wel (hij moet dien€3000 de eerste ronde ook al gehad hebben)
Onmols: Axel en joeri verdienen de hoofdprijs door weer eerlijk ze zijn tegen elkaar
(Als Axel Mol is durft hij hier het risico van liegen wellicht niet te nemen: als Elisabet en Bas allebei roepen dat zij de €3000 ook niet hebben valt hij immers door de mand)

Axel weet dat Bas minimaal 1 van de gekke kaarten nog heeft. Elisbet onthult dat Bas de andere ook heeft. Bas kan hier kiezen Axel de €500 aan te bieden (want die hebben ze nog altijd allebei) maar hij doet alsof die kans verkeken is.

Mols: door niet eerlijk te willen zijn is er minder kans op geld.
Onmols: hij is bang dat Axel zijn vrijstelling pakt als hij eerlijk is over waar t geld zit.
Evt Mols van Axel: gaat graag mee met de suggestie van Joeri om blind te trekken.

Bas: ik heb nog €400 als je dat ook hebt is t voor de groepspot. Elisabet geeft de hare en t geld is verdiend

Onmols: geld verdiend.
Evt Mols: Het is t enige bedrag dat hij heeft - liegen is verdacht. Hij weet niet of Elisabet t echt heeft.

Joeri en Elisabet hebben allebei €600, daar viel niet meer te mollen...





Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Zwartepieten
« Reactie #39 Gepost op: 29-04-2019, 16:13:46 »
Elisabet pakt blind een kaart bij Joeri. Doel: de 3000 euro wegspelen!
Daarna discussie aanwakkeren over de vrijstelling. Ze probeert Axel te verleiden om zonder overleg en blind een kaart bij Bas te pakken. Dan wordt er effectief op dat moment ook geen geld verdiend.

« Laatst bewerkt op: 29-04-2019, 16:27:38 door foxhunter »