Auteur Topic: [kandidaat] Kaat  (gelezen 24375 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #60 Gepost op: 1-04-2019, 01:49:59 »
En iemand afschrijven op basis van een antwoord die niet gegeven werd... gevaarlijk  ::vergroot::

Nee hoor.. haar al zo vaak op dit soort kandidatengedrag betrapt. Deze was gewoon de druppel  ;)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #61 Gepost op: 1-04-2019, 01:56:16 »
Nee hoor.. haar al zo vaak op dit soort kandidatengedrag betrapt. Deze was gewoon de druppel  ;)

Ze kan het wel gezegd hebben, maar als er niets wordt ingevuld en zij als enige bij deze opdracht geld uit de pot speelt, dan is dát wat uitindelijk telt. En kan het noemen van reanimatie tijdens een verder ondoortastend optreden ook onder het kopje 'geveind kandidatengedrag' vallen 

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #62 Gepost op: 1-04-2019, 02:07:37 »
Ze kan het wel gezegd hebben, maar als er niets wordt ingevuld en zij als enige bij deze opdracht geld uit de pot speelt, dan is dát wat uitindelijk telt. En kan het noemen van reanimatie tijdens een verder ondoortastend optreden ook onder het kopje 'geveind kandidatengedrag' vallen

Nee ze roept t goede antwoord waar een kandidaat naast staat. Is gewoon kandidaats gedrag. De mol gaat hier echt niet het juiste antwoord roepen met iemand erbij waar je ook afhankelijk van bent.

Dat deed ze al eerder voor de kookopdracht. Ze voorspelde de opdracht. Hou je als mol ook gewoon je mond over. En nog meer van die kandidaatdingetjes

Maar dan zien we dat anders. Dat mag  ::ok::

Bij mij is ze doorgestreept

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #63 Gepost op: 1-04-2019, 08:53:48 »
*zet één been in deze tunnel* dan toch maar Kaat? ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #64 Gepost op: 1-04-2019, 08:55:33 »
Nee ze roept t goede antwoord waar een kandidaat naast staat. Is gewoon kandidaats gedrag. De mol gaat hier echt niet het juiste antwoord roepen met iemand erbij waar je ook afhankelijk van bent.

Dat deed ze al eerder voor de kookopdracht. Ze voorspelde de opdracht. Hou je als mol ook gewoon je mond over. En nog meer van die kandidaatdingetjes

Maar dan zien we dat anders. Dat mag  ::ok::

Bij mij is ze doorgestreept

Gelukkig dat niet iedereen het eens is, zou maar saai zijn anders  ::tandpastasmiley::

Ik kijk naar de acties die wel of geen geld opbrachten, niet naar eventuele kandidaatacties die leiden tot geen verschil in de pot. De vraag is ook in hoeverre is de mol ingelicht over het juiste antwoord? De mol weet niet altijd alles toch.

Op basis van sleutelposities in elke opdracht en haar zachtaardig, toch sturende aanwezigheid blijft ze het meest verdacht

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #65 Gepost op: 1-04-2019, 10:45:14 »
Ja, ik kan ondertussen bij zowel Kaat, Eva als Axel zeggen dat ze iets obvious gedaan hebben als Mol dat de aandacht trok. En volgens mij is 1 van die 3 nu toch wel de Mol.

De kans is inmiddels heel groot. Met Bas tussen enkele haakjes erbij.

Bij Kaat heb ik toch mijn twijfels na deze aflevering. Als ze iets minder fanatiek was met die ladder was het wel gelukt, ze zegt ook meerdere keren reanimatie en de vissen was een betere opdracht geweest om te mollen. Het valt allemaal weer uit te leggen, maar de tegenargumenten beginnen zich toch op te stapelen.


Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #66 Gepost op: 1-04-2019, 12:52:19 »
Het voelt heel slecht om nu over te stappen naar Kaat. Van favoriet naar favoriet. Dat ging tot nu toe een keer goed (Merel), maar heel vaak fout (Carolien, Jeroen, Bella, Olcay en nu ook Martijn).

Ik weet het nog nieeet ::hypocriet::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #67 Gepost op: 1-04-2019, 12:53:01 »
Het voelt heel slecht om nu over te stappen naar Kaat. Van favoriet naar favoriet. Dat ging tot nu toe een keer goed (Merel), maar heel vaak fout (Carolien, Jeroen, Bella, Olcay en nu ook Martijn).

Ik weet het nog nieeet ::hypocriet::

Kom maar gewoon in de tunnel  ;D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #68 Gepost op: 1-04-2019, 13:03:25 »
Waarom ik me in de Kaat-tunnel moet aansluiten:
- Door bijvoorbeeld Ingrid goed te motiveren zou ze zeker als mol kunnen zijn gekozen
- Bij het Vietnamees koken legde ze de verkeerde ingrediënten op de hoek van de tafel, zou dus een molactie kunnen zijn
- Communicatie ging in die opdracht ook heel slecht
- In de roeiboot heeft ze dan ook zeker gemold, en de kamer verlaten bij het slapen met de spin was verdacht

Waarom Kaat de mol niet is:
- Het beginnen met koken zit me toch niet helemaal lekker.
- Bij de hike doet Kaat niets verkeerd, doet alles juist goed. Ze wilt ook voor zekerheid gaan en voor € 250 wachten.
- Heeft ze dan echt gedaan alsof ze Eva wilde terughalen, om Ingrid er onverbiddelijk uit te spelen? Ik kan het me niet voorstellen
- Waarom wil je bij de escapeboot naar de rekensom toe?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #69 Gepost op: 1-04-2019, 13:26:38 »
Waarom Kaat de mol niet is:
- Het beginnen met koken zit me toch niet helemaal lekker.
- Bij de hike doet Kaat niets verkeerd, doet alles juist goed. Ze wilt ook voor zekerheid gaan en voor € 250 wachten.
- Heeft ze dan echt gedaan alsof ze Eva wilde terughalen, om Ingrid er onverbiddelijk uit te spelen? Ik kan het me niet voorstellen
- Waarom wil je bij de escapeboot naar de rekensom toe?


Bij de kookproef was alles zo goed als verloren doordat Bas en Kaat hele delen van het gerecht vergaten door te geven en met zn tweetjes die dipsaus gingen maken. Geen torenbouwen kon al die 'vergeten' gerechtsstappen terughalen. Ook heel raar dat er niet duidelijk werd gezegd dat de ingredienten aan de zijkant (in het oog dus) juist niet moesten worden gebruikt en dat de dipsaus al klaar was. Kaat stond te trappelen van ongeduld (opwinding?) naderhand toen ze zag dat het mislipe bij alle verdere kandidaten. Als je als mol hier niet als eerste gaat, dan neem je een groot risico; één goede kandidaat kan dan als eerste die gerechtsstappen vrij eenvoudig overdragen aan twee andere kandidaten en dan moet jij als mol zichtbaar een fout maken. Ik geloof niet dat de mol letterlijk de fout maakte die Gilles als voorbeeld gaf (een scheutje van het een of ander teveel). Maw: als eerste is de allerbeste molpositie en je wilt als mol gelijk geld wegspelen, want een goed begin is het halve werk, etc.

-Bij de hike is het Kaat die geld wegspeelt door te willen blijven wachten. Ze speelt vele honderden euro's weg door zo lang te willen wachten en twijfel te zaaien bij haar teamgenoten over de trage zwakke groep. Ik geloof dat Gilles op een of andere manier heeft gecommuniceerd met de mol dat de zwakken heel goed op schema lagen en dus was de molactie hier om heel lang te treuzelen met finishen voor de sterke groep. Wederom zat Kaat in een goede sturende molpositie.

-Kaat is de eerste en felste die tegen de groep durft in te gaan en Eva wil redden. Daarbij trekt ze Bas ook mee en laat Joeri twijfelen; de mol wil hier (foute) pogingen doen om Eva terug te halen. Wat lukt; 2000 uit de pot (dankzij Kaat wat mij betreft  ;D).

-Bij de escapeboot moet je ergens mollen en de andere twee escapeboten lijken makkelijker om op te lossen dan die som. Traptreetjes pakken is vrij eenvoudig (en lukt ze zelfs met Bas (mol?) poging de kist te laten zinken. Maar, we zien Bas ook weer naar de juiste plek terugzwemmen waar hij onder water ligt en dit aan Joeri doorgeven. Ook de fakkel uit een kist halen is niet zo heel moeilijk. Die som leek me de lastigste en ook een van de verst liggende kisten. In de molbiecht werd gezegd dat het mollen hier mislukte door een fanatieke controlerende kandidaat; ik zie dan met name Axel voor me die erop staat met Kaat mee te zwemmen om die code correct in te vullen en de som op te lossen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #70 Gepost op: 1-04-2019, 13:34:12 »
-Bij de hike is het Kaat die geld wegspeelt door te willen blijven wachten. Ze speelt vele honderden euro's weg door zo lang te willen wachten en twijfel te zaaien bij haar teamgenoten over de trage zwakke groep. Ik geloof dat Gilles op een of andere manier heeft gecommuniceerd met de mol dat de zwakken heel goed op schema lagen en dus was de molactie hier om heel lang te treuzelen met finishen voor de sterke groep. Wederom zat Kaat in een goede sturende molpositie.

Wat afvaller Martijn trouwens "heel bizar" noemde in een biecht. Grote kans dat Kaat een van zijn verdachten was.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #71 Gepost op: 1-04-2019, 13:35:51 »
Wat afvaller Martijn trouwens "heel bizar" noemde in een biecht. Grote kans dat Kaat een van zijn verdachten was.

Klopt, maar hij heeft een grote gok gemaakt. Grote kans dat hij dan voor Axel ging denk ik ;)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #72 Gepost op: 1-04-2019, 13:46:28 »
Klopt, maar hij heeft een grote gok gemaakt. Grote kans dat hij dan voor Axel ging denk ik ;)

Hij leek inderdaad wel te insinueren dat hij een te grote gok op één persoon had genomen. En de hike was in de tweede aflevering meen ik (dus eerste afl waar de mol actief was) en wie weet wat Martijn in alle opdrachten sindsdien nog voor verdenkingen op andere kandidaten had opgedaan.. Als die hike (en Martijns opmerking) vlak voor de moltest had plaatsgevonden was het aannemelijk geweest dat hij op Kaat zat, maar sindsdien zat hij met Bas te vissen, zag hoe Axel een kist liet zinken, speelde direct samen met Elisabet vele malen....

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #73 Gepost op: 1-04-2019, 13:57:32 »
Ik ben echt énorm wispelturig, maar ik geloof toch niet dat Kaat de mol is. De punten bij ‘niet’ wegen voor mij zwaarder dan bij ‘wel’.

Bij de kookproef was alles zo goed als verloren doordat Bas en Kaat hele delen van het gerecht vergaten door te geven en met zn tweetjes die dipsaus gingen maken. Geen torenbouwen kon al die 'vergeten' gerechtsstappen terughalen. Ook heel raar dat er niet duidelijk werd gezegd dat de ingredienten aan de zijkant (in het oog dus) juist niet moesten worden gebruikt en dat de dipsaus al klaar was. Kaat stond te trappelen van ongeduld (opwinding?) naderhand toen ze zag dat het mislipe bij alle verdere kandidaten. Als je als mol hier niet als eerste gaat, dan neem je een groot risico; één goede kandidaat kan dan als eerste die gerechtsstappen vrij eenvoudig overdragen aan twee andere kandidaten en dan moet jij als mol zichtbaar een fout maken. Ik geloof niet dat de mol letterlijk de fout maakte die Gilles als voorbeeld gaf (een scheutje van het een of ander teveel). Maw: als eerste is de allerbeste molpositie en je wilt als mol gelijk geld wegspelen, want een goed begin is het halve werk, etc.
Er waren veel mensen die deze opdracht onmogelijk vonden omdat het zelfs zonder een mol zou mislukken. Ik was het daar zelf niet mee eens. Om te zeggen dat je als mol wel als eerste moet omdat je anders het risico loopt dat de opdracht slaagt vind ik heel vergaand.
Kijk bijvoorbeeld naar de dipsaus. Iets wat helemaal goed was gedaan door duo 1, is nog helemaal verpest door de duo’s die later kwamen.

-Bij de hike is het Kaat die geld wegspeelt door te willen blijven wachten. Ze speelt vele honderden euro's weg door zo lang te willen wachten en twijfel te zaaien bij haar teamgenoten over de trage zwakke groep. Ik geloof dat Gilles op een of andere manier heeft gecommuniceerd met de mol dat de zwakken heel goed op schema lagen en dus was de molactie hier om heel lang te treuzelen met finishen voor de sterke groep. Wederom zat Kaat in een goede sturende molpositie.
Ik vond dat zeker niet verdacht. Je taak in de sterke groep is langzaam gaan, maar niet te langzaam omdat je anders met zoiets als € 500 eindigt. Kaat doet dus niets verkeerd.
Communiceren met Gilles zou heel leuk en gedurfd zijn, maar het kan niet. Want de zwakke groep was aan het lopen dus konden ze niet zo veel zeggen over hun tijd. Daarnaast ging deze opdracht over inschatten, het lijkt me dat de mol dat ook moet doen.

-Kaat is de eerste en felste die tegen de groep durft in te gaan en Eva wil redden. Daarbij trekt ze Bas ook mee en laat Joeri twijfelen; de mol wil hier (foute) pogingen doen om Eva terug te halen. Wat lukt; 2000 uit de pot (dankzij Kaat wat mij betreft  ;D).
Ik geloof niet dat dit is gespeeld. Echt niet. Zo is Kaat niet, en als ze de mol was zou ze ook nooit zo doen. Ik geloof er in dat dit echt eerlijk was.
En als ze groep Eva zou helpen, zou Eva ook niet gaan liegen over de cijfers van de konijnen. Dan had ze al helemaal geen mogelijkheid om het normaal uit te leggen. Dan was ze met het goede konijn gekomen en was iedereen door geweest.

-Bij de escapeboot moet je ergens mollen en de andere twee escapeboten lijken makkelijker om op te lossen dan die som. Traptreetjes pakken is vrij eenvoudig (en lukt ze zelfs met Bas (mol?) poging de kist te laten zinken. Maar, we zien Bas ook weer naar de juiste plek terugzwemmen waar hij onder water ligt en dit aan Joeri doorgeven. Ook de fakkel uit een kist halen is niet zo heel moeilijk. Die som leek me de lastigste en ook een van de verst liggende kisten. In de molbiecht werd gezegd dat het mollen hier mislukte door een fanatieke controlerende kandidaat; ik zie dan met name Axel voor me die erop staat met Kaat mee te zwemmen om die code correct in te vullen en de som op te lossen.
Dat zou inderdaad nog wel mols kunnen zijn, dus daar ga ik nog even over nadenken! ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #74 Gepost op: 1-04-2019, 22:20:38 »
Ja, ik kan ondertussen bij zowel Kaat, Eva als Axel zeggen dat ze iets obvious gedaan hebben als Mol dat de aandacht trok. En volgens mij is 1 van die 3 nu toch wel de Mol.

Ik heb net de aflevering gezien en ik ben het hiermee eens.
Sterker nog: ik ben het ook eens met Convans geloof ik.  ::trots::

Eigenlijk wil ik niet tunnelen, maar voor nu is de kans het grootst dat Kaat de mol is. Vooral haar gedrag bij de silent disco vond ik gedacht. Niet alleen gaf ze niet het juiste antwoord (reanimatie, wat ze gewoon riep) maar toen ze samen met Joeri en Elisabeth de 'ontploffing' moest aangeven zag je haar niet in beeld.

De commentaarstem zei dat ze met z'n drieën ervoor zorgden dat Bruno het juiste moment wist. Maar je zag alleen Joeri en Elisabeth opspringen. Dat geeft mij de indruk dat Kaat misschien niet echt meedeed. (maar dat het vooral de verdienste was van Joeri en Elisabeth dat deze opdracht slaagde)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #75 Gepost op: 1-04-2019, 22:31:26 »
Kaat was wel in beeld bij de ontploffing. Ze klapte op het juiste moment in haar handen. Ze gaf van tevoren ook aan dat ze in haar handen zou klappen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #76 Gepost op: 1-04-2019, 22:32:01 »
Joeri en Elisabet zouden de armen in de lucht doen en Kaat zou klappen. En precies dat heeft ze gedaan in beeld.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #77 Gepost op: 1-04-2019, 22:38:44 »
Ja in deze deelopdracht was nu ook niets te saboteren  :P

Kaat is om andere redenen de mol!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #78 Gepost op: 2-04-2019, 00:34:29 »
Ja, ik moet zeggen dat ik me toch ook wat meer begin te focussen op Kaat en Eva. In dat duo'tje loopt er wel wat mis. ;)

Winnaar en Mol knipogen naar elkaar

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #79 Gepost op: 2-04-2019, 00:35:03 »
Bedankt Foxhunter en Heinz! Mijn scherm is blijkbaar wat aan de kleine kant om dat goed te kunnen zien.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)