Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow  (gelezen 6017 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Gepost op: 28-04-2019, 13:59:17 »
Bespreek hier alles over opdracht 1 van deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2019, 16:56:05 door Loezel »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 28-04-2019, 20:07:30 »
Zoveel moeite met "spreken is zilver, zwijgen is goud". Jongens toch... ;D

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2019, 20:12:40 »
Zoveel moeite met "spreken is zilver, zwijgen is goud". Jongens toch... ;D
Joeri hier weer erg goed bezig. Grappig ook om te zien  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2019, 22:51:18 »
Axel hier het meest verdacht van allemaal. Beste positie en mooi gestuurd naar de foute outfit. Wel erg opzichtig

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2019, 23:02:12 »
Ik vond die spreekwoorden erg makkelijk en had ze bijna allemaal zo. Jullie ook?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #5 Gepost op: 28-04-2019, 23:04:08 »
Ik vond die spreekwoorden erg makkelijk en had ze bijna allemaal zo. Jullie ook?

Meeste wel. Vond het aandeel van Axel wel vrij groot. Vond hem hier dus vrij onmols. Hij had er best veel geraden, vond je niet?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #6 Gepost op: 28-04-2019, 23:04:56 »
Meeste wel. Vond het aandeel van Axel wel vrij groot. Vond hem hier dus vrij onmols. Hij had er best veel geraden, vond je niet?

In het begin vond ik 'm duidelijk mollen maar later kwam ie wel goed op dreef ja, zo heb ik het althans onthouden.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #7 Gepost op: 28-04-2019, 23:05:53 »
In het begin vond ik 'm duidelijk mollen maar later kwam ie wel goed op dreef ja, zo heb ik het althans onthouden.

Helemaal mee eens! Wel de beste molpositie aangezien hij ook nog voor de verkeerde outfit kon kiezen.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #8 Gepost op: 28-04-2019, 23:10:09 »
Axel wist wel meer spreekwoorden dan Joeri.
Graven, graven, graven...

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #9 Gepost op: 28-04-2019, 23:22:56 »
Als Axel de mol is dan had hij hier toch wel meer gestunteld en afgewacht? Ik vond hem totaal niet mols overkomen en toen ineens die ene domme fout waardoor ik hem nog steeds niet helemaal kan wegstrepen


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #10 Gepost op: 28-04-2019, 23:26:23 »
Ik vond die spreekwoorden erg makkelijk en had ze bijna allemaal zo. Jullie ook?

Alleen dat addertje onder... Kogel door de kerk snapte ik meteen en de rest ook wel. Toch een geniale opdracht om te verzinnen als crew.  :P De bijeenkomsten om opdrachten te verzinnen moeten geweldig zijn. Valt me op dat de productie graag iets met dieren doet. Goed geen bankroetlama of struisvogel of nepleeuwstaart maar enfin toch leuk die varkentjes en konijnen ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #11 Gepost op: 28-04-2019, 23:26:28 »
Helemaal mee eens! Wel de beste molpositie aangezien hij ook nog voor de verkeerde outfit kon kiezen.

Ja, en bij de outfit kiezen deed hij álles volgens het molboekje. Ik kijk het nu terug en het gaat zo wat Axel doet: bij outfit 1 van Bas en Elisabet eerst stellen dat het niet lelijk was, dan meegaan met Joeri in de goede richting, dan twijfelen en een opening creëren om fout te kiezen. Bij outfit 2 diverse argumenten uit de kast trekken om te ondersteunen dat het van Bas en Elisabet zou zijn: het plastic waar ze het over gehad hebben, makkelijker te maken, direct meegaan met Joeri's opmerking dat het Westerser is, nog een extra argument er overheen: dat de eerste outfit langer was zoals de mensen hier zouden dragen. Dan een kleine twijfel over het roze voor de vorm en daarbij benoemen dat het juist misschien is om ze in de war te brengen. Kortom: Axel wil duidelijk voor 1 kiezen, maar speelt qua gedrag/houding nog wel of hij twijfelt. Vervolgens lijkt het of ie het liefst Joeri het foute antwoord wil laten geven, of in ieder geval samen.

De Mol aan het werk, zonder twijfel. ::rofl::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #12 Gepost op: 28-04-2019, 23:29:48 »
Ja, en bij de outfit kiezen deed hij álles volgens het molboekje. Ik kijk het nu terug en het gaat zo wat Axel doet: bij outfit 1 van Bas en Elisabet eerst stellen dat het niet lelijk was, dan meegaan met Joeri in de goede richting, dan twijfelen en een opening creëren om fout te kiezen. Bij outfit 2 diverse argumenten uit de kast trekken om te ondersteunen dat het van Bas en Elisabet zou zijn: het plastic waar ze het over gehad hebben, makkelijker te maken, direct meegaan met Joeri's opmerking dat het Westerser is, nog een extra argument er overheen: dat de eerste outfit langer was zoals de mensen hier zouden dragen. Dan een kleine twijfel over het roze voor de vorm en daarbij benoemen dat het juist misschien is om ze in de war te brengen. Kortom: Axel wil duidelijk voor 1 kiezen, maar speelt qua gedrag/houding nog wel of hij twijfelt. Vervolgens lijkt het of ie het liefst Joeri het foute antwoord wil laten geven, of in ieder geval samen.

De Mol aan het werk, zonder twijfel. ::rofl::

Heb je helemaal gelijk in. Was ook precies wat ik dacht toen ik het zag. Maar dat gedrag van Bas...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #13 Gepost op: 29-04-2019, 00:00:23 »
Ja, en bij de outfit kiezen deed hij álles volgens het molboekje. [...] Vervolgens lijkt het of ie het liefst Joeri het foute antwoord wil laten geven, of in ieder geval samen.
De Mol aan het werk, zonder twijfel. ::rofl::

...en hard hopen dat Joeri vol op hem de testvragen gaat invullen. De duo's die met Axel samenwerkten vlogen eruit. Axel zelf weet allang wie de mol is... Gaat winnen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #14 Gepost op: 29-04-2019, 00:05:08 »
...en hard hopen dat Joeri vol op hem de testvragen gaat invullen. De duo's die met Axel samenwerkten vlogen eruit. Axel zelf weet allang wie de mol is... Gaat winnen.

Als het nepmolgedrag was had hij het veel minder subtiel gespeeld. Ook bij die vorige afvallers. Bijvoorbeeld door bij het nachtje met Ingrid en het varken zelf op te geven in plaats van te gaan slapen. Ook leek hij echt een goede band met Martijn en Bruno te hebben. De afvallers zijn hem volgens mij dus gaan vertrouwen, niet wantrouwen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1
« Reactie #15 Gepost op: 29-04-2019, 01:01:56 »
Goed argument. Heel classic. Mij persoonlijk te classic.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #16 Gepost op: 29-04-2019, 09:22:40 »
Axel weer een sleutelpositie. Loodst naar de foute jurk. Varkens wassen deed hij redelijk goed om Joeri op dwaalspoor te zetten. Joeri eruit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #17 Gepost op: 29-04-2019, 09:42:47 »
Axel weer een sleutelpositie. Loodst naar de foute jurk. Varkens wassen deed hij redelijk goed om Joeri op dwaalspoor te zetten. Joeri eruit.

Eens wat betreft de beste molpositie. Maar hij deed het niet alleen maar redelijk goed; hij was ook flink aan het stuntelen. Ze hadden "spreken is zilver, zwijgen is goud" al en dan nog probeert Axel van de smiley die voor "spreken" staat "verwonderd" te maken. Ook "in het koninkrijk der... shit" vond ik zeer verdacht.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #18 Gepost op: 29-04-2019, 09:51:48 »
Ik heb het idee dat Axel bijna alle spreekwoorden wel wist maar bij een stuk of drie zei hij weet ik niet en ging dan snel door. Het woord kans op één van de biggetjes las hij eerst als krans, Joeri verbeterde hem.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #19 Gepost op: 29-04-2019, 10:24:10 »
Ik heb het idee dat Axel bijna alle spreekwoorden wel wist maar bij een stuk of drie zei hij weet ik niet en ging dan snel door. Het woord kans op één van de biggetjes las hij eerst als krans, Joeri verbeterde hem.

Als mol kan je bij een relatief makkelijke opdracht ook niet helemaal afgaan. Je moet het wel geloofwaardig houden. Axel vind hier een goede balans tussen kandidaat en mol. Uiteindelijk 1500 van de 3000 verdiend. Toch weer 50% niet.